Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer voor een tweede kindje?

+16
Rouge
Roodkapje
Flip Fluitketel
Thunder
Nana
Susan
Darius
Mama Titty
Kayleigh
snoezel
Bruintje Beer
Flower_L
woezel
Parisienne
Tania
Pandora
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 9:16

Hier was ik zwanger toen hij 9 maanden was. Erg vroeg en zou het nu ook niet meer zo snel doen. Van dit kindje ben ik zwanger geworden toen de jongste bijna 2 was. Ik heb eigenlijk maar weinig reacties gehad dat het vroeg was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Susan za 12 nov 2011 - 9:25

Ik werd zwanger van Yrsa toen Ezra 15 maanden was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Nana za 12 nov 2011 - 9:27

Ik was weer zwanger toen ons zoontje 10 maanden was.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Thunder za 12 nov 2011 - 9:33

Ik wilde al toen de oudste een jaar was. Ik moest eerst geopereerd worden, dat gebeurde toen hij 1,5 jaar was. 2 maanden voor de operatie met pil gestopt. Een jaar na de operatie was ik zwanger.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 9:43

Pfff moet ook nog niet aan een 2e denken hoor..ik had van begin tot eind complicaties..
Eerst bloedingen met 6 weken wat eindigde met een week of 14...vanaf week 24 zo'n beetje kreeg ik zwangerschapscholestase in een extreme vorm...3x per week naar het ziekenhuis, op het laatst 3x per dag medicatie wat eigenlijk te veel was..

Het enige verlossende wat er kwam was vorig jaar op 22-11, we gaan u morgen inleiden, het gaat anders niet goed en u heeft toch al ontsluiting....

Daarna kreeg ik de 1e weeen in de supermarkt en zakte dat af...de volgende dag werd ik ingeleid en was binnen 4uur bevallen....en weg waren alle klachten!

Als je er nog niet klaar voor bent zou ik het niet doen....ik wil hier ook echt nog wel even wachten totdat Y. loopt bijv. Ik kreeg na mijn bevalling erge bekken- en rugklachten dus ze gaan er vanuit dat het met een volgende zwangerschap misschien wel kan omzetten naar bekkeninstabiliteit..
Bovendien werd ik ook nog eens begin van de zwnagerschap ontslagen; lees contract liep af en werd niet verlengd, dus ook geen inkomen erbij..dat was zeker weten een klap...

Dus eerst moet hier alles op een rijtje zijn en staan voordat er een 2e komt, meer stabileit enz. En dan meot ik mijn spiraaltje nog laten verwijderen...en manlief denkt dat dat volgend jaar al is..nou we zullen zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Flip Fluitketel za 12 nov 2011 - 9:47

Ik zou het liefste nu al voor een kindje gaan. Wil er niet teveel leeftijdsverschil tussen hebben. Mijn man lijkt een 2e ook wel leuk maar hij wacht het liefst nog een paar maanden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 10:34

Wij zijn voor een 2e gegaan na Dylan zijn 2e verjaardag. Mijn partner wilde na zijn eerste verjaardag het liefst al echter was ik daar nog echt niet aan toe.. beide heel jong en was blij dat we weer in een gewoon ritme zaten waarin ik me kon ontplooien op mijn werk, mijn lichaam weer terug had ect.

Toen Dylan 2 was begon ik het er uit mezelf steeds vaker over te hebben en zijn we er 2 maand later voor gegaan. Het geluk dat we snel zwanger waren en zijn nu heel blij met dit leeftijdsverschil!
Dylan was al zelfstandig wbt zindelijk zijn, trap lopen. Ook kon hij veel hebben mits hij maar genoeg uitleg kreeg dus wanneer hij even wat voor hem zelf moest doen, wanneer er veel visite zou komen ect. Nu zijn we een jaar verder en zitten we in een heel ander ritme voornamelijk door school en ben dan nu ook weer blij dat Lynn alweer een jaar is en ik haar eerste jaar heb kunnen genieten met Dylan erbij en niet alleen maar aan het racen was naar school zoals nu wel het geval angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 11:23

Wij wilden heel graag een klein leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e, ongeveer 1,5 leek ons mooi. En dat is ook zo gebeurd, toen ze 10 maanden was was ik zwanger van de 2e, meteen nadat we er voor gingen. Heb er verder geen negatieve reacties op gekregen, de meesten vonden het juist erg leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Pandora za 12 nov 2011 - 11:34

_MamaRosa_ schreef:Wij wilden heel graag een klein leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e, ongeveer 1,5 leek ons mooi. En dat is ook zo gebeurd, toen ze 10 maanden was was ik zwanger van de 2e, meteen nadat we er voor gingen. Heb er verder geen negatieve reacties op gekregen, de meesten vonden het juist erg leuk.

Ik merk toch dat ik er momenteel heel erg mee bezig ben (heb zonet mijn hele babysite terug zitten lezen)... Zoals ik al eerder aangaf denk ik toch dat we er februari/maart weer voor gaan. Als alles een beetje mee zit is F. dan zo'n 2,5 voordat haar broertje of zusje geboren wordt.
Ik wil me er ook niet te erg op focussen/mee bezig houden.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Roodkapje za 12 nov 2011 - 12:35

Wij zijn na de geboorte van nr 1 niet aan de anticonceptie gegaan. Door de hechtingen, zware relatiecrisis ( nou ja, goed... hij was 7 mnd in de zwangerschap afwezig en kwam weer vrolijk opdraven een dag voor de bevalling) etc. was het in de eerste tijd een zeer veilig methode. 3mnd na de geboorte van de 1e vroeg hij mij ten huwelijk en hebben we besloten dat we voor een broertje of zusje gingen. Ik was goddank "pas" 3mnd later zwanger. Ze schelen dus 15 mnd met elkaar .
Mijn oudste dochter kon net 2 stapjes los zetten toen haar zusje kwam. Ik liep dus met 2 ukkies te tillen. Ook aan het einde vd zwangerschap was dit geen pretje. Nu ze groter zijn vind ik dat kleine verschil heerlijk. In het begin vond ik het vrij pittig smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 1:42

Als we voor een tweede gaan zou ik er ook ongeveer 2,5 tot 3 jaar leeftijdverschil tussen willen hebben. Maargoed eerst verhuizen en wanneer is ook maar de vraag Sad

Mijn eerste zwangerschap was ook niet makkelijk. Ik had ontzettende bekkenpijn en zat met 23 weken al in de ziektewet. Nu met al een kindje lijkt me dat nog extra zwaarder en vind ik de keuze ook best moeilijk of wel wel/niet voor een tweede gaan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Rouge zo 13 nov 2011 - 1:52

Wij zijn er vlak na onze zoon zijn 1e verjaardag voor gegaan. Was toen zwanger maar ging mis, toen moest ik het vanuit medisch oogpunt een jaar loslaten en dat was opzich wel fijn (klinkt misschien raar maar de 'druk' om er weer voor te gaan was weg en had op dat moment ook totaal geen behoefte meer aan een snelle volgende zwangerschap). Zo na 3/4 jaar begonnen we er toch weer over na te denken, het heeft bij mij uiteindelijk wat langer geduurd voor ik er weer klaar voor was. Nu zijn we een jaar verder en ben ik weer zwanger, uiteindelijk zullen de kindjes precies 3 jaar schelen en achteraf vind ik dat fijner dan een heel klein leeftijdsverschil.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Pandora zo 13 nov 2011 - 1:55

Razz_ schreef:Als we voor een tweede gaan zou ik er ook ongeveer 2,5 tot 3 jaar leeftijdverschil tussen willen hebben. Maargoed eerst verhuizen en wanneer is ook maar de vraag Sad

Mijn eerste zwangerschap was ook niet makkelijk. Ik had ontzettende bekkenpijn en zat met 23 weken al in de ziektewet. Nu met al een kindje lijkt me dat nog extra zwaarder en vind ik de keuze ook best moeilijk of wel wel/niet voor een tweede gaan

Als het ons gegunt is komt er hier zeker een broertje of een zusje voor F. Het is alleen de vraag wanneer.... ik heb vanochtend nog weer goed met mijn man er over gesproken en hem nogmaals mijn angst en twijfel kenbaar gemaakt. Hij wist wel dat is er heel erg mee worstelde maar heeft nu wel in de gaten dat het een big issue voor mij is....

We hebben vanochtend goed gepraat en toch besloten dat we niet heel erg veel tijd tussen de kindjes willen hebben, we zitten nu nog in het ritme zeg maar, dus gaan liever meteen door.
Conform mijn verwachting wil mij man al onmiddelijk de condooms in de wilgen hangen maar ik heb aangegeven dat dit jaar nog niet te willen. Vooralsnog houden we het op het eerste kwartaal van 2012.....
Vind het nu alleen nog steeds vreselijk eng en spannend tegelijk om straks daadwerkelijk de stap te nemen, natuurlijk wil ik het heel graag maar mijn nare ervaring met zwanger zijn en bevallen blijft gewoon aan me knagen en ik moest er gewoon weer van huilen vanochtend.... Cry
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  pindaatje zo 13 nov 2011 - 1:56

Wij wilden er al voor gaan toen dochter een jaar werd... Echter stond ik toen nog op de wachtlijst voor een operatie.. Toen ik daarvan hersteld was, zijn we er voor gegaan, en was ik zwanger toen dochter 1,5 was..
Er zal straks 2 jaar en 3 mnd tussen de kinderen zitten..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Pandora zo 13 nov 2011 - 1:57

Rouge schreef:Wij zijn er vlak na onze zoon zijn 1e verjaardag voor gegaan. Was toen zwanger maar ging mis, toen moest ik het vanuit medisch oogpunt een jaar loslaten en dat was opzich wel fijn (klinkt misschien raar maar de 'druk' om er weer voor te gaan was weg en had op dat moment ook totaal geen behoefte meer aan een snelle volgende zwangerschap). Zo na 3/4 jaar begonnen we er toch weer over na te denken, het heeft bij mij uiteindelijk wat langer geduurd voor ik er weer klaar voor was. Nu zijn we een jaar verder en ben ik weer zwanger, uiteindelijk zullen de kindjes precies 3 jaar schelen en achteraf vind ik dat fijner dan een heel klein leeftijdsverschil.

Mag ik vragen waarom je het fijner vind dat jullie kindjes 3 jaar schelen ipv 1 of 2 jaar? Is dat een praktische kwestie of is het gewoon je "gevoel".
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Pandora zo 13 nov 2011 - 1:59

pindaatje schreef:Wij wilden er al voor gaan toen dochter een jaar werd... Echter stond ik toen nog op de wachtlijst voor een operatie.. Toen ik daarvan hersteld was, zijn we er voor gegaan, en was ik zwanger toen dochter 1,5 was..
Er zal straks 2 jaar en 3 mnd tussen de kinderen zitten..

Volgens mij hebben ze dan straks best veel aan elkaar.... dat lijkt mij ook het fijne van de kindjes "dicht" opelkaar....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Rouge zo 13 nov 2011 - 2:04

@ Pandora: achteraf vind ik een groter leeftijdsverschil fijner (tja dat zeg ik nu, kan het niet vergelijken) maar doordat ik mn zoon nu meer aandacht kan geven. Hij is erg gevoelig, niet de allermakkelijkste, en begint nu pas naarmate hij ouder wordt wat rustiger te worden. Hij kan nu pas goed praten, met 2 jaar nog niet. Hij is zelfstandiger, ik heb zelf iets meer rust. Daarnaast heb ik nu gewoon alle tijd om dingen voor hem uit te zoeken zoals peuterspeelzaal, school ipv dat ik dat allemaal moet doen met een baby bij me. Misschien kunnen andere moeders juist weer de voordelen opnoemen van kort achter elkaar voor een kindje gaan hoor, maar voor mijn gevoel voelt het inderdaad nu gewoon goed.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Pandora zo 13 nov 2011 - 2:06

Rouge schreef:@ Pandora: achteraf vind ik een groter leeftijdsverschil fijner (tja dat zeg ik nu, kan het niet vergelijken) maar doordat ik mn zoon nu meer aandacht kan geven. Hij is erg gevoelig, niet de allermakkelijkste, en begint nu pas naarmate hij ouder wordt wat rustiger te worden. Hij kan nu pas goed praten, met 2 jaar nog niet. Hij is zelfstandiger, ik heb zelf iets meer rust. Daarnaast heb ik nu gewoon alle tijd om dingen voor hem uit te zoeken zoals peuterspeelzaal, school ipv dat ik dat allemaal moet doen met een baby bij me. Misschien kunnen andere moeders juist weer de voordelen opnoemen van kort achter elkaar voor een kindje gaan hoor, maar voor mijn gevoel voelt het inderdaad nu gewoon goed.

Tja, ik denk dat ieder leeftijdsverschil wel zijn voor en nadelen heeft, maar ik begrijp je wel.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Rouge zo 13 nov 2011 - 2:14

WIj hebben er ook lang over zitten twijfelen: of snel een 2e of langer wachten. Bij ons is het uiteindelijk het 'lot' geweest dat we toch langer moesten wachten. Je weet nooit hoe het loopt.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Pandora zo 13 nov 2011 - 2:40

Rouge schreef:WIj hebben er ook lang over zitten twijfelen: of snel een 2e of langer wachten. Bij ons is het uiteindelijk het 'lot' geweest dat we toch langer moesten wachten. Je weet nooit hoe het loopt.

Ja... zo is het ook maar net. Wij zien het ook wel, ik wil er in iedergeval niet teveel druk op leggen en er niet teveel mee bezig zijn. Ik merk nu dat ik er heel erg veel mee bezig ben....
We zullen straks wel eens zien wat voor vaart het loopt, mijn cyclus is niet heel erg regelmatig (varieert zo tussen de 23 en 29 dagen) dus we zien het wel.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Roos zo 13 nov 2011 - 7:40

Mijn vriend begon 2 maanden voordat l. een jaar werd over een broertje/zusje.
Ik moest erop dat moment echt niet aan denken en ook wilde we graag trouwen.
Dat gaan we dus eerst doen, daarna gaan we voor een tweede. Inmiddels ben ik er helemaal klaar voor!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  sheila123 zo 13 nov 2011 - 8:33

Wij zijn voor een 2e gegaan vlak voor de eerste verjaardag van onze oudste. Dacht duurt nog wel even want bij haar duurde het ook bijna een jaar maar het was gelijk raak en nu is het heel erg leuk zo weinig leeftijdsverschil smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Monnie zo 13 nov 2011 - 8:48

Het kriebelde bij mij al heel snel weer, ik denk na zo'n 6 maand al wel weer. We hebben toch nog even gewacht tot N. 1 jaar was, toen was het ook meteen raak! Tussen N. en de baby zal straks 22 maand zitten.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer voor een tweede kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer voor een tweede kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum