Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moszkowicz definitief uit ambt gezet

+9
Jeanette
Pompoen
Exogenesis
luisa
Antibes
Luce
Rush
Lejow
Bosjesvrouw
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moszkowicz definitief uit ambt gezet Empty Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Bericht  Bosjesvrouw ma 22 apr 2013 - 3:21

Bram Moszkowicz wordt uit het ambt van advocaat gezet.

Dat heeft het Hof van Discipline maandag bepaald. De beslissing van het hof is het sluitstuk van een tuchtzaak die de Amsterdamse deken van de Orde van Advocaten Germ Kemper tegen Moszkowicz heeft aangespannen.
In 30 oktober vorig jaar legde de Raad van Discipline hem dezelfde straf op, nadat een reeks klachten gegrond werd verklaard en de advocaat er weinig blijk van had gegeven de klachten serieus te nemen. Zo was hij niet bij de behandeling van de zaak en de uitspraak aanwezig.

Het Hof is van oordeel dat Moszkowicz niet, zoals hij na de eerdere uitspraak beloofde, zijn leven heeft gebeterd

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moszkowicz definitief uit ambt gezet Empty Re: Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Bericht  Lejow ma 22 apr 2013 - 3:21

Heftig!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Moszkowicz definitief uit ambt gezet Empty Re: Moszkowicz definitief uit ambt gezet

Bericht  Bosjesvrouw ma 22 apr 2013 - 3:24

Inderdaad heftig.

Ik hoorde het net op de radio. Ik dacht huh het nieuws nu? Bleek het extra nieuws uitzending te zijn.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush ma 22 apr 2013 - 3:24

Ik vind het nog steeds raar. Hij wilde zijn contante betalingen boven de €15.000 niet aan de deken melden, terwijl dit verplicht is. Maar dat is maar het halve verhaal. Hij wilde dat wel doen, maar niet met de naam en toenaam van de cliënt erbij i.v.m. privacy en dat snap ik best wel.

Wel zuur dat zijn 'goede bedoelingen' daarin hem nu zo duur komen te staan.

Edit; Ik snap natuurlijk ook wel dat dit niet alles is. Maar ik vindt dat gewoon nog steeds raar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 3:27

Goede bedoelingen?! Haha uhhhh dan had ie gewoon naar zijn cursussen moeten gaan, dan had ik dat misschien geloofd.
Eigen schuld, dikke bult. Al denk ik dat Bram stiekem in zijn vuistje lacht om zijn gevulde bankrekening op de kaaiman eilanden ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 3:30

Harrison schreef:Goede bedoelingen?! Haha uhhhh dan had ie gewoon naar zijn cursussen moeten gaan, dan had ik dat misschien geloofd.
Eigen schuld, dikke bult. Al denk ik dat Bram stiekem in zijn vuistje lacht om zijn gevulde bankrekening op de kaaiman eilanden ofzo.

Precies! Incompetente freak. Misschien had hij wat minder mediageil moeten zijn en dus wat minder vaak met z'n irritante geblaat bij RTL Boulevard moeten gaan zitten en die tijd kunnen besteden aan z'n bijscholing die verplicht is. Ik vind het een mooie dag! Sorry hoor, maar niemand hoort ermee weg te komen met wat hij allemaal heeft gedaan en vind dat dit alsnog veel langer heeft geduurd dan je mag verwachten. Bij de deken op het matje worden geroepen is geen grap.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 22 apr 2013 - 3:31

Cursussen staan toch los van die contant geld meldingen die hij bij de Deken moet doen? Ik snap wel dat hij dat niet met naam en toenaam wilde omdat hij vindt geheimhoudingsplicht te hebben naar zijn cliënten.

Die andere dingen en dat hij niet op kwam dagen etc. daar heb ik het niet over, dat lijkt me logisch dat dat niet slim is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce ma 22 apr 2013 - 3:32

Guattari schreef:
Harrison schreef:Goede bedoelingen?! Haha uhhhh dan had ie gewoon naar zijn cursussen moeten gaan, dan had ik dat misschien geloofd.

Precies! Incompetente freak. Misschien had hij wat minder mediageil moeten zijn en dus wat minder vaak met z'n irritante geblaat bij RTL Boulevard moeten gaan zitten en die tijd kunnen besteden aan z'n bijscholing die verplicht is. Ik vind het een mooie dag! Sorry hoor, maar niemand hoort ermee weg te komen met wat hij allemaal heeft gedaan en vind dat dit alsnog veel langer heeft geduurd dan je mag verwachten. Bij de deken op het matje worden geroepen is geen grap.

+1! En ondertussen een boek schrijven waar hij zelf zegt rechtvaardig en eerlijk te zijn. Die lacht nog harder in zijn vuistje dat dat boek zo goed verkocht werd Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 3:34

Rush schreef:Cursussen staan toch los van die contant geld meldingen die hij bij de Deken moet doen? Ik snap wel dat hij dat niet met naam en toenaam wilde omdat hij vindt geheimhoudingsplicht te hebben naar zijn cliënten.

Die andere dingen en dat hij niet op kwam dagen etc. daar heb ik het niet over, dat lijkt me logisch dat dat niet slim is.
Ja dat staat los van elkaar in die zin dat het twee aparte dingen zijn, maar wel allebei als voorwaarde waren gesteld om kans te maken om niet uit het ambt gezet te worden. Als hij echt bereid was geweest aan de voorwaarden te voldoen dan had hij minstens naar die cursussen kunnen gaan, nu geloof ik zijn verhaal gewoon niet. Deed ik al niet, maar het had wel geholpen als hij in ieder geval de schijn had gewekt zijn leven te willen beteren haha.

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 22 apr 2013 - 3:35

Ergens vind ik het wel sneu, want hoe je het ook wendt of keert zijn vak is ontzéttend belangrijk voor die man. Maar anderzijds, had hij qua cursussen en proces ook héél wat meer kunnen tonen en sinds november heel wat meer kunnen veranderen, om ook te laten ZIEN dat hij zijn vak graag uit wil blijven voeren. Dat heeft hij ook niet gedaan, naja, dan niet hoor.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Rush ma 22 apr 2013 - 3:38

Ja daar heb je gelijk in Harrison!

Ik moet altijd wel om hem lachen op 538 haha. Maar als dit onderwerp aan bod kwam leek het hem altijd niet zoveel te boeien.

Dat is wel gebleken. Moszkowicz definitief uit ambt gezet 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 3:40

Haha ja precies! Ik dacht eerst dat het toch niet zou gebeuren maar toen bleek dat hij nog steeds niet zijn best deed dacht ik inderdaad; "dan niet".

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:14

Ik vind het niet sneu. Als hij denkt dat hij de regels aan zijn laars kan lappen is dit het logische gevolg. En logisch dat hij geen namen wilde noemen qua privacy? Kom op, je kunt toch ook wel bedenken dat het negen van de tien keer zwart geld zal zijn. Ik vind het logisch dat betalingen van die hoogte geregistreerd worden.

Gast
Gast

Bericht  luisa ma 22 apr 2013 - 4:27

Het zal ongetwijfeld terecht zijn en hij heeft het er zelf naar gemaakt. Wel zonde en een gemis voor de advocatuur want er zijn weinig pleiters van zijn niveau.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Exogenesis ma 22 apr 2013 - 4:27

Ik vind het terecht. Hij heeft onjuist gehandeld en daarbij denk ik dat hij ook goed gebruik heeft gemaakt van zijn bekendheid. Mediageile vieze kerel.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:37

Hoezo is hij mediageil?Ik zie hem nergens ongewenst verschijnen ofzo...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:40

luisa schreef:Het zal ongetwijfeld terecht zijn en hij heeft het er zelf naar gemaakt. Wel zonde en een gemis voor de advocatuur want er zijn weinig pleiters van zijn niveau.
Ik denk dat dat eigenlijk niet waar is, maar dat de pleiters met een talent gewoon niet hetzelfde platvorm hebben om zich te manifesteren als dat hij gehad heeft.

Mediageil zou ik hem niet direct willen noemen maar hij verscheen wel regelmatig bij RTL Boulevard, op de rode loper en andere mediagerelateerde dingen die niet direct verband hadden met zijn beroep. Maar eigenlijk vond ik dat wel leuk, want hij maakte het recht wel toegankelijker voor de "gewone" mens.

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 22 apr 2013 - 4:43

Harrison schreef:
luisa schreef:Het zal ongetwijfeld terecht zijn en hij heeft het er zelf naar gemaakt. Wel zonde en een gemis voor de advocatuur want er zijn weinig pleiters van zijn niveau.
Ik denk dat dat eigenlijk niet waar is, maar dat de pleiters met een talent gewoon niet hetzelfde platvorm hebben om zich te manifesteren als dat hij gehad heeft.

Mediageil zou ik hem niet direct willen noemen maar hij verscheen wel regelmatig bij RTL Boulevard, op de rode loper en andere mediagerelateerde dingen die niet direct verband hadden met zijn beroep. Maar eigenlijk vond ik dat wel leuk, want hij maakte het recht wel toegankelijker voor de "gewone" mens.

Mwoah, ik verbaasde me vooral aan meedoen met zo'n reclame bijvoorbeeld. Voor het geld hoefde hij dat ook niet te doen en voor de bekendheid ook niet, had ook niets met zijn beroep te maken.. Waarvoor dan?

Ik heb wel het idee dat hij aandacht érg leuk vond/vindt hoor en ik snap mediageil wat dat betreft ook wel als term.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Exogenesis ma 22 apr 2013 - 4:45

Ik vind hem wel mediageil. Hij staat continue in de spotlights in allerlei programma's (rtl boulevard, DWDD, etc.) en ik heb het idee dat hij die publiciteit bewust opzoekt. Het afgelopen jaar heb ik echt een overkill aan Bram ervaren.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:48

Om wat voor cursussen ging dat trouwens?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:50

Zus schreef:Om wat voor cursussen ging dat trouwens?
Als advocaat zijnde moet je elk jaar een bepaald aantal punten halen aan bijscholing, dat kan oa. door middel van seminars bijwonen etc. Dat doen ze zodat de juridische kennis up to date blijft. Nou denk ik niet dat Brams juridische kennis niet op peil was maar ja, die punten zijn gewoon verplicht.

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 22 apr 2013 - 4:51

Zus schreef:Om wat voor cursussen ging dat trouwens?

Volgens mij verplichte bijscholingsdingen, net als artsen.

Te laat: sowieso Harri's onderwerp dit! nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:54

Ah dus toch die... Hadden mijn collega's toen toch gelijk. Hij schreef zich nl wel in maar hoorde van collega's dat hij daar niet persoonlijk heen ging. Hij was daar overigens niet de enige in.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:59

Daarom heb je vaak ook handtekeningenlijsten en dat je je advocatenpas moet laten zien. Stelletje oplichters, haha.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 22 apr 2013 - 14:57

Ik vraag me stiekem af of hij dit niet 'expres' zo heeft laten waaien omdat er anders misschien nog veel grotere viezigheden aan het licht waren gekomen.
Nee ik vertrouw die Moskovic voor geen cent, heb al jaren het gevoel dat die man niet helemaal pluis is en wel erg dicht op de onderwereld zit. Nee wat mij betreft is hiermee een goed voorbeeld gesteld en is de advocatuur een crimineel armer..
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: