Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer liepen jullie kindjes ?

+26
Coco
Guusje
Printje
PapillonRose
ProudMom
Monnie
sheila123
Liadan
holaagirl
Woezies
Dolphinne
loesje
woezel
Annemie
Kayleigh
Bruintje Beer
Tania
TukTuk
Makamba
Thunder
Nana
Mamsie
Susan
sabje
meisjesmama
Flower_L
30 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 22:50

Hier was Tygo 13 maanden en Jens 14 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 23:35

Met 1 jaar en 2 weken liep hij zelfstandig de hele tijd los. Daarvoor kleine stukjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 0:02

Alex heeft ook een achterstand doordat hij een liesbreuk gehad heeft pas ontdekt werd met 4 maanden en hij is veel ziek geweest door zijn allergie. hij heeft zich die maanden dat hij zoveel pijn had en ziek was zich gewoon niet kunnen ontwikkelen. Zijn fisio waar hij heen is geweest denkt dat hij daardoor ook later gaat lopen dan een gemiddeld kindje.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Dolphinne zo 13 nov 2011 - 0:35

Mijn zoontje was 12,5 maand toen hij begon te lopen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 1:31

Sinds een goeie week. Dus met ruim 15 maanden !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Woezies zo 13 nov 2011 - 1:55

Als ik even naar mezelf kijk; Ik was 2,5 jaar toen ik voor het eerst liep!

Mijn dochter (ook een M.ara Very Happy ) is nu bijna 1,5 en sinds vorige maand loopt ze achter een duwkarretje.
Aan 2 handjes doet ze een paar stapjes maar aan één handje of los doet ze het nog niet.
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  holaagirl zo 13 nov 2011 - 2:55

hij 'liep' al rond de tafel met 9 maanden!
Loslopen, en goed lopen met 11 maanden!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:12

Met 14 maanden liep hij echt goed los, daarvoor heel wankelig en viel hij ook heel veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Liadan zo 13 nov 2011 - 6:57

Yara liep met 18 maanden los (kleine stukjes) en 2 weken later ook al hele stukken los.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  sheila123 zo 13 nov 2011 - 8:39

Hier met 17 maanden los en met 18 maanden hele stukken alleen en dat werd steeds meer!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Monnie zo 13 nov 2011 - 8:42

Mijn zoontje is nu 16 maand en loopt ook nog niet.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  ProudMom zo 13 nov 2011 - 9:00

B.randon was ook best vroeg met lopen.
Met 9,5e maand kon hij een paar stappen los lopen, en met 10,5e maand kon hij echt lopen. Nog wel een beetje wankel natuurlijk, hij stond niet héél stevig, maar hij liep wel hele stukken door het huis.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 9:55

Gisteren nog volop zorgen, en een pieker avond. Vandaag vreugde want Mara heeft een paar keer overgestapt van de salon tafel naar de bank, en ze heeft een paar keer los gestaan. (maakt heeel voorzichtig een vreugde dansje angel )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Tania zo 13 nov 2011 - 9:58

Wat goed! Ze voelde natuurlijk dat mama zich zorgen maakte dus ze dacht ik zal is even laten zien wat ik al kan smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  PapillonRose zo 13 nov 2011 - 10:02

Wat goed! Super dat ze dit gedaan heeft, dat is alweer een hele stap vooruit! Go M. ara Very Happy

Hier loopt A. trouwens nog niet, maar daar maak ik me ook nog totaal niet druk om, omdat ze volgens het 'gemiddelde' nog tijd zat heeft. Staan en stapjes langs de bank, tafel en in de box doet ze trouwens wel, dus ik verwacht dat het vanzelf wel gaat komen binnen niet al te lange tijd.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Printje zo 13 nov 2011 - 10:10

Jee wat goed van jullie meisje!!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Guusje zo 13 nov 2011 - 10:20

Mama_van2 schreef:Angelnyn, ja links is ze sterker in alles dan rechts.

Ik heb niet het hele topic gelezen en weet ook niet goed wat ik met deze reactie wil, maar toch wil ik hem plaatsen.
Ikzelf ben links ook beter ontwikkeld (heb geen epilepsie maar ok), ik heb Hemiplegie (halfzijdig spastisch simpel gezegd). Ik heb meestal ook te weinig spierspanning in m'n (vooral rechter) benen. Hierdoor ben ik pas heel laat gaan lopen, ik was 5 jaar toen ik los kon lopen. Ik kan nog steeds niet lang lopen en loop mank, maar lopen kan ik wel. Hiervoor had ik een rollator (wat een rot woord) en ik heb heel veel Fysio gehad waar ik dus veel baat bij had.
Maar wat ik hier eigenlijk mee vertellen is geef het niet op, ook al duurt het (veel) langer dan bij een ander kind, ik begrijp dat het als moeder allemaal erg onzeker is.. Niks biedt zekerheid en dokters kunnen je weinig vertellen over de toekomst.
Natuurlijk is het voor mij achteraf makkelijk praten hoor. Maar wou je graag n positief verhaal vertellen en niet de wijsneus uithangen.

Hoe dan ook jullie mooie meid komt er wel..
Oh ja ik had vroeger een sta-tafel waar ik verplicht in moest staan om m'n spieren te trainen, geen idee of ze nog bestaan, maar misschien is dat iets voor M.ara?

Nogmaals wil me nergens mee bemoeien hoor, maar dacht vertel m'n verhaal even.

EDIT zie dat ik een redelijke spuit11 ben hihi. Wat goed van M.ara!!!
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 10:27

Guusje, bedankt voor je verhaal. Rollator is geen vervelend woord hoor, M.ara krijgt binnen nu en een maand ook een rollator van het revalidatie centrum. Hij is al aangemeten. Ook een sta tafel hebben we hier in huis om haar spieren te trainen, het bestaat dus nog steeds Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Guusje zo 13 nov 2011 - 10:35

Mama_van2 schreef:Guusje, bedankt voor je verhaal. Rollator is geen vervelend woord hoor, M.ara krijgt binnen nu en een maand ook een rollator van het revalidatie centrum. Hij is al aangemeten. Ook een sta tafel hebben we hier in huis om haar spieren te trainen, het bestaat dus nog steeds Very Happy

Haha tja ik blijf het geen leuk woord vinden, noemde het vroeger ook altijd anders. Maar waar ik wel heel blij mee was, want dan kon ik m'n broer en zus achterna hihi. En had een mandje voorop waar ik vaak poppen etc. in meezeulde en een windmolentje waar ik erg trots op was, want des te harder ik liep des sneller hij draaide! Ik vond de statafel nooit een straf, heb zelfs foto's dat ik er staand op slaap. Fijn dat ze nu nog bestaan al zullen ze er nu 10x hipper uitzien :-)

Genoeg over mij, ik vind het super hoe jij ermee omgaat dat wou ik nog even kwijt smile
En nu ga ik een poging tot slapen doen haha..


Laatst aangepast door Guusje op zo 13 nov 2011 - 10:36; in totaal 1 keer bewerkt
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 10:35

Natuurlijk wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie lieve reacties en jullie meedenken, dingen waar ik zeker wat mee kan, en zeker ga vragen aan de neuroloog aanstaande dinsdag. Door jullie antwoorden heb ik weer een beetje een idee van het 'gemiddelde' lopen van verschillende kinderen. Een second opion ga ik wel aanvragen, puur voor mijn gevoel en ik vaar al jaren op mijn gevoel en dat heeft vaak wel gelijk gehad. Nu heeft ze vandaag overgestapt, en weer even los gestaan. Ongeveer 6 weken geleden heeft ze dit ook een paar dagen gedaan waarna het weer wegzakte en ze nog zwakker in haar benen leek geworden. Het is soms zo vreemd ? Ik kan nu alleen maar weer duimen dat ze dit door zal zetten, het zou voor haar zo fijn zijn als ze kan lopen.

Angelnyn, bedankt voor je woorden. Fijn dat je er nu op terug komt, voor mij was het al lang klaar maar het is toch 'fijn' om te weten dat je nu begrijpt dat het voor mij toen echt vervelend voelde. Maar nogmaals, het is goed zo hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 10:36

Dank je Guusje ! Ik moest even lachen om je verhaal met je rollator, zie het even helemaal voor me Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Guusje zo 13 nov 2011 - 10:39

Mama_van2 schreef:Dank je Guusje ! Ik moest even lachen om je verhaal met je rollator, zie het even helemaal voor me Laughing

Haha ja ik was enorm trots erop :-p Dat was MIJN steuntje en oh wee als m'n zusje (die nog niet lopen kon maar daar mee lekker wel) er mee wegliep hihi.. Hmm nu heb ik heimwee naar oude foto's hihi..
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Coco zo 13 nov 2011 - 20:33

Wat goed van Mara! Toch bijzonder hoe kinderen je zorgen aanvoelen.

Op zich is het met 20 maanden nog niet zorgwekkend als ze niet kunnen lopen toch? Alleen iets later dan gemiddeld. Maar icm haar slappe spieren is dat wat anders natuurlijk. Lijkt mij erg lastig dat de neuroloog aangeeft dst het los van elkaar staat, maar de fysio weer niet. Beetje verwarrend natuurlijk.

Rond de 7,5 maand liepen ze hier rond de tafel, vanaf 9 maand liepen ze wel van de tafel naar de bank en de hele dag bijna achter de loopwagen. Maar echt goed los lopen deed mijn zoontje met 12,5 en mijn dochtertje met 14 maand.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 21:45

zegt het eigenlijk iets over een iQ als een kindje met 12 of met 19 maanden loopt? dacht van niet toch?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  woezel zo 13 nov 2011 - 21:50

Wat goed zeg van m.ara

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer liepen jullie kindjes ? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer liepen jullie kindjes ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum