Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  *Lookie* do 6 jan 2011 - 8:32

@ Lutthien hug Echt jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Kan me voorstellen dat je in Clomid nu niet zoveel vertrouwen meer hebt. Succes voor de volgende ronde, het lijkt me nu wel spannend voor jou allemaal. Vooral als je eventueel wel een stap verder moet.

@ Met mij alles oké, lekker dagje vrij gehad vandaag en veel gedaan. Het is wel even lekker dat ik nu alleen 1 pilletje hoef te nemen op een dag en even geen ziekenhuisbezoekjes, dan ben ik er wat minder mee bezig en dat is gewoon erg fijn.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Domingo vr 7 jan 2011 - 7:10

@ Luthien, wat vervelend dat je ongesteld bent geworden en dat je nu richting het volgende traject gaat.. sterkte!

Bij mij begon gister het bruinverlies en vandaag volgens het boekje ongesteld geworden.. flink balen!
Mn menstruatie stelt weer helemaal niets voor. Het meeste is bruin, met een beetje rood. Kan het echt makkelijk af met 3 mini-tampons op een dag..
Ga ik ook wel even bij de gyn melden.
Domingo
Domingo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 82
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Earane vr 7 jan 2011 - 9:52

Hey meiden

@blauwwitrood: veel sterkte met alles, wat moet het moeilijk zijn om afscheid te nemen van je kinderwens. Ik hoop dat je het ooit een plekje kunt geven.

@ moepie: heb je al met de arts gesproken over je schildklier?

@ Domingo: kan me je gevoel goed voorstellen, ik had dat zelf ook toen ik werd doorverwezen. Het is toch jammer dat het zwanger worden op de normale manier wat moeilijker gaat. Balen dat je ongesteld bent geworden!

@ Lookie: Jammer dat je eitjes niet genoeg gegroeid zijn! Hopelijk brengt de volgende ronde veel goeds.

@ Luthien: Ah, jammer dat je test negatief was! Het is ook niet makkelijk en verdrietig dat je ergens naar toeleeft en weer teleurgesteld wordt door een negatieve test. En ook ongesteld.. wat balen zeg. Ik hoop echt dat je in ronde 12 positief zal testen en niet verder de medische molen in hoeft. Hoe is de toets gegaan?

@ all: hier niet veel nieuws. Ik zit nu op dag 124, echt te erg gewoon. Wat ik me trouwens afvroeg. Wat als ik ongesteld word als ik naar de gynaecoloog moet woensdag? Dat lijkt me al helemaal niks om dan een inwendige echo te krijgen, of gebeurt dat dan ook niet? Hoe dichterbij die dag komt, hoe spannender ik het vind. Een collega van mijn vriend en zijn vriendin kennen de gynaecoloog waar ik heen moet. Zij hadden 6 jaar moeten wachten op een zwangerschap. Het schijnt een hele aardige man te zijn die ook veel uitleg geeft. Dat heeft me wel wat gerustgesteld.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  moepie za 8 jan 2011 - 3:04

Hoi meiden,

Ik heb volgens mij al de hele week niks van me laten horen!! Dus bij deze zal ik dat maar weer eens even doen. Ik ben nog niks wijzer over mijn schildklier! Dinsdag werd ik maar niet gebeld toen ik uiteindelijk zelf had gebeld zeiden ze me dat de arts niet met de internist had kunnen spreken dus ze wist nog niks. Donderdag zou ik weer worden gebeld. Om 12.30 kreeg ik telefoon van de arts zelf, de internist was nu de hele tijd telefonisch in gesprek, ze was er dus wel dus de arts zou me rond 14.00 terug bellen. Dit werd 15.00, de internist was de hele tijd telefonisch in gesprek wat ze dus wel vreemd vond, ze was dus nog niks wijzer :shock: Nu hebben we een nieuwe belafspraak staan voor a.s maandag. Ik ben benieuwd of ze me nu wel wat kan vertellen. ik hoop het wel want ik wil nu wel eens weten waar ik aan toe ben!

Luthien; Wat balen he dat je ongesteld bent geworden!! Ik zat te denken he als het nou zo ver komt dat je toch weer regelmatig naar het ziekenhuis moet; als je nou op je stageplek uitlegt wat er aan de hand is? Ik snap dat dat niet leuk is op een plek waar je net komt werken, die mensen ken je nog nauwelijks en dan wil je niet zoiets persoonlijks vertellen. Maar je stage is heel belangrijk voor je, maar zwanger worden ook, ik denk dat ze dat daar vast zullen begrijpen en dan mag je vast wel een paar keer even weg. Is dat wat misschien? Verder wil ik je een hug geven!

Domingo; jij dus ook weer ongesteld geworden! Balen!! hug

Earena; als jij ongesteld wordt als je naar de gyn moet dan kan hij gewoon een inwendig onderzoek doen. Ik heb dit ook gehad. Ik zei toen ook gelijk van "oh, maar ik ben nu ongesteld" toen zei ze; "dat maakt niks uit, wij hebben daar dagelijks mee te maken en sommige onderzoeken moeten juist tijdens een menstruatie gedaan worden". En op zich viel het ook hartstikke mee! Dat inwendig onderzoek stelt echt niks voor. Komt helemaal goed meid! En als jij het op dat moment niet wil omdat je ongesteld bent hoeft het denk ik niet hoor, zeiden ze mij toen tenminste wel. "als je niet wil hoeft het niet hoor" Maar ik dacht toch gelijk doen want dan kunnen we verder.
Fijn dat je ene beetje gerustgesteld bent over die gyn. Suc6 woensdag!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Domingo zo 9 jan 2011 - 2:12

@ Moepie, wat vervelend voor je dat het allemaal zo lang duurt voordat je iets weet! Hopelijk krijg je nu morgen echt iets te horen!!

@ all. Wij kregen dit weekend al een oproep van de gyn. Echt super snel. We zijn namelijk afgelopen dinsdag pas bij de HA geweest en nu kunnen we deze dinsdag al naar de gyn! Erg fijn dus. We moesten allebei al een vragenlijst invullen. Waarschijnlijk ben ik dan net niet meer ongesteld, dus dat is ook wel prettig voor de echo.
Domingo
Domingo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Lookie* zo 9 jan 2011 - 5:10

@ Domingo: Wat fijn dat je zo snel al terecht kunt! Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen.

@ Eareane: Jouw bezoekje aan de gyn schiet ook al lekker op. Wat Moepie al zegt, het is geen enkel probleem als je ongesteld bent. En ze zien dat ook echt veel vakr dus je hoeft je er niet ongemakkelijk bij te voelen (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Ik ben ook erg benieuwd wat ze bij jou te zeggen hebben.

@ Hier geen nieuws. Dit weekend lekker veel gedaan in huis, lekker crea bezig geweest, voel me helemaal prima. Einde van de Proverakuur komt alweer in zicht, woensdag laatste pil. Merk het nu al wel licht in mijn buik en ik verwacht nu wel een hevige menstruatie aangezien het slijmvlies dus wel dikker was geworden. Maar dat zien we dan wel, ik verwacht volgend weekend ergens ongesteld moeten te gaan worden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Britt zo 9 jan 2011 - 22:15

Nou, daar ben ik ook weer even. Ik lees wel mee maar het reageren schiet er vaak bij in.

@Domingo - Wat fijn dat je zo snel al bij de gyn terecht kan!

@Moepie - Ontzettend bagger dat je nog niets weet over je schildklier. Hopelijk komt er vandaag iets uit.

@Lookie - Ik had bij mijn proverakuren ook altijd een erg hevige menstruatie. Veel en lang. Heb deze ronde natuurlijk door de clomid een normale menstruatie gehad en ik was helemaal verbaast dat die maar een paar dagen duurde....

@Earane - Dag 124 zeg. Jemig. Bezoek aan de gyn is altijd spannend maar maak je er niet te druk om. Nergens voor nodig.

@wie ik vergeten ben: sorry.

Ik ben vanmorgen weer naar de fertiliteitsarts geweest om te kijken of er een eisprong is geweest. Ze dacht te zien van wel maar er was een kleine kans dat hij nog moest komen. Weer bloedgeprikt dus en daar krijg ik woensdag de uitslag van. De volgende ronde gaan we een samenlevingstest doen en als daar niets uitkomt dan krijg ik gewoon voor een paar maanden clomid mee en hoef ik niet telkens terug op dag 21. Ik reageer er prima op dus dat zou dan niet nodig zijn. Als ik de verhalen van sommige lees vind ik soms wel dat mijn ziekenhuis er erg soepel mee omgaat. Maar goed, zij hebben er voor gestudeerd en het zal wel goed zijn.

Mijn man was afgelopen dagen weer een weekendje weg terwijl ik mijn eisprong zou gaan hebben. Erg balen maar ja, ik kan moeilijk eisen dat hij thuisblijft. Heb dus ook bewust geen ovulatietesten gedaan omdat ik daar toch alleen maar gefrustreerd van raak. Wil ook niet zo'n panieksekser worden. Very Happy

Nou ik ga maar eens wat aan mijn huishouden doen. Wordt de hoogste tijd!
Britt
Britt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 17
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  moepie ma 10 jan 2011 - 1:29

Britt schreef:

Ik ben vanmorgen weer naar de fertiliteitsarts geweest om te kijken of er een eisprong is geweest. Ze dacht te zien van wel maar er was een kleine kans dat hij nog moest komen. Weer bloedgeprikt dus en daar krijg ik woensdag de uitslag van. De volgende ronde gaan we een samenlevingstest doen en als daar niets uitkomt dan krijg ik gewoon voor een paar maanden clomid mee en hoef ik niet telkens terug op dag 21. Ik reageer er prima op dus dat zou dan niet nodig zijn. Als ik de verhalen van sommige lees vind ik soms wel dat mijn ziekenhuis er erg soepel mee omgaat. Maar goed, zij hebben er voor gestudeerd en het zal wel goed zijn.

Britt; Voor mijn vorige zwangerschap ben ik ook clomid gaan slikken. De eerste ronde met clomid werd ik in de gaten gehouden, dit ging allemaal goed. Daarna kreeg ik ook voor 5 maanden mee en hoefde ik ondertussen niet terug naar het ziekenhuis. Als er wat was dan moest ik bellen en anders met 5 maanden een nieuwe afspraak maken.
Dus het wordt wel meer zo gedaan.......óf jij zit toevallig bij dezelfde fertiliteitskliniek als mij smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Britt ma 10 jan 2011 - 3:05

moepie schreef:
Britt schreef:

Britt; Voor mijn vorige zwangerschap ben ik ook clomid gaan slikken. De eerste ronde met clomid werd ik in de gaten gehouden, dit ging allemaal goed. Daarna kreeg ik ook voor 5 maanden mee en hoefde ik ondertussen niet terug naar het ziekenhuis. Als er wat was dan moest ik bellen en anders met 5 maanden een nieuwe afspraak maken.
Dus het wordt wel meer zo gedaan.......óf jij zit toevallig bij dezelfde fertiliteitskliniek als mij smile

Aha, dus toch. Nou ja, ik vind het prima. Hoe minder ik terug hoef te komen hoe beter natuurlijk. En zolang de clomid zijn werk doet ben ik allang blij.
Britt
Britt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Lookie* ma 10 jan 2011 - 10:23

Britt schreef:
moepie schreef:
Britt schreef:

Aha, dus toch. Nou ja, ik vind het prima. Hoe minder ik terug hoef te komen hoe beter natuurlijk. En zolang de clomid zijn werk doet ben ik allang blij.

Volgens mij gaat dat wel vaker zo als je eenmaal de goede dosis hebt, wij mogen ook gewoon 6 maanden proberen als ik straks de goede dosis heb. Ik neem aan dat jullie dan al wel de juiste dosis Clomid hebben? Het is wel lekker als je niet zo vaak terug hoeft vind ik, dan ben je er een stuk minder mee bezig en dat is wel zo lekker.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  moepie ma 10 jan 2011 - 10:31

Lookie; ja bij mij hebben ze toen 1 cyclus met clomid in de gaten gehouden, die cyclus was het goed gegaan en toen kreeg ik gewoon clomid mee voor 5 maanden. Was inderdaad wel een lekker gevoel.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  moepie ma 10 jan 2011 - 10:36

Vandaag de fertiliteitsarts gesproken over mijn schildklier.
De internist wil mij toch graag een keer zien, 31 januari heb ik een afspraak. Het is niet verontrustend maar die arts heeft er gewoon wat meer verstand van. Daarvoor moet ik 2x bloedprikken, de ene keer is voor antistoffen tegen de schildklier en de andere keer is het de normale waardes voor de schildklier. Volgens de arts kan het ook heel goed zijn dat de waardes nu al goed zijn. Normaal gesproken zou er niet eens naar gekeken worden omdat de afwijking zo minimaal is maar omdat ik zwanger wil worden kijken ze er wel naar.
Als de waardes nog niet goed zijn kan het zo zijn dat ik er een pilletje voor krijg.
Ik heb haar nog gevraagd of ik nu dan beslist niet zwanger mag raken. Ze zei dat ze niet dacht dat het kwaad kon omdat de afwijking zo minimaal was, normaal gesproken (als ik gewoon zwanger kon raken) had ik niet eens geweten dat die waarde niet helemaal goed is. Maar ze kon zich voorstellen dat omdat ik het nu weet het misschien prettiger is om in elk geval de afspraak bij de internist af te wachten, die kan me dan ook duielijkheid geven. Ze zien bij schildklierproblemen dat het in het begin van de zwangerschap soms verkeerd kan gaan. Maar eigenlijk gaat dit voor mij dus niet op ivm die minimale afwijking..
Deze maande hebben we er dus niet echt rekening mee gehouden, vrijdag is m'n nod (als ik uit ga van 28 dagen). We zullen zien... zwanger zal ik vast niet zijn.
En dan wachten we daarna maar even ons bezoekje af bij de internist.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luthien ma 10 jan 2011 - 22:24

@ Sharky, de afstand is dus het probleem. Ik moet vanaf het ziekenhuis ongeveer drie kwartier rijden naar m'n stageschool, even gauw tussendoor zit er dus niet in. Heb voor de ovu-echo's bij de Clomid wel eens gevraagd of het misschien nog niet iets eerder kon dan 8.30, maar op z'n vroegst kon ik toen 8.25.
Ik denk dat ik eerst even aankijk hoe het gaat op m'n stage. Misschien is de sfeer wel zo dat ik na een week al zoiets heb van 'ik kan het wel vertellen'. Gewoon even afwachten dus. Ik ga zeker niet tot het einde vam m'n stage wachten hoor, eerst m'n draai vinden en dan kaart ik het wel aan denk ik.
Bedankt voor de uitleg over het spuiten enzo. Mocht het zover komen en ik heb vragen dan zal ik het laten weten. Ik ben daar ook verder niet bang voor hoor, het is gewoon het hele idee dat er zoveel bij komt kijken.

@ Lookie, Moet je deze rondes nog wel voor echo's? Omdat je zegt dat je even niet naar het ziekenhuis hoeft, of bedoel je daarmee dat je nu de komende dagen niet hoeft?

@ Domingo, balen dat je ongesteld bent geworden. Hoe was het bij de gyn (je moest vandaag toch?).

@ Earane, succes morgen bij de gyn. Ik zou me idd maar niet druk maken om het al dan niet ongesteld zijn tijdens je afspraak. Ze hebben al zo veel gezien. wat een onwijs lange cyclus, hoop dat je snel met een behandeling kunt beginnen.

@ Moepie, ik ga het uiteindelijk ook wel vertellen, maar eerst maar even een beetje m'n draai vinden. Heb er wel heel veel zin in en wil me eigenlijk ook eerst helemaal daar op kunnen richten.
Wat duren afspraken soms lang he...hoop dat het allemaal mee valt en dat het geen gevolgen zal hebben.

@ Britt, ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend is dat je man weg is op het moment dat je je eisprong verwacht. Ik zat em deze ronde ook een beetje te knijpen. Toen ik even gauw uit m'n hoofd rekende dacht ik dat m'n eisprong precies in het weekend viel dat ik met m'n moeder en zussen naar Parijs ga. Paniek, laatste kans, misschien wel helemaal geen kans. Maar toen ik het even goed ging bekijken zou ik die donderdag er net voor m'n eisprong moeten hebben, dus paniek aanval voor niks.

@ all, vrijdag na m'n toets was ik er helemaal van overtuigd dat ik em niet had gehaald. ik opende m'n mail dus al om te vragen om een her, maar toen had ik al een berichtje dat ik een 5,7 had gehaald en dat ik em daarmee gewoon heb. Pff wat een opluchting. Het is geen overduidelijke voldoende, maar binnen is binnen. Hij levert me ook 6 studiepunten op, wat betekend dat ik er nog maar 7 hoef! De andere toets weet ik nog niet, maar daar zaten open vragen bij.

Ik zit nu op de vierde dag Clomid slikken en zoals altijd merk ik er weer weinig van. Hoewel ik er eigenlijk vanuit ga dat deze ronde em ook niet gaat worden, ben ik verder wel heel blij en positief. Ik zit behalve dit gewoon goed in m'n vel. Ik blijf er gelukkig niet in hangen. alleen van het weer wordt ik wel een beetje chagrijnig.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Earane di 11 jan 2011 - 5:18

@ Domingo: fijn dat je al snel terecht kan bij de gyn!

@ Britt: Balen dat je man weg was terwijl je je eisprong zou hebben. Wel goed dat je geen ovulatietesten hebt gebruikt, dat lijkt me dan nog frustrerend inderdaad. Morgen de uitslag van de bloedtest dus, ben benieuwd.

@ moepie: eindelijk de arts gesproken dus over je schildklier! Hopelijk is alles in orde. Wel balen dat jullie even moeten wachten tot de afspraak.

@ Luthien: fijn dat je je toets toch gehaald hebt! Je hebt gelukkig je studiepunten binnen, of je dan een 5,5 hebt of een 9. Wat goed dat je wel blij en positief bent. Als je er vanuit gaat dat het niks wordt deze ronde kan het alleen maar meevallen inderdaad.

@ all: bedankt voor het succes wensen voor morgen en de geruststelling wat betreft ongesteld zijn als ik naar de gyn moet. Ik ben nog steeds niet ongesteld dus dat scheelt weer… wel voel ik mij best nerveus voor morgen. Vind het echt niet prettig dat ik daar zo moet liggen, maar daar zal ik wel aan wennen, zoals jullie ook zeiden. Morgenochtend is de afspraak, dus gelukkig hoef ik niet lang te wachten. Ben benieuwd!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  *Lookie* di 11 jan 2011 - 8:21

@ Domingo: Hoe is het gegaan bij de gyn?

@ Earane: Succes alvast, hopelijk weet je morgen meer (vast wel)

@ Moepie: Wel fijn dat de waardes in ieder geval niet al te hoog zijn en dat het ws geen invloed heeft op de zwangerschap straks. Ook wel prettig dat je nog ent doorverwezen, weet je net even wat meer.

@ Lutthien: Hoor je het zo snel al te voelen dan? (ik weet het niet aangezien de eerste dosis bij mij geen effect had) In dat geval wel balen natuurlijk dat je nog niets merkt. Ik was er steeds vanuit gegaan dat je pas iets kon merken nadat de kuur is afgelopen maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Stom is dat dan, dat je er gewoon een bepaald beeld bij hebt. En wat mij betreft bedoelde ik inderdaad dat ik de komende dagen niet naar het ziekenhuis hoef. Straks op de 10e dag van de cyclus wel weer gewoon maar dat duurt nog ongeveer 2 weken (morgenochtend laatste Proverapil, dan hopelijk binnen 2-3 dagen ongesteld)

@ all: Morgen laatste proverapilletje dus ik verwacht dit weekend of maandag ongesteld te worden. Dan kan ik ook meteen weer bellen voor een afspraak voor de eerste echo. Hopen dat deze dosis Clomid wel aanslaat.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Domingo di 11 jan 2011 - 22:37

@ Moepie, gelukkig is het waarschijnlijk niets verontrustend, maar toch fijn dat ze er nog even goed naar kijken!

@ all. Gister afspraak gehad bij de gyn. Nouja, het was eigenlijk niet de gyn maar bij een fertiliteitverpleegkundige. Het was een heel prettig gesprek. Ze heeft ons allerlei vragen gesteld en ook nog de echo gemaakt. De huisarts had namelijk iets gevoeld bij een eierstok en die wilde daar graag een echo van. Daarvoor zou ook een afspraak gemaakt worden. Toen ik dus vroeg of de echo nog gemaakt werd, toen zei ze dat daar de afspraak eigenlijk niet voor was maar dat ze het prima vond om even te kijken. Super fijn dus! De echo was verder helemaal goed, het kan zijn dat een cyste er met de menstruatie gewoon weer uit gaat. Verder was het ook mooi schoon en zat er nu een eitje van 8mm.
Deze maand moet ik gaan tempraturen. Ook moet ik op de 2e, 3e of 4e cyclusdag bloed gaan prikken voor het bepalen van FSH gehalte. Wel balen want gister van de 5e dag :s Nu moeten we daar dus een maand mee wachten. Er is ook al een vervolgafspraak gemaakt voor 23 februari en dat is dan bij een fertiliteitarts. Er wordt dan sowieso nog een echo gemaakt en gekeken naar de uitslagen van het bloed en wat we nu verder gaan doen. De onderzoeken bij mijn vriend zijn in principe klaar nu. Voel me nu iig een stuk fijner dan vorige week! Het is echt een fijn gevoel dat je weet dat er aan gewerkt wordt door meerdere mensen en dat iedereen ons serieus neemt!
Domingo
Domingo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane wo 12 jan 2011 - 1:40

Nou, ik ben naar de gynaecoloog geweest! Hij heeft geen inwendige echo gemaakt, alleen wat vragen gesteld aan mij en mijn vriend. Ik moet nu 5 dagen provera slikken om de menstruatie op te wekken en dan op dag 3 van de menstruatie bloed laten prikken. Dan weer een afspraak maken met de gynaecoloog voor drie weken later. Ze gaan kijken naar de hormonen en andere dingen testen. Mijn vriend moet zijn zaad laten onderzoeken en bij het de volgende afspraak met de gynaecoloog krijgen we dan alle uitslagen.

In de bijsluiter van provera staat dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap of als je zwanger wilt worden. Ik heb alleen niet gehoord dat we het dan niet mogen doen of veilig moeten doen. Of maakt het toch niet zo veel uit?

De gynaecoloog is wel erg aardig, dus dat scheelt weer. Heb me wel voor niks druk zitten maken om de inwendige echo Wink

@ lookie: moet jij ook bloed laten prikken op dag 3 van je menstruatie na het slikken van provera? Last van bijwerkingen gehad? Ik hoop dat de dosis clomid aanslaat.

@ Domingo: Fijn dat de echo goed was. Het is inderdaad fijn he dat er nu aan gewerkt wordt, dat vind ik zelf ook.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  chocolate wo 12 jan 2011 - 2:27

Earane schreef:Nou, ik ben naar de gynaecoloog geweest! Hij heeft geen inwendige echo gemaakt, alleen wat vragen gesteld aan mij en mijn vriend. Ik moet nu 5 dagen provera slikken om de menstruatie op te wekken en dan op dag 3 van de menstruatie bloed laten prikken. Dan weer een afspraak maken met de gynaecoloog voor drie weken later. Ze gaan kijken naar de hormonen en andere dingen testen. Mijn vriend moet zijn zaad laten onderzoeken en bij het de volgende afspraak met de gynaecoloog krijgen we dan alle uitslagen.

In de bijsluiter van provera staat dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap of als je zwanger wilt worden. Ik heb alleen niet gehoord dat we het dan niet mogen doen of veilig moeten doen. Of maakt het toch niet zo veel uit?

De gynaecoloog is wel erg aardig, dus dat scheelt weer. Heb me wel voor niks druk zitten maken om de inwendige echo Wink

* Breekt even in *

Wat fijn dat het je is meegevallen en je nog geen inwendige echo hebt gehad! Maar nogmaals: het stelt echt niks voor! Probeer je er niet al te druk over te maken.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Wij hebben het toen ook niet veilig gedaan, maar misschien weten de andere meiden hier er meer van?

* Breekt weer uit *
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469

Bericht  Britt wo 12 jan 2011 - 7:06

@ Moepie - Fijn dat de afwijking maar zo klein is. En toch een veilig idee dat ze er goed naar kijken!

@Luthien - Knap dat je zo positief blijft. En natuurlijk proficiat met je gehaalde toets!

@Lookie - Ik hoop voor je dat deze dosis wel aanslaat. De duimen draaien.

@Earane - Fijn dat het bezoek je meeviel. Nu dus afwachten voor jou wat er uit de onderzoeken komt.

@Domingo - Goed dat het gesprek zo prettig verliep. Er zit nu tenminste een beetje schot in de zaak.

Ik ben vandaag gebeld door de fertiliteitsarts over de uitslag van het bloedprikken op dag 21. Helaas was de progesteron "aan de lage kant" en was er "waarschijnlijk geen goede eisprong geweest". Ik ben hier eerlijk gezegd best wel van geschrokken. Ik had dit niet verwacht na de succesvolle eerste ronde clomid. Ik moet nu dus over op 100 mg clomid. Omdat ik op mijn werk was en een beetje overdonderd werd heb ik niet echt doorgevraagd maar ik vraag me nu toch af: betekent het nu dat ik helemaal geen eisprong heb gehad? Wat betekent het als de waarde aan de lage kant is? Wat bedoelt ze met "waarschijnlijk geen goede eisprong". Is dit dus een "loze" ronde? Ik heb net echt even een potje gejankt toen ik thuiskwam. Ik denk dat ik nu dus maar af moet wachten of ik ongesteld wordt en anders maar bel voor provera of zo.
Britt
Britt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Clapperdie wo 12 jan 2011 - 7:17

Hallo meiden,

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven.

Ik ben sinds april 2010 gestopt met de pil en in augustus is PCOS geconstateerd. In oktober ben ik begonnen met een Provera kuur en daarna met 50 mg Clomid. Bij mijn vriend is zijn zaad toen onderzocht en er is een samenlevingstest geweest.

De clomid sloeg aan. Het zaad was goed alleen de samenlevingstest was negatief.

Ook te horen gekregen toen alle bloeduitslagen binnen waren dat mijn waardes niet hoog genoeg zijn voor een goede innesteling dus volgende ronde 100 mg. Helaas was ik toen alweer met 50 mg begonnen dus eigelijk een ronde voor niets. Nu was ik even bang dat mijn menstruatie niet door kwam maar vandaag toch ongesteld geworden na 33 dagen. Zondag beginnen met 100 mg Clomid en dan over 2 weken een nieuwe samenlevingstest. Mocht die weer negatief zijn dan zijn er twee opties:
- andere hormonen (spuiten)
- IUI

Heeft iemand van jullie ervaring met bovenstaande? En hoe hebben jullie de keus gemaakt tussen de twee opties?

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 8:26

Britt: Een te lage progesteron waarde kan betekenen dat het geen goed eitje is geweest. Het wil niet per definitie zeggen dat er geen eisprong is geweest. Als de waarde net op het randje is, dan was het geen sterk eitje en dan is de kans op bevruchting idd erg klein en moet je er rekening mee houden dat je deze maand ongesteld wordt.
Ik heb van mezelf een goede eisprong, echter met hormonen heb ik ook al eens een lage progesteronwaarde gehad. Lullig he, dat je dat 'gewoon' maar ff aan de telefoon moet horen. En die assistentes die snappen niet dat ze je dan ook even moeten uitleggen wat het allemaal betekent. Laat je emoties maar even lekker gaan, en hopelijk slaat de hogere dosis wel aan.

Clapperdie: De samenlevingstest en de vorm van hormonen die je gebruikt staan volgens mij los van elkaar. Als de samenlevingstest de volgende keer weer negatief is, dan is IUI een oplossing, omdat het zaad dan rechtstreeks in de baarmoeder wordt gespoten. De zaadjes worden dan als het ware op de plaats van bestemming afgeleverd.
Als je hormonen zou moeten spuiten dan zou dat zijn omdat de clomid niet voldoende aanslaat. Hormonen spuiten klinkt eng, maar valt reuze mee. Dat is goed te doen. En aangezien je al bekend bent met clomid zullen de eventuele bijwerkingen van de andere hormonen ook wel meevallen. Ik ben wat alles aangaat een giga watje, en heb ook hormonen gespoten. De eerste keer is dat vreemd en eng ( je staat met trillende handen en bibberende knieën) de tweede keer is het ook nog een beetje vreemd en daarna wordt het vrij normaal. En als je een beetje buikvet hebt, dan gaat het helemaal goed, want je moet de spuit in je vetrol zetten.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie wo 12 jan 2011 - 8:38

Hi Sharky,

De arts had tegen ons verteld dat het een bijwerking van Clomid is dat je baarmoederslijm kan veranderen. Gebeurd niet vaak maar waarschijnlijk wel bij mij. Misschien dat ik die bijwerking niet krijg van ander soort hormonen. Ik ben benieuwd. En tjah hormonen spuiten. Klinkt idd wel een beetje eng! Ik merk nu al heel erg bijwerkingen van de 50 mg Clomid.. Zweten, woedenaanvallen etc. Laat staan als je dan 3 weken hormonen moet spuiten :P wordt dan lekker gezellig hier thuis ;-) Eerst maar de nieuwe samenlevingstest afwachten.

IUI lijkt me dan minder "eng" om te doen ook al is dat wel al weer een stap verder voor mijn gevoel.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Luthien wo 12 jan 2011 - 8:53

Earane schreef:

De provera maakt je baarmoeder leeg, mocht je dus onverwacht zwanger zijn zou je er een abortus van kunnen krijgen. De gyn gaat er in jou geval volledig vanuit dat je niet zwanger bent. Om je baarmoeder schoon te maken voor de volgende ronde slik je dus dit middel. De provera wekt verder geen eisprong op ofzo, maar als je meteen Clomid zou gebruiken is je baarmoederslijmvlies niet 'vers'.
Het kwam dus geen kwaad, als je maar zeker bent dat je echt niet zwanger bent.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  *Lookie* wo 12 jan 2011 - 10:47

@ Domingo: Dus het eerste bezoek is achter de rug? Wel balen dat je nu op dag 5 zit en tot de volgende ronde moet wachten met het bloed prikken! Goed om te horen dat het bezoek je verder erg meeviel.

@ Eareane: Jij gaat dus nu ook Provera gebruiken? Nu zul je iig snel wat meer duidelijkheid hebben. Ik hoef niet te bloedprikken, dat heb ik allemaal al achter de rug, maar na de provera begin ik met Clomid (vanaf de 3e dag van de menstruatie) en vervolgens moet ik dan wel weer de 10e dag van de cyclus voor een echo. Bij de provera heb ik tot nu toe geen bijwerkingen. Hiervoor heb ik 2x een primolutkuur gehad, dat is ook om de menstruatie op te wekken en daar had ik wel bij dat, toen de kuur al was afgelopen, ik vlak voor de menstruatie 2 dagen helemaal niet lekker in mijn vel zat. Emotionele buien, boos om niks, hoofdpijn. Dus ik ga er maar vanuit dat dat hiermee ook het geval zal zijn, ik weet het binnen nu en 4 dagen haha. Wat betreft de provera en zwanger worden, sluit ik me bij Lutthien aan.

@ Britt: De vragen komen vaak als je er later thuis nog ens over na denkt, irritant is dat he? Maar ik vind het ook wel vaag hoor, het verhaal van je gynaecoloog. Het lijkt mij dat er of wél een eisprong is geweest, of niet. Misschien bedoelden ze inderdaad 'geen eisprong'? Maar het zou fijn zijn als hij/zij gewoon zei wat hij bedoelt! Ik vind het ook gek dat je zo in het ongewisse naar huis bent gestuurd, moet je nou je menstruatie afwachten of toch weer provera? Echt vervelend dat je niet echt didelijkheid hebt hierover. Misschien kun je morgen nog even met ze bellen om dit na te vragen want anders blijf je erover piekeren.

@ Clapperdie: Wij gaan redelijk gelijk op. Ik verwacht zaterdag of zondag ongesteld te worden en begin in dat geval dus maandag of dinsdag met Clomid, ik heb nu ook 100 mg omdat 50 niet voldoende aansloeg bij mij. In mijn geval werd het baarmoederslijmvlies er wel dikker van, wat ook zo hoort, maar het schijnt inderdaad ook zo te zijn dat het iets taaier kan worden door Clomid en dat de zaadcellen er dus minder makkelijk doorheen komen. Maar goed, er worden toch best veel vrouwen zwanger met Comid dus ik houd maar gewoon moed. Wij gaan ook voor IUI als ik na 6 maanden Clomid niet zwanger ben, wij hebben trouwens niet de keus gekregen maar de gyn zei dat IUI in ons geval de beste vervolgstap leek. Maar wat je zegt, dat is alweer een stap verder. Jij hebt dus wel veel bijwerkingen van Clomid? Zelf heb ik bij 50 mg geen noemenswaardige klachten gehad, van de Primolut had ik wel last (2-3 dagen emobuien vooral) Ik hoop dus bij 100 mg ook nergens last van te hebben maar dat is afwachten. Ik hoop dat jouw klachten niet verergeren door de hogere dosis. Leuk dat je hier ook komt meekletsen, altijd fijn om met meiden te kletsen die ongeveer in hetzelfde stadium zitten.

@ Sharky: Ja echt irritant is dat, van die assistentes die met medische termen komen. Bij mij werd -toen ik voor de allereerste bloeduitslag belde- gezegd dat de waarde van het FSH laag was. Ik had zoiets van ja, oké, maar is dat goed? En wat is FSH eigenlijk? Nu weet ik dat, maar toen was dat nog helemaal nieuw. De gynaecologen leggen gelukkig wel wat meer uit in plaats van alleen maar met moeilijke termen te gooien.

@ all: Proverakuur zit erop, nu wachten op de menstruatie. Zou binnen 2-3 dagen moet komen dus ben benieuwd. Bij Primolut duurde het bij mij steeds 5 dagen.

Laatst aangepast door *Lookie* op wo 12 jan 2011 - 11:08; in totaal 3 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 10:56

Hoi meiden,

Voor degenen die het lezen en ook vruchtbaarheidsbehandelingen hebben ondergaan: hadden jullie na de vruchtbaarheidsbehandelingen (als in ivf o.i.d) ook een langere of rare cyclus? Ik ben nu een week overtijd maar niet zwanger, maar ik vermoed dat het door de hormonen komt. Wel irritant, want ik heb ook niet bepaald het gevoel dat het door aan het komen is ofzo. Kan er ook wel bij, lekker alles ontregeld Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: