Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan iemand me uitleggen wat deze angst is?

+15
Bliss
Pompoen
Kabouter
Zininzon
Mariposa
Antibes
Jeanette
Highway
Zeester
SuperGrover
CarpeDiem
Possom
Verona
Esperanza
MADDIE
19 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Kan iemand me uitleggen wat deze angst is? - Pagina 3 Empty Re: Kan iemand me uitleggen wat deze angst is?

Bericht  Bliss zo 13 nov 2011 - 0:34

Belangst is idd een vorm van sociale fobie. Ik zeg ook altijd 'belangst' en geen 'telefoonvrees' ofzo, aangezien het apparaat zelf mij vrij weinig doet laughcry Maar wat maakt het uit? Veel mensen geven hier aan het uiterst onprettig te vinden om te bellen en krijgen daarbij soms last van paniek, zweten, verhoogde hartslag etc. Lijkt mij typisch een geval van 'angst'.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me uitleggen wat deze angst is? - Pagina 3 Empty Re: Kan iemand me uitleggen wat deze angst is?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 0:37

MADDIE schreef:Ik kan vaak erg op zien tegen telefoontjes in privé. Op mijn werk heb ik er geen moeite mee. Wel altijd kijk ik twee keer na of ik het nummer goed heb ingetoetst.

Ik ben vaak bang om iets stoms te zeggen heel raar!! Embarassed

Dat heb ik ook, maar dan wel de mensen die privé dan weer wat verder van me afstaan. Als ik privé met een bedrijf moet bellen, vind ik dat weer niet lastig. Op m'n werk naar ouders bellen ofzo heb ik ook geen enkel probleem mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me uitleggen wat deze angst is? - Pagina 3 Empty Re: Kan iemand me uitleggen wat deze angst is?

Bericht  Blond zo 13 nov 2011 - 1:40

Ik vond bellen ook altijd eng. Ik liet me er niet door beletten, maar liever gewoon niet. Wat ik er precies eng aan vond, weet ik niet eens.

En toen kreeg ik een planfunctie, waarvoor ik dagelijks zo ongeveer 50 klanten van het bedrijf moest bellen voor een afspraak. En weer terug moest bellen als ze in gesprek waren/dingen waren vergeten/etc. Nu dus geen problemen meer mee.

Mijn zusje heeft het trouwens nog erger, die gaat liever op haar fiets een half uur de kou in om een afspraak te maken bij de opticien, dan om gewoon te bellen om een afspraak te plannen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me uitleggen wat deze angst is? - Pagina 3 Empty Re: Kan iemand me uitleggen wat deze angst is?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 1:53

Bij mij is een sociale angst. Onbekend vind ik moeilijk om op te nemen, aangezien ik niet weet wie er belt. Maar ook telefoontjes van mensen waar ik niet zo goed mee om kan gaan. Waarbij ik het gevoel heb dat die personen mij afkeuren. Het is zelfs zo erg, dat als ik woorden met iemand heb, dan durf ik eigenlijk de mailtjes/sms niet te lezen. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan iemand me uitleggen wat deze angst is? - Pagina 3 Empty Re: Kan iemand me uitleggen wat deze angst is?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum