Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tot wanneer fopspeentje?

+23
Mikki
Fiwen
Thunder
Flip Fluitketel
Flower_L
Liadan
Printje
Bolleke
meisjesmama
SarahKey
PapillonRose
teletascha
Teddyaapje
Annemie
LMCurious
Parisienne
Susan
diddie
Mida4you
meisje
sabje
Tania
duckie
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

tot wanneer fopspeentje? - Pagina 2 Empty Re: tot wanneer fopspeentje?

Bericht  Thunder zo 20 nov 2011 - 3:32

T. was 2,5 toen hij van de speen afging. Ik was zwanger van S. en de speen was voor de baby. Van de een op andere dag, geen problemen gehad gelukkig. Bij S. wordt het een ander verhaal. Die is nu 2 en heeft nog heel veel behoefte aan een speen. Ik probeer hem af te leren, maar dat gaat heel moeizaam. 's Ochtends kan hij inmiddels heel goed zonder, maar na het middagslaapje nog totaal niet. Dan heeft hij hem nog.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Fiwen zo 20 nov 2011 - 9:12

J.uul krijgt in principe alleen haar speen als ze gaat slapen, of dat nou in haar bedje is of in de auto/buggie (ze valt nog steeds heel snel/vaak in slaap in de auto en buggie, sneller dan in haar bedje :P).
En als ze zich niet zo lekker voelt of huilerig is, dan komt ze lekker op de bank tegen mij aan hangen met haar pop en speentje en dan lezen we samen een boekje of kijken we een filmpje.
Vind het ook helemaal geen probleem dat ze hem voorlopig nog heeft om in slaap te vallen, als ze straks ouder is en niet meer slaapt in de auto of buggie dan mag haar speen ook niet meer mee naar buiten. Eerlijk gezegd ben ik ben nu al lang blij dat het slapen ietsje beter gaat dus eerst maar een tijdje goed slapen en dan gaan we het over een paar jaar wel een keer afbouwen.

Laatst aangepast door Fiwen op zo 20 nov 2011 - 9:15; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 9:14

Als Yrsa 's nachts wakker wordt wil ze trouwens vrijwel nooit een speen, die duwt ze dan ook echt weg en dan zegt ze: 'Nee!'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mikki zo 20 nov 2011 - 9:20

Mijn oudste heeft nooit een speen gehad, die spuugde ze maar uit. Terwijl ze toch een enorme zuigbehoefte had, dus wilde ze constant mijn pink. Mijn jongste was wel al meteen verzot op haar speen en nog. Ze is heel veel ziek geweest, en kon dan echt niet zonder. Inmiddels zijn we nu al een paar maanden zover dat ze hem alleen in bed heeft en verder niet. Voorlopig vind ik dat nog prima, vaak heeft ze hem al niet meer in als ik ga kijken 's avonds.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 9:24

Wat bij Yrsa trouwens wel scheelde was de overstap van Bibi naar Nuby. Ze had eerst spenen van Bibi, maar omdat ze zulke schrale wangetjes had en ik het idee had dat die Bibi-spenen veel meer op je huid zitten, ben ik overgestapt op Nuby. Die speentjes zijn blijkbaar veel moeilijker om in je mond te houden, dus had ze automatisch minder vaak een speen in, en valt ie er sowieso uit zodra ze slaapt.

Dus als je het wil afbouwen kun je als tussenstap ook nog een andere speen proberen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Dolphinne zo 20 nov 2011 - 9:30

Hier hebben we in het voorjaar de speen weggedaan. Ons zoontje was toen rond de 2,5.
We hebben de speen toen buiten op een tafeltje neergelegd voor de babyvogeltjes. Die hebben toen hij naar bed ging de speen meegenomen. (hij had alleen met slapen nog een speen)

De eerste 2 dagen ging het slapen iets moeizamer en vroeg hij er nog wel een paar keer naar, maar daarna helemaal geen problemen meer ermee gehad.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:31

S. heeft altijd een speentje gehad. De eerste 3 maanden lag dat ding overal en mocht hij 'm in de box, kinderwagen enz ook hebben. Later alleen met de slaapjes en dat is nu nog steeds zo. Hij kan echt niet slapen zonder zijn speentje. Hij mag 'm van mij best tot een jaar of 2,5 / 3 jaar hebben maar daarna wil ik hem er van af hebben

Gast
Gast

Bericht  kwak zo 20 nov 2011 - 9:45

ik zei eerst na een half jaar krijgt ze geen speen meer, maar nu is ze een jaar en heeft ze nog steeds een speen!
ik ben nog aan het bedenken wanneer ik dan vind dat D. hem niet meer nodig is, ik vind het wel een beetje lastig.
ze slaapt er trouwens alleen maar mee en af en toe als ze moe/huilerig is en we zijn weg dan mag ze hem ook, verder niet!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 20:02

D. is twee en gebruikt een speentje met inslapen, 's ochtends als ze wakker wordt, gaat de speen ook weer gelijk in de mond. We gaan stoppen als een vriendin van mij een baby krijgt, dan gaan we het speentje aan haar kindje geven (zogenaamd) omdat die hem dan harder nodig heeft dan zijzelf. Ik wilde niet eerder stoppen met de speen als dat ze de reden ervoor kan snappen.

Gast
Gast

Bericht  Dani zo 20 nov 2011 - 20:57

Toen ik zwanger was riep ik heel hard dat het speentje met 1 jaar weg zou gaan. Dochter is nu 22 maanden en als ze naar bed gaat krijgt ze het nog steeds. Ook als ze heel veel pijn heeft wil ze nog wel eens haar speen vragen en dan geven we die ook wel. Ze heeft er blijkbaar troost aan. Ik wil proberen rond haar 2e verjaardag ook met naar bed gaan te stoppen met de speen geven.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224

Bericht  woezel zo 20 nov 2011 - 22:32

Hier was de oudste 4,5 dat hij zonder speen ging slapen. Daarvoor was het dan echt drama. En aangezien hij niet zo makkelijke slaper is, vonden we het belangrijker dat hij wel sliep met speen. Hij had hem wel al jaren alleen in bed.
Nu zijn we een half jaar verder en nog vraagt hij savonds aan zijn vader, van als ik niet kan slapen mag ik dan mijn speen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  LMCurious ma 21 nov 2011 - 0:24

Lieskuh schreef:
LMCurious schreef:strike] (en ik ben vanochtend gezwicht, dave en ik ziek, Joris werd om 5.00 wakker met de mededeling dat hij niet meer wilde slapen.....dus toen heb ik hem toch nog een keer zijn fiep gegeven. Ik geloof dat ik er toch al weer een beetje spijt van heb, hoop dat ie toch wel snapt dat we dat niet elk slaapje weer gaan doen.)[/strike]
Ik hoop het ook voor je en niet dat hij nu doorheeft dat hij bij een zeuren/huilen zijn fiepje terug krijgt.

Hier heb ik echt gewacht tot ze eraan toe waren. Het is ook niet niks als je áltijd een fiepje hebt gehad bij het inslapen, je hem ineens niet meer mag hebben omdat je groot moet zijn. Hier hebben we ongeveer 3 maanden geleden verteld dat hij groot aan het worden is en dat hij misschien zijn fiepje aan sinterklaas kan geven als hij weer in het land was. Dan kan sinterklaas hem aan een ander baby'tje geven die hem echt nodig heeft. Dat is blijven hangen en de dag dat sinterklaas aankwam in Nederland heeft Jens hem zelf in zijn schoentje gedaan. Hij heeft er nog met geen woord over gerept. Hij was er dus echt klaar voor.

ik had hem daarom juist al voordat hij ging miepen zijn speen gegeven. Hij zei zo vastberaden dat hij klaar was met slapen als de andere ochtenden, dus ik heb meteen de fiep weer gepakt, en gegeven. En gelukkig heeft ie wel doorgehad dat dat niet elke dag zo gaat. Hij slaapt verder gewoon weer zonder, en vraagt er verder ook niet om, gelukkig!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: