Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 13 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate zo 19 dec 2010 - 8:15

@ Twellie: Ik geduld? Dat lijkt echt maar zo haha Wink

@ Moepie: Misschien kun je vragen om een inwendig onderzoek? Kan me heel goed voorstellen dat je dat wil!

We zijn inmiddels weer thuis (wat een sneeuw :shock: ) . En ik ben nu weer wat rustiger gelukkig.
Heerlijk geshopt en natuurlijk langs het glazen huis! We hebben ook nog geld gedoneerd en natuurlijk een nummer aangevraagd!

Wil jullie nog even een hele fijne avond wensen!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 13 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate ma 20 dec 2010 - 0:02

Meiden, ik ben vanmorgen naar de fertiliteitsarts geweest en eigenlijk nog niet veel wijzer geworden haha. Ze heeft een inwendige echo gemaakt en kon me iig vertellen dat ik waarschijnlijk een eisprong heb gehad --> het eitje zat er niet meer!
Dus nu mag ik nog een week wachten en dan nog eens een test doen. Is ie dan nog niet positief wordt er met provera een bloeding opgewekt. En dan op dag 10 terugkomen voor een echo.
Oké nu heb ik helemaal geen geduld meer. Ik ga zometeen via testjezelf testen bestellen en dan ben ik bang dat ik deze week veel te vaak ga testen Embarassed

EDIT: Is de test over een week wel positief mag ik over 2 weken terugkomen voor een echo!

Laatst aangepast door chocolate op ma 20 dec 2010 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane ma 20 dec 2010 - 1:04

Hey meiden,

@ twellie: dat is wel fijn dat het licht in ieder geval gedimd wordt. Nu meerdere meiden goede ervaringen hebben met een mannelijke gynaecoloog zie ik er toch wat minder tegenop.

@ sharky: dat zou helemaal fijn zijn als het licht tijdens de echo uit is! En ik geloof graag dat het niet zoveel meer uitmaakt als je verder in het behandelingstraject zit. Spannend hoor, IVF in het volgende jaar!

@ moepie: ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat/is gegaan bij de fertiliteitsafdeling! Dat is nog best netjes een cyclus van 37 dagen!

@ lookie: dat klopt inderdaad dat een gynaecoloog dagelijks veel voorbij ziet komen en dat probeer ik mezelf ook voor te houden, haha. Spannend de afspraak voor de hsg! Je bent nu begonnen met clomid, nog last van bijwerkingen? Ik lees in een latere reactie dat je niet goed in je vel zit en veel last van hoofdpijn hebt. Wat vervelend zeg!
Kan me goed voorstellen dat het spannend is en dat je twijfelt om tegen je moeder en schoonmoeder te zeggen dat je probeert om zwanger te worden. Zelf twijfel ik dus ook… Wil iedereen ook zo graag verrassen.

@ chocolate: Wat gek dat je weer een indrooglijntje had bij het testen? Ik wilde ook vragen of het wel echt zo’n lijntje is, en niet een lichte streep. Maar ik lees in je laatste reactie dat je vandaag een afspraak hebt gehad in het ziekenhuis en dat je je eisprong hebt gehad en dus binnenkort echt kan testen, spannend! En lekker geshopt dus, altijd fijn!

@ Britt: Wat spannend dat je dinsdag kan testen, heb je nog meer last van kwaaltjes gekregen?

@ Tea-leaf: wat rot dat er een cyste is ontwikkeld, kan me voorstellen dat je er erg verdrietig door bent. Veel sterkte in ieder geval!

@ Luthien: Ik geniet ook altijd van sneeuw! Als ik ’s ochtends wakker word en het heeft flink gesneeuwd dan voel ik me echt zo fijn, haha.

@ Domingo: je hebt vandaag je afspraak (gehad), toch? Hoe is het gegaan?

Hier niet zo veel nieuws, behalve dat ik zo benieuwd ben wanneer ik naar de gynaecoloog kan. Ik zou een brief thuis krijgen, maar nog niks gezien. Ik zit nu trouwens op dag 106 en nu is mijn cyclus al 3 weken langer dan mijn vorige langste cyclus. Maar ja…
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  chocolate ma 20 dec 2010 - 1:21

@ Earane: Poeh dat wordt zo wel een hele lange cyclus! Hopelijk kun je snel terecht bij de gyn.

Ja ik moest even mijn woede kwijt...eigenlijk geen idee waarom ik me zo voelde.
Ben verder wel heel lief hoor angel Wink
En shoppen helpt wel heel goed!!

Ik zou dus te vroeg getest moeten hebben dan. Met 4 weken zou er een vruchtzakje te zien moeten zijn. Volgens haar was de dikte van het baarmoederslijmvlies wel veranderd. Nouja, we zien het wel Wink

chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane ma 20 dec 2010 - 1:27

Ja, shoppen werkt heel goed als je minder in je vel zit smile Ik geloof graag dat je verder wel lief bent, haha. Je reageert ook lief op iedereen dus dat zit wel goed Wink Wel spannend hoor, ik hoop natuurlijk ook voor jou dat jij binnenkort een positieve test hebt. Dat dit topic maar een vruchtbaar topic mag worden!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  chocolate ma 20 dec 2010 - 1:37

Earane schreef:Ja, shoppen werkt heel goed als je minder in je vel zit smile Ik geloof graag dat je verder wel lief bent, haha. Je reageert ook lief op iedereen dus dat zit wel goed Wink Wel spannend hoor, ik hoop natuurlijk ook voor jou dat jij binnenkort een positieve test hebt. Dat dit topic maar een vruchtbaar topic mag worden!

Shoptherapie zou eigenlijk vergoed moeten worden Wink
Oh dankjewel Embarassed Eigenlijk reageert iedereen hier wel hartstikke lief!
Pfff ik probeer er een beetje nuchter onder te blijven, wil niet te veel hoop krijgen.
Dat we idd gewoon allemaal maar heel snel zwanger mogen zijn!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane ma 20 dec 2010 - 1:46

chocolate schreef:
Earane schreef:Ja, shoppen werkt heel goed als je minder in je vel zit smile Ik geloof graag dat je verder wel lief bent, haha. Je reageert ook lief op iedereen dus dat zit wel goed Wink Wel spannend hoor, ik hoop natuurlijk ook voor jou dat jij binnenkort een positieve test hebt. Dat dit topic maar een vruchtbaar topic mag worden!

Pfff ik probeer er een beetje nuchter onder te blijven, wil niet te veel hoop krijgen.

Haha ja, als dat eens zou kunnen! Dan zou ik vaak naar therapie gaan :P Iedereen reageert lief inderdaad, het is fijn om hier dingen kwijt te kunnen. Kan me goed voorstellen dat je niet te veel hoop wilt krijgen om zo niet al te teleurgesteld te zijn als je toch niet zwanger blijkt te zijn.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 1:52

hoi meiden,

Even een update over ons bezoekje vanmorgen aan de fertiliteitsafdeling.
Het is hartstikke meegevallen! De "zwemmers" van mijn man zijn de laatste keer gemeten op 3 miljoen. Tussen de 1 en 10 miljoen is er kans op een spontane zwangerschap. Maar je snapt hoe minder het aantal, hoe minder kans. De optie waar we voor in aanmerking komen is inseminatie. Aan IVF hoeven we nog niet te denken, gelukkig maar! Dit was een hele opluchting. Omdat ik net in november gestopt ben met de pil leek het de arts verstandig om eerst even te kijken wat mijn cyclus nou doet, als deze steeds langer is dan 35 dagen betekend dit dat ik geen eisprong heb, als we er dan aan toe zijn kan ik aan de bel trekken en begin ik weer met het slikken van clomid. Dan gaan we het eerst dus gewoon op die manier proberen, aangezien een spontane zwangerschap er dus wel in kan zitten. Als we dan meer "haast" krijgen mogen we dit weer aangeven aan kunnen we beginnen met inseminatie.

We kijken het dus eerst even aan, als het nu zo zou zijn zijn we hartstikke blij, maar echt haast is er op dit moment nog niet.
We hebben het dus eigenlijk een beetje zelf in de hand, als we in januari of februari zeggen we willen dat er stappen worden ondernomen dan kan dit dus.

Je merkt, een positievere uitslag dan ik had verwacht. We zijn dus heel erg blij!!

Ik weet niet hoe vaak ik hier nog kom kletsen, het voelt een beetje als dit ik hier niet helemaal thuis hoor omdat een kans op een spontane zwangerschap er wel in zit en omdat we eigenlijk pas net weer zijn begonnen. Kan me voorstellen dat dit voor jullie niet prettig is.

Chocolate; jeetje...nog niet veel wijzer dus jij! Dat is balen! Maare, je hebt dus blijkbaar een eisprong gehad. Wanneer zou je die dan gehad moeten hebben?? Niet wanneer jij dacht denk ik dan toch? Anders had je nu al een positieve test moeten hebben... Spannend hoor! Ik hoop dat je heel gauw meer duidelijkheid hebt. Misschien toen je laatste zo'n pijn had in je buik dat dat wel je eisprong was?? Ik hoor van sommige mensen dat ze daar wel eens heel veel pijn van hebben gehad... wie weet.

Earene; ik heb ook wel een aardig tijdje moeten wachten op de brief met de afspraak. Hopelijk heb je hem gauw binnen. pfff 106 dagen, wat een tijd he!

Liefs moepie

edit; moest nog wel even bloedprikken voor mijn hormoonwaardes, daar heb ik morgen een belafspraak voor staan.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chocolate ma 20 dec 2010 - 2:08

Oh wat fijn om te lezen Moepie!!
Het lijkt me idd een hele opluchting om te horen dat jullie kans op natuurlijk bevruchting toch nog groot genoeg is en dat jullie nu niet hoeven over te gaan op IVF, maar mocht het nodig zijn wel aan inseminatie kunnen beginnen.
Hopelijk blijven je cyclussen onder de 35 dagen.
Natuurlijk mag je hier nog gewoon kletsen!! Bij ons is er trouwens ook nog genoeg kans op natuurlijke bevruchting. Maar daar gaat het toch niet om?
Je moet het natuurlijk wel zelf willen Wink

De fert. arts dacht idd ook al dat die pijn de eisprong was.
Het is nu ook een heel stuk minder, maar af en toe voel ik wel nog een flinke steek.
Ik zou het eigenlijk helemaal niet erg vinden, dan weet ik ook wanneer het eraan zit te komen. Dat had ik eerst nooit (iig niet dat ik me kan herinneren).
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  chocolate ma 20 dec 2010 - 3:17

Earane schreef:
chocolate schreef:

Haha ja, als dat eens zou kunnen! Dan zou ik vaak naar therapie gaan :P Iedereen reageert lief inderdaad, het is fijn om hier dingen kwijt te kunnen. Kan me goed voorstellen dat je niet te veel hoop wilt krijgen om zo niet al te teleurgesteld te zijn als je toch niet zwanger blijkt te zijn.

Dat zou veel geld gaan kosten Laughing
Hier begrijpt iedereen je toch net wat meer. Ik merk dat het voor buitenstaanders soms moeilijk te begrijpen is. Mensen kunnen soms hele ondoordachte opmerkingen maken.
Het zou dan de eerste ronde meteen raak zijn. Dat zou ik wel raar vinden.
Ik probeer me zo goed als mogelijk in bescherming te nemen haha Wink
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Schism ma 20 dec 2010 - 4:05

Meiden sorry dat ik niet op iedereen reageer maar ik moet dit gewoon even kwijt en er is niemand thuis!!!
Iets in mij zei net opeens van ga een test doen. Veel te vroeg, paar dagen voor mijn nod en met middagurine, maar het gevoel was zo sterk dat ik het maar gewoon gedaan heb.
Ik geloofde het zelf amper maar er kwam echt meteen een 2e streep!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH ik word gek en mijn vriend is werken en ik kan het aan niemand kwijt!!
Foto komt eraan!!
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 4:12

Schism schreef:Meiden sorry dat ik niet op iedereen reageer maar ik moet dit gewoon even kwijt en er is niemand thuis!!!
Iets in mij zei net opeens van ga een test doen. Veel te vroeg, paar dagen voor mijn nod en met middagurine, maar het gevoel was zo sterk dat ik het maar gewoon gedaan heb.
Ik geloofde het zelf amper maar er kwam echt meteen een 2e streep!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH ik word gek en mijn vriend is werken en ik kan het aan niemand kwijt!!
Foto komt eraan!!

Wauw!!! Laughing Laughing cheers Helemaal super!!
Meid, van harte gefeliciteerd!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Schism ma 20 dec 2010 - 4:22

Vriendje belde net, snel mijn tranen weg doen en net alsof er niks aan de hand is opnemen. Haha das best lastig! Maar hij had niks in de gaten gelukkig.

Het is een onduidelijke mobiele foto, maar hier kan ik toch niet omheen?

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 13 Foto17
Schism
Schism
Prater
Prater

Bericht  nisavi ma 20 dec 2010 - 4:27

Schism schreef:Vriendje belde net, snel mijn tranen weg doen en net alsof er niks aan de hand is opnemen. Haha das best lastig! Maar hij had niks in de gaten gelukkig.

Nee zeker niet, dat is duidelijk! Gefeliciteerd!! Very Happy

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 4:37

Schism, die is echt overduidelijk!!!! Wauw gefeliciteerd meid, ik zit hier met kippevel en tranen in mijn ogen! Wat superfijn voor je! Geniet ervan, het is je van harte gegund!

Chocolate: hmmm dus nog niet veel wijzer geworden vandaag. Maar wel waarschijnlijk een eisprong gehad, dat is goed nieuws. Dat is ook aan het baarmoederslijmvlies te zien volgens mij. En die buikpijn van jou, zou idd de eisprong geweest kunnen zijn. Ik heb dat ook altijd zo heftig. Ik voel ze een dag of 3 als het ware groeien, en dan krijg ik zo`n erge buikpijn dat ik niet meer rechtop kan lopen. Dan wil ik het liefste de hele dag liggen of zitten. En dat duurt bij mij meestal een hele dag, vaak van smiddags totdat ik de andere ochtend opsta. Knap vervelend.

Moepie: jij ook zo`n goed nieuws vandaag! Fijn he, dat je nog niet aan ivf hoeft te denken. IUI is goed te doen hoor. en niet zo ingrijpend als ivf. Maar helemaal fijn dat jullie ht eerst gewoon zelf met clomid gaan proberen. Je weet maar nooit he. En zo zie je maar, dat de zwemmers van tijd tot tijd kunnen veranderen in hoeveelheid. Dat kan echt heel erg schommelen. Mijn vriend had bij het laatste onderzoek 14 miljoen zwemmers, terwijl hij er ook maar eens 5 miljoen heeft gehad.
Ik kan me voorstellen dat je enorm opgelucht en in feeststemming bent!

Gast
Gast

Bericht  Earane ma 20 dec 2010 - 4:43

Schism, gefeliciteerd meid!! Die streep is echt overduidelijk joh! Wat fijn dat het bij jou eindelijk raak is Very Happy
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Earane ma 20 dec 2010 - 4:45

@ Moepie: wat fijn dat het bezoekje was meegevallen en dat je ook gewoon spontaan zwanger kan worden! Wat mij betreft kan je gewoon blijven meeschrijven hoor, gezellig juist!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 4:49

sharky schreef:

Moepie: jij ook zo`n goed nieuws vandaag! Fijn he, dat je nog niet aan ivf hoeft te denken. IUI is goed te doen hoor. en niet zo ingrijpend als ivf. Maar helemaal fijn dat jullie ht eerst gewoon zelf met clomid gaan proberen. Je weet maar nooit he. En zo zie je maar, dat de zwemmers van tijd tot tijd kunnen veranderen in hoeveelheid. Dat kan echt heel erg schommelen. Mijn vriend had bij het laatste onderzoek 14 miljoen zwemmers, terwijl hij er ook maar eens 5 miljoen heeft gehad.
Ik kan me voorstellen dat je enorm opgelucht en in feeststemming bent!

Nou de arts verwacht niet dat de hoeveelheid zwemmers nog zal veranderen. Na chemo gebeurt dat meestal alleen in het eerste jaar na de laatste chemo, daarna eigenlijk zelden. Dat jaar zijn we al voorbij.
Maar via de huisarts hadden we toen alleen een getal in % gehoord, dit geeft toch wel wat meer duidelijkheid. En blij zijn we er zeker mee. We hebben nog genoeg mogelijkheden.

Hoe is het verder met jou?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 4:52

Schism; inderdaad, een overduidelijke streep!! super fijn!!

Earena; ja gelukkig viel het mee. Ik ga er niet vanuit hoor dat het spontaan zal gaan, anders focus ik me daar weer te veel op. Maar een kans is er zeker. Anders waren we ook pas in het nieuwe jaar gaan kijken hoe en wat, maar omdat de kwaliteit toch slecht bleek bij mijn man dachten we er goed aan te doen om nu alvast een afspraak te maken, we dachten namelijk wel voor ivf te moeten gaan en dan zit je met wachtlijsten dus wouden we er op tijd bij zijn.
We gaan eerst dus maar eens rustig genieten en alles z'n gangetje laten gaan en dan zien we wel.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Schism ma 20 dec 2010 - 5:33

Bedankt voor alles lieve reacties meiden, ik kan het zelf nog amper geloven.
Ik snap alleen niet meer wanneer mijn nod is, met mijn lf van 17 dagen zou die vrijdag zijn, maar dan test ik al wel heel vroeg heel duidelijk?

@ Moepie: Wat fijn dat het jullie ook nog op de normale manier kan lukken, nu heb je even rustig de tijd om te bedenken wat je wil doen. Maar je ziet het nu bij mij, het kan zomaar spontaan lukken.

@ Earane: Wat vervelend dat je nog geen brief hebt ontvangen. Kan me voorstellen dat je er met smart op zit te wachten.

@ Chocolate: Jeetje het blijft spannend bij jou he? Hoop zo voor je dat je volgende week (of deze week :P ) ook een positieve test hebt!

@ Lookie: Hoe is het met je? Is je hoofdpijn al wat gezakt?

@ Luthien: Ik vind dit weer ook heerlijk! Het is allemaal zo mooi. Alleen jammer dat het zo'n gedoe is om fatsoenlijk op mijn werk te komen. Ik ben niet zo'n held met de auto als het sneeuwt en op de fiets is het ook niet te doen, ik moet een goede 8 km.

Schism
Schism
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 5:35

Aha okey moepie, ik snap het wat beter!
Gelukkig maar dat de hoeveelheid zwemmers nu nog best hoog is, dat maakt jullie kansen alleen maar groter.
Met mij gaat het prima, ik doe hard mijn best alles los te laten en gewoon te genieten en dat lukt me heel aardig. Voel me prima en heel happy op het moment en probeer dit gevoel heel hard vast te houden. Al weet ik ook dat een dipje er af en toe bij hoort. Maar voor nu ben ik heel gelukkig en blij dus dat is fijn.

Gast
Gast

Bericht  Chelle ma 20 dec 2010 - 6:14

Schism schreef:Vriendje belde net, snel mijn tranen weg doen en net alsof er niks aan de hand is opnemen. Haha das best lastig! Maar hij had niks in de gaten gelukkig.

@ Schism, gefeliciteerd!!!! Wat onwijs leuk voor je! Veel plezier met het vertellen aan je vriend staks! En vooral gaan genieten de komende tijd!!

@ de rest van de meiden, stiekem hou ik jullie hier in de gaten... hoop zo dat jullie het allemaal heel gauw gegund is!

Heel veel liefs!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 6:32

Schims; heb je je het al aan je vriend verteld?? Vertel zijn reactie... hij was natuurlijk helemaal verrast!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Schism ma 20 dec 2010 - 6:34

Neeeeee hij komt pas om een uur of 8 thuis!
Nee hij gaat het helemaal niet verwachten, het was ook helemaal niet de bedoeling dat ik vandaag zou gaan testen angel
Schism
Schism
Prater
Prater

Bericht  Britt ma 20 dec 2010 - 6:36

@Schism - Gefeliciteerd! Lijkt me erg onwerkelijk als die streep er dan uiteindelijk echt staat. Geniet ervan!

Ik reageer later nog even op de rest. Moet straks nog even naar mijn schoonouders. Hier nog geen menstruatie of tekenen ervan. Alleen een beetje spierpijn in de benen en dat heb ik eerder gehad vlak voor ik ongesteld moet worden. Afwachten dus maar...
Britt
Britt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 17
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: