Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

+6
Jerry
Pompoen
Susan
Esperanza
Rush
Jellybean
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Jellybean zo 20 nov 2011 - 22:42

Ik verkoop eigenlijk nooit wat via marktplaats, maar nu heb ik er sinds vrijdag iets op staan voor 150 euro.

Na een aantal biedingen kreeg ik zaterdagavond een aanbod van 120 euro. Zondagmiddag nog geen andere biedingen (is dit eigenlijk een woord???) gehad, dus ik had de bieder van 120 euro een bericht gestuurd met de vraag of ze nog belangstelling hebben.
Aangezien ik zondagavond niet thuis was, keek ik pas wat later op m'n mail en zag ik dat ik 2 nieuwe mailtjes had: 1 was van de bieder van 120 euro, ze had idd nog steeds belangstelling. Het andere mailtje was van marktplaats: er is een bod uitgebracht van 130 euro.

Wat moet ik nu doen? Ik kom niet vaak op marktplaats, dus ik weet niet goed wat de 'regels' daar zijn.

Als ik eerlijk ben, zegt mijn gevoel 'ga met degene verder die 120 euro heeft geboden' aangezien ik zelf contact heb opgenomen. En daarbij... wat is nu een tientje verschil? Maar aan de andere kant kan ik het geld ook wel weer goed gebruiken...

Wat is jullie ervaring/mening hierover?

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 22:43

Ik zou voor het hogere bod gaan. Eerlijk mailen dat je een hoger bod hebt, en dat als zij 130 wil geven dat zij het mag hebben, omdat zij eerder was, en anders gaat het naar de tweede, met het hoogste bod.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Rush zo 20 nov 2011 - 22:44

Je mailt die eerste dat je een hoger bod gekregen hebt en of zij over de €130 wil bieden. Zo ja, dan heeft zij het product. Zo nee, dan kan je die andere mailen.

Ik probeer het altijd eerst aan de eerste te slijten en als die niet mee wil gaan aan de tweede etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Esperanza zo 20 nov 2011 - 22:45

Rush schreef:Je mailt die eerste dat je een hoger bod gekregen hebt en of zij over de €130 wil bieden. Zo ja, dan heeft zij het product. Zo nee, dan kan je die andere mailen.

Ik probeer het altijd eerst aan de eerste te slijten en als die niet mee wil gaan aan de tweede etc.
+1
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 22:46

Ik vind dat je gewoon verder hoort te gaan met degene die 120 euro heeft geboden. Als je 130 had gewild dan had je niet zo snel moeten toehappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Jellybean zo 20 nov 2011 - 22:58

Susan schreef:Ik vind dat je gewoon verder hoort te gaan met degene die 120 euro heeft geboden. Als je 130 had gewild dan had je niet zo snel moeten toehappen.

Het laagste bod was 75, daarna 80, 110, 115 en toen dus 120. Dus echt snel toehappen vind ik wel meevallen.

Aangezien het bod van 120 euro maar 30 euro lager ligt dan mijn eigen prijs, had ik niet verwacht dat het nog hoger zou worden. Vandaar dat ik na 2 dagen al contact had opgenomen met de bieder.




Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 23:00

Ja, maar ik bedoel, als 120 euro niet genoeg was dan had je op dat moment nog niet moeten reageren. Vind ik dan. Op het moment dat je ermee akkoord gaat dan vind je 120 euro blijkbaar voldoende, je weet dat er altijd nog biedingen kunnen komen. Die had je ook kunnen afwachten, met het risico dat degene die 120 euro bood dan zou afhaken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Pompoen zo 20 nov 2011 - 23:02

Op zich ben ik het met Susan wel eens, maar het werkt niet zo op marktplaats eigenlijk, ik zou gewoon doen wat Rush ook zegt, die mensen die als eerst waren de kans geven ook 130 euro te bieden. Dat is zeg maar nog redelijk netjes.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Jerry zo 20 nov 2011 - 23:07

ik zou gewoon voor die 130 gaan... Of inderdaad degene van 120 voorleggen dat je een hoger bod hebt gehad. Die van 120 snapt toch ook wel dat jij er zoveel mogelijk voor wilt hebben.
je hebt toch niet al afgesproken dat diegene 't kreeg voor dat bedrag? Je hebt alleen gevraagd of degene nog geïnteresseerd was...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 23:08

тыквашка schreef:Op zich ben ik het met Susan wel eens, maar het werkt niet zo op marktplaats eigenlijk, ik zou gewoon doen wat Rush ook zegt, die mensen die als eerst waren de kans geven ook 130 euro te bieden. Dat is zeg maar nog redelijk netjes.

Mijn vader zit heel veel op Marktplaats en hij heeft dit ook al heel vaak meegemaakt (als koper en als verkoper) en bij hem werkt het wel zo, hij heeft ook een bloedhekel aan mensen die opeens van de deal afzien omdat ze een hoger bod hebben gekregen en daar denk ik precies zo over. Hij heeft ook de ervaring dat de meeste mensen zich gewoon aan de deal houden, ongeacht de biedingen die daarna nog komen.

Er zijn ook wel mensen die dat niet doen, dat lees ik hier ook heel veel, maar ik vind het echt verre van netjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Rush zo 20 nov 2011 - 23:11

Ze heeft toch nog niets toegezegd? Ze heeft gevraagd of die van €120 nog belangstelling heeft. Als je de deal al rond had met diegene en er komt dan nog een hoger bod, dan is het gewoon jammer, want er is al een deal gesloten.

Dat is nu nog lang niet het geval.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Pompoen zo 20 nov 2011 - 23:13

Rush schreef:Ze heeft toch nog niets toegezegd? Ze heeft gevraagd of die van €120 nog belangstelling heeft. Als je de deal al rond had met diegene en er komt dan nog een hoger bod, dan is het gewoon jammer, want er is al een deal gesloten.

Dat is nu nog lang niet het geval.

Ja als er een deal gesloten is vind ik het ook wat anders, als zeg maar de afspraken al rond zijn. Dat vind ik niet kunnen dan is het wat mij betreft ook deal = deal. Maar ik maak uit dit berichtje niet helemaal op of er nou wel of niet een deal gesloten is eigenlijk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 23:16

Ja, maar ik vind het ook raar overkomen om eerst te mailen of iemand nog belangstelling heeft en als diegene dan ja zegt, nog eens te gaan mailen dat iemand anders inmiddels 130 heeft geboden en of diegene dat dan misschien ook wil bieden.

En ik vind dat je met zo'n mailtje trouwens wel zegt dat je aan diegene wil verkopen. Als je het bod te weinig vindt kun je ook wel mailen, maar dan geef je dat meteen aan, lijkt mij. Dit vind ik echt stom staan, zo van: ik wilde het in mijn eerste mailtje nog wel voor dat bedrag aan jou verkopen, maar nu ik een tientje meer kan krijgen krabbel ik terug.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Pompoen zo 20 nov 2011 - 23:19

Susan schreef:Ja, maar ik vind het ook raar overkomen om eerst te mailen of iemand nog belangstelling heeft en als diegene dan ja zegt, nog eens te gaan mailen dat iemand anders inmiddels 130 heeft geboden en of diegene dat dan misschien ook wil bieden.

Nou ik vind dat op zich niet heel raar overkomen hoor, je mailt of er nog belangstelling is omdat op dat moment de situatie er naar is. Maar als de situatie daarna veranderd en je hebt nog geen deal vind ik het niet heel vreemd om nog een keer te mailen. Maar ik zou wel diegene de kans geven om 't alsnog te kopen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Jellybean zo 20 nov 2011 - 23:28

@Susan: ik snap je volkomen hoor. En daarom post ik dat topic ik ook, want ik weet zelf niet goed wat ik moet doen.

Ik heb degene gemaild met de vraag of er nog belangstelling was, aangezien ik ook wel eens een keer heb gehad dat ik de verkoop door wilde laten gaan en de koper in 1x niets meer van zich liet horen.

Er was overigens nog niets vastgelegd. Ik kreeg alleen het antwoord dat ze nog wel belangstelling had.


Maar al met al, denk ik dat ik toch mijn gevoel ga volgen en inga op het bod van 120 euro.

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Tania zo 20 nov 2011 - 23:32

Ik zou het ook voor 120 euro verkopen. Verder met Susan eens.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:26

Als je het voor 130 euro kunt verkopen ben je(sorry dat ik het zeg) stom dat je het dan voor 120 verkoopt. Op marktplaats draait het er toch om om zoveel mogelijk voor het product te krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Sjonno ma 21 nov 2011 - 0:31

Ik ben het met Susan eens. En ik zou het ook voor die 120 euro verkopen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:34

Marktplaats is handel, en normaal gesproken zou ik zeggen dat je hard moet zijn en de hoogste bieder een bericht moet sturen.
Maar dit gaat maar om 10 euro verschil...ik zou net als Rush die persoon van 120 euro een mail sturen dat je een hoger bod hebt gehad en of zij hierin mee wil gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  SarahKey ma 21 nov 2011 - 0:36

Ik zou ook voor het bod van 120 euro gaan.

Het dit ook eens gehad, lading knoopjes voor 4 euro. We hadden onze gegevens al uitgewisseld kreeg ik opeens een mail. Sorry deal gaat niet meer door, heeft iemand hoger geboden.
En het bleek om wel 10 cent te gaan. Ik heb geen vriendelijk mailtje terug gestuurd Embarassed
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:37

SarahKey schreef:Ik zou ook voor het bod van 120 euro gaan.

Het dit ook eens gehad, lading knoopjes voor 4 euro. We hadden onze gegevens al uitgewisseld kreeg ik opeens een mail. Sorry deal gaat niet meer door, heeft iemand hoger geboden.
En het bleek om wel 10 cent te gaan. Ik heb geen vriendelijk mailtje terug gestuurd Embarassed
Dan zou ik ook not amused zijn, als het maar om 10 cent gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 0:43

Met het risico dat ik als een snob overkom: ik vind het ook bijdehand om over 10 euro heel moeilijk te gaan doen, als ik eerlijk ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Terkina ma 21 nov 2011 - 0:47

Als je al echt afspraken hebt gemaakt over de verkoop, dan vind ik dat je het niet kunt maken. Maar dat is nu niet het geval toch? Of heb dingen als betalen en opsturen al verder besproken? En als je het geld goed kan gebruiken -ook al is het 'maar' een tientje - dan ben je toch gek dat je dat bod niet aanneemt?

Degene die een bod van 120,- plaatste wist dat je 150,- vroeg en dat er dus een mogelijkheid was dat iemand zou overbieden... tja jammer voor haar, maar je zit daar toch niet om vrienden te maken?
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Jellybean ma 21 nov 2011 - 1:09

Ik heb degene die 120 euro bood gemaild dat ik het bod accepteer.
Van die 10 euro minder zal ik niet doodgaan en ik voel me er beter bij smile

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (bod op marktplaats) Empty Re: Wat moet ik doen? (bod op marktplaats)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum