Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Nieuwe) baan topic

+8
Linda
Qiara
CCC
pinkflower
FireButterfly
Bay
Blond
ixis
12 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

(Nieuwe) baan topic - Pagina 3 Empty Re: (Nieuwe) baan topic

Bericht  ixis ma 2 jan 2012 - 5:33

Spannend Linda! Heel veel succes morgen met de cursus. Laat maar weten hoe je eerste dag is bevallen.

Ik ben vandaag officieel door mijn proeftijd. Morgen heb ik een evaluerend gesprek met mijn leidinggevende over deze eerste maand. De eerste weken waren erg overweldigend. Maar sinds januari is het werk bij mijn bijbaantje (waar ik nog de maand uitgewerkt had) gestopt. Heb nu de weekenden echt vrij. Zal ook een stuk rust brengen denk ik.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:35

Spannend Linda! Succes!

Ik heb inmiddels een eigen gebied gekregen waar ik vandaag ben begonnen. Ging niet helemaal goed maar ik heb wel veel kunnen doen dus dat is fijn Very Happy. Zo maar even kijken hoe ik de rest van de week in ga delen want dat is vandaag weer helemaal in de war geraakt haha Very Happy.

Hoe gaat het bij de rest?

Gast
Gast

Bericht  ixis ma 2 jan 2012 - 5:47

Zusje schreef:Spannend Linda! Succes!

Ik heb inmiddels een eigen gebied gekregen waar ik vandaag ben begonnen. Ging niet helemaal goed maar ik heb wel veel kunnen doen dus dat is fijn Very Happy. Zo maar even kijken hoe ik de rest van de week in ga delen want dat is vandaag weer helemaal in de war geraakt haha Very Happy.

Hoe gaat het bij de rest?

Ow fijn zusje! Is dit nu in je eigen buurt? Goed dat je toch veel hebt kunnen doen ondanks dat het niet helemaal goed ging. Dus dan zal best zijn meegevallen en het best goed zijn gegaan toch? Ik ben echt nog steeds benieuwd wat jou beroep precies is.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:50

Ja ik had ook even mijn supervisor nog gebeld maar hij zei dat het wel typerend was voor de eerste week van het jaar al had mijn collega (waar ik ook mee had gebeld) er weer helemaal geen last van. Heb iets langer gewerkt maar was toch al dichtbij huis dus maakte me niet zo veel uit. Ik werk nu inderdaad meer in de buurt. Dat scheelt heel wat reizen, zo fijn!

Gast
Gast

Bericht  Serena di 3 jan 2012 - 1:45

Fijn Zusje!

Bij mij gaat het goed! Gister eerste werkdag gehad, hoewel ik nu 1 maand opleiding heb, dus 1e twee opleidingsdagen gehad. Maar het lijkt me nu wel weer echt leuk en interessant! Vorige week begon ik weer een beetje te twijfelen, omdat alles zo snel ging met sollicitatie ed, maar nu ik ben begonnen vind ik het wel weer heel leuk. Deze maand dus heel veel leren en was gister ook echt dood dat ik thuis kwam. Vandaag maar een halve dag, kan ik even bijkomen en voorbereiden voor de rest van de week.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 5:39

Ja lekker als je dan een halve dag vrij hebt Very Happy. Na mijn belangrijke toets heb ik ook een dag vrij genomen, heerlijk ik kwam helemaal bij haha! Vermoeiend, zeker als je dan ook nog ineens zo veel moet leren he? Maar gelukkig is het leuk, dat scheelt Very Happy.

Ik kreeg zojuist weer een brief binnen. Nu gaat de echte opleiding beginnen en krijg ik ook praktijklessen. Spannend!

Gast
Gast

Bericht  ixis wo 4 jan 2012 - 6:12

@Serena: Fijn dat je eerste indruk goed is en dat het je echt leuk en interessant lijkt. Succes met de opleiding! Dus na deze maand begin je echt met het werk?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lavendel do 5 jan 2012 - 1:49

Aaah ik heb vanavond een nieuwjaarsborrel van mijn eerste echte baan waar ik half februari mee ga beginnen. Ik ga dan alle collega's ontmoeten.. ik durf niet pale
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  ixis do 5 jan 2012 - 5:22

Lavendel schreef:Aaah ik heb vanavond een nieuwjaarsborrel van mijn eerste echte baan waar ik half februari mee ga beginnen. Ik ga dan alle collega's ontmoeten.. ik durf niet pale

Ah komt goed! Alvast een mooie manier om te netwerken. Heb je dat op je eerste werkdag al een beetje gehad smile
Is er wel iemand die je een beetje opvangt vanavond? Of ga je helemaal alleen? Want het is natuurlijk wel handig als je weet aan wie je je moet voorstellen. Succes en toch ook plezier gewenst smile

@_Chance: Ik ben benieuwd hoe het met jou is? Ben je nu klaar met die ene tijdelijke niet leuke baan? Ben je weer terug bij je vorige werkgever?

@Qiara: Hoe is het met jou? en op je werk natuurlijk?

ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Qiara vr 6 jan 2012 - 11:10

Leuk dat je het vraagt, Ixis! Het vele lopen en staan valt nog wel vrij zwaar, maar ik hoop dat dat nog went. Voor de rest gaat het goed, maar ik moet het systeem nog wel wat beter leren kennen. Ondertussen wil ik misschien nog verder kijken, maar daar komt op het moment niet veel van.

Hoe was het, Lavendel?
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  silly-one zo 8 jan 2012 - 6:53

Morgen begin ik aan mijn nieuwe baan. En nu echt totaal iets anders, maar ook iets met uitzicht op vast als alles goed gaat.
Na 2-3 dagen in de wiskunde boeken te hebben gezetten en ook de boeken voor de helft te hebben gemaakt, kreeg ik net de ingeving dat ik ook mijn lessen voor morgen met maken haha.
Ik vind het allemaal zo spannend omdat de school momenteel ook niet weet waar de leerlingen zijn gebleven. Waardoor ik echt in het diepe wordt gegooid. Gelukkig heb ik morgen het eerste uur en daarna gelijk een tussenuur. Zodat ik nog het een en ander kan aanpassen als ik merk dat het, het eerste uur niet is goed gegaan.
Jullie nog tips?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Lavendel zo 8 jan 2012 - 10:25

ppff geen tips Silly-one, lastig hoor een les voorbereiden terwijl je niet weet waar ze gebleven zijn.. Ik zou het echt niet kunnen wiskunde, snap er niks van haha

De nieuwjaarsborrel viel hardstikke mee, mijn leidinggevende ving me op en stelde me even voor aan wat collega's. Dat vond ik wel even ongemakkelijk want je zegt allebei wie je bent en leuk dat je komt hier komt werken/ja leuk ik heb er zin in en dat is het stil.. Maargoed, daarna een praatje gehad over afgelopen jaar en de plannen voor komend jaar. Vervolgens was de borrel met een buffet. Dus aan sta-tafels wat gegeten en gedronken en gepraat met iedereen. Ik ben altijd veel beter in groepjes dan 1 op 1 dus dat was best gezellig. Het is maar een klein bedrijf, 50 man dus ik denk dat ik straks iedereen goed leer kennen en dat lijkt me wel gezellig. Nog een paar weken en dan begin ik.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  ixis vr 13 jan 2012 - 5:07

@Silly-one: hoe is je eerste week gegaan?

Pff, ik heb nog steeds geen arbeidsritme. Mijn vriend fijn 'na 3 weken weet je niet meer beter'. Nou, ik kom 's ochtends echt lastig mijn bed uit en ben 's avonds kapot. Arbeidsritme, waar blijf je?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  silly-one vr 13 jan 2012 - 5:37

Ik heb de eerste week overleefd, maar wat waren de eerste 2 dagen een hel. In de zin van ik had totaal geen handvatten, dus wist helemaal niks. Ben compleet in het diepe gegooid en eigenlijk was het echt niet leuk. De laatste 2 dagen was het wel leuk. De kinderen zijn op zich wel leuk, één klas niet maar dat vinden alle leraren ( doe er dan wat aan als school denk ik dan). Verder is het gewoon jammer dat een hoop dingen niet op orde zijn, maar daar ga ik tzt wel achter aan. Vond het deze week belangrijk om mijn draai te vinden en om de kinderen te leren kennen.

Vandaag alleen even een tegenvaller. Begin december heb ik al kaartjes besteld voor de Davis Cup in Den Bosch in het weekend van 10-11-12 februari. Nu zag ik op de site van de school staan dat de 11de open dag is. Ik vandaag aangegeven bij de locatiedirecteur dat ik dan eigenlijk niet kan, maar wel bereid ben om de ochtend te komen tot 12 uur en dat ik dan ga omdat de wedstrijd ( die dag maar 1) om half 1 begint en dan kan ik dat zien. Hij vindt dat ik dat niet kan maken en dat ik de hele dag aanwezig moet zijn. Dit is bij het sollicitatie gesprek niet verteld. Gelukkig zit ik via Randstad en ik heb hun net gebeld, ook over wat andere zaken, en zij geven mij op zich wel gelijk. Dat ze dit niet eigenlijk niet van mij kunnen verwachten en zeker niet als ik aangeef wel voor een deel te willen komen. Geeft op zich vanuit mij wel aan dat ik flexibel wil zijn en dat ik mij best wil doen om er te zijn. Vorig jaar moest Nederland uit en zat ik in deze periode in Oekraïne. Ik heb ook heel duidelijk aangegeven, dat als ik dat al had geboekt dat ik er dan ook niet was geweest.
Randstad gaat zich er nog niet mee bemoeien, maar ze weten het wel. Ik ga het eerst zelf proberen op te lossen, maar lukt dit niet dan heb ik hun nog achter de hand. Dit geeft wel een nare bijsmaak aan het einde van de week.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one vr 13 jan 2012 - 5:38

ixis schreef: Arbeidsritme, waar blijf je?

Komt vanzelf
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  ixis do 2 feb 2012 - 5:53

Hey iedereen, topic is een beetje ondergesneeuwd, maar ben toch wel benieuwd hoe het is met de andere posters die nog niet al te lang in hun baan zijn begonnen. Al helemaal gewend in het werk? goed naar je zin?

Inmiddels ben ik 2 maanden bezig en het wennen/inwerken komt steeds meer. Ik ben er wel al achter dat casussen nooit zijn zoals ze lijken en dat een duidelijke situatie toch nog een hoop eigenaardigheden/onduidelijkheden heeft. Dit zorgt voor mij toch nog vaak voor een 'help-ga-ik-het-ooit-onder-de-knie-krijgen gevoel, maar langzaamaan gaat het steeds beter smile

ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 5:57

Ah ja leuk! Leuk om te lezen dat je steeds meer het gevoel krijgt dat het lukt, denk dat het nog wel even lastig zal blijven... Er komt een tijd dat je niet beter weet Very Happy.

Ik heb het ook nog steeds super naar mijn zin. Ben nu bezig met mijn diploma (ik ben officieel leerling). Ben precies op het juiste moment binnen gekomen om gelijk al mijn examens te halen. Op zich fijn maar het is heel veel in heel korte tijd. Er staat een jaar voor en als ik alles in 1 keer haal heb ik het in 5 maanden gedaan... Ben nu nog met mijn eerste ronde bezig dus nog steeds veel zoeken enzo maar ook al een stukje 2e ronde vandaag gedaan en dat gaat al een stuk zekerder dus ik heb wel vertrouwen in die 2e ronde al loop ik nu dus een stukje achter. Vrij logisch want ik heb een dag in de week te weinig ivm cursussen en ik ga langzamer omdat ik nog niet precies weet hoe of wat op de locaties waar ik moet zijn dus loop nog veel te zoeken.

Gast
Gast

Bericht  ixis do 2 feb 2012 - 6:03

Zo dat zou dan echt knap en snel zijn zeg! Las in het andere topic nog mee dat je de brief verstuurd had. Heb je daar al reactie op gehad?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 6:29

Nee geen reactie maar goed, volgens mij is het best een rommelig bedrijf. Ik moest er de laatste 2 keren ook achteraan bellen... We zullen zien. Er zit nu een ander persoon.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: