Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erge mist

+18
Dani
Snack a Jack
Caramba
SarahKey
Koffieleut
Paper Crown
Jade
Marin
Pompoen
Monte
Arwyn
pinkflower
_Lacey_
juffie001
May
Suus
Ibbeltje
Sarah1985
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Erge mist Empty Erge mist

Bericht  Sarah1985 zo 20 nov 2011 - 7:46

is het bij jullie ook zo onwijs mistig, Hier wel zie zelf onze auto niet meer staan en die staat voor ons huis aan de andere kant van de weg.

Nu was er op het nieuws dat ze adviseren om morgen niet de weg op te gaan. Zouden jullie thuis blijven om mist?

____________________________________________________________________________________________
Drukke wegen op hele land door dichte mist
DEN HAAG - Het verkeer op de Nederlandse wegen had zondagmiddag veel last van de dichte mist die door het hele land hing. Rond half 6 's middags stond er meer dan 90 kilometer files op de wegen, een „zeer extreme lengte voor een zondagmiddag”, aldus de verkeersdienst van de ANWB. Rond 7 uur 's avonds waren de meeste files wel weer opgelost.


De grootste problemen deden zich voor op de A1 van Amersfoort naar Amsterdam, de A12 richting Utrecht en Den Haag en de A50 van Limburg naar Nijmegen.

De drukte kwam onder meer doordat Rijkswaterstaat vanwege de mist zondag veel spitsstroken had gesloten. Bovendien reden automobilisten op veel stukken weg veel langzamer dan normaal om te kunnen anticiperen op het slechte zicht.

Volgens de ANWB gebeurden er weinig ongelukken op de weg. Het advies voor automobilisten om langzaam te rijden, blijft ook zondagavond en maandag van kracht. Bovendien gaat de temperatuur zondagavond omlaag, zodat het op lokale wegen ook glad wordt.

Het advies van de ANWB aan automobilisten om na te denken voor ze de weg op gaan, blijft van kracht. Het zicht is op veel plekken slechts 50 meter. Dit verandert zondagavond en maandagochtend niet.

De verkeersdienst houdt daarom maandag ook rekening met een drukke ochtendspits. Naar verwachting breidt de mist zich zelfs nog verder uit.


Laatst aangepast door Sarah1985 op zo 20 nov 2011 - 7:49; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:49

Ik zal toch moeten werken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Sarah1985 zo 20 nov 2011 - 7:50

ja precies zo denken mijn man en ik er ook over, je kan moeilijk thuis blijven. Bij elk type weer
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:51

Kijk, ligt er nou 2 meter sneeuw a-la, maar om mist ga ik niet thuisblijven laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Ibbeltje zo 20 nov 2011 - 7:53

Ik zal morgen ook echt moeten werken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:53

De mist houd mij niet tegen om te gaan rijden... dat had ik de afgelopen 2 weken bijna niet kunnen rijden :P
Ben die mist nou wel eens zat hoor, heb de laatste 2 weken meer mist gezien dan normaal weer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Suus zo 20 nov 2011 - 7:55

Bij ons was het vandaag helemaal niet mistig trouwens, juist heel helder en zonnig. Ben in Drenthe en Groningen geweest vandaag. Mijn moeder, die iets zuidelijker in Drenthe woont dan waar ik vandaag was, vertelde wel dat het heel erg mistig was bij hen.

Zou er trouwens niet om thuisblijven, maar goed, ik hoef ook niet met de auto weg, alleen met de fiets.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:56

En door die mist is het natuurlijk behoorlijk vochtig buiten en daardoor doet mijn was er 4 dagen over om te drogen! laughcry (het hangt binnen in een kamer zonder verwarming)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:57

Hier (Limburg) was het ook kraakhelder en zonnig! Mijn zusje in Noord-Holland zei wel dat het erg mistig was.
Maar zoals iedereen al zegt: ik moet ook gewoon werken morgen, dus ik ga gewoon met de bus zoals altijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  May zo 20 nov 2011 - 7:57

Hier in zuid-west drenthe is het goed mistig, maar ik zou morgen toch echt naar enschede moeten dus ga toch rijden!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Sarah1985 zo 20 nov 2011 - 7:58

Daisy schreef:De mist houd mij niet tegen om te gaan rijden... dat had ik de afgelopen 2 weken bijna niet kunnen rijden :P
Ben die mist nou wel eens zat hoor, heb de laatste 2 weken meer mist gezien dan normaal weer!
idd is hier al weken mistig, al is het nu wel erger.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  juffie001 zo 20 nov 2011 - 8:00

blijf om mist niet weg van mn werk.. :-)
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:00

Sarah1985 schreef:
idd is hier al weken mistig, al is het nu wel erger.

Ja dat was mij ook al opgevallen..
Het was donderdagavond ook op plekken behoorlijk dichte mist!
Leuk als je over ´boeren´ weggetjes zonder belijning mag rijden Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  _Lacey_ zo 20 nov 2011 - 8:01

Het is hier echt de hele dag mistig geweest. Vanmorgen ging ik even een blokje om en een of andere dombo had zijn lichten niet aan. Het was dat ik hem aan hoorde komen, anders had ik eronder gelegen.

Morgen ga ik gewoon met de auto naar mijn werk.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Ibbeltje zo 20 nov 2011 - 8:01

Vergeet-me-nietje schreef:Hier (Limburg) was het ook kraakhelder en zonnig! Mijn zusje in Noord-Holland zei wel dat het erg mistig was.
Maar zoals iedereen al zegt: ik moet ook gewoon werken morgen, dus ik ga gewoon met de bus zoals altijd.

Hier trouwens ook geen mist te bekennen hoor. Lekker zonnige dag gehad vandaag.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:03

Hier in het oosten nergens last van gehad vandaag. Wel een heerlijk zonnetje gehad de hele dag door.
Ben benieuwd hoe het morgen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Sarah1985 zo 20 nov 2011 - 8:07

de collega van mijn man belde zojuist dat die morgen niet meegaat als het zo mistig is. Vind dat wel erg vreemd het is maar mist. Hij hoeft niet eens te rijden. Ik snap dat niet echt. Ze moeten wel van Friesland naar Amsterdam
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:10

Ik vind dat bijna iedereen die gereageerd heeft, vrij luchtig reageert op mist.
Mist is zó enorm verraderlijk!

Twee jaar geleden ben ik verzeild geraakt in een kettingbotsing tijdens dichte mist. Sindsdien ga ik met angst de weg op tijdens dit weertype.

In het noordoosten is het bar. Ik zag zopas maar een paar meter voor me...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Ibbeltje zo 20 nov 2011 - 8:10

Nou ik vind het anders ook doodeng als de mist echt heel dicht is. Je ziet geen klap.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Sarah1985 zo 20 nov 2011 - 8:13

ik had trouwens een paar jaar geleden met kerst was het ook erg mistig en ik moest terug rijden van zwolle naar friesland en had echt geen idee waar ik toen reed. En mijn man die sliep. Toen heb ik hem wakker gemaakt en bleek ik de hele afslag gemist te hebben. En die afslag was een groot klaverblad op de snelweg. Ik vind mist wel erg eng
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Ibbeltje zo 20 nov 2011 - 8:16

Sarah1985 schreef:ik had trouwens een paar jaar geleden met kerst was het ook erg mistig en ik moest terug rijden van zwolle naar friesland en had echt geen idee waar ik toen reed. En mijn man die sliep. Toen heb ik hem wakker gemaakt en bleek ik de hele afslag gemist te hebben. En die afslag was een groot klaverblad op de snelweg. Ik vind mist wel erg eng


dan snap ikje vorige reactie niet dat je het maar vreemd vind dat die collega niet mee gaat als het maar mist is?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:16

Dat bedoel ik maar, Ibbeltje en Sarah. Ik dacht al dat ik gek werd..


Laatst aangepast door Youandi op zo 20 nov 2011 - 8:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Sarah1985 zo 20 nov 2011 - 8:17

Ibbeltje schreef:
Sarah1985 schreef:ik had trouwens een paar jaar geleden met kerst was het ook erg mistig en ik moest terug rijden van zwolle naar friesland en had echt geen idee waar ik toen reed. En mijn man die sliep. Toen heb ik hem wakker gemaakt en bleek ik de hele afslag gemist te hebben. En die afslag was een groot klaverblad op de snelweg. Ik vind mist wel erg eng


dan snap ikje vorige reactie niet dat je het maar vreemd vind dat die collega niet mee gaat als het maar mist is?

nou die collega hoeft niet te rijden dus voor hem is het dan toch niet erg
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:17

Sarah1985 schreef:
Ibbeltje schreef:
Sarah1985 schreef:ik had trouwens een paar jaar geleden met kerst was het ook erg mistig en ik moest terug rijden van zwolle naar friesland en had echt geen idee waar ik toen reed. En mijn man die sliep. Toen heb ik hem wakker gemaakt en bleek ik de hele afslag gemist te hebben. En die afslag was een groot klaverblad op de snelweg. Ik vind mist wel erg eng


dan snap ikje vorige reactie niet dat je het maar vreemd vind dat die collega niet mee gaat als het maar mist is?

nou die collega hoeft niet te rijden dus voor hem is het dan toch niet erg

Maar hij zit wel bij iemand in de auto toch? Dus dan moet ie de weg op. Heeft ie zelf het stuur niet in handen. Nóg enger eigenlijk... Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Ibbeltje zo 20 nov 2011 - 8:18

Sarah1985 schreef:
Ibbeltje schreef:
Sarah1985 schreef:ik had trouwens een paar jaar geleden met kerst was het ook erg mistig en ik moest terug rijden van zwolle naar friesland en had echt geen idee waar ik toen reed. En mijn man die sliep. Toen heb ik hem wakker gemaakt en bleek ik de hele afslag gemist te hebben. En die afslag was een groot klaverblad op de snelweg. Ik vind mist wel erg eng


dan snap ikje vorige reactie niet dat je het maar vreemd vind dat die collega niet mee gaat als het maar mist is?

nou die collega hoeft niet te rijden dus voor hem is het dan toch niet erg


Nou ja als bijrijder zou ik het ook doodeng vinden anders.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge mist Empty Re: Erge mist

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum