Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke afstand vind jij te ver om te fietsen?

+18
silly-one
loura
Sterre
SarahKey
Serena
SleepingBeauty
Rush
Toet
Roxi3
rapa nui
Zonnetje
Sarah1985
Sushi
Fayebella
Blond
Spring
Antibes
Jeanette
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke afstand vind jij te ver om te fietsen? Empty Welke afstand vind jij te ver om te fietsen?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 3:04

Ik fiets heel veel, ik woonde vroeger in een dorpje en alles was ver weg, dus vanaf mijn 12de tot mijn 23ste heb ik elke dag 15 km heen en 15 km terug gefietst naar school, station en werk. Ook naar de sportschool en de winkel (7 km) ging ik altijd op de fiets.
Nu woon ik in een ander dorp en is alles dichtbij, mijn werk is zelfs maar hooguit 2 km. Ik doe nog steeds veel fietsend, net even naar de stad geweest (13 km) en ook lekker gefietst. Is toch maar 40 min fietsen en het is geen gedoe met parkeren. Ik fiets ook wel eens naar een andere stad, maar dat is 23 km en dat kost me dan toch net te veel tijd. Ik vind het ideaal, maar sommige mensen reageren alsof ik gek ben geworden. Die vinden 10 of 15 km echt heel ver om te fietsen. Een vriendin van me kan dat zelfs niet, zij heeft daar een te slechte conditie voor (wat ik overigens ook zorgwekkend vind voor iemand van 30).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke afstand vind jij te ver om te fietsen? Empty Re: Welke afstand vind jij te ver om te fietsen?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 3:06

Ik ben sinds ik mijn rijbewijs heb wel erg lui geworden. 20 minuten fietsen is toch wel de max. Embarassed

Gast
Gast

Welke afstand vind jij te ver om te fietsen? Empty Re: Welke afstand vind jij te ver om te fietsen?

Bericht  Jeanette za 19 nov 2011 - 3:07

Vroeger toen ik op de middelbare school zat, fietste ik ook 30 km op een dag (heen en terug). Nu fiets ik amper, wat ik overigens meer moet gaan doen. laughcry
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 3:07

10 km doe ik een uur over. Ik fiets dus sowieso niet graag Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 3:09

Ik woon ook in een dorp en toen ik naar de middelbare school ging, moest ik 15 km heen en 15 km terug fietsen. Ik vind het niet erg om te fietsen, maar merk toch dat ik eerder de auto pak als ik naar de stad ga waar ik op school heb gezeten. In het dorp en naar de omliggende dorpen fiets ik gewoon. Ik zou graag naar mijn werk willen fietsen, maar vind 27 km enkele reis toch te ver.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 3:10

Ik ben in het voorjaar en de zomer regelmatig op de fiets naar mn werk gegaan (20 km). Ik heb geen rijbewijs, dus ik doe sowieso alles binnen de stad op de fiets. Als ik naar mn vriend ga (15 km) ga ik nu wel met het OV maar als het weer wat warmer wordt ga ik ook op de fiets, heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 19 nov 2011 - 3:11

Bij 10 km houdt het toch wel zo'n beetje op. Ik fiets - mits droog & blijft droog - nog wel eens naar de faculteit (ca. 40 min), maar omdat je hier om de haverklap een stoplicht tegenkomt schiet het echt niet op. Dus verre afstanden doe ik niet, naar het AMC pak ik gewoon de metro!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Spring za 19 nov 2011 - 3:15

Ik vind fietsen niet leuk, krijg een zere kont van mijn zadel. Na een km ofzo heb ik al spijt dat ik ben gaan fietsen.
Ik zweet me altijd de rambam. Ik kan niet goed door mijn neus ademen als ik door fiets.
Nee, fietsen is niets voor mij.

Heb gelukkig een auto!
Very Happy
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond za 19 nov 2011 - 3:20

In de zomermaanden fietste ik regelmatig naar mijn werk, dat was een half uurtje fietsen. Dat vind ik dan ook de max, dat was volgens mij zo'n 10 kilometer.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Fayebella za 19 nov 2011 - 3:33

Bij mij is een half uur (= 10 km) fietsen ook wel het maximum. Behalve in de zomer fiets ik wel eens naar mijn zus en dat 15 km.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Sushi za 19 nov 2011 - 3:39

Ik fiets elke dag. Naar mijn werk is het iets minder dan 3 kilometer. Naar mijn ouders is het bijna 6 kilometer en naar het centrum is het zo'n 2,5 kilometer. Ik vind 10 à 12 kilometer wel echt de maximale afstand die ik zou willen fietsen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Sarah1985 za 19 nov 2011 - 4:05

alles buiten ons dorp vind ik te ver. Vroeger voor ik mijn rijbewijs had moest ik elke dag 40 km fietsen naar school. Sinds ik een rijbewijs heb doe ik alles in de auto
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 4:08

Ik fiets dagelijks want we hebben geen auto. Dus stage/boodschappen/school, iets sjees overal naar toe op m'n fietsje. Maar ik zou niet naar een andere stad/dorp fiets wat 20 km verder op ligt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 4:20

Ik fietste vroeger altijd 40 minuten naar school, enkele reis, met heel veel tegenzin laughcry Nu fiets ik de gehele stad door, denk maximaal 40 minuten ongeveer.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje za 19 nov 2011 - 5:16

Ik fietste vroeger ook veel, nu minder omdat ik voor mijn werk naar veel verschillende locaties moet, dus ik moet wel met de auto. Ik fiets wel altijd naar de sportschool, naar winkels in het dorp of naar mijn schoonouders die hier in het dorp wonen. Ik fiets ook wel eens naar de stad (11 km ongeveer) en daar zijn sommige mensen al verbaasd over. Ik ga met mijn vriend ook wel eens met de fiets naar een feest, een dorp verderop (13 km), zodat we allebei een drankje kunnen drinken. Ik vind het niet erg om te fietsen en vind het wel eens jammer dat ik niet op de fiets naar mijn werk kan.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 5:20

Als het gaat om dagelijkste afstanden is denk ik 45 minuten wel de max. Daarna stap ik denk niet met plezier op de fiets. Voor werk of stage zou ik het na 45 minuten te ver vinden. In de zomer fiets ik met vrienden wel 1,5 uur of iets langer naar plekken als Soesterduinen, Henschotermeer, bos enz. En soms fiets ik 5 kwartier naar een heel leuk boeren winkeltje in een drop in de buurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 5:29

dat hangt heel erg van het weer af. Als het heel slecht weer is, dan vind ik de km naar de stad al te ver, als het mooi weer is, dan vind ik het niet erg om een uurtje te fietsen (15km).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 5:33

Ik fiets als ik ergens naar toe moet maximaal een half uur (naar mijn stage fiets ik 1x per week als mijn ov niet geldig is. Dat is 10 km fietsen - enkele reis haha - en daar doe ik 30 minuten over).

Verder woon ik in de stad en heb altijd al in de stad gewoond dus nooit ver hoeven fietsen. Mijn stage is ook het verste wat ik in mijn woon/werkverkeer afleg.

Recreatief heb ik wel eens meer gefiets, maar dat was toen ik nog meeging met mijn ouders op vakantie en ik er scheldend achteraan fietste hahaha.. nee ik ging er niet van schelden maar leuk vond ik het ook niet.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui za 19 nov 2011 - 5:38

Ik denk dat voor dagelijkse afstanden , woon-werkverkeer de grens bij mij ook zou liggen bij 30-40 minuten fietsen. Bij 40 minuten of verder zou ik er misschien wel aandenken maar dan zou ik een electrische fiets aanschaffen zodat je wel buiten en in beweging bent maar wel trapopndersteuning hebt bij tegenwind en het net allemaal iets sneller gaat dan bij gewoon fietsen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Roxi3 za 19 nov 2011 - 5:41

Mwah, 20 kilometer vind ik nog leuk om te fietsen (20 heen en 20 terug) maar dan moet het wel lekker weer zijn. Als het wat kouder is of er is neerslag dan fiets ik maximaal 10 kilometer. Ik woon dicht bij de grote stad dus het openbaar vervoer is hier vaak heel handig en snel, ik pak dus minder vaak de fiets dan goed voor me is. Ik ben toevallig net terug van een stukje fietsen met mijn vriend maar we hebben niet echt veel kilometers gemaakt.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Toet za 19 nov 2011 - 5:42

Toen ik nog geen auto had fietste ik ook 30 km per dag en als ik vanuit school naar mijn toenmalige vriendje ging was dat 22 km fietsen en daarna nog eens 15 naar huis, niks was me te gek.
Maar nu? Ik fiets echt nooit meer, mijn werk is 2 km verderop en ik ga altijd met de auto. Alleen als ik naar een feestje ga, wil borrelen en echt niks anders kan regelen ga ik met de fiets. Dan is een half uur fietsen ook wel mijn max. Ik haat fietsen laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 7:01

Megara schreef:Ik ben sinds ik mijn rijbewijs heb wel erg lui geworden. 20 minuten fietsen is toch wel de max. Embarassed

Ik heb geen auto, maar dit vind ik ook de max. Neem dan liever de bus.

Ik associeer fietsen ook altijd met oude mensen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 7:05

Alles onder het half uur fiets ik wel zo'n beetje.
Als ik iets langer dan een half uur moet fietsen, ga ik opzoeken of ik er ook met de bus kan komen. Als er dan een goede verbinding is, ga ik met de bus, als ik veel moet wachten dan ga ik alsnog fietsen.
Als het langer dan drie kwartier fietsen is, zoek ik op of ik er met de bus kan komen en maakt de verbinding me niet meer zoveel uit. Als die er niet is of nog langer duurt dan fietsen, ga ik natuurlijk wel fietsen.
Over een uur twijfel ik niet eens, dat doe ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 9:00

Voor gewoon dagelijks vind ik 15km wel de max op mijn gewone fiets. Als ik train is 150km wel de max.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 10:50

Ik vind 15 km de max. Dat is de afstand die ik binnen een uur kan doen. Toen ik nog naar de middelbare school ging, fietste ik elke dag dat aantal heen en weer terug, dus zo'n 30 km op een dag. Ik vond dat altijd heerlijk! Op een snelle dag (wind mee), lukt het binnen een halfuur Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: