Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Middagslaapje schuift op?

+3
Tania
Susan
Pussycat
7 plaatsers

Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Middagslaapje schuift op?

Bericht  Pussycat ma 14 nov 2011 - 2:26

Ze doet al een poosje nog maar 1 slaapje s'middags zo'n 1 tot 2 uurtjes.
''vroeger'' was dit tussen 11 en 12 was ze het echt spuugzat en ging dus slapen.
Toen werd het ruim 12 uur en toen 13:00 uur en nu slaapt ze nog niet! :shock:
En krijg haar ook niet in slaap dan word ze boos haha.
Ze zit nu weer te spelen dus...

Maar goed is dit een voorteken op dat ze helemaal niet meer gaat slapen s'middags?
Of schuift het steeds iets verder op en op den duur slaan ze het slaapje over?
Hoe werkt dit?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 2:30

Hier is het idd opgeschoven van ongeveer 11 uur naar tussen 13 en 14 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Susan ma 14 nov 2011 - 2:31

Bij Yrsa ligt het eraan hoe laat ze 's morgens wakker is, dat moet echt uiterlijk 7.30 zijn, anders slaapt ze 's middags niet. Als ze 's middags tot later dan 14.00 slaapt dan komt ze 's avonds weer niet in slaap. Dat luistert heel nauw.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Pussycat ma 14 nov 2011 - 2:33

En wat doe je dan als ze s'middags niet willen slapen? Ik heb alles al geprobeerd van alleen tot samen overal liggen. Ow volgens mij begint ze nu wel moe te worden laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 2:37

Dan slaapt hij niet.. kan ze moeilijk dwingen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Tania ma 14 nov 2011 - 2:39

Toen J. van 1 naar 2 slaapes ging was het ook eerste rond een uur of 11 en steeds iets later. Nu gaat hij rond 12.30 naar bed en slaapt dan 1,5/2 uur. Maar het is ook geen probleem meer als het iets later of vroeger is.
Als hij echt niet wil slapen haal ik hem uit bed en mag hij gewoon spelen. Meestal ga ik dan rond een uur of 4 even samen met hem op de bank liggen tv kijken zodat hij even rust heeft en dan redt hij het ook makkelijk tot het weer bedtijd is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 2:43

Hier zat er eindelijk een beetje ritme in, maar de laatste tijd is het weer pet.
Ze slaapt nu 's nachts stukken beter en dat merk ik overdag. Overdag heeft ze er geen zin meer in. Soms is ze wel 10 uur achter elkaar wakker. :shock: Ik krijg haar dan echt niet in slaap.
Dan slaapt ze weer een keer 2 uurtjes overdag, om vervolgens een aantal dagen overdag amper (of niet) te slapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  keverke26 ma 14 nov 2011 - 4:27

Mijn dochter is nu 11 maanden bijna. De ene keer slaapt ze van 11 tot 12 en van 4 tot 5 en de andere keer slaapt ze bijvoorbeeld van 11 tot 1 en daarna niet meer. Soms gaat ze ook wel eens later. Als ik haar maar 1 keer laat slapen dan is ze echt om 18:00 op.. nu gaat ze al altijd om 7 uur naar bed. Ik leg haar wel altijd in bed als ze in haar ogen begint te wrijven. Nu ligt ze er ook weer in en is ze aan het zingen. Als het echt op krijsen overgaat pak ik haar op en gaat ze om 19:00 gewoon naar bed.
Op het kinderdagverblijf daarentegen slaapt ze nauwelijks.. meestal op de hele dag een half uur tot een uur. terwijl ze er thuis wel echt behoefte aan heeft.
Ik kijk gewoon per dag hoe ze reageert.
gr keverke

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Teddyaapje ma 14 nov 2011 - 4:55

Wij doen nog steeds alles op verzoek, is hij moe, gaat hij naar bed, wil hij niet slapen blijft hij wakker. Geen vaste tijden dus, gewoon goed op signalen letten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  ProudMom ma 14 nov 2011 - 4:58

Pussycat schreef:Ze doet al een poosje nog maar 1 slaapje s'middags zo'n 1 tot 2 uurtjes.
''vroeger'' was dit tussen 11 en 12 was ze het echt spuugzat en ging dus slapen.
Toen werd het ruim 12 uur en toen 13:00 uur en nu slaapt ze nog niet! :shock:
En krijg haar ook niet in slaap dan word ze boos haha.
Ze zit nu weer te spelen dus...

Maar goed is dit een voorteken op dat ze helemaal niet meer gaat slapen s'middags?
Of schuift het steeds iets verder op en op den duur slaan ze het slaapje over?
Hoe werkt dit?

Het kan ook gewoon even een fase zijn. B.randon heeft dit ook een tijdje gehad. Ik kon hem moeilijk dwingen om te slapen als hij dat echt niet wilde, maar vaak legde ik hem wel gewoon in z'n bedje, zodat hij toch een beetje kon uitrusten.
Vaak begon hij dan te huilen, gillen, omdat hij echt niet wilde en dan haalde ik hem er toch maar weer uit. Maar het was ook vaak zo dat hij na even te hebben gehuild alsnog in slaap viel. Als hij niet sliep, dan was hij aan het eind van de middag echt niet te genieten, en heel erg moe. (Oververmoeid, waardoor hij 's nachts ook slecht sliep..)
Na een tijdje ging dit - gelukkig - weer over, en ging hij 's middags weer zonder te protesteren slapen.
Nu word hij bijna 3 (februari), en slaapt hij 's middags nog steeds 2 uurtjes. En die 2 uur slaap heeft hij ook echt nog nodig.
Dus wie weet.. Wink
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje schuift op? Empty Re: Middagslaapje schuift op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum