Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erge luieruitslag..

+7
Diese
Annemie
Spring
Dora
Parisienne
Susan
PapillonRose
11 plaatsers

Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose vr 3 jun 2011 - 10:03

Tips? Mijn meisje heeft sinds gisteren hele erge luieruitslag. 's Morgens zat er nog niets en tussen de middag zat haar hele kontje vol.. Inmiddels is het zo erg dat het ook stuk is en er vocht uit komt.

Wat ik zelf al doe zijn vooral de standaard dingen: vaak verschonen, goed schoonmaken, billenspray van Zarqa erop doen bij elke luierwisseling (Sudocrem ging niet meer, want dan moest ik eraan komen en dat deed te zeer).

Maar ze gilt het iedere keer uit en dat is eigenlijk niets voor haar, dus het is wel duidelijk dat ze er flink last van heeft. Dus ik dacht even kijken of er nog goede tips zijn, zodat het misschien nog sneller over gaat.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Susan vr 3 jun 2011 - 10:07

Als het zo opeens gekomen is zou ik denk ik even een huisarts ernaar laten kijken of het niet een of andere infectie is, bijvoorbeeld krentenbaard. Dat zit weliswaar meestal in het gezicht of in de hals, maar het kan ook op andere delen van het lichaam voorkomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose vr 3 jun 2011 - 10:12

Uiteindelijk ging het vanavond wel weer, na de laatste luier verschoond te hebben en een lekker flesje ligt ze nu goed te slapen. Heb het ook weer goed ingesprayd voordat ze ging slapen. Als het morgenochtend nog steeds zo erg is dan bel ik de HAP wel, had er nog niet eens echt aan gedacht dat er ook nog een kans is dat het wat anders is nerd Krentenbaard is namelijk ook niet echt fijn en gaat vast niet over met billenspray voor luieruitslag laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 10:12

Maizena doet ook wonderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Susan vr 3 jun 2011 - 10:15

Volgens mij is die billenspray gewoon zinkzalf en dat wordt ook wel eens geadviseerd voor krentenbaard om het sneller te laten indrogen, dus het zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen, maar ik zou er toch even naar laten kijken omdat het wel behoorlijk pijnlijk is en fijn als er eventueel iets anders kan worden voorgeschreven om het sneller te laten genezen. Op je billen is natuurlijk wel een heel vervelende plek, zeker als je nog in de luiers zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose vr 3 jun 2011 - 10:16

Maple schreef:Maizena doet ook wonderen.
Die lees ik toevallig net op een site van oma weet raad, vind het best grappig dat zoiets daarvoor kan helpen! Dat wordt morgen langs de supermarkt voor Maizena als het niet meer zo erg is dat ik naar de HAP wil bellen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose vr 3 jun 2011 - 10:18

Susan schreef:Volgens mij is die billenspray gewoon zinkzalf en dat wordt ook wel eens geadviseerd voor krentenbaard om het sneller te laten indrogen, dus het zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen, maar ik zou er toch even naar laten kijken omdat het wel behoorlijk pijnlijk is en fijn als er eventueel iets anders kan worden voorgeschreven om het sneller te laten genezen. Op je billen is natuurlijk wel een heel vervelende plek, zeker als je nog in de luiers zit.
Ja die spray is gewoon zinkzalf, dus echt kwaad kan het gelukkig niet. En wat een rotplek inderdaad, met die luier en wat daar regelmatig in komt te zitten niet echt een goede combinatie.. Als het morgen nog zo erg is bel ik de HAP maar, lees toevallig net ook weer ergens op een site dat ze dan soms kortdurend bepaalde hormoonhoudende zalf voorschrijven en het dan sneller geneest. Hoewel ik hoop dat het niet nodig is, ben niet zo van de hormoonhoudende producten voor een baby.. Maargoed, mocht het nodig zijn dan is het niet anders natuurlijk!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 10:21

Ei erop werkt ook goed. (niet het eigeel)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Susan vr 3 jun 2011 - 10:23

Voor een krentenbaard bedoel je? Meestal schrijven ze daarvoor een antibioticazalfje voor, bijvoorbeeld Fucidin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Parisienne vr 3 jun 2011 - 10:23

N. heeft eigenlijk nooit last gehad van luieruitslag. Toen we een keer bij de kinderarts waren en haar uit moesten kleden zagen we wel wat meer uitslag bij haar billetjes, ineens. Ik heb het toen direct gevraagd, wat zij zou adviseren. Ze vertelde ook dat insmeren met met name Sudocreme erg goed helpt, of in jouw geval waarschijnlijk ook wel die spray (omdat je er niet aan mag komen, logisch als het pijn doet). Wel zei ze dat we in de gaten moesten houden of het geen 'eilandjes' van uitslag gaan vormen of dat het echt erger wordt. Dit KAN te maken hebben met een soort schimmelinfectie. Dan krijgen ze meestal iets van een kuurtje waar het zo mee weggaat.

Als het nog zo erg is zou ik inderdaad morgen even de HAP bellen smile Voor nu heb ik verder helaas geen tips voor je. Vind die spray al een erg goede oplossing.. zou er zelf niet aan gedacht hebben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Dora vr 3 jun 2011 - 10:27

En laat ze morgen lekker in d'r blote billen rond kruipen, al is het maar een half uur tot uur. Dan kan het even lekker luchten. Dat helpt hier ook erg goed. Verder zijn wij hier enorme fan van Bephanthen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose vr 3 jun 2011 - 10:32

Susan: Ik bedoelde voor luieruitslag, die hormoonzalf. Maar dat had ik niet helemaal duidelijk neergezet smile

Bloot laten kruipen is ook een goede tip, bedankt Teigertje!

Parisienne: Mijn moeder had gelukkig laatst ergens een medisch getint programma gezien en daar kwam die spray aan bod. Toen ik haar vertelde over de uitslag wist ze nog wat ze gezien had, wel fijn want anders was ik daar ook niet opgekomen. Dacht dat je alleen maar crème had, maar gelukkig is er ook spray dus!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Susan vr 3 jun 2011 - 10:34

Ik gebruikte toen Ezra baby was wel eens Bio Billen Balsem van Biodermal, dat was wel erg fijn spul, maar dan waren zijn billen alleen een beetje rood en geïrriteerd. Dat spul is helaas erg moeilijk te vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Spring vr 3 jun 2011 - 10:49

Ik wilde ook de tip geven van de huid aan de lucht laten drogen. Succes er mee!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Annemie vr 3 jun 2011 - 18:22

Mijn zoontje heeft als hij tandjes krijgt hele erge luieruitslag, alsof zijn kontje verbrand is, zo lijkt het en hij schreeuwt dan ook echt uit van de pijn als je er aan komt. Ik doe hem dan met zijn kontje in warm water en dan even geen luier en broek aan en daarna smeer ik hem heel dik in met sudocreme.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 20:43

J. heeft dat ook gehad, dus als het erg blijft zou ik wel de HAP bellen, bij J. was het toen ook een infectie, ach wat had dat mannetje een pijn, goed in de gaten houden dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose vr 3 jun 2011 - 21:15

Ik heb inmiddels gebeld, vanmorgen was het alleen nog maar erger! Ik verschoonde de luier en het bloed kwam er gewoon uit Sad Een huisarts zou mij terugbellen en deed dat gelukkig ook. Uit hoe ik het omschreef dacht ze op te maken dat het een combinatie was van erge luieruitslag en een schimmelinfectie erbovenop door het warme weer. Moest nu miconazolcrème halen bij de drogist en dat naast de billenspray 2x per dag smeren en het in de gaten houden. Wordt het nog erger mag ik terugbellen. Vind het echt zo rot, ze huilt nu niet alleen meer tijdens het verschonen maar gewoon de hele tijd.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Diese vr 3 jun 2011 - 21:51

Wat sneu PR! L. heeft ook een schimmelinfectie gehad. Met die zalf was het zo over!
Beterschap!!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Parisienne vr 3 jun 2011 - 21:52

Ah wat sneu! Ik hoop dat ze er snel vanaf is en die zalf goed gaat helpen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Teddyaapje vr 3 jun 2011 - 21:55

Ach wat zielig! Hopelijk gaat het snel over met die zalf!

T. heeft toen hij net een weekje oud was spruw gehad, hiervan had hij ook hele erge "luieruitslag".
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:00

Ach wat sneu! Zou proberen om haar zoveel mogelijk zonder luier te laten zitten. Die luier zit alleen maar te broeien. Veel beterschap voor je meisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  PapillonRose za 4 jun 2011 - 6:08

Bedankt voor alle lieve reacties Very Happy Inmiddels gaat het iets beter, ze huilt in elk geval niet meer de hele tijd! Het ziet er nog steeds erg naar uit, maar hopelijk wordt dat gauw beter nu ik ook de miconazolcrème smeer naast de billenspray. Nooit gedacht dat luieruitslag zo erg kon zijn dat het zelfs zou gaan bloeden!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  meisjesmama za 4 jun 2011 - 6:20

Ach dat is wel heel erg sneu zeg!!
Wel fijn dat ze al wat minder huilt maar wat zal het zeer doen!
Sterkte met je meisje!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Mida4you za 4 jun 2011 - 6:34

Maple schreef:Maizena doet ook wonderen.

+1 dat gebruiken wij ook als ze luieruitslag heeft. Op advies van de kinderopvang, en ik moet zeggen dat het echt helpt!! En ook micozanol hebben wij ook gebruikt.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  kwak za 4 jun 2011 - 6:59

succes met je dochtertje!
arm kind, hopelijk helpt de zalf snel en is ze morgen weer de oude!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erge luieruitslag.. Empty Re: Erge luieruitslag..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum