Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's

+20
Flower_L
Novalee
Tiara
Happydobby
kwak
meisje
Pien
Printje
Annie24
woezel
Ayla
mickey
*Lookie*
Star007
blondje1313
Floor
JD
studiebol
Supertalentje
joyce0606
24 plaatsers

Pagina 25 van 44 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 34 ... 44  Volgende

Ga naar beneden

okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's  - Pagina 25 Empty Re: okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's

Bericht  Ayla vr 9 dec 2011 - 3:17

Ja ik moet gewoon direct na mn verlof weer werken, ofja, nu 1 week later, maar ik kan niet nog een maand vrij nemen (helaas) maar goed, het wordt alleen maar moeilijker hoe ouder ze is, hoe eerder hoe beter denk ik dan. Ik zit ook af en toe te denken om om 6 uur al te beginnen, dat ik om 10 uur naar bed kan (ofja, half 11 dan) maar dan zit je steeds zo rond etenstijd met de fles geven... Lijkt me niet handig.

Net voor het eerst in onze auto gereden (heb mn rijbewijs opgehaald cheers ) en ging allemaal goed! Alleen de laatste rotonde ging niet lekker, zei mijn vriend "ja wat doe je nou" en toen werd ik zenuwachtig ging het allemaal mis Rolling Eyes maar komt wel goed.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's  - Pagina 25 Empty Re: okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 4:18

net thuis van de dokter vadaan. het is inderdaad reflux. maar hij geeft liever geen medicijnen voor, omdat het niet in die erge mate is. gelukkig deel ik zijn mening. hij weet hoe ik denk over medicatie (allee als het echt moet!) en hij heeft precies hetzelfde, en zeker bij hele kleine kindjes.

ik vind het fijn dat hij mij serieus neemt, door te zeggen dat hij echt wel weet hoe het voelt om dag en nacht in de weer te zijn. ik mag ook zo weer terug komen als het echt niet beter gaat.

het plan is nu eerst al mijn voedingen te kolven en dan met een flesje te geven met een low flow speentje.

mocht dit nog steeds niet het gewensde resultaat geven dan kan ik het indikken met nutrilon.

volgens de arts heeft het niet veel voordeel om flesvoeding te geven, wat betreft de reflux. alshoewel dit wel een optie is, maar eerst de andere 2 opties proberen.

ik heb nu 1 voeding bij elkaar gekolfd over de dag heen, dat is wel lekker, dan kan mijn man hem de fles geven en ik kolven, ik ga dan proberen om de 4 uur te kolven (en dan ook een ruime voeding), zodat het voor mij ook minder belastend is.

verder hoorde ik (niet van de arts) dat het misschien ook meer rust voor hem geeft om in een schema te duwen. hij komt nu om de 2,5/3 uur en hij zou makkelijk om de 4 uur kunnen eten (toch?). mijn schoonzus heeft dit gedaan met haar kindje (is 1,5 week ouder) het was 2 dagen janken maar nu heeft ze dus een ritme om de 4 uur!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Star007 vr 9 dec 2011 - 4:55

@joyce: om de 4 uur lukt D. vaak nog niet eens, ze komt ook vaak n rTa 3 of 3.5 uur. Aar soms laat ze er opeens 4 -5 uur tussen overdag. Het is erg lastig met zo,n kleintje een schema aanhouden vind ik. Maar probeer het iedere dag weer haha Very Happy
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Ayla vr 9 dec 2011 - 5:34

Als je het rustig opbouwd zou het moeten kunnen Joyce, ik zit met E. nu ook in een schema, gewoon steeds 2 dagen een kwartiertje langer ertussen laten. Dus eerst 2 dagen 2,15 uur, dan 2 dagen 2,30 uur enzovoort. Wij kunnen ook niet de ene dag 2 boterhammen op en 2 uur wachten en de volgende dag meteen 4 boterhammen op en 4 uur wachten, snappie.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 5:44

Ayla schreef:Als je het rustig opbouwd zou het moeten kunnen Joyce, ik zit met E. nu ook in een schema, gewoon steeds 2 dagen een kwartiertje langer ertussen laten. Dus eerst 2 dagen 2,15 uur, dan 2 dagen 2,30 uur enzovoort. Wij kunnen ook niet de ene dag 2 boterhammen op en 2 uur wachten en de volgende dag meteen 4 boterhammen op en 4 uur wachten, snappie.

nee het is ook niet mijn bedoeling om gelijk een uur te rekken,maar inderdaad per kwartiertje wilde ik het doen.
maak hij haar ook wakker als ze bijv. nog ligt te slapen, of is langer slapen prima ?

ik heb hem toen ik thuis was van de arts op zijn buik gelegd. als K bij mij ligt, ligt hij ook altijd op zijn buik. en hij heeft gewoon een soort van geslapen van 4 uur tot kwart over 5!

ik heb hem nu zijn eerste fles gegeven, of nou ja zijn eerse helft, nu even luier, en dan de 2e helft. hij heeft zich nog niet verslikt! Laughing
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 5:57

BeeGee: ik toetste bij google Nutriton in, en dan drukte ik op afbeeldingen, en zag ik wel heel bekende foto, een foto van Jace, waar zijn sonde nog in zijn neusje zit, ik denk zeg het ff, want is denk niet helemaal de bedoeling!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ayla vr 9 dec 2011 - 6:12

Ik maak haar wakker, ze doet het gewoon het beste met rust ritme en regelmaat (hoe cliché) elke 4 uur de fles, standaard voor elke fles de luier verschonen, en na de fles een halfuurtje spelen of in de box of met mij. Als ze eerder begint te huilen en de speen wil is ze moe, dan gaat ze eerder naar bed. Als ze straks na een halfuurtje nog totaal niet moe is blijft ze wat langer op. In bed slaapt ze ook gewoon het beste, in de box komt ze ook niet in slaap.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 6:18

joyce0606 schreef:BeeGee: ik toetste bij google Nutriton in, en dan drukte ik op afbeeldingen, en zag ik wel heel bekende foto, een foto van Jace, waar zijn sonde nog in zijn neusje zit, ik denk zeg het ff, want is denk niet helemaal de bedoeling!

ik snap alleen niet dat die foto bij dat topic naar voren komt aangezien die foto er niet eens in staat?? ook kan ik er niet uit halen waar die foto dan wel vandaan komt.. (was eerst mijn avator, maar das al even niet meer?) mmmm

Gast
Gast

Bericht  liesje vr 9 dec 2011 - 8:25

hoi meiden,

joyce iig fijn dat er een diagnose gesteld is dan weet je waar je aan toe bent. hopelijk gaat het nu goedkomen

ayala je kleine kan maar beter gewend zijn toch

studiebol shoppen is altijd leuk en zeker effe lekker voor jezelf

star geloof ik ja ik laat de tranen ook lekker vloeien kan ze ook niet ophouden

beegee het schuldig voelen gaat alweer een beetje weg gelukkig

verder ben ik het effe kwijt jullie gaan zo snel Laughing all hier gaat alles wel goed. de kleine doet het goed alleen zijn gewicht valt wat tegen maar de vk is geweest vandaag en vond het niet heel schokkend. maar we mogen de voeding nu naar 60 cc verhogen vanavond. nu heeft hij deze niet op maar hij drinkt wel constant 40cc op van zijn flesjes. dus ik maak me een beetje zorgen maar in principe poept plast en huilt ie goed dus morgen hem wegen en dan hopen dat ie iig niet weer afgevallen is anders moesten we de vk bellen voor eventueel actie wat het inhoud weet ik niet maar ik wacht het maar af. de kraamtranen komen nou dus hopelijk ben ik er ook snel weer vanaf want leuk is het niet als mn dochter der mama zo ziet huilen.maar ja het hoort erbij allemaal. nou ik ga weer verder tv kijken en zo lekker naar mn bedje.

meiden tot snel weer groetjes liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 8:49

Joyce: hier zitten ze pas sinds 2 weken op om de 4 uur hoor, tot daarvoor om de 3 uur. Dus tot ruim 4 maanden om de 3 uur, alleen in de avond en de nachten deden ze er iets langer mee. Overdag om de 3 uur bij 4 weken oud is niet zo gek hoor.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 9:33

BeeGee: wat vaag zeg!! bizar, ik zag inderdaad ook niet die foto in dat topic....dat is wel heel vreemd!!

hij hoeft er ook nog geen 4 uur tussen te laten zitten nu! eerst maar naar de 2 uur en 3 kwartier.

ik voel mij nu al rustiger nu ik kolf. wetend dat het niet pijn doet, en wetend hoeveel mijn mannetje binnen krijgt. hij heeft net gedronken 140cc!! wouw dat vind ik toch wel veel voor zo'n klein mannetje. zijn vorige voeding was welliswaar 85cc.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 9:40

ik heb weer smakelijk om mijzelf moeten lachen lol!

okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's  - Pagina 25 IMG_0550%252520%252528Small%252529
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 9:43

Hahaha Joyce, ben jij toevallig een zusje van me? Ik heb ook zo vaak dat soort dingen... Zoveel pannelappen, spatels, bakjes ed ik al heb laten branden/ smelten...

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 9:47

ProudMama schreef:Hahaha Joyce, ben jij toevallig een zusje van me? Ik heb ook zo vaak dat soort dingen... Zoveel pannelappen, spatels, bakjes ed ik al heb laten branden/ smelten...

ja blijkbaar kan je de sterilisator niet grillen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 9:52

joyce0606 schreef:
ProudMama schreef:Hahaha Joyce, ben jij toevallig een zusje van me? Ik heb ook zo vaak dat soort dingen... Zoveel pannelappen, spatels, bakjes ed ik al heb laten branden/ smelten...

ja blijkbaar kan je de sterilisator niet grillen!
wat flauw joh Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 23:57

Goedemorgen!! (nog net)

Jace kwam vannacht om 3 en om 6.15 dus beter als het ziekenhuis tijdje, al hoop ik vannacht toch weer naar de 4 uur te gaan. Beide meiden gaan slapen bij men ouders, gaan ze eerst daar de kerstboom mee versieren enzo. Dus vanavond lekker rust in huize BeeGee.. misschien gaan we op visite vanavond ofzo....

@ joyce, toen ik je foto zag dacht ik OHH dat zou ik ook kunnen doen.... :-)
fijn dat je nu zeker weet wat het is!! Zo je kerel heeft een goede honger haha!! Jace zit nu 3 dagen op 6 keer 90 en dat gaat prima, al laat hij soms wat staan.

@ studie, je vriend moet weer werken aankomende week toch? heb je er een beetje zin in zo met de meiden?

@ floor, hoe gaat het met je?? en met de kleine?

@ blondje, bij merle en indy waren ze ook al zo ''vroeg''. Heb er ook over gehad met de KA maar je gaat nu een slechte tijd in met die kou en in de prikken geven hem toch al een mini beetje bescherming.
De kleine heeft er overigens weinig tot geen last van gehad, alleen wat meer geslapen dus dat is prima :-)

@ ayla, ahhh had je vriend je mooi van de wijs gebracht bij de rotonde...

Gast
Gast

Bericht  studiebol za 10 dec 2011 - 0:16

Goedemorgen!

Jocye, fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Ik hoop dat jullie plan van aanpak gaat werken! Hier krijgen de meiden om de vier uur eten, al vrij snel, dat werkte voor hun gewoon beter.

Beegee lekker dat je wat rust hebt zeg! Haha toch wel fijn als de meiden ff uit logeren kunnen toch.

Ayla, fijn dat je hebt gereden, laat je niet van de wijs brengen door je vriend hoor Very Happy

Hier een waardeloze nacht, maar goed niks aan te doen, ze werden omstebeurt wakker, en dat is natuurlijk heel vermoeiend. Vanmorgen heb ik even goed boodschappen ingeslagen, nu hoefde de meiden niet mee omdat mijn vriend nog thuis was, dus heb ff flink wat ingeslagen, dan kan ik straks gewoon voor de kleine boodschapjes ze meenemen.
En tja maandag vertrekt hij weer, we hebben afgesproken morgen niemand te laten komen dus we hebben dan lekker met zijn vieren.
Straks komen er nog vrienden en dan is het vanavond lekker rustig, heerlijk!

Oh en over het shoppen, misschien ben ik wel een hele ontaarde moeder Very Happy Maar ze hebben zoveel in de kast, zou niet weten wanneer ik ze alles moet aantrekken Very Happy Dus ik heb gewoon lekker aan mezelf gedacht!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 3:46

@ studie, geen ontaarde moeder hoor!! denk gewoon een slimme moeder haha!!
minder dat je een waardeloze nacht hebt gehad... dat lijkt me ook het ''nadeel'' van een tweeling dat ze om de beurt gaan huilen...

Hier een rustige middag! Indy heeft lekker gerust op haar kamer en merle heeft geslapen... jace ligt ook weer te slapen, is wel ietsie onrustiger vandaag...
Heb intussen mijn was allemaal weg, badkamer is schoon en beneden gezogen en gedweild... dus chill :-)

liefs

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 za 10 dec 2011 - 6:32

nou vanacht is best goed gegaan! hij heeft van 3 uur tot half 8 geslapen!! woehoe en nu slaapt hij al vanaf half 3 en het is al half 7, ik ga hem zo maar wakker maken!

ik hoop dat ik het dan gevonden heb! of dat het misschien nu toeval is! ik heb nu ook een fles van Dr. Brown, misschien dat dat ook beter is voor zijn krampjes, daar ga ik zometeen mee beginnen!

overdag ligt hij in de box, op zijn buik en dan slaapt hij dus een paar uur! op zijn rug is het bleren! snachts leg ik hem wel op zijn rug, want dat vind ik anders eng.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor za 10 dec 2011 - 9:11

@beegee, met mij gaat het redelijk. Onze zoon doet het ook redelijk, ik maak me wel vaak zorgen omdat hij vaak last heeft met poepen (harde keutels ipv smeuïge poep) en hij blijft veel spugen ook al heeft hij nu andere voeding ivm het poepen en spugen. Ook heeft hij vaak kramp, waarvan ik me dan weer af vraag of het is ivm het poepen of wat anders. Maar ach, elke nieuwe moeder zal zich wel zorgen maken toch.
Vandaag zijn we voor het eerst even buiten geweest, even met de auto weg naar de stad, een klein uurtje gewandeld met de kinderwagen en toen weer naar huis. Wat een onderneming zeg, ben echt doodop.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ayla za 10 dec 2011 - 9:34

Hehe ze slaapt laughcry bijna dan... Pff wat een dag, die kleine wilde (of kon) gewoon niet slapen... Vanmorgen al om 10 uur wakker, de rest van de dag erg slecht en weinig geslapen, net omdat ze zo overstuur was een rondje gereden, daarna in bed gelegd, speen gegeven, en volgens mij slaapt ze nu bijna... Dus ik had geen tijd om op jullie te reageren allemaal! Komt ie dan:

@ Liesje ja ze kan maar beter gewend zijn, en ik ook Very Happy die kleine van jullie groeit vanzelf hoor, volgens mij krijgt ie wel genoeg binnen!

@Joyce fijn dat je nu rustiger bent, is voor je mannetje ook beter. Jammer dat een sterilisator niet onder de gril kan he laughcry wat fijn dat het vannacht goed gegaan is! Wat is zo'n low flow speen? Zou je hem met een aerosleep wel op zijn buik durven laten slapen?

@BeeGee achja hij is in ieder geval uit het ziekenhuisritme Very Happy Ja was mooi van de wijs, ik ben ook nogal snel van de wijs te brengen hoor :P

@Floor waarom probeer je niet een tijdje infacol? Daar krijgen ze ook dunnere poep van, het is zo zielig voor zo'n kleintje als ze zo'n pijn hebben.

@studie dat is balen als ze om de beurt wakker worden, het "nadeel" van een tweeling he.. Maar ach ze doen het vaker goed als zo toch Very Happy
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 11:23

Goedenavond, ben ik ook weer eens!

Blondje ; ik doe idd gewoon de speen erin, en als ze die pakt, dan slaapt ze zo weer in. Het is niet alsof ze uren om zich heen ligt te kijken hoor, de oogjes gaan dan weer dicht en ze is stil. Als ze een paar keer haar speen uitspuugt en flink geluid gaat maken, dan ga ik een fles maken, dan neem ik aan dat ze honger heeft.

Was 2 nachten geleden een doorslaapnachtje, toen heb ik het natuurlijk over ons afgeroepen en gisternacht was weer een drama, ze had ontzettend last van maagzuur leek het wel en ze gaf veel terug. We hebben het hoofdeinde nu opgehoofd en vannacht heeft ze weer geslapen van 12 tot 6, en na de fles van 6 uur tot half 11. Ik hou mijn hart vast voor vannacht Laughing

Studie ; hoelang gaat je vriend weg? Dat lijkt me wel vervelend, boodschappen doen met 2 meisjes erbij, en vooral die onhandige kinderwagen Wink Lekker zeg, shoppen! Ik heb ook totaal niet de drang om wat voor Loïs te kopen hoor, ze heeft zoveel in de kast hangen en ze draagt het nu maar zo kort. Ben nu vooral voor mezelf bezig, maar vandaag even met haar de stad in geweest alleen heel weinig winkels hebben hier een lift en de damesafdeling wel boven, dus ik kon bijna nergens in. En het was druk dus ik heb maar gewoon even geflaneerd met haar en dat was het.

Heb jij zelf de voedingen naar 4 uur verheven overdag? Ik denk namelijk dat dit voor Loïs ook het beste werkt, maar ja, ze moet nog wel 6 voedingen hebben op een dag.

BeeGee ; lekker zeg, ff rust! Zijn jullie nog weggegaan? Ik heb vandaag ook gestofzuigd en gedweild en alle was weggewerkt (die badkamer zou eigenlijk ook moeten ... laughcry ) maar daarna ging ik de kerstboom opzetten en tja.. nu kan ik morgen weer stofzuigen Wink

Ayla ; zielig is dat he, die ukkies laten huilen! Maar ja, soms helpt het! Ga je dan een rondje rijden met de auto? Wat een gedoe! Maar ja, wederom, als het helpt ..

Joyce ; fijn dat het beter gaat! Als hij zo lekker slaapt op zijn buik, dan kan je dat toch doen? Veel kindjes zijn buikslapers, en je hebt zo'n nannycare matje eronder toch? Als je dan ook nog zo'n Aerosleep erop doet, kan er toch weinig mis gaan? En hij ligt toch ook nog naast je?

Gast
Gast

Bericht  mickey za 10 dec 2011 - 19:12

Goeiemorgen meiden. We mogen vandaag naar huis!! Ik hoop dat ik in de loop van de dag tijd heb om hier te komen kleppen Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ayla za 10 dec 2011 - 22:28

Wat fijn Mickey! Gaat het goed met je ventje allemaal? Drinken enzo?

@Parels ja soms helpt het om haar te laten huilen, maar ze kan zichzelf ook heel verschrikkelijk overstuur maken, en dan wordt ze gewoon niet rustig, en gisteren was ze ook gewoon moe, en dan komt ze niet tot rust dus niet slapen, dus weer reden om te huilen... En dan is het cirkeltje weer rond! Het is volgens mij meer dat ze een bepaalde hoeveelheid per dag nodig hebben, en of dat over 20 voedingen verdeeld wordt of over 5 maakt niet zoveel uit. Maar dat maagje kan niet ineens veel meer hebben natuurlijk, dus je moet wel rustig opbouwen. Als ze nu uit zichzelf 8 uur doorslaapt, kun je beginnen met 7-10-13-16-19-23 uur ('s avonds slapen ze toch wel door, dus dan maakt dat uurtje niet uit) en dan uitbouwen naar om de 4 uur. Hier is het gelukt nu.

Uiteindelijk sliep ze na de fles van 11 uur, toen ben ik ook naar bed gegaan, dat is wel haar persoonlijke record, meestal als ze zo'n dag heeft slaapt ze om 9 uur, half 10 toch wel...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 23:26

Goedemorgen!

Gister heeft j.ace een mama honger dagje gehad ofzo :-) hij lag het liefste bij mij! Vannacht een rommelige nacht gehad. Ik hoorde hem om 2 en toen dronk ie maar 20 cc :shock: tsja dat schiet niet op. daarna om 4 en om 6 had hij behooooorlijk wat gepoept.. poeh!! Om 9 wilde de meiden weer naar huis, dus dat schiet ook niet op.. ros en m.erle zijn nu op pad en i.ndy is aan het kleien.
vandaag een chill dagje in ieder geval

@ micky! JEEEEEEJ wat fijn zeg

@ parels, jammer dat de nacht gister minder was, maar ze doet het nog wel super! :-) haha

@ ayla, duim voor een beter dagje vandaag voor je!!

@ floor, het is ook behoorlijk druk om wat te ondernemen ineens met kindje. Je moet aan zoveel dingen denken om mee te nemen enzo.. :-)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 44 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 34 ... 44  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: