Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fietsen met dit weer..

+17
Pompoen
Ooh La La!
Blond
Bliss
Caroow
Caramba
Oasis
Antibes
Katrien
Kowalski
Tiana
Sanne
Rush
Shisha
Mees
Fortissimo
Toet
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Fietsen met dit weer..

Bericht  Toet di 15 jan 2013 - 23:44

Is dat gevaarlijk of eng? Zo met al die sneeuw en ijs op het fietspad..
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst door de sneeuw heb gefietst en ik kan sowieso niet zo goed fietsen laughcry Hoe groot is de kans dat ik onderuit ga?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:46

Ik moet straks met de auto weg en ben nu al misselijk pale silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 23:46

Hier ligt verder geen ijs op de weg, maar ben wel bang om onderuit te glijden op die witte strepen van een zebrapad, die zijn meestal wel glad.

Verder vind ik de gladheid niet eens het ergste, maar die kou. Jongens, dat is toch niet normaal! Fietsen met dit weer.. 2441965372
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Mees di 15 jan 2013 - 23:47

Ik vind fietsen met dit weer echt verschrikkelijk! Ben een paar jaar geleden zo hard gevallen dat ik het nu een beetje uit de weg ga. Pak liever de auto, de bus of ga lopend.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Toet di 15 jan 2013 - 23:49

Brr oke nu durf ik dus niet meer te fietsen. Probleem is dat lopen echt te ver is en dat de bus meestal mijn halte voorbij rijdt omdat ie stampvol zit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Toet di 15 jan 2013 - 23:49

Stofzuiger schreef:Ik moet straks met de auto weg en ben nu al misselijk pale silent

Ja dat begrijp ik. Ik was eerst ook echt bang om te rijden als het glad is, daar heb ik nu gelukkig bijna geen last meer van.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:50

Je hebt hier echt niks aan, maar de jaren dat ik bang op de fiets zat ging ik om de haverklap en de afgelopen jaren moest ik echt en dacht ik oké sneeuw kom maar op bleef ik overein. laughcry . Rustig door de bocht, ook weer niet te langzaam fietsen want dan ga je wankelen. En denk even aan je schoenen, zodat als je voelt dat je gaat, je nog kan proberen iets te redden. Je glijdt vaak langzaam om met sneeuw laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Shisha di 15 jan 2013 - 23:50

Ik vind het verschrikkelijk om met dit weer te moeten fietsen. Ik heb nu nog niet op de fiets gezeten maar de vorige keer was het erg glad, moest ik stukken lopen en deed ik er ruim een uur over om op mijn werk te komen. Normaal doe ik er ongeveer 30min over.

Vorige winter was helemaal erg. Toen hadden de sneeuwschuivers alle sneeuw van de weg het fietspad opgeveegd. Alles was helemaal hobbelig en superglad. Fietsen met dit weer.. 394967
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Rush di 15 jan 2013 - 23:51

Ik stap niet op de fiets met sneeuw en gladheid!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Sanne di 15 jan 2013 - 23:51

Hier is geen sneeuw gevallen gisteren, dus alle wegen zijn schoon. Vorig jaar heb ik wel een aantal keer gefietst met sneeuw, maar toen was het alleen glibberen in de woonwijk, want daar was alle sneeuw aangedrukt tot ijs. Dan glibber je heel wat af, dus voorzichtig fietsen. De gemeente veegt de fietspaden hier altijd en strooit dan gelijk. Ook toen ik een jaar lang om 6:15 uur 's ochtends al op de fiets zat, waren de fietspaden allemaal al schoongeveegd, dus hier is het prima te doen, fietsen in de sneeuw.

Maken ze de fietspaden niet schoon waar jij woont?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Tiana di 15 jan 2013 - 23:52

Toet schreef:
Stofzuiger schreef:Ik moet straks met de auto weg en ben nu al misselijk pale silent

Ja dat begrijp ik. Ik was eerst ook echt bang om te rijden als het glad is, daar heb ik nu gelukkig bijna geen last meer van.

Ik heb net mijn 2e rijles gehad in de sneeuw. Ik vond het niet zo eng, terwijl ik er echt tegenop zag.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:52

Toet schreef:
Stofzuiger schreef:Ik moet straks met de auto weg en ben nu al misselijk pale silent

Ja dat begrijp ik. Ik was eerst ook echt bang om te rijden als het glad is, daar heb ik nu gelukkig bijna geen last meer van.
Normaal ben ik al geen fan van rijden, maar straks heb ik ook nog eens de kinderen achterin. En ik moet ze zelf halen, en lopen red ik op het moment niet met mijn bekken, na 10 min lopen weet ik niet meer hoe ik het ene been voor het andere moet krijgen Cry

Wish me luck laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 23:53

Stelletje watjes Fietsen met dit weer.. 3079029344

Ik heb net een uur gefietst en het gaat echt prima! Je moet alleen niet bang zijn, want dan ga je langzamer fietsen en slingeren en dan ga je onderuit. Gewoon lekker doortrappen! Al moet ik zeggen dat ik net wel onderuit ben gegaan in een bocht, maar dat was mijn eigen schuld want ik zag een lekkerding lopen en ik was nogal aan het staren Fietsen met dit weer.. 394967 Maar dat overleef ik ook wel weer!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 23:54

Werkt het voor jou misschien om op een recht stuk weg even flink te remmen, zodat je weet wanneer hij gaat glijden? Wanneer ik weer voor het eerst in de sneeuw moet rijden, doe ik dat wel altijd even, om te kijken hoe glad het nou werkelijk is. Wij reden met de laatste sneeuw die we hadden met 2 onwijs gladde voorbanden, dat ging ook goed. Fietsen met dit weer.. 394967

Edit: Dit bovenstaande was voor Stofzuiger trouwens..

Toet, banden met dik profiel zou wel wat voor jou zijn!! Fietsen met dit weer.. 281626781
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Toet di 15 jan 2013 - 23:57

Stylegirl schreef:
Toet schreef:
Stofzuiger schreef:Ik moet straks met de auto weg en ben nu al misselijk pale silent

Ja dat begrijp ik. Ik was eerst ook echt bang om te rijden als het glad is, daar heb ik nu gelukkig bijna geen last meer van.

Ik heb net mijn 2e rijles gehad in de sneeuw. Ik vond het niet zo eng, terwijl ik er echt tegenop zag.

Haha nee in mijn lesauto met winterbanden en ABS vond ik het ook niet eng, maar toen ik voor het eerst met mijn peugeotje uit '97 met gladde bandjes, zonder stuurbekrachtiging en een bevroren ruit door een bocht gleed werd ik toch wel bang.
Maar houden zo! Hoe banger je zelf bent, hoe erger het wordt. Ik was twee winters echt doodsbang, nu stap ik vrij relaxed de auto in en blijkt het allemaal wel mee te vallen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Katrien di 15 jan 2013 - 23:58

Hier is nu geen sneeuw gevallen, maar als er sneeuw ligt worden de fietspaden gewoon schoongemaakt. Als je rustig aan fietst, maar niet super zachtjes dan vind ik het altijd prima te doen. Ik weet niet wie het zei, maar dat van die goede schoenen vind ik wel een goeie tip. Mocht je gaan glijden dan kan je jezelf nog tegenhouden daardoor.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Toet wo 16 jan 2013 - 0:00

Kowalski schreef:Stelletje watjes Fietsen met dit weer.. 3079029344

Ik heb net een uur gefietst en het gaat echt prima! Je moet alleen niet bang zijn, want dan ga je langzamer fietsen en slingeren en dan ga je onderuit. Gewoon lekker doortrappen! Al moet ik zeggen dat ik net wel onderuit ben gegaan in een bocht, maar dat was mijn eigen schuld want ik zag een lekkerding lopen en ik was nogal aan het staren Fietsen met dit weer.. 394967 Maar dat overleef ik ook wel weer!

Haha held! Ik ben echt een watje op de fiets, geen idee hoe dat komt. Ik durf ook niet over rijplaten te fietsen en niet door modder. En niet door zand en liever ook niet door (nat) gras laughcry Ik kan gewoon niet goed fietsen, toen ik nog iedere dag naar school moest fietsen ging ik minimaal één keer per week onderuit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Antibes wo 16 jan 2013 - 0:00

Heb net 2x 25 min gefietst en ging prima. Het ligt er al een dag he, veel is al wel schoongereden. Opletten met opgevroren sporen, rustig in de bochten.

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Oasis wo 16 jan 2013 - 0:00

Het is koud, maar voor de rest wel te doen hoor! Hier in de wijk heb ik niet te hard gefietst en geprobeerd de sporen van de autobanden te volgen laughcry en de fietspaden langs de grote weg waren grotendeels sneeuwvrij dus al met al ben ik heelhuids op mijn bestemming aangekomen.

Succes!!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Antibes wo 16 jan 2013 - 0:01

Katrien schreef:Hier is nu geen sneeuw gevallen, maar als er sneeuw ligt worden de fietspaden gewoon schoongemaakt. Als je rustig aan fietst, maar niet super zachtjes dan vind ik het altijd prima te doen. Ik weet niet wie het zei, maar dat van die goede schoenen vind ik wel een goeie tip. Mocht je gaan glijden dan kan je jezelf nog tegenhouden daardoor.

Das wel een goede ja. Ik heb net ook een keer of twee bij moeten steppen, maar zonder profiel is dat een beetje kut..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Mees wo 16 jan 2013 - 0:02

Kowalski schreef:Stelletje watjes Fietsen met dit weer.. 3079029344

Ik heb net een uur gefietst en het gaat echt prima! Je moet alleen niet bang zijn, want dan ga je langzamer fietsen en slingeren en dan ga je onderuit. Gewoon lekker doortrappen! Al moet ik zeggen dat ik net wel onderuit ben gegaan in een bocht, maar dat was mijn eigen schuld want ik zag een lekkerding lopen en ik was nogal aan het staren Fietsen met dit weer.. 394967 Maar dat overleef ik ook wel weer!

lol!
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Caramba wo 16 jan 2013 - 0:05

Hier ligt alleen nog sneeuw die vrijdag gevallen is, meer sneeuw hebben wij hier niet gehad.
Mocht er wel meer sneeuw liggen stap ik wel op de fiets, ben niet zo bang voor het geglibber etc.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:08

Ik durf niet te fietsen omdat ik bang ben om op mijn schouder te vallen. Zou best vervelend zijn nu ik bij klaar ben met revalideren Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:09

Overigens gaat het wel de goede kant op met het zonnetje erbij sunny, sneeuw smelt toch al een beetje weg ondanks de kou :dance:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Caroow wo 16 jan 2013 - 0:12

Normaal spring ik zonder problemen op de fiets, nu ik ook een beetje om de veiligheid van baby moet denken toch een stuk minder.. Maar ik fiets nog steeds wel. Niet te hard door de bochten en op aangevroren stukken even lopen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum