Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe (inval) baan:-)

+5
silly-one
Tullow
Arwyn
Lady4
Puk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Puk vr 20 jan 2012 - 3:10

He dames,

Ik heb op dit moment een vaste baan in het basisonderwijs voor 1,5 dag per week. De andere dagen val ik in.
Nu heb ik een paar weken geleden te horen gekregen dat ik per augustus 2012 in de RDDF(risico dragend deel van de formatie) zit. Dit houdt in dat ik per augustus 2013 ontslagen kan worden. Ik zit in die RDDF met 8 andere mensen. Ik sta als 4e van onderen op de lijst, dit betekent dat ik als 4e eruit zou moeten. Dit allemaal komt door het teruglopen van het leerlingaantal. De bovenschools directeur adviseerde mij dringend om te gaan solliciteren zodat een gedwongen ontslag voorkomen kan worden. Want de onderste 5 op de lijst(ik dus ook) gaan er sowieso uit, of er moet een wonder gebeuren.

Ik heb dus ook gesolliciteerd, en ik kan een baan krijgen op een cluster 4 school(gedragsproblemen). Het gaat om een fulltime invalbaan tot de a.s. zomervakantie. De kans dat ik na de zomervakantie kan blijven is heel groot. Ze zijn erg enthousiast over mij, ik heb al een dag meegelopen en 2 gesprekken gehad, en ik ben gewoon al aangenomen!! Het was nu aan mij of ik het wilde ja of nee...ik heb er 2 dagen over nagedacht en overlegd met mijn vriend, wat vriendinnen en ouders en de kogel is door de kerk. Ik heb besloten om ontslag te nemen en hiervoor te gaan, en ik vind het zooooooooooo spannend en superleuk! Maar........... is het een slimme keuze, of een domme keuze, ik schommel maar heen en weer tussen allerlei gevoelens. Het ergste wat kan gebeuren is dat het helemaal niks voor me is of dat er na de zomervakantie geen werk meer is.

Maar eigenlijk voelt het alleen maar heel erg goed dat ik zelf bouw aan mijn toekomst en dat ik niet ga zitten afwachten tot ik ontslagen word....en toch, dat zachte stemmetje in mijn achterhoofd! Pffff.....
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Lady4 vr 20 jan 2012 - 3:16

Volgens mij is het een hele slimme keuze. Gefeliciteerd!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Arwyn vr 20 jan 2012 - 3:27

Gefeliciteerd!
Waarom zou je het niet doen? Als cluster 4 je ligt, moet je ervoor gaan! Heel nieuwe uitdaging en ontzettend anders dan 'gewoon' invallen.
Welke groep krijg je er?
Volgens mij is dit gewoon de goede keuze smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Puk vr 20 jan 2012 - 3:35

Ik krijg qua lesniveau groep 4-5, maar het aparte is dat het kinderen zijn met gedragsproblemen en een laag iq(tussen 60 en 80) dus het zijn allerlei leeftijden door elkaar. Het lijkt me echt supergaaf en ik denk dat ik wel de juiste keuze heb gemaakt, maar dat stomme stemmetje blijft maar zeuren, haha!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Tullow vr 20 jan 2012 - 3:44

Het klinkt inderdaad als een goede keuze! Ik had hetzelfde gedaan in jouw situatie. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Very Happy
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Arwyn vr 20 jan 2012 - 3:47

Dat is ook ongeveer de groep die ik ooit in een keer in een stage heb gehad, qua niveau dan.
Ik vond het echt leuk! Wel zwaarder dan het reguliere onderwijs, maar ik vond het erg bijzonder.
Gewoon negeren dat stemmetje! Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 4:30

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. De banen in het onderwijs worden steeds minder, dus ga ervoor! Gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  silly-one vr 20 jan 2012 - 4:36

Gewoon er voor gaan. Gefeliciteerd.
Ik vind cluster 4 een super leuke doelgroep. Lekker pittig, leuke kinderen en allemaal met een verhaal. Zorg dat je goede begeleiding krijgt en dat je ook goed overleg hebt met collega's over de kinderen. Verder ga na wat je kan doen met kinderen die uit de situatie gehaald moeten worden. Kan je die bij collega's zetten of is er een achtervang. Veel dingen op het cluster 4 zijn heel anders dan in het regulier. Verder ga je de komende tijd daar een hoop leren en hoe lastig ik het ook vond een dag zonder mopperen kan niet op het cluster 4 onderwijs.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Puk vr 20 jan 2012 - 4:43

Wat een lieve reacties van jullie allemaal, bedankt!

Silly one, wat leuk dat je even zegt wat jouw ervaring was met cluster 4, leuk om te lezen!! De dingen die jij noemt zijn al besproken in de sollicitatiegesprekken en ik denk dat het inderdaad typische dingen zijn die voorkomen in cluster 4. Met de meedraaidag heb ik al het een en ander gezien, ik vond het geweldig! Die achtervang is goed geregeld en ik heb fulltime een onderwijsassistent omdat de groep zo complex is, echt fijn.... de begeleiding gaat ook goed komen, ze hebben mij geadviseerd inderdaad veel te praten en om raad vragen, er zullen dagen komen dat ik denk: waar ben ik aan begonnen, hebben ze mij verteld, haha! Ik ben zoooo benieuwd!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Chocolate Cookie vr 20 jan 2012 - 5:54

Gefeliciteerd! Het zal de niet meest makkelijke keuze zijn geweest smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  silly-one vr 20 jan 2012 - 6:39

De eerste paar weken is het echt prutsen en zoeken en dan vraag je je echt af of je het wel kan. Het belangrijkste is eigenlijk duidelijkheid, structuur en consequent, maar dat is in het regulier niet anders. Ik vroeg me echt af en toe af hoe ik ooit had kunnen afstuderen, want ik had echt het idee dat ik het allemaal niet kon.

Wel fijn dat je een oa hebt, want dan kan je in elk geval door in de structuur van de klas. Ik hoop wel dat het klikt met de oa, want ik had er ééntje gehad ( toen ik ADV deed) die gewoon de klas uit liep omdat ze het niet meer trok, terwijl ik daar als onbekende leerkracht voor de kinderen stond. Heel raar en dat vond het team ook.

In elk geval succes en wil je nog iets weten laat het maar horen, zal ik kijken wat ik kan beantwoorden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Jeanette vr 20 jan 2012 - 10:53

Dat klinkt goed! Gefeliciteerd! Ik had dezelfde keus gemaakt hoor!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Puk vr 20 jan 2012 - 20:21

Silly one, ik heb de OA gezien en hij lijkt me een leuke vent! Maar ik weet natuurlijk niet hoe hij in de klas is en hoe hij met mij zal omgaan. Ik ga er gewoon open in en meer dan mijn best kan ik niet doen natuurlijk. Ik ga alles uit de kast halen want ik wil het zo graag! Nog iets meer dan een maandje werken bij mijn huidige werk, wel gek om midden in het schooljaar te gaan, maar ik moet maar aan mezelf denken. Dat zegt ook iedereen, dus dat is fijn!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Aziraphale vr 20 jan 2012 - 21:31

Gefeliciteerd!
Ik denk zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt, een RDDF is namelijk niet zomaar iets. De kans dat je je baan dus kwijt raakte is écht heel realistisch! Ik ben zelf ook vanwege voorspelde krimp weg gegaan en op een andere school gaan werken, waar ik ook een vaste aanstelling kreeg (alleen een dag minder maar dat heb ik er voor over, heb uitzicht op meer uren binnenkort en dit is een groeischool).

Succes!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 21:15

Het lijkt mij ook de verstandigste keuze, dus roep dat stemmetje maar tot de orde Wink Gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Puk za 21 jan 2012 - 22:48

Het stemmetje is inderdaad naar de achtergrond verdwenen, iedereen om me heen zegt: ik zou hetzelfde gedaan hebben!! Dus dat moet toch iets betekenen;-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  RedRose wo 25 jan 2012 - 5:28

Hier moet ik even op reageren, ik heb 2 maanden geleden namelijk dezelfde keuze gemaakt!

Na een jaar invallen overal en nergens, werk ik nu sinds november in het Speciaal onderwijs REC-4. Sinds december werk ik 4 dagen in de week in een Schoolverlatersgroep.
Wat ik nu zelf ervaar is dat je als nieuwe juf jezelf enorm moet bewijzen. De kinderen accepteren je niet zomaar en vergelijken alles wat je doet met de vorige juf. Veranderingen zijn bij autisten natuurlijk heel moeilijk, maar dat ze zoveel moeite hebben met een nieuwe juf had ik niet verwacht.
Ik heb dan te maken met pubers en dat vind ik heel zwaar. Ik krijg regelmatig brutale antwoorden en ongeinteresseerde blikken.
We kunnen bijvoorbeeld een hele goede ochtend gehad hebben en daar complimenteer ik ze ook over, maar als er 's middags iets gaat gebeuren wat ze niet leuk vinden, dan krijg ik het ook te horen en duidelijk ook. Soms heb ik echt het gevoel dat het nooit goed is.
Ze houden heel erg vast aan het oude en als je wat spontaans wil doen, ook al is het als beloning, dan is het niet goed en zijn ze van slag.

Zelf heb ik vandaag echt een kut dag gehad, dus daarom dat het nu een wat negatief is allemaal. Ik heb namelijk een ODD'er in de klas en die zuigt echt energie. Ik ben dan nu ook helemaal kapot!

Gelukkig zijn er ook veel leuke momenten hoor! Ik vindt het erg leuk om over de problematieken van de kinderen te praten, vooral met de kinderen zelf. Ze werken echt aan hun eigen leerdoel en zijn heel bewust waarom ze op deze school zitten. Ze willen natuurlijk ook allemaal het doel bereiken om misschien ooit weer naar het regulier te gaan. Daar kan je ze heel bewust op aanspreken.

Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt!
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 7:34

Natuurlijk adviseert die directeur jou dat. Hij hoopt dat er nog wat natuurlijk verloop komt, dat scheelt hem een hoop gezeik laughcry.

Maar goed, je klinkt ontzettend enthousiast over die nieuwe functie en bij je huidige werk heb je ook niet echt veel zekerheid (alleen voor 1,5 dag dan). Ik zou het dan ook gewoon doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Puk wo 25 jan 2012 - 9:42

Zusje schreef:Natuurlijk adviseert die directeur jou dat. Hij hoopt dat er nog wat natuurlijk verloop komt, dat scheelt hem een hoop gezeik Nieuwe (inval) baan:-) 394967.

Maar goed, je klinkt ontzettend enthousiast over die nieuwe functie en bij je huidige werk heb je ook niet echt veel zekerheid (alleen voor 1,5 dag dan). Ik zou het dan ook gewoon doen.

Dat klopt zeker, hij zei zelf ook dat hij het ronduit vervelend vindt om mensen te ontslaan en daarom blij was dat ik zelf de keuze heb gemaakt. Dus hij is maar al te blij, scheelt hem weer een boel gezeik idd!

Redrose, leuk om een ervaringsdeskundige te horen!! Wat jij voelt ga ik waarschijnlijk ook allemaal voelen. Ik ben van alle kanten gewaarschuwd dat het geen kattenpis zal zijn, maar goed, het is een uitdaging voor mij om de klas voor me te winnen, ik heb 4 maanden de tijd;-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe (inval) baan:-) Empty Re: Nieuwe (inval) baan:-)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum