Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het leed dat ov-chipkaart heet...

+10
Xanna
Alex
girli
loura
Arwyn
Feline
TGR
Jeanette
silly-one
Highway
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:23

Mijn gratis voordeelurenabonnement liep vorige week af, dus ik had 'm laten verlengen. Nu vond de NS het nodig om me een hele nieuwe ov-chipkaart te sturen, wat dus betekent dat ik mijn saldo van de vorige kaart moet laten terugstorten, automatisch opwaarderen moet stopzetten, m'n nieuwe kaart moet registreren, automatisch opwaarderen moet activeren voor die kaart en m'n oude kaart uit het systeem moet halen.

Nu lukt het me alleen niet om die nieuwe kaart te activeren en ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. Ik krijg de melding "Deze kaart kan niet aan uw account worden gekoppeld, omdat de gegevens niet overeenkomen."

Niet overeenkomen met wat? En wat moet er bij kaartnaam komen te staan? Dat staat ook nergens uitgelegd. Ik heb nu dat 16-cijferige nummer geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik kan dat nummer trouwens amper lezen, omdat die muts er met haar arm doorheen zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Highway ma 21 nov 2011 - 10:18

Ik zou even langs de klantenservice/balie van de NS lopen
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  silly-one ma 21 nov 2011 - 20:58

Gewoon even langs de balie gaan.
Was je vorige kortingskaart die vanuit het DUO die je kan aanvragen na het afstuderen? Want ik heb het toen gevraagd en ik kreeg toen een nieuwe omdat het een andere code is bij hun in het systeem. Ik heb mijn saldo bij een NS-loket laten omzetten en het was geregeld.

Ik ben er nu ook mee bezig omdat ik mijn reisgegevens wil hebben voor de belasting en ik dat niet had aangevraagd, maar mijn moeder heeft het wel gedaan en kan haar reisgegevens vanaf februari terugvinden terwijl ze hem bij de NS pas deze week heeft geactiveerd. Dus ik ben nu op post aan het wachten Very Happy.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Jeanette di 22 nov 2011 - 0:18

Wat een drama die OV chip kaart. Het brengt meer ellende dan voordelen met zich mee laughcry
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  TGR di 22 nov 2011 - 0:18

Het leed dat bijna 30 heet Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 5:13

Wat een gedonder.

Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Feline di 22 nov 2011 - 5:19

Ik hoefde m niet te activeren bij mn verlenging.. anders even langs het loket lopen. Ns heeft trouwens niets te maken met automatisch opwaarderen. Daarvoor moet je bij Ov-chipkaart zijn.. ook voor resterend saldo (wat je misschien ook gewoon voor de bus of tram kan gebruiken)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Arwyn di 22 nov 2011 - 5:19

Ik snap trouwens echt niet waarom je steeds een nieuwe OV-chip kaart krijgt..
Van student naar gewoon kan ik nog snappen (was ik ook erg blij mee, op mijn studenten OV stond een foto uit VWO5...), maar waarom moet je weer een nieuwe als dat gratis abonnement afloopt?? Zonde van het geld en geeft alleen maar gedoe.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  loura di 22 nov 2011 - 5:47

Ik heb hem geactiveerd bij zo'n ticket ding op het station... Ik denk dat jij dat ook kan?
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 6:07

Megara schreef:Wat een gedonder.

Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No

Ja, het werd vanmorgen omgeroepen op het station. Maar hoe gaan ze dat doen als ik mensen met korting mee wil laten reizen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 6:22

Ik heb sinds een maand een anonieme OV chipkaart, en ik vind het een kutding. Maar het gaat er toch naar toe dat de kaartjes helemaal wegvallen, dus ik heb geen keuze.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  girli di 22 nov 2011 - 7:36

Megara schreef:Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No
Wat maakt dat uit?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  silly-one di 22 nov 2011 - 11:06

Jolee schreef:

Ja, het werd vanmorgen omgeroepen op het station. Maar hoe gaan ze dat doen als ik mensen met korting mee wil laten reizen?

Die kunnen nog een papieren kaartje kopen, maar hoe ze dat in de toekomst willen gaan oplossen geen idee.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 11:08

TGR schreef:Het leed dat bijna 30 heet Wink

Hou je mond.

Silly One: Mijn vorige kaart was inderdaad die kaart van de afstudeeraanbieding. Ik vind het zo'n verspilling van plastic, elke keer een nieuwe kaart. Hij ziet er precies hetzelfde uit als de vorige, met dezelfde foto, dus waarom ze niet gewoon een nieuw product op die kaart kunnen zetten Question

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Alex di 22 nov 2011 - 11:08

Tea-Leaf schreef:Ik heb sinds een maand een anonieme OV chipkaart, en ik vind het een kutding. Maar het gaat er toch naar toe dat de kaartjes helemaal wegvallen, dus ik heb geen keuze.


Die heb ik ook en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  silly-one di 22 nov 2011 - 11:11

Dijn82 schreef:

Silly One: Mijn vorige kaart was inderdaad die kaart van de afstudeeraanbieding. Ik vind het zo'n verspilling van plastic, elke keer een nieuwe kaart. Hij ziet er precies hetzelfde uit als de vorige, met dezelfde foto, dus waarom ze niet gewoon een nieuw product op die kaart kunnen zetten Question

Wat mijn gedachte vorig jaar ook, maar ja helaas. Heb nu ook 3 van die dingen liggen op naam allemaal nog te gebruiken, maar kan ze niet aan iemand anders geven omdat ze 'persoonlijk' zijn ( op twee staat wel een verkeerde geboorte datum Very Happy).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Xanna di 22 nov 2011 - 21:04

girli schreef:
Megara schreef:Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No
Wat maakt dat uit?

Ja dat maakt zeker wat uit. Ik kom nu met 200 man (waarvan zeker 50-100 studenten) de trein uitrollen op een piepklein station waar maar 1 in en uit checkpaal op het perron staat. Ik heb wel geteld 4 minuten overstaptijd en als ik pech heb minder. Ik mis dus gegarandeerd mijn overstap door het moeten uit en inchecken omdat ik op dat station van vervoerder wissel. De treinen rijden maar 2x per uur, dus kan mooi een half uur wachten. Opzich niet erg, maar ik heb enkele reis al ruim 1,5u nodig om op mijn werk te komen..

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  SuperGrover di 22 nov 2011 - 22:02

girli schreef:
Megara schreef:Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No
Wat maakt dat uit?
Bovendien, als je gratis reist, is er m.i. geen praktisch nut van. Het enige nut dat ik kan bedenken is dat de overheid gegevens kan verzamelen, over wanneer jij waarheen reist. Ik vind dat privacyschending, en ben er dan ook fel op tegen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  SarahKey di 22 nov 2011 - 22:10

Evy schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik heb sinds een maand een anonieme OV chipkaart, en ik vind het een kutding. Maar het gaat er toch naar toe dat de kaartjes helemaal wegvallen, dus ik heb geen keuze.


Die heb ik ook en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Ik ook niet. Enige wat ik vervelend vind is als ik de kaart een keer wil gebruiken, ik eerst moet denken: hoeveel staat er ook alweer op?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 9:13

SuperGrover schreef:
girli schreef:
Megara schreef:Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No
Wat maakt dat uit?
Bovendien, als je gratis reist, is er m.i. geen praktisch nut van. Het enige nut dat ik kan bedenken is dat de overheid gegevens kan verzamelen, over wanneer jij waarheen reist. Ik vind dat privacyschending, en ben er dan ook fel op tegen.

Ik heb wel eens gehoord van conducteurs dat dit puur wordt gedaan, zodat ze kunnen zien op welke trajecten het druk is en eventueel extra materieel moet worden ingezet. Dat valt minder goed te achterhalen als mensen niet in- en uitchecken, maar de keerzijde is natuurlijk dat je wordt gemonitord door de overheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Sterre wo 23 nov 2011 - 9:15

Note to self en andere OV-chipkaart nerds: niet uitchecken bij een incheck paal. Ik wist niet dat daar verschil tussen zat, dus heb ik in mijn haast (na een dik uur omtreinen door allerlei storingen) de verkeerde gebruikt. Nu heb ik geen geldige check-out, extra geld kwijt enzo. GRRR.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Pompoen wo 23 nov 2011 - 10:07

Sterre schreef:Note to self en andere OV-chipkaart nerds: niet uitchecken bij een incheck paal. Ik wist niet dat daar verschil tussen zat, dus heb ik in mijn haast (na een dik uur omtreinen door allerlei storingen) de verkeerde gebruikt. Nu heb ik geen geldige check-out, extra geld kwijt enzo. GRRR.


HUH? Is toch ook geen verschil? Ik heb wel een keer per ongeluk uitgecheckt en toen wilde ik weer inchecken maar moest ik zoveel minuten wachten voor dat weer kon... Het is volgens mij wel zo dat als je niet goed heb ingecheckt en je gaat uitchecken je dan dus ingecheckt kan worden....
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Sterre wo 23 nov 2011 - 10:12

Niet bij van die poortjes blijkbaar. Dan is de ene kant echt voor inchecken en de andere kant voor uitchecken. Weer wat geleerd...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:35

silly-one schreef:
Jolee schreef:

Ja, het werd vanmorgen omgeroepen op het station. Maar hoe gaan ze dat doen als ik mensen met korting mee wil laten reizen?

Die kunnen nog een papieren kaartje kopen, maar hoe ze dat in de toekomst willen gaan oplossen geen idee.

Heb het gister aan een conducteur gevraagd. Die zei inderdaad dat meereizigers nog een een kaartje kunnen kopen. Ik zei ook van; dus nu ben ik verplicht in het weekend op saldo te reizen omdat je verplicht moet inchecken? Zegt hij bloedserieus: Ja, maar je kan ook nog een kaartje kopen.

laughcry Hij snapt er zelf nog minder van denk ik, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:37

SuperGrover schreef:
girli schreef:
Megara schreef:Ik las net ook dat studenten vanaf januari geacht worden in en uit te checken bij de NS. Jeej. No
Wat maakt dat uit?
Bovendien, als je gratis reist, is er m.i. geen praktisch nut van. Het enige nut dat ik kan bedenken is dat de overheid gegevens kan verzamelen, over wanneer jij waarheen reist. Ik vind dat privacyschending, en ben er dan ook fel op tegen.

Ja, ik heb wel eens een conducteur gehad die zei; zooo jij hebt al een flinke reis achter de rug! Die kon dus in dat apparaat zien waar ik al was geweest die dag.

Als je je gegevens ophaalt met je kaart bij een NS-automaat en naar een bepaald menu gaat, kan je ook de trajecten zien die je gereisd hebt. (in mijn geval dus bus trajecten, want ik check niet in bij de NS)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat ov-chipkaart heet... Empty Re: Het leed dat ov-chipkaart heet...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum