tot wanneer fopspeentje?
+23
Mikki
Fiwen
Thunder
Flip Fluitketel
Flower_L
Liadan
Printje
Bolleke
meisjesmama
SarahKey
PapillonRose
teletascha
Teddyaapje
Annemie
LMCurious
Parisienne
Susan
diddie
Mida4you
meisje
sabje
Tania
duckie
27 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
tot wanneer fopspeentje?
wanneer kreeg jullie kindje geen speentje meer? hier is ze nog groot fan van dr speentje... in bed heeft ze dr 3 want sochtends zijn er minimaal 2 altijd uit bed gevallen. beneden hebben we ook wel wat speentjes liggen maar die gebruiken we heel weinig... net als ze niet fit is ofzo en in de auto hebben we hem ook zitten die kan ze altijd pakken...
maar nu vraag ik me af wanneer je gaat minderen en stoppen met speentjes en hoe je dat kunt doen... we hebben ook een speentje met een doekje eraan maar die ligt nu beneden maar zou je die in bed kunnen geven en dan op een gegeven moment alleen nog het doekje ofzo?
maar nu vraag ik me af wanneer je gaat minderen en stoppen met speentjes en hoe je dat kunt doen... we hebben ook een speentje met een doekje eraan maar die ligt nu beneden maar zou je die in bed kunnen geven en dan op een gegeven moment alleen nog het doekje ofzo?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: tot wanneer fopspeentje?
De zuigbehoefte neemt na een half jaar af en is over het algemeen met een jaar verdwenen. Na die tijd is er dus sprake van een speenverslaving.
Minderen/stoppen kun je cold-turkey doen, maar je kunt ook afbouwen, eerst overdag helemaal niet meer en dan 's nachts alleen met inslapen bijv.
Minderen/stoppen kun je cold-turkey doen, maar je kunt ook afbouwen, eerst overdag helemaal niet meer en dan 's nachts alleen met inslapen bijv.
Gast- Gast
Ik ben al lang blij als mijn zoontje slaapt dus dan maar met speen nog voorlopig tot we echt met hem kunnen praten en het uit kunnen leggen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Jens heeft ze vorige week in zijn schoentje gedaan. Hij is ruim 3.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Jens heeft ze vorige week in zijn schoentje gedaan. Hij is ruim 3.
Zo wil ik het denk ik ook gaan doen. Als hij hem dan nog heeft (maar dat denk ik wel). Dan kan je het uitleggen en snapt hij het ook.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10
Hier heeft ze haar speentje ook nog. Ik wil proberen om hem volgend jaar af te gaan bouwen (ze is dan 2)
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Mijn dochtertje van 15 maanden heeft hem alleen nog in de nacht in. Dit willen we binnenkort gaan afbouwen zodat ze geen speen meer hoeft.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mas heeft hem ook alleen met inslapen nog in, hij gaat ook niet meer mee naar beneden. Hij legt hem zelf ook in zijn bed.
Ik denk dat we over een half jaartje gaan afbouwen.
Ik denk dat we over een half jaartje gaan afbouwen.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Jens heeft ze vorige week in zijn schoentje gedaan. Hij is ruim 3.
+1
J.heeft hem aan Sinterklaas gegeven voor babypiet.hij is ook ruim 3.
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Ezra tot ruim drie, toen hebben we het afgebouwd, dus niet cold turkey weggegooid. Yrsa heeft nog steeds een speen, maar alleen bij het in slaap vallen en dan nog niet altijd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ben ook allang blij als N. slaapt, dus voorlopig zal ze haar speentje nog gewoon houden Als ze naar bed gaat heeft ze er eentje in haar mond en liggen er drie rondom haar hoofdje. Ze pakt er altijd in beide handjes Ă©Ă©n en valt zo in slaap. 's Nachts verliest ze ze regelmatig, dus we leggen er genoeg neer. Overdag krijgt ze ze eigenlijk niet, tenzij ze niet lekker is, pijn heeft, verdrietig is, moe is, etc. We leggen 's ochtends ook altijd samen haar speentjes weer in haar bedje als we gaan aankleden.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Allebei onze kindjes zijn sinds 2 weken van de fiep af. Milou heeft hem nooit veel gebruikt, was meer om duimen te voorkomen. En we merkten nu dat ze elke keer wel ging zoeken naar de fiep om te spelen enzo. Dus toch maar weggelegd voordat ze echt aan de fiep ging wennen. Zonder problemen. Toen Milou klein boekje cadeau gegeven omdat ze niet meer fiept, in bijzijn van Joris, en toen wilde hij ook een cadeau. Hij heeft erg getwijfeld toen hij ook echt moest gaan slapen zonder fiep, maar toen hij Milou de eerste nachtjes mocht lenen ging het goed. (hij huilt nu wel eerst nog 10 min) En sochtends vroeg wil hij niet meer opnieuw slapen zonder fiep, dus is het nu om 6.00-6.30 feest ipv 7.30-8.30...das dan wel weer minder. (en ik ben vanochtend gezwicht, dave en ik ziek, Joris werd om 5.00 wakker met de mededeling dat hij niet meer wilde slapen.....dus toen heb ik hem toch nog een keer zijn fiep gegeven. Ik geloof dat ik er toch al weer een beetje spijt van heb, hoop dat ie toch wel snapt dat we dat niet elk slaapje weer gaan doen.)
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn zoontje was er na 4 maanden vanaf, maar de eerste 4 maanden had hij hem ook niet veel.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik hoop het ook voor je en niet dat hij nu doorheeft dat hij bij een zeuren/huilen zijn fiepje terug krijgt.LMCurious schreef:strike] (en ik ben vanochtend gezwicht, dave en ik ziek, Joris werd om 5.00 wakker met de mededeling dat hij niet meer wilde slapen.....dus toen heb ik hem toch nog een keer zijn fiep gegeven. Ik geloof dat ik er toch al weer een beetje spijt van heb, hoop dat ie toch wel snapt dat we dat niet elk slaapje weer gaan doen.)[/strike]
Hier heb ik echt gewacht tot ze eraan toe waren. Het is ook niet niks als je áltijd een fiepje hebt gehad bij het inslapen, je hem ineens niet meer mag hebben omdat je groot moet zijn. Hier hebben we ongeveer 3 maanden geleden verteld dat hij groot aan het worden is en dat hij misschien zijn fiepje aan sinterklaas kan geven als hij weer in het land was. Dan kan sinterklaas hem aan een ander baby'tje geven die hem echt nodig heeft. Dat is blijven hangen en de dag dat sinterklaas aankwam in Nederland heeft Jens hem zelf in zijn schoentje gedaan. Hij heeft er nog met geen woord over gerept. Hij was er dus echt klaar voor.
Gast- Gast
Met 6 maanden kreeg T de speen alleen nog als hij in bed lag. We zijn sinds hij een jaar is de speen overdag in bed af aant leren, als dat helemaal goed gaat laten we hem snachts ook weg.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Annemie schreef:Mijn zoontje was er na 4 maanden vanaf, maar de eerste 4 maanden had hij hem ook niet veel.
Hier hetzelfde maar dan met ingeveer 3 maanden.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Hier heeft ze hem nog, met name met slapen. Of als ze ziek is of erg verdrietig. Voorlopig vind ik dat nog prima. Het liefst wil ik pas echt stoppen als ze er zelf klaar voor is en het wat meer begrijpt. Ik wil het wel gewoon gaan proberen over een tijdje, maar als ze er nog niet goed zonder kan dan mag ze hem nog houden. Sowieso is het geen ramp dat ze tot een jaar of 3 nog een speentje in zouden hebben 's nachts (volgens mijn tandarts dan). Dat is dan ook wel zo'n beetje de termijn die ik als maximum in mijn hoofd heb, en als het eerder lukt dan doen we het natuurlijk eerder.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Als een kindje er 'snachts nog behoefte aan heeft zou ik niet zo snel gaan afbouwen. Ja als ze onderhand 3,5 zijn word het wel tijd.
Maar overdag zou ik ze sowieso dat niet aanleren. Niets ergers dan een kind van 2-4 jaar met een speen in de mond.
Maar overdag zou ik ze sowieso dat niet aanleren. Niets ergers dan een kind van 2-4 jaar met een speen in de mond.
De oudste is 1 week na haar 4de vejaardag gestopt met haar speen. Ze wist dat ze als ze 4 was moest stoppen. Ze had hem alleen nog in als ze moe was en thuis op de bank lag en in bed. Ze heeft ze weggegeven een kado gehad en het ging goed!
Eerdere poging pakte ze haar duim omdat haar vriendinnetje op het Kdv dat ook deed.
De jongste zien we wel. Ze is nu 1,5 en heeft hem al veel minder nodig dan haar zus. Maar we wachten wel tot ze snapt waarom ze haar speen niet meer krijgt.
Eerdere poging pakte ze haar duim omdat haar vriendinnetje op het Kdv dat ook deed.
De jongste zien we wel. Ze is nu 1,5 en heeft hem al veel minder nodig dan haar zus. Maar we wachten wel tot ze snapt waarom ze haar speen niet meer krijgt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik denk dat C.hristian 3 was toen hij geen speen meer had in bed. Eerst werd hij zindelijk en toen vn de ene op de andere dag liet hij de speen uit met inslapen. Hij was er dus ook zelf aan toe.
Vriendin van mij wilde het speentje van haar dochter ook in de schoen doen, dochtertje word 3 morgen, en dan zou ze er cadeautjes voor terug krijgen van de sint, dochtertje zei daarop dat ze geen cadeautjes hoefde en dat haar speentje lekker thuis bleef
Vriendin van mij wilde het speentje van haar dochter ook in de schoen doen, dochtertje word 3 morgen, en dan zou ze er cadeautjes voor terug krijgen van de sint, dochtertje zei daarop dat ze geen cadeautjes hoefde en dat haar speentje lekker thuis bleef
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hier gelukkig nooit een speentje gehad.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
SarahKey schreef:Als een kindje er 'snachts nog behoefte aan heeft zou ik niet zo snel gaan afbouwen. Ja als ze onderhand 3,5 zijn word het wel tijd.
Hier heeft Kian juist overdag behoefte aan een speentje en als hij slaapt heeft hij het niet.
Het is bij hem echt zuigbehoefte want als ik hem de borst wilde geven dan werd hij steeds heel boos dat hij voeding binnen kreeg, want dat wilde hij op zo'n moment niet. Hij spuugt nu ook regelmatig zijn speen uit tijdens het spelen en als hij 'm dan na een tijdje weer wil dan pakt hij 'm weer en stopt 'm in zijn mond.
Hij heeft trouwens pas een speen sinds hij ongeveer 3 maanden is, daarvoor had hij er geen behoefte aan.
Ik zie dit niet als dat ik hem heb aangeleerd overdag een speen te hebben, hij heeft er gewoon behoefte aan.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
L mag sinds dat ie (volgens mij...) 8 mnd was, overdag de speen niet meer in van ons. Tijdens middagdutje en s avonds in bed wel, maar als we naar bed gaan halen we m weg wanneer hij speen niet meer in heeft. S morgens geeft ie m ook altijd direct af, dus hij weet dat het voor slapen is.
Met twee willen we proberen helemaal af.
Met twee willen we proberen helemaal af.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hier heeft ze nooit een speen gewild. Als ze hem kreeg gooide ze hem 9 van de 10 keer uit haar mond. Nu vind ze de speen van haar neefje erg lekker....... Maarze heeft er verder geen behoefte aan.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: