Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 11 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 8:54

Voor de mensen die het nog niet helemaal snappen smile: www.pgdnederland.nl

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 11 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate di 14 dec 2010 - 9:02

Liva schreef:Chocolate: we proberen het niet op de normale manier, omdat ik draagster ben van een erfelijke ziekte. Bij mijn zoon ben ik wel op de natuurlijke manier zwanger geworden omdat embryoselectie toen nog niet toegangelijk was voor ons. Maar toen hebben we heel veel spanning en stress gehad. Nu willen we eerst dit proberen, omdat de kans op een ziek kindje zoveel mogelijk uit te sluiten. Als dat niet lukt , kijken we verder.

Lutthien: aaahw, rot laptop. Ik zit dan stiekem wel eens te schelden tegen mijn laptop :$. Nee, maar ik klets mee met een groep meiden die ook pgd doen door een erfelijke aandoening, zoals Huntington, hemofilie, x y translocatie en dat soort dingen. Vrij heftig soms.

Fijn dat het nu wel toegankelijk is voor jullie! Kan me heel goed voorstellen dat jullie eerst dit willen proberen. Geeft je iig wat rust als je straks zwanger bent ipv onzeker te zijn of je kindje wel of niet gezond zal zijn. Hopelijk gaat dit gewoon lukken!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  joyce0606 di 14 dec 2010 - 9:44

Liva schreef:
joyce0606 schreef:

is het experimenteel ?

Nee, embryoselectie is voor mensen die belast zijn met een genetische aandoening. Ik ben draagster van een erfelijke ziekte, vandaar dat er voor mij de mogelijkheid is om te zorgen dat ik geen ziek kindje krijg. De kans dat ik een ziek kindje krijg is als ik het op de normale manier probeer 1 op 4, dus vrij groot.

oke is het ook nog geslachtbepalend of niet ?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:48

Daar kan je voor kiezen inderdaad. Bij deze ziekte worden alleen jongens ziek, dus wij hebben er voor gekozen om alleen meisjes terug te laten plaatsen. Op ziekte selecteren kan ook, maar voor je daar aan kan beginnen ben je 3,5 jaar verder.

Gast
Gast

Bericht  Schism di 14 dec 2010 - 9:53

Woooooow meiden wat hebben jullie veel geschreven zeg!!

@ Chocolate: Super k*t dat je test negatief was, had zo voor je gehoopt en eigelijk ook wel gedacht dat je een positieve test zou hebben vandaag. Maar zolang je nog geen ongi hebt is er nog hoop toch, er zijn genoeg meiden die pas later positief testen.
Wat stom trouwens dat het fout was gegaan met bloed prikken zeg.

@ Aerane: Hoe is het bij de dokter gegaan?

@ All: Zijn er nou nog meiden die dit jaar hun nod nog hebben? Ik ben aan de beurt in het kerstweekend, zou toch het allermooiste kerstkadootje ooit zijn he?

Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:56

Ah Schism, jij bent natuurlijk ook nog in de running voor dit jaar! Inderdaad, laten we hopen dat jij het dan bent die dit topic dit jaar nog zwanger gaat verlaten!

@ All: Wat wordt er veel geschreven zeg! Over een aantal dagen zit ik een paar dagen zonder laptop en dus internet, als het zo doorgaat kan ik er daarna een avond voor gaan zitten om alle reacties door te nemen :shock: .

Gast
Gast

Bericht  chocolate di 14 dec 2010 - 10:05

Schism schreef:Woooooow meiden wat hebben jullie veel geschreven zeg!!

@ Chocolate: Super k*t dat je test negatief was, had zo voor je gehoopt en eigelijk ook wel gedacht dat je een positieve test zou hebben vandaag. Maar zolang je nog geen ongi hebt is er nog hoop toch, er zijn genoeg meiden die pas later positief testen.
Wat stom trouwens dat het fout was gegaan met bloed prikken zeg.

@ Aerane: Hoe is het bij de dokter gegaan?

@ All: Zijn er nou nog meiden die dit jaar hun nod nog hebben? Ik ben aan de beurt in het kerstweekend, zou toch het allermooiste kerstkadootje ooit zijn he?

Een mooier kerstcadeau bestaat niet!! Ik ga voor je duimen!
Ik durf nu geen hoop meer te hebben, maar ik voel me wel anders. Ik ga nog even nergens vanuit. Valt het alleen maar mee Wink
We wachten maar weer af..

@ All: Man is weer thuis en wil ook weer aandacht!
Ik ben nu weg en wens jullie allemaal een hele fijne avond!!

Laatst aangepast door chocolate op di 14 dec 2010 - 20:10; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Britt di 14 dec 2010 - 10:36

Ben ik ook weer eens even. Wat wordt er veel geschreven zeg.

@chocolat - wat moet het voor jou spannend zijn zeg. Ik hoop enorm voor je dat het toch raak mag zijn.

@Liva - Ik blijf het bijzonder vinden dat zoiets mogelijk is. En die frustratie als je hoort dat anderen zwanger zijn die hebben we hier denk ik allemaal. Ook al gun je het zo iemand enorm, op zo'n moment wil je alleen maar dat jij het bent. Ik gun me dat verdriet altijd even. Dan huil ik even flink en daarna ga ik er weer tegenaan.

@Schism - Ook ik hoop nog dit jaar op goed nieuws. In principe kan ik over precies een week testen. Ik denk niet dat het raak is. Voel me niks anders dan anders en ik ga er niet van uit dat het bij de eerste ronde clomid bij ons al raak is.

Ik ben een paar daagjes alleen. Mijn man is een paar dagen weg met wat vrienden. Ik ben gelukkig te druk om hem echt te missen. Moet gewoon werken en heb vanavond van de gelegenheid gebruik gemaakt om maar eens een enorme berg strijk weg te werken. Morgen weer werken en daarna komt een vriendin eten en bijkletsen. Een nadeel vind ik wel dat ik alleen moet slapen. Ik ben daar niet zo'n held in. En ik heb het ook altijd koud als ik alleen in dat grote bed lig. Maar ja. Het is niet anders. Over twee nachtjes komt hij weer thuis. Laat hem maar lekker genieten.
Britt
Britt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 17
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  chocolate di 14 dec 2010 - 20:17

Gelukkig heb je het te druk om je echt alleen te voelen. Dat alleen slapen is minder he. Vind dat zelf ook nooit leuk. Wanneer komt hij weer terug?
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Luthien di 14 dec 2010 - 20:45

@ Liva, ja die @#$@#%& dingen. Ik wordt er gestoord van. Zo traag en dan ook nog moeilijk doen met internet en dat soort dingen. Nog even en ik gooi em het raam uit.
Snap wel dat je ook elders dan over pgd praat, hier is niemand die in hetzelfde schuitje zit. Ze kunnen wel steeds meer he. Maar van mij mag het wel beperkt blijven voor ziekte uitbanning. Niet om perse een jongetje of een meisje te krijgen, omdat je dat liever wilt.

@ Schism, jeetje zou wel een mooi kerstcadeau zijn zeg. Ik zal voor je duimen.

@ Twellie, Nou plan dan maar een avondje vrij alvast Laughing

@ Britt, Alleen slapen is niet leuk. heb het hier niet vaak, maar als hij weg is, is wel meteen voor meer dan een week (ivm z'n werk). Ik slaap dan zeker de eerste paar nachten zo slecht. En ik ga heel laat naar bed, want alleen in bed is ook zo ongezellig, dan liever iets langer op de bank met de kat op schoot en de hond aan je voeten.

@ Chocolate, heb je nog opnieuw getest of wacht je nog een paar dagen?
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  chocolate di 14 dec 2010 - 20:54

Hahaha meiden zie het al helemaal voor me: de frustratie als dat ding weer veel te traag is (is natuurlijk ook niet leuk).

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik weer ga testen. Dit heeft ook niet echt nut zo en is ook geldverspilling. Het duurt niet zo lang meer voordat ik terug mag naar het ziekenhuis (ongeveer een week) en misschien dat ik dat afwacht.
Ik zie er als een berg tegenop om weer aan de hormonen te gaan. Ik voelde me toen zo beroerd. Gelukkig heb ik dan wel weer veel steun van man. Wat heeft hij een geduld! I love you
En het is voor een goed doel!

Bij jou duurt het testen ook nog niet zo heel lang meer toch? Vergeet steeds wie wanneer kan testen Embarassed
Misschien is een lijstje een idee?
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Domingo di 14 dec 2010 - 21:57

Hallo meiden,

Ik wil me ook graag hier aanmelden. Wij zijn nu een jaar bezig met zwanger worden maar dit is nog niet gelukt. Maandag hebben we onze eerste afspraak bij de huisarts. Wij zijn trouwens 24 en 27 jaar.
Kan er iemand vertellen wat er bij zo'n eerste bezoek aan de huisarts allemaal wordt gevraagd/ gedaan?
Domingo
Domingo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Bericht  chocolate di 14 dec 2010 - 22:04

Domingo schreef:Hallo meiden,

Ik wil me ook graag hier aanmelden. Wij zijn nu een jaar bezig met zwanger worden maar dit is nog niet gelukt. Maandag hebben we onze eerste afspraak bij de huisarts. Wij zijn trouwens 24 en 27 jaar.
Kan er iemand vertellen wat er bij zo'n eerste bezoek aan de huisarts allemaal wordt gevraagd/ gedaan?

Welkom!!
Wat vervelend dat jullie al een jaar bezig zijn.
Ik ben geen standaard voorbeeld.
Denk dat andere meiden hier je wel verder kunnen helpen
Veel succes maandag!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane wo 15 dec 2010 - 2:43

Hey meiden

Ik ben gistermiddag dus naar de huisarts geweest en ik ben doorverwezen naar een gynaecoloog. Ik krijg een brief thuis waarop staat wanneer ik terecht kan, ben benieuwd! Vind het alleen jammer dat ik een mannelijke gynaecoloog krijg, voel me daar toch minder prettig bij. Maar hij heeft natuurlijk genoeg gezien ;-) De huisarts zei nog dat ze normaal gesproken een stel 1 tot 2 jaar laten proberen als de vrouw wel gewoon regelmatig ongesteld is. Maar dat is niet op mij van toepassing.

@ chocolate: hierboven staat het verhaal ;-) Ik had maandag nog wel getest voor de zekerheid, maar negatief.
Super dat het gesprek zo goed is gegaan! Ik duim voor je dat je positief nieuws krijgt deze week, als je al niet wat gehoord hebt! Balen dat je alleen een indrooglijntje had op de test… is het wel zeker dat het zo’n lijntje is? Heb je al weer een test gedaan vanochtend, of wacht je toch een weekje? Spannend smile

@ lookie: balen dat je zo’n last hebt van hoofdpijn! Fijn dat je leidinggevende goed reageerde.

@ Liva: kan me goed voorstellen dat je gaat balen als je de enige van de 4 bent die niet gelijk zwanger is geworden. Het is ook een zwaar traject en ik hoop voor je dat je aan de 2e poging genoeg hebt!

@ testen uit prullenbak vissen: dat heb ik ook wel eens gedaan, om toch te kijken of het niet toch positief is, haha… al weet ik dat de test dan niet meer geldig is. En inderdaad, goed in het licht houden etc. om gek van te worden ;-)

@ joyce: wij zijn sinds maart bezig, maar ik heb nu een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog omdat ik pas 3 keer ongesteld ben geweest.

@ sharky: fijn dat je het toch wat positiever ziet, kan me voorstellen dat je het niet meer zag zitten. Het is niet niks helaas…

@ Luthien: oh, dat is ook frustrerend als je steeds je tekst kwijtraakt! Ik typ de reacties in word, dus kan dan gelukkig weer opnieuw kopiëren en plakken als het niet lukt.

@ Schism: zie boven het verhaal over mijn bezoek aan de huisarts. Het zou inderdaad een mooi cadeau zijn zeg, als jullie positief testen tijdens kerst! Ik duim voor jullie!

@ Britt: Kan me voorstellen dat het koud hebt als je alleen in het grote bed ligt. Gelukkig heb je wat afleiding!

@ Domingo: Welkom! Wat balen dat het bij jullie ook langer duurt. Ik ben toevallig gister naar de huisarts geweest voor een eerste gesprek. Ze vroeg mij hoelang we bezig waren, hoe mijn cyclus is en of ik wist hoe dat vroeger bij mijn moeder ging. Ik kreeg gelijk een doorverwijzing omdat ik maar 3 keer ongesteld ben geweest in 9 maanden. Ook vroeg ze aan mijn vriend of er in zijn familie problemen zijn met vruchtbaarheid. Dat was het wel zo’n beetje geloof ik. Ze heeft verder niks onderzocht ofzo, alleen vragen gesteld en wat verteld over wat de gynaecoloog zou kunnen doen als we daarheen gaan.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Domingo wo 15 dec 2010 - 3:04

@ Earane, bedankt voor je reactie. Ik heb het hele jaar mijn cyclus netjes bijgehouden en in de laatste 3 maanden heb ik ook ovulatietesten gebruikt, dit heb ik ook allemaal opgeschreven. Van mijn moeder weet ik nu wel ongeveer hoe het gegaan is. Ik kon er namelijk niet meer tegen om het niet aan haar te vertellen, dus vorige maand heb ik het verteld en toen heeft ze ook kort verteld hoe het bij haar ging (ook niet allemaal even soepeltjes). Ik ga het er van het weekend nog even goed met haar over hebben. Zowel in mijn familie als in de familie van mijn vriend is een stel wat moeilijk kinderen kan krijgen, dit ligt echter bij beide stellen aan de 'koude' kant.
Hopelijk krijgen jullie bij de gynaecoloog meer duidelijkheid!
Domingo
Domingo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 82

Bericht  chocolate wo 15 dec 2010 - 3:51

@ Earane: Wat fijn dat je nu doorverwezen bent. Maak je echt niet druk, een gynaecoloog gaat er heel professioneel mee om. En mocht je dat echt niet willen kun je altijd nog tijdens het eerste gesprek aangeven liever een vrouwelijke gyn te willen.
Alleen wel jammer dat de test negatief was! Ben je nu nog steeds niet ongesteld?
Dank je wel! Ik hoop ook echt dat ik positief nieuws krijg. Ik ben natuurlijk niet de enige sollicitant en er zal hoe dan ook nog een 2de ronde komen.
Ik vermoed dat het een indrooglijntje was. Het was iig een vreemd streepje. Als ik ga googlen kom ik op een indrooglijntje uit. Ik denk dat ik de afspraak met de fert. arts afwacht. Dat is toch niet zo lang meer.
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane wo 15 dec 2010 - 8:22

@ Domingo: dat is goed dat je alles hebt bijgehouden, dan kan je dat mooi laten zien aan je huisarts. Ben benieuwd hoe het is gegaan maandag!

@ chocolate: ik heb de huisarts gevraagd of het mogelijk is om naar een vrouwelijke gynaecoloog te gaan, maar dat was moeilijk zei ze en deze man is heel goed. Het komt vast wel goed, het is even wennen denk ik. Ik ben nog steeds niet ongesteld, duurt echt lang nu! Wel spannend hoor, je sollicitatie. Hoop dat je snel wat hoort! Je kan idd ook wachten tot de afspraak met die arts. Wanneer heb je die afspraak ook alweer?
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 8:41

Earane schreef:Hey meiden

Ik ben gistermiddag dus naar de huisarts geweest en ik ben doorverwezen naar een gynaecoloog. Ik krijg een brief thuis waarop staat wanneer ik terecht kan, ben benieuwd! Vind het alleen jammer dat ik een mannelijke gynaecoloog krijg, voel me daar toch minder prettig bij. Maar hij heeft natuurlijk genoeg gezien ;-) De huisarts zei nog dat ze normaal gesproken een stel 1 tot 2 jaar laten proberen als de vrouw wel gewoon regelmatig ongesteld is. Maar dat is niet op mij van toepassing.

Ik was ook altijd zo dat ik liever een vrouw wilde. En toevalligerwijs is onze fertiliteitsarts in het ziekenhuis waar we IUI hebben gehad ook een vrouw. Maar zij voerde niet altijd de IUI uit, dat werd op haar vrije dagen ook wel eens door een andere gyn. gedaan, en daar zaten ook wel eens mannen bij. En mijn ervaring is, dat die mannen het veel zachtaardiger doen. De vrouwelijke arts die duwde bijvoorbeeld die echostaaf keihard naar binnen, terwijl de mannen het heel rustig en zachtjes doen. En zo ook voor de inseminatie met de eendenbek en het inbrengen van het slangetje, ik liet het liever door de mannelijke artsen doen dan door de vrouw omdat het minder gevoelig was.
Wie weet verander jij ook nog van gedachte!
En als je eenmaal bent geweest maakt het je niks meer uit voor wie je je broek moet uittrekken Very Happy Ben zelf nog net geen nudist nu hahaha angel

Gast
Gast

Bericht  Earane wo 15 dec 2010 - 8:49

sharky schreef:

Ik was ook altijd zo dat ik liever een vrouw wilde. En toevalligerwijs is onze fertiliteitsarts in het ziekenhuis waar we IUI hebben gehad ook een vrouw. Maar zij voerde niet altijd de IUI uit, dat werd op haar vrije dagen ook wel eens door een andere gyn. gedaan, en daar zaten ook wel eens mannen bij. En mijn ervaring is, dat die mannen het veel zachtaardiger doen. De vrouwelijke arts die duwde bijvoorbeeld die echostaaf keihard naar binnen, terwijl de mannen het heel rustig en zachtjes doen. En zo ook voor de inseminatie met de eendenbek en het inbrengen van het slangetje, ik liet het liever door de mannelijke artsen doen dan door de vrouw omdat het minder gevoelig was.
En als je eenmaal bent geweest maakt het je niks meer uit voor wie je je broek moet uittrekken Very Happy Ben zelf nog net geen nudist nu hahaha angel

Ik ben helemaal verbaasd joh, je zou denken dat een vrouw het juist voorzichtiger zou doen. Wel fijn dat de mannen het dan veel zachtaardiger doen! Wat ik me trouwens nog wel afvraag is hoe het precies gaat. Als ik mijn broek uittrek, komt er dan nog een laken o.i.d. overheen of lig ik daar dan in volle glorie onder een lamp ofzo, haha smile. Maar ach, ik zie het wel. Die arts schijnt goed te zijn dus dat is ook wel een fijn idee. Ik hoop ook dat het mij niks meer uitmaakt als ik er eenmaal ben geweest!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 8:54

Er wordt geen lamp op gezet hoor, het licht wordt juist een beetje gedimd, dat voelt toch wat prettiger. Ik wilde net als Sharky ook eerst per se een vrouwelijke gyneacoloog, maar die was na mijn eerste afspraak steeds onbeschikbaar waarna ik bij een mannelijke terecht gekomen ben, die ik veel prettiger vond.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 9:43

Earane schreef:
sharky schreef:

Ik ben helemaal verbaasd joh, je zou denken dat een vrouw het juist voorzichtiger zou doen. Wel fijn dat de mannen het dan veel zachtaardiger doen! Wat ik me trouwens nog wel afvraag is hoe het precies gaat. Als ik mijn broek uittrek, komt er dan nog een laken o.i.d. overheen of lig ik daar dan in volle glorie onder een lamp ofzo, haha smile. Maar ach, ik zie het wel. Die arts schijnt goed te zijn dus dat is ook wel een fijn idee. Ik hoop ook dat het mij niks meer uitmaakt als ik er eenmaal ben geweest!

Met de echo is het licht uit, maar als je uiteindelijk misschien IUI zou gaan doen, dat schijnt de spotlight wel op je private parts. Maar ben maar niet bang, tegen die tijd kan je dat niks meer interesseren!

Gast
Gast

Bericht  moepie wo 15 dec 2010 - 10:00

Poeh he wat is er hier veel geschreven!! smile
Ga eens even bijlezen.

Lookie; wat fijn dat je leidinggevende positief reageerde en dat ze je alle tijd geeft die je nodig hebt voor onderzoeken etc. Heb je een nieuwe baan of alleen een nieuwe leidinggevende? (heb ik denk ik even gemist, sorry)

chocolate; oh jee, de huisarts had dus eerst helemaal niet laten testen op zwangerschap, tjee he zat je mooi voor nope in spanning.
Balen dat de test die je toen zelf hebt gedaan negatief was!! Sad

Liva; wat spannend he, weer een datum om naar toe te leven dat je gaat beginnen aan de 2e poging. 2 meiden dus al zwanger? heel fijn voor hun, maar kan me voorstellen dat jij teleurgesteld bent! Hopelijk wordt dit een hele mooie ronde voor jou!!

Domingo; welkom hier!

Earene; wat fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen!

Zo even weer een beetje gereageerd. Hier gaat alles wel zijn gangetje. Maandag naar de fertiliteitsafdeling, ben benieuwd!

moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  *Lookie* wo 15 dec 2010 - 10:19

@ Eareane: Fijn dat je een doorverwijzing hebt, dan kan er bij jou ook actie worden ondernomen. Ik zou me er niet druk om maken of je een mannelijke of vrouwelijke gyn krijgt, ze zien beide dagelijks heel wat geslachtsorganen dus daar kijken ze echt niet van op. Ik heb nu toevallig wel een vrouw, en ben heel tevreden over haar, maar kan wel zijn dat nu ik er een paar keer per maand heen moet, ik ook weleens een man krijg. Dat is dan zo.

@ Chocolat: Ik ben toch wel heel benieuwd of je op een later moment wel positief test! Ik hoop het!!

@ Liva: Logisch dat je het vervelend zou vinden als jij als enige van de 4 meiden niet zwanger bent, ook al gun je het de anderen net zo goed. Fijn dat je weet wanneer je weer terecht kunt, en hopelijk dan met positief resultaat. Je zoontje heeft die ziekte niet trouwens?

@ Joyce: Wij zijn bezig sinds september 2009, 15 maanden dus nu. Ik ben in het eerste jaar maar 1x ongesteld geworden, dus we zitten nu in het ziekenhuisgebeuren, ben net met hormonen gestart.

@ Lutthien: Inderdaad heel frustrerend, nog knap dat je het na 2x nog niet opgeeft!

@ Schism: Ik hoop zo voor je dat jij dit jaar nog positief test, als leuke afsluiting van het jaar! Wanneer is je nod, met kerst?

@ Britt: Niet echt gezellig als je vriend van huis is. Hopelijk slaap je toch goed! Ik slaap ook altijd minder goed en minder vast als mijn vriend niet thuis is. Stom, want hiervoor woonde ik 5 jaar alleen en toen was het ook bijna nooit een probleem. Maar het went snel he, iemand naast je.

@ Domingo: Welkom! Even antwoord op je vraag: Bij mijn eerste bezoek aan de huisarts mocht hij me nog niet doorverwijzen, ondanks dat ik dus maar 1x ongesteld was geworden maar ik mocht toen al wel bloed laten prikken, temperatuur bijhouden, ik kreeg wat mee voor mijn acne en mijn vriend z'n sperma werd getest. Na een jaar kreeg ik wel meteen een doorverwijzing.

@ Moepie: Je hebt niets gemist hoor want ik had er olgens mij niets over verteld. Ik heb alleen een andere leidingevende omdat mijn eerdere leidinggevende naar een andere afdeling ging. Geen nieuwe baan dus.

@ all: Vandaag ongesteld geworden, zoals ik ook al verwacht had. Meteen de gyn gebeld voor een afspraak voor de hsg, die staat voor volgende week woensdagmiddag. De gynaecoloog waar ik tot nu toe ook bij was gaat dit ook doen dus dat is wel fijn. Zij zal dan ook aangeven wanneer we de echo gaan doen, ik denk met kerst of de dag ervoor. A.s vrijdag begin ik met de Clomidkuur (50mg). Hopelijk slaat deze meteen aan. Ik vind het momenteel best spannend allemaal en merk wel dat ik het lastiger vind om niks tegen mijn moeder en schoonmoeder te vertellen nu we vaker naar het zh moeten. Vannacht droomde ik er alweer over dus dat speelt best wel, ook onbewust. Maar dat zal ook wel logisch zijn, omdat ik er nu gewoon heel veel mee bezig ben.

*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  chocolate do 16 dec 2010 - 4:27

@ Earane: Het komt ook zeker wel goed! Nu ik erover nadenk...deel ook dezelfde mening wat betreft mannelijke gynaecoloog. Nu moet ik zeggen dat mijn vrouwelijke fertiliteitsarts het ook wel zachtaardig doet, maar mijn gyn is veel besluitvaardiger. Als iets niet werkt gaat hij zo over op het volgende. Dat heb ik nodig.
Voor je gevoel is het de eerste keer misschien even vreemd, maar echt het gaat je meevallen. Het wordt iets wat erbij hoort.
Ik heb nog geen concrete afspraak met de fert. arts. Kan een dag van tevoren nog bellen, maar denk dat ik morgen bel en dan ergens tussen maandag en woensdag afspreek.

@ Moepie: Succes maandag!
Dat waar ik voor kwam werd dus niet getest. Kan er nu wel om lachen Wink
Ik hoop nu dat ik héél snel ongesteld word, of volgende week positief nieuws krijg.

@ Lookie: Hopelijk slaat de clomid meteen aan en is het gewoon meteen raak is. Zou je het jaar wel heel mooi beginnen! Hopelijk valt de hsg je mee.
Ja moeilijk is dat he om het niet te vertellen.
Nog steeds zoveel erover aan het dromen? Is idd ook wel logisch.

@ All: Nog steeds niet ongesteld en het valt me ook op dat ik steeds meer afscheiding begin te krijgen. Mijn lichaam doet vreemde dingen..Ik herken dat helemaal niet. Ben steeds bang dat er iets aan de hand is, maar weet natuurlijk ook heel goed dat dat niet het geval is. Maar wat is het dan wel?
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Lookie* do 16 dec 2010 - 8:52

@ Chocolat: Ik zou als ik jou was toch met een paar dagen nog een test doen hoor, je weet maar nooit.

@ all: Zit vandaag niet helemaal goed in mijn vel. Weer hoofdpijn en erg emo, kan om de kleinste dingen al in huilen uitbarsten (een pagina in de krant met asielpoesjes.. hup daar ging ik). Meestal heb ik dat trouwens voordat de menstruatie begint, en toen had ik nergens last van.. Die hormonen ook, onvoorspelbaar!
Vraagje trouwens: hoe lang duurt bij jullie een cyclus met Clomid? Of verschilt dat nog wel?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: