Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

+17
Flip Fluitketel
Nana
Susan
Linda
Flower_L
Liadan
Parisienne
teletascha
PapillonRose
Novalee
Wennes
Bruintje Beer
Ezzer
Thunder
Annie24
loesje
piertje
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  piertje za 12 nov 2011 - 5:33

Mijn dochtertje is inmiddels 4 maanden oud, dus toen mijn vriend bij het consultatiebureau kwam zeiden ze dat we haar een fruit- groentehapje mogen gaan geven. Dit als we het zelf willen, we kunnen ook nog wachten. Want tot 6 maand hoeft het nog niet.
Mijn vriend heeft toen gevraagd of rijstebloem ook door de laatste voeding mocht, maar dit hoefde nog niet. Nu is mijn vraag eigenlijk: Wanneer zijn jullie gestart met bijvoeding en wat was het eerste dat je gaf?
Mijn dochtertje heeft tot 3,5 maand veel krampjes gehad en is hier nu eindelijk goed vanaf. We gebruiken nog voeding tegen kramp, maar zijn dit wel langzamerhand aan het afbouwen.
Ik lees overal dat door bijvoeding de krampjes weer terug kunnen komen, dat zou ik wel zielig vinden. Dan begin ik liever wat later.

En.... als je begint met bijvoeding; hoeveel geef je dan per dag en doe je dat dan ook elke dag? Geef je ook elke dag iets meer of hou je de eerste tijd dezelfde hoeveelheid aan?
Heel veel vragen, ik ben benieuwd hoe jullie het doen/gedaan hebben.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 5:35

Wij zijn pas met 6 maanden begonnen, we hebben fruit en groente afgewisseld. Rijstebloem heeft hij nooit gehad.

Edit, hij kreeg eerst maar een paar hapjes, dat werd steeds een beetje meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  loesje za 12 nov 2011 - 5:40

Wij zijn pas met 6 maanden begonnen ivm met zijn koemelk allergie, we hebben fruit en groente ook afgewisseld. Rijstebloem hebben we ook geprobeerd maar daar kon hij niet tegen.

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Annie24 za 12 nov 2011 - 5:52

Hier begonnen met 5 maanden en 3 weken. Y. had tot die tijd nog een behoefte aan groente/fruit en redde het gewoon op zijn flessen. Vond het dus niet nodig om al groente en fruit te gaan geven.

We zijn begonnen met fruit en daarna groente. Ik maak het zelf en we begonnen met ongeveer 1 ijsblokje per keer. Telkens 3 dagen hetzelfde en daarna weer een ander soort fruit/groente. Daarna gingen we over op 2 ijsblokjes en zo verder tot hij op 100gram zat. Inmiddels eet hij 'gewoon' de hoeveelheid die aanbevolen wordt voor zijn leeftijd.

Rijstebloem heeft hij maar 2x gehad: hij zat daar zo vol van dat hij 's nachts krijste van de pijn in zijn buik. Toen we het niet meer gaven stopte hij daarmee. Daarna zijn we er niet meer mee begonnen omdat we de juiste hoeveelheid/fles/speen niet op elkaar afgestemd krijgen. Hij slaapt netjes van 20 uur tm 7.00 uur ongeveer op zijn flessen, dus ik zie geen toegevoegde waarde in rijstebloem in ons geval.


Laatst aangepast door Annie24 op za 12 nov 2011 - 5:54; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Thunder za 12 nov 2011 - 5:54

Bij de oudste wel met 4 maanden begonnen, ging prima, geen krampen of iets gehad. Bij de jongste wel gewacht tot 6 maanden, hij had erge last van obstipatie en krampen, ook dit ging gelukkig goed. Rijstebloem hebben ze hier niet gehad.

In jullie geval zou ik wachten tot de 6 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Ezzer za 12 nov 2011 - 5:56

Wij zijn met 4,5 maand begonnen.
Eerst met een paar hapjes fruit. Al werd dit wel steeds meer omdat hij het heel lekker vond en boos werd wanneer hij maar een paar hapjes kreeg;) We deden wel een aantal dagen achter elkaar hetzelfde geven. Zo konden we kijken hoe hij er op reageerde.
Afgelopen week zijn we begonnen met groente. Ook zomaar een paar hapjes (al vind hij het lekker dus dat zal wel snel meer worden) en een aantal dagen achter elkaar dezelfde groente.

Als je dochtertje er nog weinig interesse voor heeft zou ik nog even wachten gezien de krampjes. S. keek hier het eten uit onze mond en heeft ook nooit veel last van krampjes gehad. Dat was bij ons de reden om al te beginnen.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Annie24 za 12 nov 2011 - 6:05

Ik vind het altijd zo'n rare beredenering dat mensen beginnen omdat kindjes 'het eten uit hun mond kijken' en dat dat een reden is voor ouders om met fruit en groente te beginnen.

Een kindje van 4-5 maanden is de wereld aan het ontdekken, dus het is logisch dat die naar je kijkt als je wat in je mond steekt. Ook al had je bij wijze van spijkers in je mond gestopt had hij dat ook interessant gevonden. Wink

Tuurlijk moet iedereen zelf weten wanneer er wordt begonnen met groente en/of fruit, maar tegenwoordig hoor/lees je dat er meestal zo vroeg mee wordt begonnen om bovenstaande reden.

*brengt hiermee waarschijnlijk een hele discussie op gang angel *

Edit: Ezzer; is trouwens niet direct op jouw gericht hé omdat jij hierboven ook zoiets neerzet Wink Het is gewoon dat het me opvalt dat dat tegenwoordig gebruikt lijkt te worden als een soort argument om met groente/fruit te beginnen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Bruintje Beer za 12 nov 2011 - 6:23

Wij mochten ook met 4 maanden beginnen met de fruit en groentehapjes van het cb. Maar we beginnen pas met 6 maanden. Sinds deze week smakt hij wel als wij zitten te eten maar toch wachten wij nog even.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Wennes za 12 nov 2011 - 6:31

Als je aangeeft dat ze tot 3 1/2 maand krampjes heeft gehad zou ik nog niet aan vaste voeding gaan beginnen.
Geef die darmen nu eerst maar even de rust.

Je merkt zelf wel wanneer je dochter erom gaat vragen. Dan is ze met de flesvoeding alleen niet tevreden.


Laatst aangepast door Wennes op za 12 nov 2011 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : x)
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Ezzer za 12 nov 2011 - 6:38

Annie: Bij ons was het wel een combinatie van. Hij was steeds minder voldaan met z'n flessen en z'n interesse in eten werd ook steeds groter. Die combinatie was voor ons wel de reden om het eens te proberen.
Als nou was gebleken dat hij er nog niets van zou snappen (hoe te moeten eten) dan had ik nog gewacht ondanks dat hij het 'eten uit onze mond keek'.
Maar goed dat was dus niet het geval:)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Annie24 za 12 nov 2011 - 6:45

Ezzer schreef:Annie: Bij ons was het wel een combinatie van. Hij was steeds minder voldaan met z'n flessen en z'n interesse in eten werd ook steeds groter. Die combinatie was voor ons wel de reden om het eens te proberen.
Als nou was gebleken dat hij er nog niets van zou snappen (hoe te moeten eten) dan had ik nog gewacht ondanks dat hij het 'eten uit onze mond keek'.
Maar goed dat was dus niet het geval:)

Dat steeds minder voldaan zijn vind ik dan wel weer een goede reden, maarja, das ook weer zo'n mening (leuk hé, zo'n forum :P Wink )

Wij wilden wachten tot 6 maanden, maar Y. zat met 5 maanden en 2 weken al aan de max van 1 liter flesvoeding per dag. Vandaar dat we een weekje later toch maar begonnen zijn met fruit/groente Wink

Al is meneertje nu nog een vreetzak, want naast zijn groente/fruit/toetje/2 boterhammen en tussendoortje drinkt hij op sommige dagen nog steeds 4 flessen :shock: Waar die het laat? Geeeeeeeeeen idee angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Novalee za 12 nov 2011 - 6:59

Annie24 schreef:Een kindje van 4-5 maanden is de wereld aan het ontdekken, dus het is logisch dat die naar je kijkt als je wat in je mond steekt. Ook al had je bij wijze van spijkers in je mond gestopt had hij dat ook interessant gevonden Wink
Mee eens. N. kijkt ook heel geïnteresseerd als ik eet, maar ik vind dat geen reden om haar bijvoeding te gaan geven. Zo kijkt ze ook als ik kolf, maar dat laat ik haar ook niet doen :P
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  PapillonRose za 12 nov 2011 - 7:05

Ik ben begonnen met rijstebloem te geven door de laatste fles toen ze ruim 4 maanden was. Dit heb ik gedaan om te kijken of ze daar wat meer verzadigd van zou raken, aangezien ze sommige dagen iets teveel flesvoeding opslokte laughcry Ik heb weinig verschil gemerkt trouwens, ze sliep er niet langer of korter om en dronk evenveel als altijd.

Met groente en fruit ben ik met 5 maanden begonnen met hele kleine beetjes. Eerst fruit, 2 weken later groente. Steeds iets geven gedurende een paar dagen, en ging het goed en kwam er geen rare reactie op, dan over naar het volgende.

Ik heb voor 5 maanden gekozen omdat de meningen erg verdeeld zijn over starten met 4 of met 6 maanden. Ik dacht, ik neem het gemiddelde angel
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  teletascha za 12 nov 2011 - 7:13

Wij zijn met 4.5 maand begonnen. Eerste week gaven we 3 hapjes worteltjes. NU eet ze vanalles: bloemkool, broccoli, boontjes, courgette. Ze vindt et echt heel lekker! En geen last van darmpjes enzo gehad. Ze heeft nu geen spuitpoep meer maar meer vastere ontlasting, waar mama uiteraard blij mee is Very Happy scheelt een hoop was.

Edit: op het cb zeiden ze dat je inderdaad vanaf 4 maanden mag beginnen, maar dat je ook nog 2 maanden mocht wachten. Als je eerder begint schijnt het lichaam al eerder te wennen aan andere voedingsstoffen wat de kans op voedselalergien vermindert. Later beginnen heeft weer als voordeel dat de baby minder snel last heeft van krampjes.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Novalee za 12 nov 2011 - 7:25

teletascha schreef:Wij zijn met 4.5 maand begonnen. Eerste week gaven we 3 hapjes worteltjes. NU eet ze vanalles: bloemkool, broccoli, boontjes, courgette. Ze vindt et echt heel lekker! En geen last van darmpjes enzo gehad. Ze heeft nu geen spuitpoep meer maar meer vastere ontlasting, waar mama uiteraard blij mee is Very Happy scheelt een hoop was.

Edit: op het cb zeiden ze dat je inderdaad vanaf 4 maanden mag beginnen, maar dat je ook nog 2 maanden mocht wachten. Als je eerder begint schijnt het lichaam al eerder te wennen aan andere voedingsstoffen wat de kans op voedselalergien vermindert. Later beginnen heeft weer als voordeel dat de baby minder snel last heeft van krampjes.
Wat ik altijd heb begrepen is dat je juist beter niet te snel kan beginnen met bijvoeding als je kindje last heeft van allergieën. De darmen zijn nog helemaal niet zo ver ontwikkelt met 6 maanden, dus laat staan met 4. Het klinkt voor mij dan niet logisch om ze dan al te belasten met "vreemde" dingen die moeilijker verteerbaar zijn dan melk. Zeker aangezien een kindje van 4 maanden nog helemaal geen groente en fruit nodig heeft qua voedingsstoffen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Parisienne za 12 nov 2011 - 7:25

Ze adviseren juist om te wachten tot 6 maanden om de kans zo klein mogelijk te houden dat kindjes een bepaalde allergie ontwikkelen. Als ze gevoelig zijn voor allergieën (als één van de ouders of beiden een allergie hebben bijv.) is het juist beter om te wachten.

Ach.. ze zeggen elk jaar weer wat anders. Wij hebben gewoon ons eigen gevoel gevolgd en hebben zo lang mogelijk gewacht. Met 5,5 maand zijn we begonnen met groente, met 6 maanden met fruit. Rijstebloem kreeg N. al wel toen ze net 4 maanden was, omdat ze niet goed verzadigd was. Dit heeft wel wat geholpen, maar niet veel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 7:26

Ik ben met 4 maanden begonnen met groente, met 4,5 week met rijstenbloem (alleen s'avonds) en met 5 maanden ben ik begonnen met groente

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Liadan za 12 nov 2011 - 7:54

Wij zijn bij onze dochter met 6 maanden begonnen met groente en een week later ook met fruit. Rijstebloem heeft ze nooit gehad.
Bij onze zoon gaan we ook weer met 6 maanden beginnen en hij zal ook geen rijstebloem krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Flower_L za 12 nov 2011 - 8:15

Rijstebloem 4 mnd geloof ik. Fruit 5,5 mnd en groente 6mnd

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 8:17

Annie24 schreef:Ik vind het altijd zo'n rare beredenering dat mensen beginnen omdat kindjes 'het eten uit hun mond kijken' en dat dat een reden is voor ouders om met fruit en groente te beginnen.

Een kindje van 4-5 maanden is de wereld aan het ontdekken, dus het is logisch dat die naar je kijkt als je wat in je mond steekt. Ook al had je bij wijze van spijkers in je mond gestopt had hij dat ook interessant gevonden. Wink

Tuurlijk moet iedereen zelf weten wanneer er wordt begonnen met groente en/of fruit, maar tegenwoordig hoor/lees je dat er meestal zo vroeg mee wordt begonnen om bovenstaande reden.

*brengt hiermee waarschijnlijk een hele discussie op gang angel *

Edit: Ezzer; is trouwens niet direct op jouw gericht hé omdat jij hierboven ook zoiets neerzet Wink Het is gewoon dat het me opvalt dat dat tegenwoordig gebruikt lijkt te worden als een soort argument om met groente/fruit te beginnen.

Jaaaa, ik haak even in smile. We hebben bij mijn dochter de bijvoeding kunnen uitstellen tot een maand of vijf, maar toen keek ze ons inderdaad al een hele tijd het eten uit de mond. Ze begon zelfs te huilen als wij wat aten, dus dat deden we dan maar niet meer waar ze bij was.

Vanaf de eerste bijvoeding werkte ze enorme hoeveelheden naar binnen, we konden bijna gelijk een fles vervangen, want melk kreeg ze steeds minder zin in en ze heeft er geen krampjes van gehad. Ze was er naar mijn mening dus echt aan toe en als de tweede er net zo aan toe is met vier maand, begin ik dan vrolijk en niet meer later. Maar natuurlijk niet als ik niet zulke duidelijke signalen zie.

Dus naar mijn mening kan het wel dat kindjes het eten uit de mond kijken voor de 6 maanden oud smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Annie24 za 12 nov 2011 - 8:22

Twellie schreef:
Annie24 schreef:Ik vind het altijd zo'n rare beredenering dat mensen beginnen omdat kindjes 'het eten uit hun mond kijken' en dat dat een reden is voor ouders om met fruit en groente te beginnen.

Een kindje van 4-5 maanden is de wereld aan het ontdekken, dus het is logisch dat die naar je kijkt als je wat in je mond steekt. Ook al had je bij wijze van spijkers in je mond gestopt had hij dat ook interessant gevonden. Wink

Tuurlijk moet iedereen zelf weten wanneer er wordt begonnen met groente en/of fruit, maar tegenwoordig hoor/lees je dat er meestal zo vroeg mee wordt begonnen om bovenstaande reden.

*brengt hiermee waarschijnlijk een hele discussie op gang angel *

Edit: Ezzer; is trouwens niet direct op jouw gericht hé omdat jij hierboven ook zoiets neerzet Wink Het is gewoon dat het me opvalt dat dat tegenwoordig gebruikt lijkt te worden als een soort argument om met groente/fruit te beginnen.

Jaaaa, ik haak even in smile. We hebben bij mijn dochter de bijvoeding kunnen uitstellen tot een maand of vijf, maar toen keek ze ons inderdaad al een hele tijd het eten uit de mond. Ze begon zelfs te huilen als wij wat aten, dus dat deden we dan maar niet meer waar ze bij was.

Vanaf de eerste bijvoeding werkte ze enorme hoeveelheden naar binnen, we konden bijna gelijk een fles vervangen, want melk kreeg ze steeds minder zin in en ze heeft er geen krampjes van gehad. Ze was er naar mijn mening dus echt aan toe en als de tweede er net zo aan toe is met vier maand, begin ik dan vrolijk en niet meer later. Maar natuurlijk niet als ik niet zulke duidelijke signalen zie.

Dus naar mijn mening kan het wel dat kindjes het eten uit de mond kijken voor de 6 maanden oud smile.

Jij mag best even inhaken hoor Laughing

Daarom zitten we ook op een forum en het zou een beetje saai worden als iedereen hetzelfde dacht :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 8:22


Twellie, kinderen van die leeftijd weten niet wat eten is, dat eten ervoor is om je honger te stillen. Zij 'kijken je het eten uit de mond' omdat ze interessant vinden wat je doet, ze willen je nadoen, ze willen hebben wat jij hebt, maar dat is niet zo omdat ze honger hebben. Kinderen van die leeftijd kennen de fles of borst om je honger te stillen, niet het eten. Om dat te leren kennen, moet je gegeten hebben, je honger hebben gestild met eten. Eten uit de mond kijken is geen teken dat ze aan vast voedsel te zijn, dat is een teken dat ze de wereld om zich heen aan het ontdekken zijn. Een teken dat ze vast voedsel nodig hebben is dat ze niet meer genoeg hebben aan de voedingswaarden uit de melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  teletascha za 12 nov 2011 - 9:03

Parisienne schreef:Ze adviseren juist om te wachten tot 6 maanden om de kans zo klein mogelijk te houden dat kindjes een bepaalde allergie ontwikkelen. Als ze gevoelig zijn voor allergieën (als één van de ouders of beiden een allergie hebben bijv.) is het juist beter om te wachten.

Ach.. ze zeggen elk jaar weer wat anders. Wij hebben gewoon ons eigen gevoel gevolgd en hebben zo lang mogelijk gewacht. Met 5,5 maand zijn we begonnen met groente, met 6 maanden met fruit. Rijstebloem kreeg N. al wel toen ze net 4 maanden was, omdat ze niet goed verzadigd was. Dit heeft wel wat geholpen, maar niet veel.

Hmmm... het lijkt wel alsof ze op elk cb de mensen wat anders vertellen laughcry
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 9:12

Rejoy. schreef:
Twellie, kinderen van die leeftijd weten niet wat eten is, dat eten ervoor is om je honger te stillen. Zij 'kijken je het eten uit de mond' omdat ze interessant vinden wat je doet, ze willen je nadoen, ze willen hebben wat jij hebt, maar dat is niet zo omdat ze honger hebben. Kinderen van die leeftijd kennen de fles of borst om je honger te stillen, niet het eten. Om dat te leren kennen, moet je gegeten hebben, je honger hebben gestild met eten. Eten uit de mond kijken is geen teken dat ze aan vast voedsel te zijn, dat is een teken dat ze de wereld om zich heen aan het ontdekken zijn. Een teken dat ze vast voedsel nodig hebben is dat ze niet meer genoeg hebben aan de voedingswaarden uit de melk.

Dat laatste merkte ik tegelijkertijd met belangstelling voor eten ook aan mijn dochter: ze groeit al als kool sinds de geboorte, met maar één dip: de ruime maand dat we bijvoeding hebben uitgesteld.

Verder ben ik het met je eens dat kinderen niet weten wat eten is, maar kinderen (baby's) weten zoveel niet, maar hebben dan toch ingebouwde 'reflexen' (zijn niet helemaal reflexen, maar ik weet even geen beter woord) om te krijgen wat ze nodig hebben. Een kind dat net geboren is weet ook niet dat er drinken uit een borst zal komen, maar kan er meestal toch aan drinken. Een baby weet ook niet dat lachen vertederd en nog meer liefdevolle gevoelens uitlokt bij de ouders, maar begint toch met lachen. Etcetera. Met huilen reageren op anderen zien eten, past voor mij ook in dat rijtje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Linda za 12 nov 2011 - 9:22

Wij zijn met 6 maanden begonnen met groente en fruit. Rijstebloem heeft ze nooit gehad, als ik het wel had gegeven, dan had ik daar ook tot 6 maanden mee gewacht, aangezien rijstebloem ook bijvoeding is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem? Empty Re: wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum