Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Decoratie in huis

+12
Flip Fluitketel
Annie24
Mida4you
loesje
PapillonRose
Printje
juffie001
Monnie
LMCurious
Susan
maiadebij
meisjesmama
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 2:25

Wat hebben jullie daarmee gedaan toen jullie kindjes dat ook wel interressant begonnen te vinden?

En dan heb ik het over kaarsen, theelichthoudertjes, vaas met bloemen enz

Heb je die dingen toen opgeborgen/weggezet uit gemak?
Of blijf je je kindjes corrigeren dat ze daar niet aan mogen komen en je hebt alles gewoon laten staan?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  meisjesmama wo 16 nov 2011 - 2:28

Op de tafel bij de bank staat een plateua met een heleboel glaasjes met theelichtjes er in. Ik ga het absoluut niet weg halen dus dan maar consequent verbieden en uitleggen.
Ik denk altijd thuis kan ik het van tafel halen maar bij een ander niet. Dus moeten ze leren eraf te blijven.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  maiadebij wo 16 nov 2011 - 2:30

J was 11 maanden toen ze liep. Op die leeftijd kan je uitleggen tot je een ons weegt, ze begrijpen het dan nog niet. Dingen die ze interessant vind haal ik tijdelijk weg(zet ik op een andere plek), na een week of 2 kan ik het weer terug zetten en is het nieuwtje eraf en laat ze het staan. Spullen die niet stuk kunnen laat ik overigens wel staan, daarmee kunnen we oefenen natuurlijk!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 2:32

Weggezet, en wij willen de huiskamer opnieuw gaan inrichten met zo weinig mogelijk prikkels, dus dan hebben we sowieso niet echt decoraties meer, want dat is alleen maar druk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  LMCurious wo 16 nov 2011 - 2:55

ik heb dingen die kapot konden gaan en niet kapot mochten weg gezet. Dus een hele tijd geen kaarsen etc. gehad. Ik had voorheen altijd iets op de salon tafel staan (kaarsje/vaas ofzo), en toen heb ik er een rieten dienblad neergezet waar we dan een tijdschrift en de afstandsbediening bijv. in hadden liggen. Daarmee konden we Joris aanleren dat hij van bepaalde dingen moest afblijven, alles in de mand was niet voor hem bestemd. Dus als we thee gingen drinken met visite zette ik dat eerst ook in die mand. En zo zijn we eigenlijk gaan oefenen. maar er was bijv. ook een tafeltje met een bronzen munt erop. Die munt kan niet kapot, maar hij mag er eigenlijk niet aankomen. Dat hebben we hem gewoon zo geleerd. Denk niet dat je alles weg kunt zetten (kan wel, maar vind ik niet meer zo gezellig), maar ik had ook geen zin om de hele dag hem overal achterna te moeten lopen.

Ohw ja, je kunt het ook anders bekijken, probeer eens op wat nadere plekken een kaars ofzo neer te zetten. hb je meteen weer het idee dat het wat anders oogt in de kamer. Wink
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Monnie wo 16 nov 2011 - 3:01

Ik laat gewoon alles staan. Ik vindt dat hij moet leren dat hij daar niet aan mag komen. En inderdaad, bij anderen staat vaak ook van alles op tafel waar hij niet aan mag zitten.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  juffie001 wo 16 nov 2011 - 3:33

Veel dingen weggezet maar niet omdat ik dat makkelijker vond.
er ging zo'n wereld voor hem open waarin hij al zo veel dingen moest leren dat ik het stapje voor stapje heb gedaan en niet alles in 1 keer wou verbieden. Nu staat alles weer op zn plek en gaat dat prima.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 3:39

Nooit niets weggezet, maar gewoon opgelet. Ik moet zeggen dat ze bij mij nooit echt aan dat soort dingen hebben 'gezeten'. Lucky me..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Printje wo 16 nov 2011 - 3:51

Lieskuh schreef:Nooit niets weggezet, maar gewoon opgelet. Ik moet zeggen dat ze bij mij nooit echt aan dat soort dingen hebben 'gezeten'. Lucky me..

+1 meestal dan..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  PapillonRose wo 16 nov 2011 - 3:57

Dingen waarvan ik echt niet wil dat ze kapot gaan, heb ik weggezet. Natuurlijk wil je liever dat er niks kapot gaat, maar dat kan je nooit uitsluiten. Dingen waar ik bijvoorbeeld aan gehecht ben en die stuk kunnen, heb ik wel buiten bereik gezet.

Maar verder staat er gewoon decoratie in huis. Dat vind ik gezellig, en daarbij moet A. ook leren om daarmee om te gaan. Als ik alles weg zou halen, dan zou ze nooit leren dat ze van bepaalde dingen af moet blijven.

Op de salontafel staat nu een plateau met glazen waxinelichtjeshouders met waxinelichtjes erin en een pot met een hyacinth erin. En er liggen glazenonderzettertjes. Alleen aan die laatste mag ze komen, daar speelt ze graag mee. Maar van de rest moet ze afblijven, en dat weet ze heel goed. Al probeert ze het nog weleens. Maar als ik dan op ferme toon nee zeg dan weet ze het vaak alweer. Oja, en er ligt soms een afstandsbediening op tafel. Die mag ze ook niet pakken. Tot dusver gaat het prima, decoratie laten staan en A. leren waar ze vanaf moet blijven. Hopelijk blijft dat ook zo smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  loesje wo 16 nov 2011 - 5:02

en de kerstboom zetten jullie die op? ik twijfel want ik zie hem al de ballen eruit halen en dan zeggen kijk eens wat ik heb! laughcry ]
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 5:08

Hier staat het meeste er gewoon nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 5:11

loesje schreef:en de kerstboom zetten jullie die op? ik twijfel want ik zie hem al de ballen eruit halen en dan zeggen kijk eens wat ik heb! laughcry ]
Ik had kerstballen die niet te breken zijn. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 5:11

Ik heb eigenlijk niks weggezet voor ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Mida4you wo 16 nov 2011 - 5:13

Vanaf het begin af aan heb ik hier alles laten staan. We hadden alleen wat kaarsjes ( glazen ) op de salontafel staan en die heb ik wel weggehaald, daar staat nu iets anders voor in de plek. Verder corrigeren we haar en zeggen we dat ze er niet aan mag zitten, als ze ergens aan zit.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 5:19

Ik heb en laat hier ook altijd alles gewoon staan, en gelukkig is dat altijd nog goed gegaan. Zijn ook geen gevaarlijke dingen verder, en als het eens stuk valt is het pech, maar ik ga niet alles leeghalen. Ik probeer ze bij te brengen dat ze er niet aan mogen komen, en dat gaat eigenlijk wel goed. Net wat Meisjesmama al zei, bij een ander kun je ook niet alles wegzetten, dus ze moeten het gewoon leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  meisjesmama wo 16 nov 2011 - 5:39

loesje schreef:en de kerstboom zetten jullie die op? ik twijfel want ik zie hem al de ballen eruit halen en dan zeggen kijk eens wat ik heb! laughcry ]

ik zet zeker de boom op ook daarin is mijn mening ze leren er maar af te blijven. Want bij opa's, oma's en andere mensen staat hij toch ook??

En als je het eng vind hang je er onbreekbare ballen in en leer je het hen op die manier.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 5:46

Wij hebben thuis geen kerstboom omdat we in de kerstvakantie altijd in het vakantiehuisje zijn. Daar is wel kerstversiering, een kerstboom en ook kerstdingen waar ze mee mogen spelen, een kerststal en een kersttrein van Little People en nog een kersttrein die geluid maakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Annie24 wo 16 nov 2011 - 6:43

Y kan sinds 2,5 week staan en kleine stukje stappen/lopen. We hebben alles wat gevaarlijk is weggehaald (bv olielampjes en glazen dingetjes) Verder staat alles er nog gewoon. Hij heeft geloof ik al 10x z'n eigen echo foto van het tv meubel geveegd :P Het is de bedoeling dat we alles gewoon laten staan. We lopen dus heel de dag 'Nee' te roepen angel Hij snapt het best hoor, want zodra we zeggen dat het niet mag trekt hij z'n handje terug (en kijkt ons héél onschuldig aan Wink )

De kerstboom gaan we trouwens ook gewoon opzetten. We hebben kunstof ballen Wink Dat zal ook veel 'nee' zeggen worden en verder zien we het wel. Waarschijnlijk wachten we wel met de cadeautjes eronder leggen, anders kunnen we ze straks 10x opnieuw inpakken Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Flip Fluitketel wo 16 nov 2011 - 6:58

Hier hebben we nog niks verplaatst en hoop dat dit ook niet nodig is. En als ze ergens aanzit wat niet mag dan corrigeren we haar en zeggen we dat ze er niet aan mag zitten. Tot nu toe gaat dit goed. Bij familie en andere mensen thuis zetten ze ook niks aan de kant als ze er is en dan lijkt mij dat je het zo het beste leert.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  LMCurious wo 16 nov 2011 - 7:24

wij hadden de kerstboom de 1e keer met kunststof ballen, omdat hij toen net zichzelf overal aan ging optrekken. Vorig jaar heb ik een mix gemaakt van kunststof dingen en echte ballen (omdat ik sommige kunststof dingen echt leuk vond). Maar ik moet zeggen dat ik al die kindvriendelijke deco voor de kerstbomen (vilt/stof etc) die je nu veel ziet ook erg leuk vind. Dus denk dat ik daar dit jaar voor ga.

Tuurlijk kun je ergens anders ook niet alles wegzetten, maar of ik ze dan die ene dag extra in de gaten moet houden of stap voor stap thuis met steeds nieuwe dingen kan aanleren waar ze niet aan mogen komen vind ik dan toch wel prettiger dan continue nee zeggen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:32

Hier stond overal wel wat op op de kleine salontafel in elk plekje van de vensterbank enz.
Ik heb de salon tafel leeg gehaald, deze is dan ook maar 60x60cm, hier mag hij ook op spelen, puzzelen enz.
Een deel van de vensterbank is ook leeg gehaald, hier kan hij met de auto's rijden en gemakkelijk naar buiten kijken.

Verder op andere plekken staat nog genoeg prullaria waar hij niet aan mag komen, dat weet hij nu ook goed.. Zo heeft hij toch ook plekjes waar hij wel mag spelen en ook plekken waar hij niet mag aan zitten / spelen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Linda wo 16 nov 2011 - 7:33

Wij zijn 3 maanden geleden verhuisd en hebben onze woonkamer toen gelijk kind-proof gemaakt. Er staan nog wel windlichten in de vensterbank maar daar kan ze niet bij. Voor de rest geen frutsels, omdat ik er ten eerste niet van houd en ten tweede geen zin heb om nu al politie agentje te spelen.
Maar nou is het hier sowieso een kinderspeelwalhalla.. laughcry We hebben de meubels aan de kant gezet zodat ze goed met d'r loopwagentje heen en weer kan karren. Laughing De salontafel gebruik ik nu toch niet meer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Flower_L wo 16 nov 2011 - 7:33

Decoratie staat er gewoon. sommige dingen opgeborgen of op dressoir gezet (wat volgens mijn vriend inmiddels een altaar is...zoveel dat ik erop heb gezet smile ).

Kerstboom komt ook gewoon, dat hoort erbij...., nog even denken hoe we gaan doen

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:54

onze dochter zit nu in de ik-eet-alles-op-fase. Ik heb geen zin om overal continu bovenop te staan, dus dingen als kaarsen, decoratiezand en andere spullen die me niet zo heel gezond lijken heb ik weg gehaald. De fax staat bijvoorbeeld wel binnen handbereik van haar en na twee keer drukken was daar het lolletje ook van over. Als ze even mag kijken wat het is dan is het interessante er vanaf en leert ze voorzichtig te zijn met spullen. Er sneuvelt wel eens wat, maar dat lijkt me vrij logisch met een dreumes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Decoratie in huis Empty Re: Decoratie in huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum