Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kind met een (lichamelijke) afwijking

+3
Star007
Zora
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Een kind met een (lichamelijke) afwijking Empty Een kind met een (lichamelijke) afwijking

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 4:55

Ik zit een programma te kijken op TLC en dat gaat over een jongen met het Treacher-collins syndroom. Hij heeft geen jukbeenderen, en heeft daardoor een beetje een gek gezicht. Hij is toen hij 36 uur oud was afgestaan door zijn ouders, omdat ze hem lelijk vonden en zo'n kind niet wilden hebben. Het is zo'n lieve jongen als je hem ziet en zijn verhaal hoort, ik kan me echt niet voorstellen dat ouders iemand af kunnen staan. Het is toch jouw kind? Die heb je 9 maanden gedragen, laten groeien in jouw buik, en dan krijg je het, en dan wil je het niet hebben. Hij heeft nu contact gezocht met zijn ouders, maar die willen geen contact. De angst die hij nu heeft is dat hij een kind krijgt met hetzelfde, en hij weet hoe moeilijk dat is / kan zijn.

Hoe denken jullie daarover? Zit er nog iemand te kijken toevallig?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind met een (lichamelijke) afwijking Empty Re: Een kind met een (lichamelijke) afwijking

Bericht  Tania zo 19 mei 2013 - 5:13

Serieus :O Alleen omdat hij lelijk was..
Ik kijk het niet maar zoals jij het nu beschrijft vind ik het echt belachelijk. Ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Een kind met een (lichamelijke) afwijking Empty Re: Een kind met een (lichamelijke) afwijking

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 5:15

Zo vertelt hij het zelf, dat zijn ouders hem niet wilden, omdat hij qua uiterlijk afwijkt van wat normaal is. Hij ziet er ook anders uit dan normaal, dat klopt, maar maakt hem dat minder dan iemand anders?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 5:15

Zo ziet hij er nu uit:

Een kind met een (lichamelijke) afwijking Images?q=tbn:ANd9GcR0Ngy6QxtP-Tr1SP7dX9HTdeyeE6Bf2y4RY1KA48Fo0CvQILBp

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 19 mei 2013 - 5:17

Maar ik neem aan dat die ouders niet echt aan het woord zijn gekomen en hebben gezegd dat de reden van het afstaan zijn lelijkheid was?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 5:18

De ouders willen geen geen contact met hem, en willen hem niet in het echt zien. Wel heeft hij een keer een brief van ze gehad, waarin dat vertelt wordt en ze nu nog steeds geen behoefte hebben aan contact, met hem.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 19 mei 2013 - 5:24

Ik ken trouwens een meisje die dat ook heeft en dat is ook echt een schatje. Ik heb haar ook als baby gezien en kan me niet voorstellen dat je niet van zo'n kindje houdt alleen daardoor.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Star007 zo 19 mei 2013 - 5:44

Natuurlijk is het niet leuk als je kind een afwijking heeft, maar kan me gewoon niet voorstellen dat je daarom niet of minder van je kind houdt Neutral of je zelfs schaamt voor je kind.
Dan denk ik altijd, hou je dan ook minder van je kind als deze bijvoorbeeld door een verbranding een afwijkend uiterlijk heeft gekregen. Wel heftig voor deze jongen zeg. Maargoed de ouders zijn dus niet eens aan het woord geweest, wat ik hier zo lees?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Snoopy zo 19 mei 2013 - 6:15

Ik ken ook een jongen die als baby 'weggedaan' is door zijn ouders omdat hij een afwijking heeft. Weet niet het exacte verhaal, maar het is zelfs zo dat zijn exacte geboortedatum niet bekend was en dus op 1 januari jarig is (later bepaald) (alleen komt hij oorspronkelijk dacht ik niet uit Nederland, dus het is ergens anders gebeurd, maar maakt het niet minder erg).
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Twellie zo 19 mei 2013 - 6:17

Wat erg zeg. Ik kan me geen reden voorstellen waarom ik een kind zou afstaan nadat er iets aan bleek te 'mankeren' na negen maand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Annemie zo 19 mei 2013 - 7:36

Twellie schreef:Wat erg zeg. Ik kan me geen reden voorstellen waarom ik een kind zou afstaan nadat er iets aan bleek te 'mankeren' na negen maand.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  M-G zo 19 mei 2013 - 12:50

Annemie schreef:
Twellie schreef:Wat erg zeg. Ik kan me geen reden voorstellen waarom ik een kind zou afstaan nadat er iets aan bleek te 'mankeren' na negen maand.

+1

Hier ben ik het volledig mee eens. Het is en blijf toch je kind waar je toch onvoorwaardelijk liefde voor voelt, lijkt mij, ongeacht of er wel of niet iets mankeert aan je kind.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: