Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

+9
Wennes
loesje
Pandora
Bruintje Beer
maiadebij
Monnie
Susan
Pussycat
Flower_L
13 plaatsers

Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Flower_L vr 29 jul 2011 - 7:46

want wanneer is het geschikte moment?

Vind het voor mijzelf wel lastig. Aan ene kant wil ik er nu wel voor gaan (heerlijk zwanger zijn, echo's, vk, shoppen), aan andere kant wil ik nog even wachten (L. slaapt al maanden lekker door, L. kan zichzelf beter vermaken). Nu ervoor gaan is zo definitief. 3 kindjes lijken ons super, en als we nu voor een tweede kindje gaan, dan heb ik daarna nog maar 1 kindje te gaan qua zwangerschap/bevalling/babytijd/etc. Natuurlijk kan het heel anders gaan! Maar het is meer een gevoel.

Hoe hebben jullie het moment gekozen? Vond voor eerste kindje stuk makkelijker merk ik.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:38

Tja, het is natuurlijk sowieso voor idereen anders.

Wij wilde in elk geval wachten tot H. zelf kon lopen.
(Wist ik veel dat al voor haar eerste jaar zou zijn laughcry )
Daarna moest ik nog groen licht krijgen om met mijn medicatie te mogen stoppen.

Daarna hebben we het erover gehad of we er meteen voor wilde gaan.
De kans was dat ik redelijk snel weer aan zou tellen (eerste keer met 4 maanden) of dat het heel lang en misshcien wel niet zou lukken aangezien mijn ene zus niet en de ander zeer moeilijk zwanger raakt.
(Was H. dan misschien een lucky shot geweest...)

We wilde er een niet al te lange tijd tussen laten zitten en omdat H. kon lopen zijn we er meteen voor gegaan.
En toen was het in een paar dagen raak.

Overigens denk ik niet dat er ooit ene geschikt moment voor is.
Je eerste kindje zal altijd een fase hebben dat iets even niet zo makkelijk is als je zwanger bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Pussycat vr 29 jul 2011 - 8:56

Wij willen rond okt/nov voor een 2e gaan. Waarom wij dat moment hebben gekozen is omdat we geen groot leeftijdsverschil willen tussen beide kinderen en vanwege mijn werk als ik dan zwanger raak dan kan ik het nog net lang genoeg geheimhouden tot de volgende jaarcontract laughcry (Dit omdat de vorige keer mijn contract niet werd verlengd door zwangerschap)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 8:59

Ik had op zich al wel weer eerder zwanger willen raken, maar ik wilde niet stoppen met de borstvoeding. Toen zag ik op het forum dat Arden zwanger was van de tweede en ik wist dat zij nog borstvoeding gaf, dus toen heb ik met haar wat berichtjes over en weer gestuurd over zwanger zijn en borstvoeding geven en naar aanleiding daarvan een lactatiekundige gebeld om advies te vragen. Twee dagen daarna zijn we ervoor gegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Monnie vr 29 jul 2011 - 9:05

Wij willen ook liever niet teveel leeftijdverschil tussen kindje 1 en 2 hebben. Ik denk dat wij binnen een paar maand voor een 2e gaan. En dan kan het natuurlijk ook nog wel even duren voor je zwanger bent. Met dat in mijn achterhoofd zit er dan hopelijk niet al te veel verschil in leeftijd.


Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 9:32

nadat ik na 10 maanden met de bv stopte heb ik 1x een lichte menstruatie gehad. We wilden graag een 2e, en het kriebelde al een tijdje, dus ik ben tussendoor ook niet aan de anti-conceptie gegaan. Toen N net 1 jaar was testte ik, toch nog heel onverwachts, positief! Verschil is dus 20 maanden.

Nu vind ik het weer moeilijk om te bedenken wanneer we voor een 3e zouden willen gaan. Ik denk zo rond september 2012, dan is J 2 jaar, N bijna 4 jaar (en gaat dus naar school). Omdat dat de laatste zwangerschap zal zijn, wil ik de tijd en ruimte hebben er 100% van te gaan genieten.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 20:03

Wij wouden er ongeveer 2 jaar tussen hebben, dat vonden we allebei een mooie tussentijd. En dus zijn we er in juni voor gegaan en de 2de ronde was t dus weer raak smile
Ik ben 29 maart uitgerekend en S is van 13 april, er zit dus straks echt bijna 2 jaar tussen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Bruintje Beer vr 29 jul 2011 - 20:50

Tja ik had niks te kiezen want ik werd ongepland zwanger van de 2e toen S. 10 maanden was. Werd helaas een MK maar was zeer welkom omdat wij er sowieso weinig leeftijdsverschil tussen wilde hebben.
Toen eenmaal alles achter de rug was lieten we het lot weer bepalen. En was ik na de Mk van begin augustus in september weer zwanger.
Scheelt wel dat S. hier met 11,5 maand kon lopen. We hebben haar gelijk trappen leren lopen vanwege bekkenklachten in de vorige zwangerschap.

Ze schelen nu precies 22 maanden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Pandora vr 29 jul 2011 - 20:55

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik worstel ook een beetje met die vraag.
Onze dochter is vorige week 1 geworden en wij willen ook niet te veel leeftijdsverschil tussen de kindjes (wij willen het bij 2 houden). Het kirebelt hier wel lichtelijk maar een zwangerschap zie ik nu nog niet zitten, mijn man daarentegen zou nog liever gister dan vandaag weer zwanger worden maar begrijpt en respecteert mijn besluit.
Nu worstel ik echter wel met het "probleem" dat het wel eens een poosje zou kunnen gaan duren dus in dat opzicht zou ik het binnenkort wel weer willen gaan proberen in de hoop dat het dan over een jaar ofzo raak zou zijn. Maar....... bij F. was ik binnen een maand zwanger en dat zou theoretisch gezien nu dus weer kunnen gebeuren en dat zie ik dus nog niet zitten!

Kortom.... we wachten er nog maar even mee, ik weet het gewoon nog niet en we zien wel hoe het loopt. Ik gebruik geen anticonceptie, we gebruiken een condoom maar mocht daar iets mis mee gaan dan ga ik geen morning afterpil halen..... We zien het gewoon wel, de tijd zal het leren.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 21:58

Bruintje Beer schreef:Tja ik had niks te kiezen want ik werd ongepland zwanger van de 2e toen S. 10 maanden was. Werd helaas een MK maar was zeer welkom omdat wij er sowieso weinig leeftijdsverschil tussen wilde hebben.
Toen eenmaal alles achter de rug was lieten we het lot weer bepalen. En was ik na de Mk van begin augustus in september weer zwanger.
Scheelt wel dat S. hier met 11,5 maand kon lopen. We hebben haar gelijk trappen leren lopen vanwege bekkenklachten in de vorige zwangerschap.

Ze schelen nu precies 22 maanden.

Ja, dat hebben wij haar ook meteen geleerd!!
Ideaal. En bij ons schelen ze dadelijk ook +/- 22 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 23:11

Wij willen graag twee kindjes dicht op elkaar.. Zijn weer begonnen toen mijn zoontje 10 maanden was... Jammer genoeg heb je er zelf niets over te zeggen... Ik was weer zwanger en dan zou er precies 1 jaar en 9 maanden tussen zitten dit vonden we geweldig!! Jammer genoeg werd dit een miskraam... Nu hopen we dat ik snel weer zwanger ben maar nogmaals je kunt het nog zo graaf willen je hebt er zelf geen invloed op helaas...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  loesje za 30 jul 2011 - 0:50

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik worstel ook een beetje met die vraag.
Onze zoon word 6 oktober 1 en wij willen ook niet te veel leeftijdsverschil tussen de kindjes (wij willen het ook bij 2 houden). Het kirebelt hier wel lichtelijk maar een zwangerschap zie ik nu nog niet zitten a vraagt nog veel te veel aandacht, mijn man daarentegen zou nog liever gister dan vandaag weer zwanger worden maar begrijpt en respecteert mijn besluit.
Nu worstel ik echter wel met het "probleem" dat het wel eens een poosje zou kunnen gaan duren dus in dat opzicht zou ik het binnenkort wel weer willen gaan proberen in de hoop dat het dan over een jaar ofzo raak zou zijn.
Kortom.... we wachten er nog maar even mee, ik weet het gewoon nog niet en we zien wel hoe het loopt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Wennes za 30 jul 2011 - 1:41

Wij gaan ervoor als wij er weer helemaal aan toe zijn. Mijn zwangerschap was niet makkelijk (met 26 weken kwam ik al in het ziekenhuis terecht en moest ik plat liggen) en onze zoon heeft een lastige start gehad met veel huilen, buikkrampen, niet tegen alle voeding kunnen, erg onrustig etc. Nu hoeft het bij een tweede niet hetzelfde te gaan, maar ik wil nu nog even wachten.
Al merk ik dat het steeds moeilijker gaat worden nu er in de omgeving allemaal vriendinnen zwanger zijn of gaan bevallen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Pandora za 30 jul 2011 - 3:10

loesje schreef:Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik worstel ook een beetje met die vraag.
Onze zoon word 6 oktober 1 en wij willen ook niet te veel leeftijdsverschil tussen de kindjes (wij willen het ook bij 2 houden). Het kirebelt hier wel lichtelijk maar een zwangerschap zie ik nu nog niet zitten a vraagt nog veel te veel aandacht, mijn man daarentegen zou nog liever gister dan vandaag weer zwanger worden maar begrijpt en respecteert mijn besluit.
Nu worstel ik echter wel met het "probleem" dat het wel eens een poosje zou kunnen gaan duren dus in dat opzicht zou ik het binnenkort wel weer willen gaan proberen in de hoop dat het dan over een jaar ofzo raak zou zijn.
Kortom.... we wachten er nog maar even mee, ik weet het gewoon nog niet en we zien wel hoe het loopt.

Hé... dit is nagenoeg mijn post...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 3:23

Pandora schreef:
loesje schreef:Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik worstel ook een beetje met die vraag.
Onze zoon word 6 oktober 1 en wij willen ook niet te veel leeftijdsverschil tussen de kindjes (wij willen het ook bij 2 houden). Het kirebelt hier wel lichtelijk maar een zwangerschap zie ik nu nog niet zitten a vraagt nog veel te veel aandacht, mijn man daarentegen zou nog liever gister dan vandaag weer zwanger worden maar begrijpt en respecteert mijn besluit.
Nu worstel ik echter wel met het "probleem" dat het wel eens een poosje zou kunnen gaan duren dus in dat opzicht zou ik het binnenkort wel weer willen gaan proberen in de hoop dat het dan over een jaar ofzo raak zou zijn.
Kortom.... we wachten er nog maar even mee, ik weet het gewoon nog niet en we zien wel hoe het loopt.

Hé... dit is nagenoeg mijn post...

die is gewoon gequote en aangepast laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 3:38

Wij besloten eind juni, begin juli ( weet het allemaal niet meer zo precies hoor Very Happy ) om rond Rick zijn 1e verjaardag ( november ) voor een 2e kindje te gaan. Maar we hadden ook zoiets van we zien wel wat er gebeurt ( we gebruikten nl geen anticonceptie meer ) en het was meteen raak! Dus met Rick zijn 1e verjaardag was ik alweer zo'n 12 of 13 weken zwanger
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Roos za 30 jul 2011 - 6:31

Wij gaan eerst trouwen en daarna gaat de pil eruit! Nog 8 maandjes Very Happy
Als het aan vriendlief ligt trouw ik met een dikke buik...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 5:15

Ik weet het ook nog niet! Eerst zeiden we na een half jaar willen we een 2e en misschien daarna een 3e (als het allemaal gegund is natuurlijk).

Nu raakt ik van Y. inverwachting en mijn contract werd niet verlengd, hele zwangerschap thuis gezeten, vanaf 6weken zwangerschap complicaties en na 24weken kreeg ik zwangerschapscholestase..

Ik ben nu ruim 2maandjes pas weer aan het werk en ik weet natuurlijk niet voor hoelang dit is?! Dus dat houd me tegen, ik wil niet weer thuis zitten, amper een inkomen hebben etc etc.

Ik ga vanaf deze week pas 21uur werken wat we willen en dan krijg ik pas in September mn loon van 4 weken en een paar dagen om te zien of dit financiel haalbaar is of dat ik alsnog iets meer moet werken...

Dus hebben we er nu voor gekozen om er een x aantal jaar er tussen te laten zitten. Mijn vriendin heeft dit ook, al is dit leeftijd verschil 5jaar welliswaar, dat vind ik toch wel echt te gek! Dus ik denk dat als Y. 2 is geweest dat we zeggen we gaan voor een 2e, of wie weet toch wel eerder, ligt er allemaal of het ook financiel te doen is.

Al kriebelt het wel bij mij hahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  mauwmauw zo 31 jul 2011 - 5:30

Wij willen eerst onze woon situatie verbeteren(lees:V een eigen kamer en meer ruimte)En als het dan aan me vriend ligt gaan we voor een 2e.Maar dat weet ik nog niet.Ik ben er wel over uit dat ik een 2e wil,maar op dit moment nog niet echt mee bezig.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 6:02

Hazeltje schreef:
Pandora schreef:
loesje schreef:Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik worstel ook een beetje met die vraag.
Onze zoon word 6 oktober 1 en wij willen ook niet te veel leeftijdsverschil tussen de kindjes (wij willen het ook bij 2 houden). Het kirebelt hier wel lichtelijk maar een zwangerschap zie ik nu nog niet zitten a vraagt nog veel te veel aandacht, mijn man daarentegen zou nog liever gister dan vandaag weer zwanger worden maar begrijpt en respecteert mijn besluit.
Nu worstel ik echter wel met het "probleem" dat het wel eens een poosje zou kunnen gaan duren dus in dat opzicht zou ik het binnenkort wel weer willen gaan proberen in de hoop dat het dan over een jaar ofzo raak zou zijn.
Kortom.... we wachten er nog maar even mee, ik weet het gewoon nog niet en we zien wel hoe het loopt.

Hé... dit is nagenoeg mijn post...

die is gewoon gequote en aangepast laughcry

Dat heb ik d'r wel vaker zien doen... Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 6:04

Ik weet nog niet of we een 2e kindje willen smile Zowel, wil ik wachten tot ik een vaste baan heb en we verhuisd zijn naar een grote woning (nu een 3 kamer appartement). Dus dat zal zijn als J ongeveer 3 is, waardoor er 4 a 5 jaar tussen zal zitten. We zien het allemaal wel, misschien houden we het gewoon bij 1 boefje Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  PiP zo 31 jul 2011 - 6:16

Ik had precies hetzelfde.
Wou heel graag weer zwanger zijn, kraamweek, baby voor onze dochter (ze is gek op baby`s), kamertje, kleertjes.
Maar ik zag het nog niet helemaal zitten een 2e qua opvoeding/drukte.
Nu ben ik er wel helemaal klaar voor en willen we na de zomer voor een 2e gaan.
Het lijkt me nog wel zwaar, ik had bij de 1e ook al behoorlijke bekkenklachten en ben hier ook wel bang voor bij een volgende zwangerschap. Ik heb ook niet heel dichtbij (25 min) familie wonen die zo even langs kan komen om te helpen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Flower_L zo 31 jul 2011 - 7:08

Wij hebben er van het weekend over gepraat, en we hebben besloten om tot maart/april 2012 te wachten.
Vind het wel fijn idee, om te weten wanneer wij er weer voor gaan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk om voor een tweede kindje te gaan Empty Re: moeilijk om voor een tweede kindje te gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum