Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer...

+8
LMCurious
Dani
Cupcake
Liadan
loesje
Susan
Barbabella
Dolphinne
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer... Empty Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:30

Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ? En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ? Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ? En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'. Even een paar nieuwsgierige vragen n.a.v een soort van discussie met M. haar neuroloog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:39

Mama_van2 schreef:Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ? En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ? Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ? En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'. Even een paar nieuwsgierige vragen n.a.v een soort van discussie met M. haar neuroloog.

Ik vergeet dat soort dingen zo snel Embarassed

Fenne was geloof ik bijna dertien maanden toen ze echt bewust dingen zei. Haar eerste bewuste mededeling was 'Dahaa!' en dan zwaaide ze erbij met haar handje.Toen was ze dus ruim een jaar. Daarna kwam 'papa' en toen begon het echt op gang te komen. Wanneer ze dingen echt begreep durf ik niet meer te zeggen eigenlijk. Ik denk dat dat rond die tijd begon te komen.

De jongste is een stuk sneller met praten. Zijn eerste echt mededeling was trouwens wel precies dezelfde; 'Dahaa!'. Dat vind ik dan wel weer grappig. Hij deed dat met bijna elf maanden. Hij wordt over tien dagen 1 jaar en gebruikt nu een stuk of vier woorden ('dag', 'ohoo' (als er iets valt), 'die' en 'mama'). Wat hij begrijpt vind ik lastig te zeggen. Ik denk nog niet zo heel veel.

Lopen deed de oudste voor het eerst los toen ze 14 maanden was. De jongste doet het nog niet los.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Dolphinne zo 14 aug 2011 - 21:23

Ik ben ook altijd heel slecht in het onthouden van zulke dingen. Heb het wel in het cb-boekje opgeschreven, maar die ligt nu bij de vader van mijn zoontje thuis.
Met 12,5 maand liep ons zoontje voor het eerst los (toevallig waren we daar allebei bij Very Happy). Aan 1 handje lopen heeft hij volgens mij nauwelijks gedaan.

Zijn eerste woordje was geloof ik te (trein). Zijn vader woonde tegenover het station. Dat gebruikte hij ook als hij een trein zag. Weet alleen niet meer precies wanneer dat was.

Het dingen begrijpen deed hij al vrij snel heb ik het idee. Zeker wel voordat hij een jaar was
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Barbabella zo 14 aug 2011 - 21:24

Levi zegt al een tijdje papa en mama meer niet. Lopen aan 1 handje doet hij nu maar echt maar een paar meter dan gaat hij weer zitten. Los staan en rond de meubels lopen doet hij vanaf een maand of 10.
Ik heb wel het idee dat ie begrijpt wat ik zeg, als ik bijvoorbeeld zeg dat we gaan eten, steekt ie zijn handjes uit van til me maar op, of hij kruipt naar zijn kinderstoel. Als ik zeg waar is je beker gaat ie zoeken en drinken. En als het woord koekje valt staat ie binnen no time voor je neus laughcry
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:25

Joey loopt sinds ongeveer 2/3 weken aan de hand mee, geen gigantische stukken en het ziet er nog een beetje debiel uit Wink maar het lukt 'm!

Bewust woordje was iets voor zijn eerste verjaardag.

En echt dingen begrijpen doet ie nog niet echt heel erg. Als ik zeg "we gaan eten, kom maar" dan snapt hij zeker wel wat ik bedoel Wink. Maar verder nog niet echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:30

Oja, Thije begrijpt het wel heel goed als je zegt: 'Mag ik een kusje?' Dan krijg je een lekkere natte kus (met open mond). I love you

En als je zegt: 'Nee, dat mag niet!' Dan moet hij heel hard lachen. Dat weet hij ook dondersgoed Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Susan zo 14 aug 2011 - 21:30

Los lopen deden ze allebei rond hun eerste verjaardag, Ezra precies een week daarna en Yrsa een dag ervoor.

Bewust woordjes gebruiken doet Ezra nog maar sinds kort en laten zien dat hij opdrachtjes begrijpt ook. Hij is daar natuurlijk nog steeds heel erg in achter, maar er wordt nu wel aan gewerkt.

Yrsa zei met een maand of zeven het woord mama, maar ik weet nooit goed vanaf wanneer dat dan bewust was. Het is pas de laatste tijd dat haar woordenschat vrij snel uitbreidt. Ze begrijpt al wel vrij lang opdrachtjes, ga de bal maar pakken of geef de beer maar een kusje of dat soort dingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  loesje zo 14 aug 2011 - 21:31

lopen: hij weet hoe hij zijn voetjes neer moet zetten en tilt ze ook echt op maar hij heeft het evenwicht nog niet en moet dus nog veel worden ondersteund

1 woordje wat hij bewust zei is honger=eten en dat zei hij met 6 maanden dat heeft hij 2 maanden volgehouden toen even 1 maand niet meer en nu zegt hij sinds een tijdje mama, honger en inne=drinken
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Barbabella zo 14 aug 2011 - 21:31

haha oja die kus met open mond doet levi ook I love you
Hij begrijpt staan, zitten en liggen trouwens ook. En als ik zijn jasje pak steekt hij zijn armpjes uit. En bij het zien van een banaan word ie wild Very Happy Nu ik erover nadenk begrijpt hij meer dan ik dacht I love you


Laatst aangepast door Barbabella op zo 14 aug 2011 - 21:33; in totaal 1 keer bewerkt
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:33

Barbabella schreef:haha oja die kus met open mond doet levi ook I love you

Lekker zijn die he :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:47

Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ?
Vlak naar zijn 1e verjaardag is hij los gaan lopen. Aan 1 handje heeft hij nooit gedaan. Hij is vanuit het kruipen binnen 2 dagen volledig los gaan lopen. Hij had dat erg snel onder de knie.

En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ?
Hij kon met 1,5 3 woordjes. Maar bewust gebruikte hij ze niet. Nu is hij 2 en kan nog maar 3 echte bewuste woorden. Klaar, zitten en papa. Daarnaast nog 4 woordjes die hij wel eens heeft gezegd. Maar gebruikt ze niet bewust.

Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ?
Die 3 wel. Mama kon hij ooit maar dat heeft hij al maanden niet meer gezegd Sad

En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen ?
Begrijpen had hij wel snel door. Ik denk met 1 jaar en 8 maanden ongeveer. Ik kon hem opdrachten geven en hij deed het keurig uitvoeren !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Susan zo 14 aug 2011 - 21:53

Aan het handje lopen deed Ezra trouwens al heel vroeg, ik denk met een maand of acht, toen hij zich ook ging optrekken en rond de tafel ging lopen. Yrsa heeft nooit veel belangstelling gehad voor aan het handje lopen, die kroop liever zelf dan dat ze liep met hulp.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Liadan zo 14 aug 2011 - 22:18

Met 1 jaar zei Yara bewust papa en mama en snel daarna wat meer woordjes die ze bewust zei. Aan 1 hand lopen heeft ze nauwelijks gedaan. Ze kon zelf los staan met 15 maanden en met 18 maanden liep ze.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 22:54

Rond 10/11 maanden ging hij bewust papa en mama zeggen, na zijn eerste verjaardag kwamen daar in een rap tempo veel woordjes bij. Begrijpen doet hij ook vanaf een jaar ongeveer, als ik zeg kom we gaan naar buiten dan loopt hij naar de deur om naar buiten te gaan enzv.
Lopen deed hij los 2 weken na zijn eerste verjaardag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Cupcake zo 14 aug 2011 - 23:24

Mama_van2 schreef:Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ? En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ? Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ? En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'. Even een paar nieuwsgierige vragen n.a.v een soort van discussie met M. haar neuroloog.

Hmm aan mijn antwoorden heb je niet veel Wink
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Dani zo 14 aug 2011 - 23:27

Mama_van2 schreef:Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ? En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ? Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ? En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'. Even een paar nieuwsgierige vragen n.a.v een soort van discussie met M. haar neuroloog.

Het lopen ging heel snel. Dat ze 1 jaar was kon ze los lopen. Maar praten doet ze bijvoorbeeld nog niet. Ze zegt papa (niet geheel bewust ook mij noemt ze papa haha) en nee (wel bewust! Wink ) maar verder komt er nog niks uit (ze is nu 19 maanden). Overigens begrijpt ze ons wel. Als ik zeg, we gaan eten, staat ze wel direct klaar bij haar stoel. Dat is nu denk ik een maand of 2/3.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  LMCurious zo 14 aug 2011 - 23:41

Mama_van2 schreef:Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ? En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ? Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ? En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'. Even een paar nieuwsgierige vragen n.a.v een soort van discussie met M. haar neuroloog.

Ik ben dan wel nieuwsgierig naar de soort van discussie... :P Vindt hij dat ze al meer moet kunnen dan ze nu kan?

Joris liep denk ik iets na zijn 1e verjaardag aan 1 handje. Toen hij ook goed liep met de loopauto, ging dat ook goed. los lopen deed hij pas met 16 maanden.
Joris is in de 8 maanden begonnen met mama, papa, bal en eten. Ik weet dat er snel meer volgde, maar ff niet meer wat. Als hij die woorden zei was het altijd bewust, en heeft nooit meer woorden niet meer gebruikt (tenzij we het echt over moeilijke woorden hebben die niet vaak van toepassing zijn zoals bijv. conducteur, enzo). Maar Joris ging en gaat nog steeds erg hard met praten, dat horen we overal en van iedereen.
Echt dingen berijpen was al een stuk eerder. Al verder voor zijn eerste jaar. Dingen als boekje lezen, spelen, wandelen, iets pakken, autorijden, eten wist hij denk ik rond de 7-8 maanden (als ik zo de andere antwoorden lees denk ik dat Joris wellicht ook iets later was, kan het me niet meer precies voor de geest halen, maar weet nog wel dat hij eerder dingen begreep dan dat hij zelf kon zitten en dat was met 9 mnd.). Als je dan zei pak je boekje maar ging hij dat vaak wel doen. Wanneer precies weet ik niet meer. Denk na de 8 maanden meer de dingen die niet elke dag hetzelfde waren. Het is natuurlijk ook, wanneer merk je dat ze het snappen. Als hij een boek gaat pakken als ik zeg dat we gaan lezen is dat duidelijk. En dat hij toentertijd niet graag in de auto wilde was ook duidelijk dat als we autorijden zeiden hij al begon te protesteren. Maar veel dingen zijn ook lastiger om te testen of ze het snappen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Susan zo 14 aug 2011 - 23:45

Ik vind het zo gek met woorden leren hè, sommige woorden pikt ze echt meteen op en sommige woorden helemaal niet. Als ik een plaatje laat zien van een sok en een schoen dan zegt ze: 'Aan, voet,' maar ze vertikt het om sok of schoen te zeggen (of iets wat erop lijkt).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  LMCurious zo 14 aug 2011 - 23:47

Susan schreef:Ik vind het zo gek met woorden leren hè, sommige woorden pikt ze echt meteen op en sommige woorden helemaal niet. Als ik een plaatje laat zien van een sok en een schoen dan zegt ze: 'Aan, voet,' maar ze vertikt het om sok of schoen te zeggen (of iets wat erop lijkt).

haha, ja dat klopt, hadden we hier ook veel! is toch iets in de gedachten gang. Kindjes weten toch ook eerst dat diertjes een bepaald geluid maken, en dan pas hoe het diertje heet.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 23:51

Zowel Dylan als Lynn waren heel vlot met lopen, beide voor hun 1ste verjaardag. Lynn zelfs al voor 11 maand, daarvoor kon ze wel een paar stappen zetten aan de hand maar dit eigenlijk niet gestimuleerd omdat ze toch al zo vroeg was.

Praaten deed Dylan zelfs heel laat zo rond 2 jaar ging hij bewust papa, mama, auto ed zeggen. Denken dat dit komt omdat hij vanaf 9 maand tot ruim anderhalf heel veel ziek is geweest. (fikse astma,2 keer een longontsteking ect.) toen hij weer zichtbaar begon op te knappen kwam het praten snel op gang. (en pff inmiddels kletst hij de oren van onze kop hihi)

Lynn praat nog niet.. ze praat ons wel na wanneer we Papa, mama, Dylan (diiiiaaaa) zeggen maar bewust zegt ze het niet. Verder reageert ze wel wanneer ze iets niet mag van ons, of als we vragen om een knuffel.

Lynn is trouwens van 29 juli 2010 even voor je beeldvorming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  vlinder19 ma 15 aug 2011 - 0:00

Mama_van2 schreef:Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen ? En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes ? Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer ? En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'. Even een paar nieuwsgierige vragen n.a.v een soort van discussie met M. haar neuroloog.

Onze dochter ging met 9,5 maanden staan en met 11 maand los staan en met 14 maanden liep ze zelfstandig los. Ze heeft nooit aan de hand willen lopen voor die tijd... Ze ging dus pas lopen toen ze het ook echt kon, dat doet ze met heel veel dingen trouwens.

Ze begreep al erg vroeg dingen, ik vertel haar ook altijd alles wat ik doe etc, dat doe ik al sinds ze geboren is. Met praten was ze ook heel vroeg, met 8 mnd zei ze al een flink aantal woorden. Nu de 2,5 is zijn er vrijwel geen woorden die ze niet kent ( ze gaat natuurlijk niet uit zichzelf belastingaangifte oid zeggen laughcry ) of begrijpt. Ik verbaas me dagelijks over haar spraak en wat ze allemaal weet/onthoud/begrijpt.

Want vond de neuroloog dan? Haar ontwikkeling gaat nu toch aardig op met leeftijdsgenootjes? Of niet?
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 0:02

Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen?

Met veertien maanden kon ze los lopen, pas maanden daarna wilde ze ook hand in hand lopen.

En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes?

Vlak na de negen maanden zei ze al een aantal simpele, korte woordjes (goed). Zoals papa, mama, ja, nee, bed, bad, vis, hap, pop etcetera.

Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer?

Die bleef ze ook gebruiken. Al hebben sommige dingen haar interesse wat minder als toendertijd, zoals bijvoorbeeld lamp en pop, dus die woordjes hoor ik nu wel minder of niet.

En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'.

Rond een jaar, denk ik. En dan wel eerste de heel simpele dingen, zoals 'we gaan eten' en daarna ook ingewikkeldere zinnen, zoals 'we gaan eerst eten en daarna naar buiten om te wandelen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  pindaatje ma 15 aug 2011 - 0:13

Kon jullie kindje lopen aan 1 handje, en los lopen?

Met ongeveer een jaar liep ze aan 1 handje, dit heeft ze lang volgehouden, met 16 maanden liep ze los

En wanneer gebruikte hij/zijn bewust woordjes?

Met 11 maanden ongeveer kon ze mama zeggen (niet bewust, ze zei het tegen iedereen), en dagdag en daarbij zwaaien, vanaf een maand of 15 ging ze ineens heel hard met woordjes en kwam er wekelijks wat bij

Bleven ze die woordjes ook gebruiken of na een tijdje niet meer?

Sommigen wel, en sommigen ook niet

En wanneer leek hij/zij echt iets te begrijpen, en dan bedoel ik 'Ga je met me mee, gaan we je jasje even pakken', of ' Zullen we gaan eten, kom je aan tafel zitten'.

Rond een jaar, denk ik.. Dat waren de simpele dingen als: gaan we eten, wil je drinken, doen we de jas aan, nu, met 22 maanden snapt ze bijna alles wat ik haar vraag

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Thunder ma 15 aug 2011 - 6:17

S. kan nog niet lopen. Hij kan overal aan gaan staan en probeert nu ook zelf te gaan staan, maar lopen dus nog niet en aan de hand lopen al helemaal niet. Hij trekt dan eigenwijs zijn benen in of laat zich vallen. Hij is nu 23 maanden. De eerste echte woordjes kwamen met 19 maanden. Nu zegt hij: mama, papa, aai, hai, die, oto (=auto) en ohooh (=als hij iets laat vallen). Zoals je weet is mijn S. ook niet de snelste met alles.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Mamsie ma 15 aug 2011 - 6:25

S liep met 10.5 maand aan 1 hand.

De andere weet ik niet meer. G liep los met net 10 maanden en V met net 11 maanden. Tja hebben ze van geen vreemde want papa was 9 maaden. Praten daar in tegen waren ze weer later mee.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer... Empty Re: Wanneer...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum