Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?
+14
Flower_L
Tiara
Happydobby
SarahKey
Pien
Liadan
blondje1313
Bruintje Beer
PapillonRose
joyce0606
Barbabella
Susan
pitbullgup
*Lookie*
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?
Flower_L schreef:L was ook ruim 6 pond en had als eerste pakje mt 56 aan (Prenatal). Heb toen wel bij moeten kopen in mt 50...56 was toch nog te groot.
Lise en Mas waren 3340 en 3450 bij de geboorte die hadden pakjes maat 50/56 aan combi maat dus. Voor Amé had ik een pakje maat 50/56 mee en een maatje 56, ze hadden geprobeerd die 50/56 aan te trekken, maar daar hing ze echt in! Dus hebben gekozen voor 56. Amé was 3810 bij de geboorte maar ze was (en is trouwens) lang.
Gast- Gast
Onze 'kleine' vent paste ook gewoon 56 met zn geboorte. Terwijl hij 4690gr was, en 56cm lang.
Alleen van Noppies zat 56 eigenlijk al na 2 weken te strak. Daarmee zit hij nu in 62. Ook prenatal vind ik klein vallen.
Maar volgens mijn kraamhulp past elke net geboren baby maat 56.
Alleen van Noppies zat 56 eigenlijk al na 2 weken te strak. Daarmee zit hij nu in 62. Ook prenatal vind ik klein vallen.
Maar volgens mijn kraamhulp past elke net geboren baby maat 56.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Gewoon 50 en 56 inpakken. De maten verwijzen naar de lengte van de baby en er worden maar weinig baby's geboren van bijna 62 cm (kan natuurlijk altijd, ik ken iemand die aan de 60cm zat met zijn geboorte ), maar de kans is klein.
Ik was exact hetzelfde als jou: geen wasverzachter en witte was op 60 graden, bonte op 40 graden.
Ik was exact hetzelfde als jou: geen wasverzachter en witte was op 60 graden, bonte op 40 graden.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Flower_L schreef:L was ook ruim 6 pond en had als eerste pakje mt 56 aan (Prenatal). Heb toen wel bij moeten kopen in mt 50...56 was toch nog te groot.
Lise en Mas waren 3340 en 3450 bij de geboorte die hadden pakjes maat 50/56 aan combi maat dus. Voor Amé had ik een pakje maat 50/56 mee en een maatje 56, ze hadden geprobeerd die 50/56 aan te trekken, maar daar hing ze echt in! Dus hebben gekozen voor 56. Amé was 3810 bij de geboorte maar ze was (en is trouwens) lang.
maat zegt ook zeker niets idd merken verschillen ook soms gigantisch....maar ook qua babies. Ook al wegen 2 kindjes 3350, en dragen ze hetzelfde pakje, dan kan 50 voor de 1 precies goed zitten, en voor de ander te klein.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb 1 pakje maat 50 en een pakje maat 50/56 ingepakt. Ik hoop dat we snel naar huis kunnen en dat ie het niet koud krijgt, dat het dan iets te groot zou zijn maakt mij niet uit.
(Ja, deze paniekvogel heeft alles al klaar staan )
(Ja, deze paniekvogel heeft alles al klaar staan )
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik had één pakje bij me, het was maatje 50 (was geschat op 6 pond), maar hij bleek een goede 8 ponder te zijn. Het pakje pastte nog net, al was het broekje nog wat te groot.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Ik zou zowel een pakje in maat 50 als maat 56 in de tas doen. Hier was J. net 6 pond en zij kreeg toen een pakje maat 50 aan enn dit paste erg goed. Maat 56 was nog wat te groot en daar heeft ze nog ruim 4/5maand in gezeten.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kleertjes, kleine maat kopen?
» Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?
» Welke maat?!
» Laatst gekocht voor de kindjes!!! Show hier...
» welke maat slaapzak?
» Hoeveel kleertjes om mee te beginnen, en welke maten?
» Welke maat?!
» Laatst gekocht voor de kindjes!!! Show hier...
» welke maat slaapzak?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: