Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ergeren

+13
Tania
ProudMom
Liadan
Susan
PapillonRose
LMCurious
Wennes
Thunder
snoezel
Parisienne
*Troela*
Muurvlindertje
**_pearl_**
17 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  LMCurious ma 14 nov 2011 - 22:35

Rataplan schreef:
Susan schreef:
Rataplan schreef:
+1. Maar dit vind ik niet zo'n punt. Het ging mij om de voorbeelden uit de openingspost.

Oké, dan is mijn vraag ook aan jou, vind je serieus dat jij die dingen mag bepalen terwijl de ouders er gewoon bij zijn, alleen omdat het jouw huis is?
De dingen uit de openingspost? Ja, dat vind ik. De dingen die jij stelt? Ja ook, maar daar zou ik verder geen moeite mee hebben. Al is moeite een groot woord hoor. Een speen interesseert me niet zo, die gebruikt de mijne ook niet alleen in bed smile.

ik ben het eens met rataplan. Maar susan lees het wel een beetje ruimer. We geven beide aan met de dingen die jij noemt geen moeite te hebben. Maar ja, ik vind wel dat ik het voor het zeggen heb in mijn eigen huis. Maar ik ga ervan uit dat als jij er bij bent ik met jou gewoon kan overleggen wat we doen met die boterhammen. En ik zou een fiep niet verbieden, maar ik vind wel dat ik er het recht toe heb. ik kan me voorstellen dat je niet bij iemand wilt komen die alles verbied, maar dat is dus ook niet geval. maar als ik overal anders over denk, en het wel zou verbieden, dan zou je hoogstwaarschijnlijk sowieso niet op visite komen denk ik zo. tenminste, ik ga toch wel voornamelijk met gelijkgestemden om.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Susan ma 14 nov 2011 - 22:39

Nou, ik vind echt dat iemand anders helemaal niets over de speen van mijn kind te bepalen heeft, waar we dan ook zijn, en dat geldt nog wel voor meer dingen, dus als je echt zo rigoureus bent dat je vindt dat jij volledig de baas bent in jouw huis zou ik inderdaad niet meer langskomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  ProudMom ma 14 nov 2011 - 22:47

Susan schreef:Nou, ik vind echt dat iemand anders helemaal niets over de speen van mijn kind te bepalen heeft, waar we dan ook zijn, en dat geldt nog wel voor meer dingen, dus als je echt zo rigoureus bent dat je vindt dat jij volledig de baas bent in jouw huis zou ik inderdaad niet meer langskomen.

Zo, nou inderdaad, +1.
Dat hoeft echt niemand te proberen bij mij/mijn kind. Hetzelfde voor het broodjesverhaal.
Verder ben ik het ook helemaal eens met Lieskuh.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 23:06

Ik vind dit inderdaad niet normaal. Ik zou dat kind er toch op aanspreken. Ik spreek mijn nichtje van 2 ook op dingen aan die ze hier doet en van mij niet mogen. Het is mijn huis dus daar gelden mijn regels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Tania ma 14 nov 2011 - 23:18

Susan schreef:Nou, ik vind echt dat iemand anders helemaal niets over de speen van mijn kind te bepalen heeft, waar we dan ook zijn, en dat geldt nog wel voor meer dingen, dus als je echt zo rigoureus bent dat je vindt dat jij volledig de baas bent in jouw huis zou ik inderdaad niet meer langskomen.

+1
Ik zou dat ook echt niet serieus nemen en meteen weggaan (en niet meer terug komen) als iemand dat tegen m'n kind zou zeggen. Dat een ander bepaalt dat er niet op de bank gesprongen mag worden, dozen speelgoed niet leeg gegooid mogen worden enz. dat vind ik prima en ook vrij logisch bij iemand anders thuis. Maar wat mijn kind eet en of hij een speen mag dat bepalen ik en zijn vader en daar hebben andere mensen echt helemaal niks over te zeggen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Bruintje Beer ma 14 nov 2011 - 23:35

Tania schreef:
Susan schreef:Nou, ik vind echt dat iemand anders helemaal niets over de speen van mijn kind te bepalen heeft, waar we dan ook zijn, en dat geldt nog wel voor meer dingen, dus als je echt zo rigoureus bent dat je vindt dat jij volledig de baas bent in jouw huis zou ik inderdaad niet meer langskomen.

+1
Ik zou dat ook echt niet serieus nemen en meteen weggaan (en niet meer terug komen) als iemand dat tegen m'n kind zou zeggen. Dat een ander bepaalt dat er niet op de bank gesprongen mag worden, dozen speelgoed niet leeg gegooid mogen worden enz. dat vind ik prima en ook vrij logisch bij iemand anders thuis. Maar wat mijn kind eet en of hij een speen mag dat bepalen ik en zijn vader en daar hebben andere mensen echt helemaal niks over te zeggen.

Helemaal mee eens!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  RiLiJu di 15 nov 2011 - 0:02


Oké, dan is mijn vraag ook aan jou, vind je serieus dat jij die dingen mag bepalen terwijl de ouders er gewoon bij zijn, alleen omdat het jouw huis is?[/quote] Ook al zou ik er niet bij zijn, dan nog zou ik niet willen dat een ander opeens bepaald dat mijn kind zijn of haar speen niet meer mag buiten de slaapkamer. Ik vind het echt heel raar om te lezen dat sommige mensen echt denken dat ze dat soort dingen maar kunnen bepalen in hun huis. Inderdaad JOUW huis, maar MIJN kind.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Susan di 15 nov 2011 - 0:33

RiLiJu schreef:
Ook al zou ik er niet bij zijn, dan nog zou ik niet willen dat een ander opeens bepaald dat mijn kind zijn of haar speen niet meer mag buiten de slaapkamer. Ik vind het echt heel raar om te lezen dat sommige mensen echt denken dat ze dat soort dingen maar kunnen bepalen in hun huis. Inderdaad JOUW huis, maar MIJN kind.

Daar ben ik het mee eens, hoor, maar als ik er niet bij ben dan zou het nog kunnen dat ze niet weten hoe ik erover denk, dat we vergeten zijn om dat detail te bespreken, en dat ze daarom hun eigen regels hanteren, maar als ik er wel gewoon bij zit vind ik het echt heel raar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Thunder di 15 nov 2011 - 0:49

Oh, het is echt niet zo dat ik die dingen verbied hoor, helemaal niet zelfs. Maar gister bijv. had ik het zoontje van mijn vriendin even en die at ook met mij mee tussen de middag. Die heeft ook gewoon pasta op brood gehad, omdat ik die regel van eerst hartig niet toepas. Had zij dat wel gewild dat had ze dat even moeten zeggen. En die speen regel pas ik ook niet toe smile . Het gaat mij meer om de dingen die in de openingspost gesteld worden. Niet dat iedereen nu denkt dat ik een heel rigoreus persoon ben, want er 'mag' vrij veel in huis.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Susan di 15 nov 2011 - 0:54

Nee, maar de dingen die in de openingspost worden verteld vind ik ook heel anders, ik vind dat er een verschil is tussen grenzen stellen als het gaat om jouw kinderen, jouw spullen, jouw huis, jouzelf - dus niet slaan en schoppen, niks kapot maken, niet met je vieze handen in de chips die jij voor iedereen hebt gekocht, niet zomaar alles pakken, en regels, normen, waarden en de manier van je kind verzorgen die verder geen invloed heeft op jou, je kinderen en je huis, maar die toevallig op dat moment even in jouw huis plaatsvinden. Als het om dat eerste gaat vind ik dat je wel iets te vertellen hebt, als het om dat tweede gaat niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Kat1980 di 15 nov 2011 - 1:09

Ik zou er wel wat van gezegd hebben, zoals in de trant van: Zullen we eerst even je (snot)neus en handen schoonmaken voordat we chips gaan eten? Wil je niet met het speelgoed slaan, want dan gaat het straks kapot.

De dochter van mijn vriend zijn zus doet hier ook wel eens dingen die wij liever niet hebben en als haar moeder/vader er dan niks van zegt of het niet ziet zeggen mijn vriend of ik er wat van. Hebben we nooit problemen mee gehad met haar. Zij heeft ook wel eens wat tegen onze zoon gezegd als wij het niet zagen of zo. Dat moet gewoon kunnen. Ok, iemand anders hoeft niet mijn kind te gaan straffen, dat zou ik wel degelijk te ver vinden gaan.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  LMCurious di 15 nov 2011 - 1:21

Er lopen nu gewoon 2 verschillende dingen door elkaar heen. Volgens mij vinden de meeste mensen het niet normaal zoals er word besproken in de openingspost.

Dan is er een discussie over wie wat bepaalt. Ik bepaal wat er in mijn huis gebeurd ja. En als jij vind dat jou kind geen hartig hoeft te eten, terwijl mijn kind dat eventueel (wat het gaat hier in huis dus niet zo!) wel zou moeten, dan ga ik ervan uit dat dat besproken word onderling. Maar als ik vind dat het in mijn huis op die manier gaat, gaat het op de manier, en als je het daar dan niet mee eens bent, moet je inderdaad niet je kind bij mij laten eten. Zo simpel is het. Dus daar zijn we het dan toch allemaal over eens. Als er dat soort dingen ergens anders niet gaan zoals je wilt, wil jij er niet heen, wil die persoon niet dat je komt. Opgelost toch?!

En ik zou het heel erg sneu vinden als een persoon vind dat een kind geen fiep mag in zijn/haar huis. Maar dat staat voor mij los van het feit of iemand het recht heeft dat te bepalen. In ieder huis gelden andere regels, afhankelijk van degene die er wonen. Maar zoals gezegd, dat is een andere discussie. En zowel rataplan als ik geven aan dat we met de genoemde voorbeelden geen problemen hebben, maar wel met de dingen in de openingspost, net zoals iedereen hier.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  LMCurious di 15 nov 2011 - 1:25

Susan schreef:Nee, maar de dingen die in de openingspost worden verteld vind ik ook heel anders, ik vind dat er een verschil is tussen grenzen stellen als het gaat om jouw kinderen, jouw spullen, jouw huis, jouzelf - dus niet slaan en schoppen, niks kapot maken, niet met je vieze handen in de chips die jij voor iedereen hebt gekocht, niet zomaar alles pakken, en regels, normen, waarden en de manier van je kind verzorgen die verder geen invloed heeft op jou, je kinderen en je huis, maar die toevallig op dat moment even in jouw huis plaatsvinden. Als het om dat eerste gaat vind ik dat je wel iets te vertellen hebt, als het om dat tweede gaat niet.

Maar laat ik het je dan andersom vragen, jij vind dan dus als iemand de regel eerst hartig heeft dan zoet, en er komt een kindje eten dat dat niet hoeft, dat dat kindje maar gewoon zoet beleg moet krijgen. maar daarmee zet je wel het andere kindje te kakken of die ouders. Want ofwel, dat kind moet maar toekijken hoe een ander wel zoet krijgt en hij/zij niet. Ofwel de ouders moeten dat kind dus ook eerst zoet geven, wat zij eigenlijk niet willen. Dus met andere woorden, dan moeten anderen zich maar aanpassen in hun eigen huis, omdat de regels nou eenmaal verschillen?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Thunder di 15 nov 2011 - 1:31

Als jij bij mij thuis komt en jouw kinderen eten mee en lopen de hele dag met een speen, zal ik de laatste zijn om er wat van te zeggen. Maar moet ik bijv. oppassen en ik weet niet dat ze wel gelijk pasta op brood mogen en de hele dag met speen mogen lopen, en als mijn regel zou zijn: eerst hartig op brood en de speen in bed, tja dan gelden bij mij dezelfde regels als voor mijn kinderen. Maar goed, vaak gaan dit soort dingen gewoon in overleg en zou er helemaal geen probleem zijn. smile

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Bolleke di 15 nov 2011 - 1:35

Als er hier zo'n kind met ouder zou zijn zouden die beide op een gegeven moment wel oppikken denk ik dat ik het er totaal niet mee eens ben. Sowieso met speelgoed word niet geslagen, door mijn zoon niet en ook door andere kinderen niet. Als de ouder er niets van zegt doe ik dat. Het is mijn huis, en mijn spullen.
Met snotvingers in de chipszak gebeurt ook niet, dan zou ik zeggen dat ik het vies vind dat hij met snot aan zijn handen in de zak chips graait, tegen het kind zelf. Ik neem aan dat die moeder er dan wel iets van zegt. En zo niet, zou ik die zak op een gegeven moment wegpakken en in de vuilnisemmer gooien.
Dan maar ruzie met zo'n persoon maar ik zou daar niet tegen kunnen en al niet een volgende keer willen afspreken.

Dat van zoet/hartig en wel of geen speen vind ik hier totaal buiten staan. Als kinderen die hier komen andere regels hebben dan dat ik thuis heb, maar ik ondervind daar geen last van dan heb ik daar geen moeite mee. Mogen die kinderen thuis wel met speelgoed gooien, en met eten door het huis lopen bijvoorbeeld, dan mag dat bij mij niet. Omdat ik daar dan last van ondervind. Als hier een kindje komt dat eerst hartig moet, en die moeder heeft dat tegen mij expliciet gezegd dan krijgt hij dat, en mijn zoon dan niet. Want die hoeft niet eerst hartig te eten. Andersom, gaat hij naar iemand die wel hartig moet eten, dan eet hij daar ook gewoon een hartige boterham, hij vind dat net zo lekker. Mocht hij dat nou niet lusten, zou ik tegen die ouders zeggen wat hij wel lust op brood. Hij hoeft dan niets tegen zijn zin in te doen, en wat maakt het die ene ouder nou uit wat mijn zoon op brood eet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Susan di 15 nov 2011 - 1:42

LMCurious schreef:
Maar laat ik het je dan andersom vragen, jij vind dan dus als iemand de regel eerst hartig heeft dan zoet, en er komt een kindje eten dat dat niet hoeft, dat dat kindje maar gewoon zoet beleg moet krijgen. maar daarmee zet je wel het andere kindje te kakken of die ouders. Want ofwel, dat kind moet maar toekijken hoe een ander wel zoet krijgt en hij/zij niet. Ofwel de ouders moeten dat kind dus ook eerst zoet geven, wat zij eigenlijk niet willen. Dus met andere woorden, dan moeten anderen zich maar aanpassen in hun eigen huis, omdat de regels nou eenmaal verschillen?

Als een ander samen met haar kind komt eten in mijn huis dan let ik er helemaal niet op wat dat andere kind op brood krijgt, dat vind ik dan geheel aan de ouders. Als het kind zonder ouders komt eten en ik weet dat dat kind absoluut geen hartig beleg lust en de ouders willen dat het kind bijvoorbeeld een boterham met appelstroop eet dan krijgt dat kind inderdaad direct een boterham met appelstroop, mits ik dat in huis heb.

Wat betreft die speen, ik vind absoluut niet dat iemand het recht heeft om daarin iets te bepalen voor mijn kind en dan maakt het me geen drol uit waar we op dat moment zijn. Opvoedingsregels zijn iets anders dan huisregels.


Laatst aangepast door Susan op di 15 nov 2011 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Susan di 15 nov 2011 - 1:43

kruimelje schreef:
Dat van zoet/hartig en wel of geen speen vind ik hier totaal buiten staan. Als kinderen die hier komen andere regels hebben dan dat ik thuis heb, maar ik ondervind daar geen last van dan heb ik daar geen moeite mee. Mogen die kinderen thuis wel met speelgoed gooien, en met eten door het huis lopen bijvoorbeeld, dan mag dat bij mij niet. Omdat ik daar dan last van ondervind. Als hier een kindje komt dat eerst hartig moet, en die moeder heeft dat tegen mij expliciet gezegd dan krijgt hij dat, en mijn zoon dan niet. Want die hoeft niet eerst hartig te eten. Andersom, gaat hij naar iemand die wel hartig moet eten, dan eet hij daar ook gewoon een hartige boterham, hij vind dat net zo lekker. Mocht hij dat nou niet lusten, zou ik tegen die ouders zeggen wat hij wel lust op brood. Hij hoeft dan niets tegen zijn zin in te doen, en wat maakt het die ene ouder nou uit wat mijn zoon op brood eet.

Precies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Kat1980 di 15 nov 2011 - 1:43

Dat van zoet/hartig beleg en het gebruiken van een speen buiten bed is inderdaad iets heel anders. Persoonlijk vind ik het geen gezicht als een kind ouder dan 1 jaar constant met een speen rondloopt, maar goed dat is aan de ouders om te bepalen. In mijn werk overleg ik dat ook altijd, wat mag wel en wat mag niet en dan kom ik tegemoet aan de wensen van de ouders.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 1:55

Susan schreef:Nee, maar de dingen die in de openingspost worden verteld vind ik ook heel anders, ik vind dat er een verschil is tussen grenzen stellen als het gaat om jouw kinderen, jouw spullen, jouw huis, jouzelf - dus niet slaan en schoppen, niks kapot maken, niet met je vieze handen in de chips die jij voor iedereen hebt gekocht, niet zomaar alles pakken, en regels, normen, waarden en de manier van je kind verzorgen die verder geen invloed heeft op jou, je kinderen en je huis, maar die toevallig op dat moment even in jouw huis plaatsvinden. Als het om dat eerste gaat vind ik dat je wel iets te vertellen hebt, als het om dat tweede gaat niet.

Ik heb er nu wel last van als deze schoonfamilie last komt. Ik zit me meestal zelfs al vantevoren op te vreten wat hij nu weer gaat afbreken / smerig maken en dat constante gekrijs word ik ook al niet erg blij van. Ik denk inderdaad dat ik mijn kans had moeten grijpen om wat door te laten schemeren of hem op gepaste wijze te corrigeren. Ik was alleen op een gegeven moment te boos om nog gepaste woorden uit mijn mond te laten komen en toen heb ik maar niets gezegd laughcry .

Het is inderdaad heel moeilijk om iemand aan te spreken op de manier van opvoeden. De kans dat iemand zich aangevallen voelt is erg groot, mijn grens is daarin is denk ik ook veel lager dan bij andere dingen. Het zou beter zijn om de volgende gelegenheid aan te grijpen voor een subtiele opmerking.

Wat Susan hier boven schrijft, ben ik het rationeel gezien helemaal mee eens. Maar als ik heel eerlijk ben naar mezelf zit mijn ergernis dieper en vind ik hun stijl van opvoeden gewoon 'verkeerd'. Dat is nogal een uitspraak, maar als dat jongetje bij ons de boel weer eens loopt te slopen, denk ik: 'Ja, dat krijg je dan als je denkt dat de televisie je kind kan opvoeden en je kind een chronisch slaapgebrek heeft omdat 'ie op bepaalde tijden niet mag slapen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Bolleke di 15 nov 2011 - 1:59

Aanspreken op de opvoeding zou ik niet doen, dat gaat mij niet aan en dat moet iedereen zelf weten. vaak durven ouders hun kinderen niet te corrigeren bij anderen en dan gaan die kinderen er misbruik van maken. Maar ik zou er wel uiteindelijk zelf iets van gezegd hebben, en als ik pisnijdig ben op dat moment zou het er iets minder vriendelijk uit kunnen komen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Thunder di 15 nov 2011 - 2:05

Eigenlijk zijn we het dus gewoon eens wbt het eten en de speen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  LMCurious di 15 nov 2011 - 2:13

Susan schreef:
kruimelje schreef:
Dat van zoet/hartig en wel of geen speen vind ik hier totaal buiten staan. Als kinderen die hier komen andere regels hebben dan dat ik thuis heb, maar ik ondervind daar geen last van dan heb ik daar geen moeite mee. Mogen die kinderen thuis wel met speelgoed gooien, en met eten door het huis lopen bijvoorbeeld, dan mag dat bij mij niet. Omdat ik daar dan last van ondervind. Als hier een kindje komt dat eerst hartig moet, en die moeder heeft dat tegen mij expliciet gezegd dan krijgt hij dat, en mijn zoon dan niet. Want die hoeft niet eerst hartig te eten. Andersom, gaat hij naar iemand die wel hartig moet eten, dan eet hij daar ook gewoon een hartige boterham, hij vind dat net zo lekker. Mocht hij dat nou niet lusten, zou ik tegen die ouders zeggen wat hij wel lust op brood. Hij hoeft dan niets tegen zijn zin in te doen, en wat maakt het die ene ouder nou uit wat mijn zoon op brood eet.

Precies.

+1!

Susan, ik vind precies als reactie vanuit jou hierop erg vreemd. omdat het totaal anders is dan wat jij zegt! Ik zeg ook steeds dat ik het erbuiten vind staan. maar jij bent wel degene die het in de discussie brengt! kruimeltje zegt toch ook dat haar kind ergens anders eventueel wel hartig eet als dat daar de regels zijn. met alleen de uitzondering als erover gesproken word. Maar dat zeg ik continue al, dat ik ervan uit ga dat als mensen bij elkaar komen er gewoon over die dingen word.

maar goed, als jij dit hetzelfde vind als wat jij vind, en ik ook, dan zijn we bij deze klaar met de discussie geloof ik.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  LMCurious di 15 nov 2011 - 2:13

Rataplan schreef:Eigenlijk zijn we het dus gewoon eens wbt het eten en de speen.

dat was mijn idee dus ook, en zelf over de openingspost!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Bolleke di 15 nov 2011 - 2:17

LMCurious schreef:
Rataplan schreef:Eigenlijk zijn we het dus gewoon eens wbt het eten en de speen.

dat was mijn idee dus ook, en zelf over de openingspost!

Nou ik dacht eigenlijk ook wat jij zegt LMCurious, dat Susan het hier niet mee eens zou zijn, maar ik leg het misschien anders uit. En zodoende zijn we het dan toch allemaal eens smile
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Susan di 15 nov 2011 - 2:20

LMCurious schreef:

+1!

Susan, ik vind precies als reactie vanuit jou hierop erg vreemd. omdat het totaal anders is dan wat jij zegt! Ik zeg ook steeds dat ik het erbuiten vind staan. maar jij bent wel degene die het in de discussie brengt! kruimeltje zegt toch ook dat haar kind ergens anders eventueel wel hartig eet als dat daar de regels zijn. met alleen de uitzondering als erover gesproken word. Maar dat zeg ik continue al, dat ik ervan uit ga dat als mensen bij elkaar komen er gewoon over die dingen word.

maar goed, als jij dit hetzelfde vind als wat jij vind, en ik ook, dan zijn we bij deze klaar met de discussie geloof ik.

Als mijn kinderen gewoon hartig lusten en ze gaan bij iemand eten waar het de regel is dat je eerst hartig eet en dan zoet dan vind ik het ook echt geen punt als mijn kinderen daar ook aan meedoen, al zou die regel bij mij dan niet gelden, maar dat blijft dus uiteindelijk wel aan mij. Dat is bij kruimelje hetzelfde, want als haar zoon echt niet wil hoeft het niet - zij blijft dus ook degene die daarover beslist.

Het is ook niet zo dat ik bij een ander thuis geen enkele concessie zou doen, in tegendeel. Het gaat mij er wel om dat ik het recht behoud om dat soort dingen te bepalen. Ook bij een ander thuis.

En dit alles staat inderdaad buiten de oorspronkelijke discussie, maar er werd om voorbeelden gevraagd en zo is deze discussie ontstaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ergeren - Pagina 2 Empty Re: Ergeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum