Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
Druifke schreef:Maar waarom voelen jullie je dan aangesproken?
Maar we laten het hier bij, ik voel me hier niet meer thuis dus ik ga
op zoek naar andere mogelijkheden om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Had graag hier weer mee willen schrijven. In ieder geval veel succes
met zwanger worden, hoop dat jullie er niet zo lang over gaan doen als
ik.
Ik snap niet zo goed dat je niet begrijpt waarom sommige meiden zich aangesproken voelen. Iedereen in het topic ondergaat een behandeling en jij laat dan weten dat er nu meiden meeschrijven die in een zucht zwanger worden.
Ook jij bent van harte welkom om hier mee te komen schrijven en je verhaal kwijt te kunnen, net als iedereen die de behoefte daartoe voelt.
@ Laurientje: Eens met Giacomo, je kan gewoon mee blijven schrijven, hoor!
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een vraag voor de oprichters van dit topic.
Hoelang waren jullie bezig toen dit topic werd opgericht? Geen 3 jaar toch?
Is dan toch logisch als er nieuwe meiden zich aanmelden dat zij dan minder lang bezig zijn.
Verder vind ik het erg jammer dat er nu een bepaalde sfeerd hier hangt. Misschien moet er maar een nieuw topic geopend worden met de naam: meiden die fertiliteitsbehandelingen ondergaan....?
Hoelang waren jullie bezig toen dit topic werd opgericht? Geen 3 jaar toch?
Is dan toch logisch als er nieuwe meiden zich aanmelden dat zij dan minder lang bezig zijn.
Verder vind ik het erg jammer dat er nu een bepaalde sfeerd hier hangt. Misschien moet er maar een nieuw topic geopend worden met de naam: meiden die fertiliteitsbehandelingen ondergaan....?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik schrijf niet mee in dit topic (wij zijn ook na een zware IVF-weg zwanger geworden), maar ik wil toch even kort reageren... samen met een partner voor een kindje gaan, is de belangrijkste beslissing die je kunt nemen. Iets heel moois en speciaals tussen jullie samen, dat een hoop blijdschap moet geven en positieve spanning met zich mee brengt. Zal het dan nu gelukt zijn? Daar is het andere topiv voor.
Soms gaat het nu eenmaal niet zo, en wordt hetgeen dat ze mooi zou moeten zijn iets dat veel zorgen, verdriet en angst met zich mee brengt. Het is heel logisch dat je dat wilt delen met anderen. Niemand kan en mag voor een ander bepalen wanneer dat moment is aangebroken. Geen enkele situatie is vergelijkbaar en ik vind dat je nooit kunt zeggen dat het voor de een erger of moeilijker is dan bij een ander (ik heb het nu natuurlijk niet over de meiden die nooit (meer) een kindje kunnen krijgen). Ik vind het dan ook heel jammer dat mensen dit hier toch proberen te doen.
Soms gaat het nu eenmaal niet zo, en wordt hetgeen dat ze mooi zou moeten zijn iets dat veel zorgen, verdriet en angst met zich mee brengt. Het is heel logisch dat je dat wilt delen met anderen. Niemand kan en mag voor een ander bepalen wanneer dat moment is aangebroken. Geen enkele situatie is vergelijkbaar en ik vind dat je nooit kunt zeggen dat het voor de een erger of moeilijker is dan bij een ander (ik heb het nu natuurlijk niet over de meiden die nooit (meer) een kindje kunnen krijgen). Ik vind het dan ook heel jammer dat mensen dit hier toch proberen te doen.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Druifke en Ingrid, wat ontzettend jammer dat jullie nu weg gaan. Volgens mij wordt er ontzettend langs elkaar heengepraat in deze discussie, maar goed, ik val in herhaling als ik dat uit ga leggen.
@ Moepie: Ik heb een heel bizarre nacht gehad! 0:30 zo wakker dat ik echt niet meer in bed kon blijven liggen en uiteindelijk rond 3:30 weer kunnen slapen. Naast forummen heb ik ook nog soep gegeten en een boek gelezen . Voel me nu wel fit, niet moe van het slaaptekort of zo.
@ Moepie en Earane: Hopelijk voor jullie een positieve test binnenkort!
@ Moepie: Ik heb een heel bizarre nacht gehad! 0:30 zo wakker dat ik echt niet meer in bed kon blijven liggen en uiteindelijk rond 3:30 weer kunnen slapen. Naast forummen heb ik ook nog soep gegeten en een boek gelezen . Voel me nu wel fit, niet moe van het slaaptekort of zo.
@ Moepie en Earane: Hopelijk voor jullie een positieve test binnenkort!
Gast- Gast
@ all: Ik schrik ook een beetje van de discussie die hier gaande is of was. Ik moet zeggen dat ik eerst ook even dacht dat over mij ging aangezien ik hier dus net heb verteld dat ik zwanger ben.. Maar wij hebben er ook ruim anderhalf jaar over gedaan en het is gelukt met behulp van Clomid. Ik besef me absoluut dat anderhalf jaar nog helemaal niet zo lang is, dat we hartstikke veel geluk hebben. Maar het is wel zo dat als je anderhalf jaar bezig bent, en je weet niet wanneer en óf het ooit wel zal lukken.. dat is enorm frustrerend. Ik kan me wel indenken dat het frustrerender wordt naarmate je langer bezig bent, maar ook als je nog niet zo lang in het medische traject zit wil je je verhaal graag kwijt lijkt me, en daar is volgens mij dit topic voor. Wat mij betreft bepaald iedereen zelf of zij hier mee wil schrijven, iedereen is welkom.
Neemt niet weg dat het natuurlijk voor meiden die al verder in het traject zitten, zoals IVF en IUI, heel naar is allemaal. Maar het lijkt mij niet vreemd dat er hier zich steeds nieuwe meiden melden, die misschien wat korter 'bezig' zijn maar bij wie het wel duidelijk is dat er iets aan de hand is. Er zullen helaas altijd meiden blijven die er vroeg of laat achter komen dat het bij hen misschien niet zo vlot gaat.
Laten we het hier gewoon gezellig houden, een topic waar iedereen die wil haar verhaal kwijt kan, met respect naar elkaar toe.
Neemt niet weg dat het natuurlijk voor meiden die al verder in het traject zitten, zoals IVF en IUI, heel naar is allemaal. Maar het lijkt mij niet vreemd dat er hier zich steeds nieuwe meiden melden, die misschien wat korter 'bezig' zijn maar bij wie het wel duidelijk is dat er iets aan de hand is. Er zullen helaas altijd meiden blijven die er vroeg of laat achter komen dat het bij hen misschien niet zo vlot gaat.
Laten we het hier gewoon gezellig houden, een topic waar iedereen die wil haar verhaal kwijt kan, met respect naar elkaar toe.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Twellie; haha soep midden in de nacht!! Maar gelukkig heb je er geen last van en voel je je fit.
all: laten we inderdaad gewoon samen blijven kletsen, want volgens mij hebben we veel aan elkaar! Iedereen die het zelf graag wil is hier welkom, je beslist zelf of je in dit topic 'hoort' (helaas!) of niet.
all: laten we inderdaad gewoon samen blijven kletsen, want volgens mij hebben we veel aan elkaar! Iedereen die het zelf graag wil is hier welkom, je beslist zelf of je in dit topic 'hoort' (helaas!) of niet.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
@ Lookie: Helemaal eens met wat je schrijft en hoe gaat het met je zwangerschap? Al kotsmisselijk, afgepeigerd en opgeblazen of nog helemaal op de roze wolk?
Gast- Gast
Poeh wat een discussie zeg.
@ Druifke (en Ingrid eigenlijk ook wel), ik was er niet bij toen op het vorige forum dit topic werd geopend, maar heb daar nog wel meegeschreven. Ik denk dat de meeste meiden hier in het stadium zitten als jullie toen jullie het vorige topic openden. Ik denk dat jullie inmiddels in een volgend stadium zitten en dat jullie je daarom niet meer thuis voelen hier.
Ik heb speciaal gewacht met aanmelden in het vorige topic tot we een jaar bezig waren. We waren toen al wel een paar rondes bezig met Clomid en liepen al een maand of 10 in het ziekenhuis. 'Niet vlot' en 'niet vanzelf' zijn twee verschillende dingen en ik vond het toen niet gepast om meteen binnen te komen. Daarom snap ik jullie wel, maar denk ik niet dat het op de meiden hier van toepassing is.
Ik vind het jammer dat jullie je hier nu niet meer thuis voelen, maar ik denk dus dat voornamelijk komt omdat jullie inmiddels een fase verder zijn dan wij.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie hier of misschien ergens anders toch je plekje kunnen vinden.
@ all, m'n hormonen zijn inmiddels weer op het 'normale' niveau wat een outburst van puistjes als gevolg heeft. Geen menstruatie en ook negatief getest, dus ik ga er vanuit dat vorig ronde een uitzondering was. Over 4 weken vertrekt mijn man, maar in tegenstelling tot z'n collega's die meegaan heeft hij een einddatum van half augustus, want we willen in september het volgende traject in.
Door de discussie ben ik de 'normale verhalen' een beetje kwijt... Ik lees nog bijna dagelijks mee (behalve de afgelopen dagen, trouwens), maar ik heb zelf zo weinig te melden...
@ Druifke (en Ingrid eigenlijk ook wel), ik was er niet bij toen op het vorige forum dit topic werd geopend, maar heb daar nog wel meegeschreven. Ik denk dat de meeste meiden hier in het stadium zitten als jullie toen jullie het vorige topic openden. Ik denk dat jullie inmiddels in een volgend stadium zitten en dat jullie je daarom niet meer thuis voelen hier.
Ik heb speciaal gewacht met aanmelden in het vorige topic tot we een jaar bezig waren. We waren toen al wel een paar rondes bezig met Clomid en liepen al een maand of 10 in het ziekenhuis. 'Niet vlot' en 'niet vanzelf' zijn twee verschillende dingen en ik vond het toen niet gepast om meteen binnen te komen. Daarom snap ik jullie wel, maar denk ik niet dat het op de meiden hier van toepassing is.
Ik vind het jammer dat jullie je hier nu niet meer thuis voelen, maar ik denk dus dat voornamelijk komt omdat jullie inmiddels een fase verder zijn dan wij.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie hier of misschien ergens anders toch je plekje kunnen vinden.
@ all, m'n hormonen zijn inmiddels weer op het 'normale' niveau wat een outburst van puistjes als gevolg heeft. Geen menstruatie en ook negatief getest, dus ik ga er vanuit dat vorig ronde een uitzondering was. Over 4 weken vertrekt mijn man, maar in tegenstelling tot z'n collega's die meegaan heeft hij een einddatum van half augustus, want we willen in september het volgende traject in.
Door de discussie ben ik de 'normale verhalen' een beetje kwijt... Ik lees nog bijna dagelijks mee (behalve de afgelopen dagen, trouwens), maar ik heb zelf zo weinig te melden...
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
@ Luthien: Wat jammer dat je cyclus weer is gestopt, zeg! Zo'n mooie, korte cyclus geeft toch wel hoop. Anders zou je aan de Diana-pil kunnen gaan? Ik ga dat ook doen tussen de Clomid en Puregon, want zo'n outburst is niet zo fijn.
@ All: Omdat ik dus even niet met behandelingen bezig ben, ben ik weer even weg uit het topic. Tot binnenkort weer een keer!
@ All: Omdat ik dus even niet met behandelingen bezig ben, ben ik weer even weg uit het topic. Tot binnenkort weer een keer!
Gast- Gast
hallo,
ff snel een berichtje ik was gister in het ziekenhuis en alles is al zo hard gegroeid dat ik morgenvroeg al de punctie heb! dus ben nu keizenuwachtig.hoop dat het goed gaat en ze wat eitjes kunnen aanprikken.als ik morgen weer in staat ben laat ik wat weten! fijne avond nog
ff snel een berichtje ik was gister in het ziekenhuis en alles is al zo hard gegroeid dat ik morgenvroeg al de punctie heb! dus ben nu keizenuwachtig.hoop dat het goed gaat en ze wat eitjes kunnen aanprikken.als ik morgen weer in staat ben laat ik wat weten! fijne avond nog
chloe30- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 38
Registratiedatum : 24-03-11
chloe30 schreef:hallo,
Meid wat spannend zeg! Heel veel suc6 morgen!!
moepie- Kletskop
chloe30 schreef:hallo,
Succes morgen
ingrid82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
@ Chloe, wat spannend zeg! Hoe is het gegaan vanochtend?
@ Moepie: Ik kwam even kijken in het topic of je al nieuws hebt! Ben benieuwd
Earane- Prater
Earane schreef:
Nou eigenlijk nog weinig nieuws hier. Ja een negatieve test gisterochtend, had verwacht toen ongesteld te worden dus kon het niet laten een testje te doen. Gistermiddag vervolgens beetje bruinige afscheiding, heel minimaal (sorry voor de details), daarna weer weg en vandaag precies hetzelfde. Maar ongesteld kan ik het niet noemen. Ik ga d'r maar vanuit dat het wel gaat doorzetten.
Maar nu weet ik niet hoe ik dan moet tellen, ik neem aan dat ik als eerste dag moet nemen dat ik echt menstrueer, echt bloed verlies. Toch? Want ik moet op dag 3 beginnen met de clomid. Misschien bel ik morgen even de fertiliteitsafdeling om duidelijkheid.
moepie- Kletskop
@ moepie; zodra het echt doorzet voor 6 uur savonds is het de eerste dag.
En goed doorzetten is rood bloed verliezen, niet zo af en toe maar constant.
Gast- Gast
Kleine_uk schreef:@ moepie; zodra het echt doorzet voor 6 uur savonds is het de eerste dag.
thnx! Dat dacht ik zelf inderdaad ook al.
moepie- Kletskop
moepie schreef:Earane schreef:
Nou eigenlijk nog weinig nieuws hier. Ja een negatieve test gisterochtend, had verwacht toen ongesteld te worden dus kon het niet laten een testje te doen. Gistermiddag vervolgens beetje bruinige afscheiding, heel minimaal (sorry voor de details), daarna weer weg en vandaag precies hetzelfde. Maar ongesteld kan ik het niet noemen. Ik ga d'r maar vanuit dat het wel gaat doorzetten.
Maar nu weet ik niet hoe ik dan moet tellen, ik neem aan dat ik als eerste dag moet nemen dat ik echt menstrueer, echt bloed verlies. Toch? Want ik moet op dag 3 beginnen met de clomid. Misschien bel ik morgen even de fertiliteitsafdeling om duidelijkheid.
Ah, wat balen van je negatieve test! Hopelijk heb je te vroeg getest en zet je menstruatie niet door! Als je echt bloed verliest telt het als dag 1 inderdaad, maar als dat laat op de avond is dan weer niet. Dat was bij mij zo. Ik was 's avonds rond 9 uur flink ongesteld geworden, maar moest de volgende dag als dag 1 rekenen. Het zou weer per gynaecoloog verschillen wat als eerste dag gerekend wordt.
Earane- Prater
@ earena, 6 uur savonds is vrij standaard hoor! Ik hoor het van verschillende. Ook andere ziekenhuizen met traject zoals IVF. Zal het vast niet om 10 minuten gaan maar toch
Gast- Gast
Jeetje, noem dan gewoon een naam van iemand die je stoort.
Gast- Gast
Haha Fauve
Moepie, volgens mij hield ik 18.00 uur aan. Maar zo nauw hoef je het ook niet te nemen lijkt me.
Moepie, volgens mij hield ik 18.00 uur aan. Maar zo nauw hoef je het ook niet te nemen lijkt me.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Haha Fauve
Heb maar even gebeld. Moest ook een afspraak maken voor een nieuw zaadonderzoek voor m'n man dus kon ik gelijk even vragen hoe het zat. Want echt ongesteld ben ik nog steeds niet en wederom een negatieve test vanmorgen.
Ik moest het deze week even aankijken en anders contact opnemen met de verpleegkundige.
moepie- Kletskop
@ Kleine uk: 6 uur zal dan wel standaard zijn inderdaad. Ik had gelezen in dit topic dat iemand 20.00 uur moest aanhouden, daarom dacht ik dat het per gynaecoloog verschilt.
@ Moepie: He, wat balen dat je weer een negatieve test had! Hoe is het nu?
@ All: Hier geen nieuws verder. Alleen afwachten tot ik ongesteld word en dan begint alles weer opnieuw
@ Moepie: He, wat balen dat je weer een negatieve test had! Hoe is het nu?
@ All: Hier geen nieuws verder. Alleen afwachten tot ik ongesteld word en dan begint alles weer opnieuw
Earane- Prater
Ik ben ook ongesteld aan het worden. Had net 2 kleine sliertjes bloed. Dus deze ronde is over. Laat het nu maar vandaag al doorzetten, hebben we het gehad voor het weekend!
Gast- Gast
Kleine_uk schreef:Ik ben ook ongesteld aan het worden. Had net 2 kleine sliertjes bloed. Dus deze ronde is over. Laat het nu maar vandaag al doorzetten, hebben we het gehad voor het weekend!
Ah, wat balen zeg! Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk.
Earane- Prater
Heb momenteel even weinig hoop haha, ach ja volgende ronde pillen ligt al klaar.. Nog 5 keer kans..
Gast- Gast
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....
» Zwanger worden: de stap niet durven zetten
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....
» Zwanger worden: de stap niet durven zetten