wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?
+17
Flip Fluitketel
Nana
Susan
Linda
Flower_L
Liadan
Parisienne
teletascha
PapillonRose
Novalee
Wennes
Bruintje Beer
Ezzer
Thunder
Annie24
loesje
piertje
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?
Wij zijn met een half jaar begonnen met bijvoeding.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn begonnen met 6 maanden met groenten en fruit. Rijstebloem hebben ze nooit gehad.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Rijstebloem en fruit zijn we mee begonnen toen ze ruim 5,5 maand was en met groente rond de 6maanden.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Het is echt zo dat het elke keer weer veranderd, bij ons op het cb tenminste wel.
Bij de oudste mocht ik met 4 maanden beginnen. Niet gedaan trouwens, gewacht tot ze ruim 5 maanden was.
Bij de 2e kreeg ik het advies om pas met 6 maanden te beginnen. Zou ik dus sowieso al doen, wat ze ook zouden zeggen.
En bij de 3e en 4e mocht ik weer met 4 maanden beginnen, maar ook bij hen tot de 6 maanden gewacht.
Bij de oudste mocht ik met 4 maanden beginnen. Niet gedaan trouwens, gewacht tot ze ruim 5 maanden was.
Bij de 2e kreeg ik het advies om pas met 6 maanden te beginnen. Zou ik dus sowieso al doen, wat ze ook zouden zeggen.
En bij de 3e en 4e mocht ik weer met 4 maanden beginnen, maar ook bij hen tot de 6 maanden gewacht.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Het is echt zo dat het elke keer weer veranderd, bij ons op het cb tenminste wel.
Conlclusie: gewoon doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt :flower:
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Hier begonnen met rijstebloem. Hij dronk nog 6 flesvoedingen van 180+6 per 24 uur en dat is teveel. Dus van het CB advies te geven on rijstebloem door zijn laatste fles te doen. Opgebouwt en we zitten nu op 3 schepjes, maar dat is teveel dan krijgt hij moeite met poepen. Met 2 ging het wel goed en hij is meer verzadigd, dus 5 flessen. Fruit en groente heeft hij nog geen behoefte aan. Hij wordt boos als ik de fles uit zijn mond haal. Wel heeft hij gesabbelt op een schilletje van een appel, dat vond hij wel lekker.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Hier bewust gewacht tot 6 maanden met bijvoeding, omdat dat het beste is i.v.m allergien. ik zou als ik jou was ook nog even wachten i.v.m de darmpjes.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wow, wat een reacties al! Ik denk dat ik nog maar even wacht met bijvoeding, in ieder geval tot het volgende bezoek aan het consultatiebureau.
Meteen weer een vraag:
Hoeveel flesvoedingen gaven jullie rond 4 maand en wanneer werd de laatste 'afgeschaft'?
(kun je bijv. ook 200 cc + 7 schepjes in 4 voedingen geven en dan de laatste voeding weghalen?)
Wij doen het nu zo: elke fles 180 cc + 6 schepjes.
Schema:
7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
22.15 uur
Meteen weer een vraag:
Hoeveel flesvoedingen gaven jullie rond 4 maand en wanneer werd de laatste 'afgeschaft'?
(kun je bijv. ook 200 cc + 7 schepjes in 4 voedingen geven en dan de laatste voeding weghalen?)
Wij doen het nu zo: elke fles 180 cc + 6 schepjes.
Schema:
7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
22.15 uur
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Als de darmpjes net tot rust zijn gekomen, zou ik ook nog even wachten.
Vooral de middelste heeft hier heel erg last van obstipatie gehad na het beginnen met de groente.
Hier kreegt de oudste met 4 maanden rijstebloem in de fles in de hoop dat hij beter sliep. De middelste en jongste hebben het niet gehad. Rond de 6 maanden bij allemaal begonnen met groente.
Zie net je laatste reactie.
De jongste krijgt bv maar die heeft al tijden ongeveer het schema wat jij neer zet.
Vooral de middelste heeft hier heel erg last van obstipatie gehad na het beginnen met de groente.
Hier kreegt de oudste met 4 maanden rijstebloem in de fles in de hoop dat hij beter sliep. De middelste en jongste hebben het niet gehad. Rond de 6 maanden bij allemaal begonnen met groente.
Zie net je laatste reactie.
De jongste krijgt bv maar die heeft al tijden ongeveer het schema wat jij neer zet.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
nillis schreef:Hier bewust gewacht tot 6 maanden met bijvoeding, omdat dat het beste is i.v.m allergien. ik zou als ik jou was ook nog even wachten i.v.m de darmpjes.
+1
T. heeft geen rijstebloem gehad.
Ik heb bij het cb vaak t idee dat ze eigenlijk helemaal niet weten waar ze het over hebben. De wvk vertelde ons bij het consult met 4mnd dat we aan bijvoeding mochten beginnen, waarop ik antwoordde dat we tot 6mnd wachte omdat mijn vriend verschillende allergieen heeft en ik bv geef. Zijn antwoord was dat we dat zelf moesten weten, maar hij gaf ons toch even de folder over bijvoeding mee. Ik ging er dus vanuit dat daar het advies in stond om met 4mnd ermee te beginnen. Ik had mn beslissing al gemaakt maar was toch wel nieuwsgierig wat daar instond...staat daar ook in om pas met 6mnd ermee te beginnen!
Ook had de wvk nog nooit van Rapley gehoord, toen ik hem uitlegde wat het inhield keek hij me aan alsof ik niet helemaal spoorde. Gelukkig ben ik zelf zeker genoeg van mezelf en heb ik het toch 'doorgezet'. De arts op het cb waar we met 6mnd een afspraak hadden was trouwens wel op de hoogte van dit soort dingen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Beginnen met fruit
» Hoe/wat beginnen met fruit en/of groente
» wanneer groente en fruit
» wanneer beginnen met tanden poetsen?
» Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?
» Hoe/wat beginnen met fruit en/of groente
» wanneer groente en fruit
» wanneer beginnen met tanden poetsen?
» Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: