Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat mist z'n maatje

+8
Lejow
Rush
Caribbeanlover
Minx
Tazz
Herfstblaadjes
Rovine
_Nina
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 18:46

Zoals een aantal van jullie wel weten heb ik wen paar weken terug mijn kater in laten slapen. Zijn zusje, Nova, is alleen achtergebleven. Nu bekroop bij mij al vrij s el het idee om tzt een nieuw kittentje in huis te nemen, maar ik wilde daar sowieso tot het najaar mee wachten. In de eerste plaats omdat ik zeker wil weten dat ik Nova ook een plezier doe met een nieuwe kat, en niet dat ik het alleen maar doe omdat we het zelf zo leuk vinden, zo'n klein kittenhummeltje. En in de tweede plaats omdat ik Nova eerst de tijd wil gunnen om te wennen aan een leventje zonder Chester.

Het ging goed met Nova, boven verwachting. Nova hing ontzettend aan Chester, dus ik heb m'n hart vastgehouden. Eigenlijk gaat het nog steeds wel redelijk, maar ik merk toch wel dat ze moeite heeft met alleen zijn. Zodra wij thuis zijn is er de ene keer niks aan de hand, dan ligt ze lekker op dr stoel, speelt ze veel (en dat voor dr bijna 7 jaar) en komt ze af en toe eens een knuffel halen. Maar zodra ze merkt dat we weggaan, naar werk bijv, draait ze enorm om ons heen. Dat deed ze eigenlijk altijd wel een beetje, maar nu veel meer. Zelfs als ze merkt dat we naar bed gaan begint ze te draaien en wordt ze onrustig, dát had ze voorheen dan weer nooit. Ze mauwt bij het leven, vooral als ze denkt dat ze alleen is. Ik heb geen idee wat ze doet als mijn vriend en ik allebei werken, maar net zoals nu, mijn vriend is een halfuur terug vertrokken naar zijn werk, ik lig nog op bed nu en ik hoor haar een halfuur nonstop mauwen. En dat voor een kat die voorheen zelden tot nooit mauwde, ex en ik hebben ons altijd verbaasd over het feit dat ze amper mauwde..

Afgelopen week is mijn vriend een paar dagen naar het buitenland geweest. Gisterochtend kwam hij terug, Nova is niet meer van onze zijde geweken. Lagen wij op bed, moest zij er ook bij (wat ik niet wil, op bed), lagen wij op de bank, moest ze er hoe dan ook bij. En dan ook echt strak tegen één van ons aan willen liggen.

Mijn vraag is nu: is dit echt nog het wennen aan het missen van Chester? Of mist ze gewoon echt een maatje? Op welke termijn zouden jullie een andere kat in huis nemen? Ik zat zelf aan het najaar te denken, wilde niks overhaasten, denk sowieso dat het nu echt nog te snel is, maar op welke termijn dan wel? Want dat ik Nova gelukkiger zou maken met een maatje dat is me denk ik wel duidelijk smile

Ook nu ik dit tik mauwt ze. Ik geef er nu niet aan toe, blijf lekker in bed, want ik wil niet dat ik haar het idee ga geven dat ik meteen voor haar neus sta als ze zo mauwt. Maar toch, ik vind t zo zielig..
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Rovine zo 8 jul 2012 - 19:01

Het gedrag lijkt wel op dat van Henkie. Die was voorheen heel aanhankelijk, toen zat hij echt aan me vastgeplakt. Mauwserenades als ik even in de slaapkamer zat en als ik ging werken bleef hij vaak op hetzelfde plekje zitten. Als ik thuiskwam hoorde ik hem vanaf de 1e verdieping al tekeer gaan (woon op de 3e).

Hij is zijn maatje overigens niet verloren door overlijden, maar mijn ex heeft zijn poes meegenomen. Weet niet of dat verschil maakt voor katten.

Met Lola erbij is hij weer een beetje in zijn normale doen. Die kwam erbij nadat hij 3 maanden alleen was. Nu kwam ik er onlangs achter dat hij al een tijdje ziek is (geleidelijk aan gegaan, ik had het niet gemerkt, dierenarts wel) en daardoor is hij stukken minder aanhankelijk. Pas nu hij weer een klein beetje opknapt merk ik dat dat niet helemaal lekker zat.

Zelf had ik de indruk dat Henk zich toen echt verveelde. Ik was er maar 3-4 uur per dag (verder slapen en werken), dus kan me voorstellen dat het een best saai en eenzaam bestaan was voor hem.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 19:14

En heb jij bewust die 3 maanden gewacht? Met een reden?
Ik begin me namelijk af te vragen, als ze zo miauwt, om het niet verstandiger is om eerder al een ander katje in huis te nemen. Maar ben bang dat dat gewoonweg al te vroeg is.

Ik wilde sowieso wachten tot half oktober omdat mijn vriend en ik begin oktober een midweekje weg gaan, en ik niet wilde dat we zo'n klein kittentje 4 dagen alleen, met Nova dan, achter zouden laten. Maar ergens ben ik bang dat Nova zich dat echt ellendig gaat voelen als zíj dan die 4 dagen helemaal alleen is...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Herfstblaadjes zo 8 jul 2012 - 19:20

Ik zou niet wachten, ik snap ook niet precies waarom, als je het gevoel hebt dat je kat zijn maatje mist, is het toch juist heel fijn voor hem om snel een nieuw maatje te krijgen. En als je het eng vindt om een kitten alleen thuis te laten zou je ook een wat oudere kat kunnen nemen.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Tazz zo 8 jul 2012 - 19:26

Ik zou er niet mee wachten. Nu is ze gewend aan ander gezelschap. Straks is ze helemaal gewend aan het alleen zijn en dan moet ze weer gaan leren delen. Al weet ik niet precies of dat zo werkt.

Maar als ze nu zo eenzaam is en je wilt toch al een kitten halen zou ik er niet te lang mee wachten. En die 4 dagen zullen ze niet helemaal alleen zijn toch? Er komt toch zeker wel iemand langs om ze eten/drinken en knuffels te geven?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 19:45

De reden dat ik wacht is omdat ik zeker wil weten dat ik Nova er echt een plezier mee doe en dat ik het niet alleen doe voor mezelf, zo'n kittentje. Plus dat ik bang was dat als ik direct voor en nieuwwe kat zou gaan dat ik dan Nova voorbij zou lopen, dat ik een kat erbij neem al vervanging oor Chester ofzo.

De reden dat ik voor een kitten kies is omdat Nova een enorm speelse kat is. En omdat ik het gevoel heb dat ze een volwassen kat niet gaat accepteren, en een kitten wel.

Edit: heb een nieuw, eigen leven leidend extern toetsenbord voor m'n tablet, haha. Blijf bewerken... nerd
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Minx zo 8 jul 2012 - 19:57

Een kat is geen mens, vergeet dat niet. Je merkt aan haar dat ze een maatje mist waarom dan wachten?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Rovine zo 8 jul 2012 - 20:53

Ik heb niet bewust die 3 maanden gewacht. Mijn woonsituatie was behoorlijk onzeker, gesteggel met huisbaas over kat en in 1e instantie wilde ik wel kijken hoe hij zich alleen zou ontwikkelen, aangezien hij ook licht verstoord gedrag vertoonde toen hij nog samen was met de poes van mijn ex. Toen ik zelf de knoop doorhakte ging er nog een maand overheen door al dit gedoe.

Kitten zou ik trouwens niet doen. Die slapen veel op een dag en met een beetje pech zijn ze maar vrij kort speels. Bij een kat van bijvoorbeeld 6-12 maanden is het karakter al wat duidelijker en heeft Nova er meer aan als speelmaatje.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 21:10

Ik denk dat ik toch dan maar wat eerder moet gaan rondkijken. Vind ik stiekem ook helemaal niet erg haha.. Ikzelf wilde ook graag een kitten eigenlijk ipv een wat oudere kat, plus dat ik echt het gevoel heb dat Nova oudere katten als indringer van haar territorium gaat zien, terwijl ze een kitten hooguit als speelmaatje ziet.
Maar ik ga eens rondkijken!

Wat zou jullie voorkeur hebben, kater of poes?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 22:04

Helemaal offtopic, maar woon je nu samen dan? Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 22:13

Carrie schreef:Helemaal offtopic, maar woon je nu samen dan? Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat!
Nog niet officieel samenwonen, maar onofficieel wel. Hij woont tijdelijk bij zijn vader en de thuissituatie is daar nogal complex en niet houdbaar, dus vandaar dat hij 90% van de tijd bij mij is. Na de zomer gaat hij zich definitief bij mij in m'n woonplaats inschrijven.
Maar het gaat goed met mij! Ik begin hoe langer hoe meer m'n rust weer terug te vinden en m'n leventje opnieuw op te pakken, dat heeft echt een tijd geduurd. Ben toch echt nog wel veel met m'n ex bezig geweest in m'n hoofd. Maar nu... Ik geniet weer, R. en ik doen ontzettend veel leuke dingen samen en het is gewoon heerlijk genieten met z'n tweetjes. Zo kan het dus ook, bedenk ik me heel vaak smile
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jul 2012 - 22:22

Statler, waarom neem je geen asielkat/poes?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 22:30

Caribbeanlover schreef:Statler, waarom neem je geen asielkat/poes?
Omdat ik geen oudere kat wil, reden daarvan staat in dit topic. Los daarvan zijn er direct in mijn omgeving geen asiels, en ik beschik helaas niet meer over een auto/partner met rijbewijs om een stuk te rijden Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Rush zo 8 jul 2012 - 22:31

Statler schreef:Ik denk dat ik toch dan maar wat eerder moet gaan rondkijken. Vind ik stiekem ook helemaal niet erg haha.. Ikzelf wilde ook graag een kitten eigenlijk ipv een wat oudere kat, plus dat ik echt het gevoel heb dat Nova oudere katten als indringer van haar territorium gaat zien, terwijl ze een kitten hooguit als speelmaatje ziet.
Maar ik ga eens rondkijken!

Wat zou jullie voorkeur hebben, kater of poes?
Wat is Nova zelf, vrouwtje denk ik??

Een poes blijft in de natuur altijd bij mama, een kater gaat naar een paar maanden weg. Ik zou dus voor een meisjes kitten gaan!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 22:32

Nova is een poes, wel geholpen overigens.

En edit: dan zat m'n gevoel wel goed, die gaf op een één of andere manier al aan dat een poes erbij beter is dan een kater Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jul 2012 - 22:35

Statler schreef:
Caribbeanlover schreef:Statler, waarom neem je geen asielkat/poes?
Omdat ik geen oudere kat wil, reden daarvan staat in dit topic. Los daarvan zijn er direct in mijn omgeving geen asiels, en ik beschik helaas niet meer over een auto/partner met rijbewijs om een stuk te rijden ;)

JammerKat mist z'n maatje 878948377

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  _Nina zo 8 jul 2012 - 22:39

Waarom die smiley? Ik heb een oudere kat wel overwogen hoor, maar ik denk dat Nova die toch echt niet gaat accepteren in haar territorium. Als ik al een asiel in de buurt had.
Nova en Chester kwamen zelf trouwens ook bij een opvang vandaan, hier een eindje vandaan, ze waren vroeger kansloze kittens, moeder overleden bij de geboorte, nestje van 4, 2 daarvan overleden en de overige twee, Chester en Nova dus, zeer intensief met de hand groot gebracht. Dus ik ben niet iemand die in een opwelling een kitten wil en die niet verder kijkt dan dr neus lang is en zich alleen maar via de makkelijke weg op gratis en gezonde kittens focust Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jul 2012 - 23:22

Omdat ik het jammer vind als men altijd voor kitten en pups kiest. Misschien kan je een kitten uit een asiel nemen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 23:22

Statler schreef:
Carrie schreef:Helemaal offtopic, maar woon je nu samen dan? Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat!
Nog niet officieel samenwonen, maar onofficieel wel. Hij woont tijdelijk bij zijn vader en de thuissituatie is daar nogal complex en niet houdbaar, dus vandaar dat hij 90% van de tijd bij mij is. Na de zomer gaat hij zich definitief bij mij in m'n woonplaats inschrijven.
Maar het gaat goed met mij! Ik begin hoe langer hoe meer m'n rust weer terug te vinden en m'n leventje opnieuw op te pakken, dat heeft echt een tijd geduurd. Ben toch echt nog wel veel met m'n ex bezig geweest in m'n hoofd. Maar nu... Ik geniet weer, R. en ik doen ontzettend veel leuke dingen samen en het is gewoon heerlijk genieten met z'n tweetjes. Zo kan het dus ook, bedenk ik me heel vaak Kat mist z'n maatje 561177

Wat fijn om te lezen dat je weer happy bent! Men schijnt dit een stomme zin te vinden, maar ik zeg het toch: het is je gegund smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Lejow zo 8 jul 2012 - 23:23

Ik weet niet wat hier waarheid van is, maar er wordt wel vaak gezegd dat najaarskittens een zwakkere gezondheid hebben en dat je beter voor voorjaarskittens kunt gaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Herfstblaadjes ma 9 jul 2012 - 0:20

Statler schreef:Waarom die smiley? Ik heb een oudere kat wel overwogen hoor, maar ik denk dat Nova die toch echt niet gaat accepteren in haar territorium. Als ik al een asiel in de buurt had.
Nova en Chester kwamen zelf trouwens ook bij een opvang vandaan, hier een eindje vandaan, ze waren vroeger kansloze kittens, moeder overleden bij de geboorte, nestje van 4, 2 daarvan overleden en de overige twee, Chester en Nova dus, zeer intensief met de hand groot gebracht. Dus ik ben niet iemand die in een opwelling een kitten wil en die niet verder kijkt dan dr neus lang is en zich alleen maar via de makkelijke weg op gratis en gezonde kittens focust Wink

Waarom denk je dat Nova die niet gaat accepteren? Is ze zo'n bitch? Meestal gaat het met poesjes wel goed, zeker als je ook een klein beetje naar de karakters kijkt (tenzij de kat al heeeel lang alleen is, maar dat is hier niet zo).
Wat vind je zelf leuker? Een wat oudere kat of kitten? Ook belangrijk toch?

En een kat uit de opvang komt natuurlijk op hetzelfde neer als een kat uit het asiel smile.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Verona ma 9 jul 2012 - 0:27

Katten kunnen heel snel gestrest raken. Ik zou er dus snel 1 bij nemen, dat levert ook vaak stress op, maar ze kan zich dan wel vermaken samen met je nieuwe kitten. Overigens maakt het niet uit of je een poes of een kater erbij zet. Kittens passen zich meestal overal aan aan. Niet schrikken van het vele geblaas en gegrom wat er kan komen, dat is normaal en gaat na een paar dagen wel weer over. Soms komt er trouwens helemaal geen gegrom of geblaas en vinden ze elkaar direct al leuk Wink.

En kijk idd of het karakter van het kitten bij Nova past, dat is echt belangrijk. Ik hoef hier bijvoorbeeld geen schuchtere kitten neer te zetten want die word dan meteen door de andere overruled.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Raindrop ma 9 jul 2012 - 0:36

Ik zou ook niet lang wachten, zeker om dat Nova gezelschap gewend is. Je kan ook een kitten uit een asiel nemen trouwens, dat hebben wij ook gedaan. Hier in de buurt zitten er in de dierenasielen momenteel heel veel kittens, weet niet of dat zo bij jou in de buurt is maar ik zou eens informeren.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Tazz ma 9 jul 2012 - 0:49

Ik denk dat je juist wel een vervanger voor chester moet zoeken. Ze voelt zich nu toch eenzaam? Ik zou dan zeker niet wachten. En ook in het asiel zitten kittens. Onze kittens zijn 10 maanden en nog heel erg klein. Dus ook wat oudere kittens kunnen nog klein zijn. Wat voor jezelf weer heel leuk is. Echt heel klein blijven ze toch maar enkele weken/maanden. Plus dan weet je het karakter al een beetje dus kan je een ander speels knuffelende kat kiezen. Onze andere katten van 3 en 2 zijn ook nog enorm speels. Die spelen misschien wel meer dan onze kittens.

Waarom denk je dat ze niet samen kan met een wat oudere kat? Ze heeft toch altijd al samen met een andere kat geleefd? Een andere kat is een andere kat, jouw kat kan het leeftijdsverschil echt niet zien tussen een kitten van 12 weken of een kat van 1 jaar bij wijze van.

En als je echt een kitten wilt dan valt er vast wel iets te regelen met vervoer van/naar een asiel. Anders met het openbaar vervoer?

Veel succes en vooral veel plezier met zoeken.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Rush ma 9 jul 2012 - 1:01

Lejow schreef:Ik weet niet wat hier waarheid van is, maar er wordt wel vaak gezegd dat najaarskittens een zwakkere gezondheid hebben en dat je beter voor voorjaarskittens kunt gaan!
Maar kittens die in het najaar geboren worden, mogen pas in de winter weg.

Als je in het najaar je kitten krijgt, komt deze nog gewoon uit de zomer natuurlijk. Kat mist z'n maatje 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat mist z'n maatje Empty Re: Kat mist z'n maatje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum