de roze wolk....
+19
Laced
Viva
Parisienne
Aggi
Happydobby
blauwwitrood
Novalee
sharky
ingrid82
Druifke
Liadan
Lejow
TGR
schuddebuikje
Annie24
SarahKey
Nana
PapillonRose
kwak
23 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: de roze wolk....
ingrid82 schreef:Ik zou met alle liefde en plezier de zwangerschapskwalen willen hebben,al ligik er 8 maanden plat door, na 4,5 jaar zonder zou ik het er graag voor overhebben
+1
blauwwitrood- Fluisteraar
- Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10
Ik begrijp het wel, maar een zwangerschap is voor iedereen anders. Sommige mensen zijn echt doodziek of liggen met 24 weken al in het ziekenhuis. Dan lijkt me een zwangerschap ook heel zwaar.blauwwitrood schreef:ingrid82 schreef:Ik zou met alle liefde en plezier de zwangerschapskwalen willen hebben,al ligik er 8 maanden plat door, na 4,5 jaar zonder zou ik het er graag voor overhebben
+1
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik begrijp het wel, maar een zwangerschap is voor iedereen anders. Sommige mensen zijn echt doodziek of liggen met 24 weken al in het ziekenhuis. Dan lijkt me een zwangerschap ook heel zwaar.blauwwitrood schreef:ingrid82 schreef:Ik zou met alle liefde en plezier de zwangerschapskwalen willen hebben,al ligik er 8 maanden plat door, na 4,5 jaar zonder zou ik het er graag voor overhebben
+1
Denk dat je Ingrid en bwr dan toch niet helemaal goed begrijpt. Ik weet 100% zeker dat ze zó naar een kindje verlangen dat ze het zouden accepteren als ze vanaf bv 24 weken al in het ziekenhuis plat zouden moeten liggen. Tuurlijk zal het dan zwaar zijn voor ze, maar die meiden zullen op dat moment allang blij zijn dat ze uberhaupt zwanger mogen zijn en een kindje mogen krijgen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Novalee schreef:Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Ik vind veel vragen en opmerkingen juist een erg negatieve insteek hebben. Het is altijd ben je misselijk, heb je last van dit, heb je daar last van, het is allemaal zo duur, etc. Toen ik overtijd ging bleven mensen maar zeggen oh je zult het wel zat zijn...kwak schreef:ik heb dat stukje toen een keer geschreven omdat het me opviel dat iedereen alleen maar over de mooie kanten van het zwanger zijn praat en nooit de "slechte" dingen verteld.
het is net of iedereen zich goed "moet" voelen als je zwanger bent en dat vond ik heel frustrerend omdat ik dus dacht dat het zwanger zijn alleen lang leven de zwangerschap is waardoor ik baalde van alle kwaaltjes die ik had want het leek net of ik dan de enige was die soms "last" had van het zwanger zijn.
Kortom, totaal niet herkenbaar.
Daar werd ik trouwens ook gek van! Die mensen zouden je nog bijna kwaaltjes gaan aanpraten
Annie24- Ratel
Ik kan me natuurlijk niet indenken hoe het is om zo lang een onvervulde kinderwens te hebben, maar ik vind ook niet dat je een zwangerschap mag 'bagatelliseren'. En er staat ook nergens dat de meiden in dit topic de kwaaltjes niet voor lief nemen, maar zeggen dat je het hartstikke zwaar vindt mag toch wel?Annie24 schreef:Zelda schreef:Ik begrijp het wel, maar een zwangerschap is voor iedereen anders. Sommige mensen zijn echt doodziek of liggen met 24 weken al in het ziekenhuis. Dan lijkt me een zwangerschap ook heel zwaar.blauwwitrood schreef:ingrid82 schreef:Ik zou met alle liefde en plezier de zwangerschapskwalen willen hebben,al ligik er 8 maanden plat door, na 4,5 jaar zonder zou ik het er graag voor overhebben
+1
Denk dat je Ingrid en bwr dan toch niet helemaal goed begrijpt. Ik weet 100% zeker dat ze zó naar een kindje verlangen dat ze het zouden accepteren als ze vanaf bv 24 weken al in het ziekenhuis plat zouden moeten liggen. Tuurlijk zal het dan zwaar zijn voor ze, maar die meiden zullen op dat moment allang blij zijn dat ze uberhaupt zwanger mogen zijn en een kindje mogen krijgen.
Je zegt ook: Tuurlijk zal het dan zwaar zijn voor ze, maar die meiden zullen op dat moment allang blij zijn dat ze uberhaupt zwanger mogen zijn en een kindje mogen krijgen. maar de andere meiden in dit topic zijn toch ook heel erg blij met hun zwangerschap?
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik kan me natuurlijk niet indenken hoe het is om zo lang een onvervulde kinderwens te hebben, maar ik vind ook niet dat je een zwangerschap mag 'bagatelliseren'. En er staat ook nergens dat de meiden in dit topic de kwaaltjes niet voor lief nemen, maar zeggen dat je het hartstikke zwaar vindt mag toch wel?Annie24 schreef:Zelda schreef:Ik begrijp het wel, maar een zwangerschap is voor iedereen anders. Sommige mensen zijn echt doodziek of liggen met 24 weken al in het ziekenhuis. Dan lijkt me een zwangerschap ook heel zwaar.blauwwitrood schreef:ingrid82 schreef:Ik zou met alle liefde en plezier de zwangerschapskwalen willen hebben,al ligik er 8 maanden plat door, na 4,5 jaar zonder zou ik het er graag voor overhebben
+1
Je zegt ook: Tuurlijk zal het dan zwaar zijn voor ze, maar die meiden zullen op dat moment allang blij zijn dat ze uberhaupt zwanger mogen zijn en een kindje mogen krijgen. maar de andere meiden in dit topic zijn toch ook heel erg blij met hun zwangerschap?
+1
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Zelda schreef:Ik kan me natuurlijk niet indenken hoe het is om zo lang een onvervulde kinderwens te hebben, maar ik vind ook niet dat je een zwangerschap mag 'bagatelliseren'. En er staat ook nergens dat de meiden in dit topic de kwaaltjes niet voor lief nemen, maar zeggen dat je het hartstikke zwaar vindt mag toch wel?Annie24 schreef:Zelda schreef:Ik begrijp het wel, maar een zwangerschap is voor iedereen anders. Sommige mensen zijn echt doodziek of liggen met 24 weken al in het ziekenhuis. Dan lijkt me een zwangerschap ook heel zwaar.blauwwitrood schreef:ingrid82 schreef:Ik zou met alle liefde en plezier de zwangerschapskwalen willen hebben,al ligik er 8 maanden plat door, na 4,5 jaar zonder zou ik het er graag voor overhebben
+1
Als we dan toch gaan beginnen met wat iemand wel of niet zegt: Ik zeg toch ook nergens dat de andere meiden in dit topic niet blij zijn met hun zwangerschap?
Maarja, zo kan je nog wel uren door blijven gaan met elkaars reacties quoten.
Het feit blijft dat ik de reactie van Ingrid en rwb snap.
Annie24- Ratel
Ik snap de reacties van Blauwitrood en Ingrid net zo goed, maar dat is mijn punt ook niet.
Gast- Gast
Annie24 schreef:Novalee schreef:Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Ik vind veel vragen en opmerkingen juist een erg negatieve insteek hebben. Het is altijd ben je misselijk, heb je last van dit, heb je daar last van, het is allemaal zo duur, etc. Toen ik overtijd ging bleven mensen maar zeggen oh je zult het wel zat zijn...kwak schreef:ik heb dat stukje toen een keer geschreven omdat het me opviel dat iedereen alleen maar over de mooie kanten van het zwanger zijn praat en nooit de "slechte" dingen verteld.
het is net of iedereen zich goed "moet" voelen als je zwanger bent en dat vond ik heel frustrerend omdat ik dus dacht dat het zwanger zijn alleen lang leven de zwangerschap is waardoor ik baalde van alle kwaaltjes die ik had want het leek net of ik dan de enige was die soms "last" had van het zwanger zijn.
Kortom, totaal niet herkenbaar.
Daar werd ik trouwens ook gek van! Die mensen zouden je nog bijna kwaaltjes gaan aanpraten
ik heb dus echt alleen maar de mooie dingen gehoord he!
zelfs van de bevalling hoorde ik alleen de mooie kanten, waardoor ik zelf naar de erge dingen ben gaan vragen zodat ik was voorbereid op het ergst, zeg maar.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik had de standaard kwaaltjes maar ik heb echt genoten van het zwanger zijn, ik zou het zo weer doen, en ja de bevalling ging ook niet zoals je hoopt, en de kraamtijd was ook niet zo leuk maar heb er toch vrij snel van kunnen genieten.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik herken me er wel in Tuurlijk aan de ene kant is het onwijs genieten en fijn! Maar alleen genieten vond ik het niet
Gast- Gast
Had op zich weinig last van kwaaltjes, zat dus best wel op een roze wolk... alleen was ik wel regelmatig onzeker tijdens de zwangerschap... en mn werk, werk in de zorg kon ik ook niet meer volledig uitoefenen... kwa clienten... kreeg dus tijdelijk een andere groep... en verder had ik regelmatig last van bandenpijn.
Verder voornamelijk genieten, totdat ik 40 weken was en over tijd begon te lopen...
Met 41 wkn en 6 dgn is mijn zoon gehaald. Ben ingeleid.
Dit moest omdat er veelste weinig vruchtwater aanwezig was, toen ik dat hoorde was mijn wolk niet zo roze meer, en was ik blij dat er actie werd ondernomen.
Na de bevalling, ben ik mooi op die roze, nouja ik zeg blauwe wolk blijven zitten. Wij zijn lekker van onze lieve, mooie zoon aan het genieten, het is een heerlijk ventje.
Verder voornamelijk genieten, totdat ik 40 weken was en over tijd begon te lopen...
Met 41 wkn en 6 dgn is mijn zoon gehaald. Ben ingeleid.
Dit moest omdat er veelste weinig vruchtwater aanwezig was, toen ik dat hoorde was mijn wolk niet zo roze meer, en was ik blij dat er actie werd ondernomen.
Na de bevalling, ben ik mooi op die roze, nouja ik zeg blauwe wolk blijven zitten. Wij zijn lekker van onze lieve, mooie zoon aan het genieten, het is een heerlijk ventje.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook totaal niet genoten. Ik had niet veel last van de bekende zwangerschapskwaaltjes, maar heb ruim 5 maanden echt bijna niks kunnen/mogen doen. Ze hebben tijdens mijn zwangerschap ontdekt dat ik drager ben van een bloedziekte. Daardoor was mijn HB-gehalte zo ontzettend laag, dat het zelfs gevaarlijk werd. Ik moest in het ziekenhuis bevallen want als ik net iets teveel bloed zou verliezen dan zou het voor mij erg gevaarlijk kunnen zijn. Laat ik het dan nog maar niet hebben over een aantal slopende weken van onzekerheid en stress, waarin we moesten wachten op de uitslag of ons kindje ook 'alleen maar' drager zou zijn of dat we een kindje zouden krijgen met de bloedziekte zelf (een heel erg ziek kindje dus, haar hele leven). Gelukkig bleek dit laatste niet het geval, maar de vraag is nog wel steeds of N. ook drager is (net als ik, waar op zich gewoon goed mee te leven is). Ook hebben ze bij haar een nierafwijking ontdekt (met 36 weken zwangerschap), dus daar ook weer veel stress en onzekerheid om.
Nee, mijn zwangerschap was allesbehalve genieten. Wel ben ik altijd erg dankbaar geweest dat het ons is overkomen (ook al was het ongepland). Ik kan me dus heel goed indenken dat niet iedereen evenveel van een zwangerschap kan genieten, maar dat hoeft toch ook niet?! Iedereen zal vast even dankbaar en blij zijn met de zwangerschap!
Nee, mijn zwangerschap was allesbehalve genieten. Wel ben ik altijd erg dankbaar geweest dat het ons is overkomen (ook al was het ongepland). Ik kan me dus heel goed indenken dat niet iedereen evenveel van een zwangerschap kan genieten, maar dat hoeft toch ook niet?! Iedereen zal vast even dankbaar en blij zijn met de zwangerschap!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dolcis_ schreef:Ik herken me er wel in Tuurlijk aan de ene kant is het onwijs genieten en fijn! Maar alleen genieten vond ik het niet
+1, maar dat is toch ook meer dan normaal?
Gast- Gast
Mijn zwangerschap was een paar weken roze wolk. Na een week of 20 was de misselijkheid en de moeheid minder en ging ik ervan genieten. Maar na 3 weken was het weer stress...
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Omdat het soms gewoon even lekker is.Druifke schreef: Waarom al die klaagzang dan?
Ja dat snap ik, maar voor die 1% hoef je toch niet te klagen dan. Ik klaag ook wel eens maar je krijgt sommige dingen nu eenmaal niet voor niks. We weten volgens mij allemaal dat een bevalling pijn doet, hoeveel ja dat kun je alleen zeggen als je dat ooit gedaan hebt en dan nog is dat persoonlijk.
Druifke- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 14-04-11
Druifke schreef:Lieskuh schreef:Omdat het soms gewoon even lekker is.Druifke schreef: Waarom al die klaagzang dan?
Ja dat snap ik, maar voor die 1% hoef je toch niet te klagen dan. Ik klaag ook wel eens maar je krijgt sommige dingen nu eenmaal niet voor niks. We weten volgens mij allemaal dat een bevalling pijn doet, hoeveel ja dat kun je alleen zeggen als je dat ooit gedaan hebt en dan nog is dat persoonlijk.
Als je zwanger bent dan is dat een heel groot wonder, waar je goed van moet genieten... alleen naarmate een zwangerschap vordert, kun je last krijgen van ongemakken, bandenpijn... ed. Omdat het kindje aan het groeien is en je lichaam dit allemaal met zich mee moet dragen. Hierdoor `klagen`sommige vrouwen. Ze kunnen gewoon hun werk of simpele dingen soms niet meer uitvoeren... en ja daar kun je soms wel even van balen... en vind dat ook meer dan normaal...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Voor mij niet herkenbaar. Ik heb volgens mij een redelijk gemiddelde zwangerschap qua kwaaltjes en het was en is af en toe best vervelend, maar ik sta er verder niet al te veel bij stil. Mijn motto is een beetje: we zien het allemaal wel en als het soms zwaar klote is, gaat dat ooit ook wel weer over. Ik probeer vooral te genieten van de dingen die wel goed gaan.
Als je helemaal niets meer kunt, in het ziekenhuis ligt of enorme zorgen hebt om je kindje kan ik me goed voorstellen dat je er anders tegen aan kijkt hoor.
Als je helemaal niets meer kunt, in het ziekenhuis ligt of enorme zorgen hebt om je kindje kan ik me goed voorstellen dat je er anders tegen aan kijkt hoor.
Gast- Gast
Hier was het wisselend. Ik merke dat ik me rond de echo's erg druk maakte omdat ik hoopte dat de baby niks mankeerde, nog leefde enz. Ik het begin was ik meer flabbergasted, daarna zat ik op die roze wolk voor een paar weken/maanden en toen de bevalling eraan kwam viel ik er weer vanaf. Toen S. was geboren duurde het ook nog eens 6 weken tot die roze wolk weer kwam
Gast- Gast
Druifke schreef:
Misschien moet je het niet te zwaar opvatten.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Jolie2 op wo 16 nov 2011 - 0:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jolie2 schreef:Ik vind het een stom stuk. Iedereen weet dat een zwangerschap niet altijd zonder problemen verloopt. Kwalen als misselijkheid, vermoeidheid, vasthouden van vocht en hormonale stemmingen zijn volgens mij bij iedereen bekend. Toch kies je ervoor om zwanger te worden met het risico dat je zwangerschap misschien geen roze wolk is. En als het dat niet is, dan is dat vervelend, maar geen reden om een klaagzang op hyves te posten.
En overdrijven is ook een vak...
Waarom zou je zo iets niet op hyves mogen plaatsen? Moet als wat je plaatst maar over koetjes, kalfjes en het heerlijke weer gaan ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Jolie2 schreef:Ik vind het een stom stuk. Iedereen weet dat een zwangerschap niet altijd zonder problemen verloopt. Kwalen als misselijkheid, vermoeidheid, vasthouden van vocht en hormonale stemmingen zijn volgens mij bij iedereen bekend. Toch kies je ervoor om zwanger te worden met het risico dat je zwangerschap misschien geen roze wolk is. En als het dat niet is, dan is dat vervelend, maar geen reden om een klaagzang op hyves te posten.
Waarom zou je zo iets niet op hyves mogen plaatsen? Moet als wat je plaatst maar over koetjes, kalfjes en het heerlijke weer gaan ofzo?
Dat zeg ik toch niet. Ik vind publiekelijk klagen erg stom, ik vind klagen uberhaupt stom. Je weet dat zwanger worden niet fijn kan zijn, je weet dat het best zwaar kan zijn, maar toch kies je ervoor en dan maak je er maar het beste van.
Gast- Gast
Lejow schreef:Jolie2 schreef:Ik vind het een stom stuk. Iedereen weet dat een zwangerschap niet altijd zonder problemen verloopt. Kwalen als misselijkheid, vermoeidheid, vasthouden van vocht en hormonale stemmingen zijn volgens mij bij iedereen bekend. Toch kies je ervoor om zwanger te worden met het risico dat je zwangerschap misschien geen roze wolk is. En als het dat niet is, dan is dat vervelend, maar geen reden om een klaagzang op hyves te posten.
+1, dan moet je wel vaak goed nadenken wat je wel en niet "mag" plaatsen op je hyves en FB. Het is toch geen taboe?
Gast- Gast
Jolie2 schreef:Lejow schreef:Jolie2 schreef:Ik vind het een stom stuk. Iedereen weet dat een zwangerschap niet altijd zonder problemen verloopt. Kwalen als misselijkheid, vermoeidheid, vasthouden van vocht en hormonale stemmingen zijn volgens mij bij iedereen bekend. Toch kies je ervoor om zwanger te worden met het risico dat je zwangerschap misschien geen roze wolk is. En als het dat niet is, dan is dat vervelend, maar geen reden om een klaagzang op hyves te posten.
Dat zeg ik toch niet. Ik vind publiekelijk klagen erg stom, ik vind klagen uberhaupt stom. Je weet dat zwanger worden niet fijn kan zijn, je weet dat het best zwaar kan zijn, maar toch kies je ervoor en dan maak je er maar het beste van.
Bah, dooddoener eerste klas 'Je wilde het toch zelf' Blabla...
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Die roze wolk...
» Roze wolk :-)
» Roze wolk of niet?
» Eindelijk mijn roze wolk
» Waar is mijn roze wolk?
» Roze wolk :-)