Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IVF - Kan iemand mij uitleggen

3 plaatsers

Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Paper Crown zo 24 jul 2011 - 21:57

Hoe je weet hoeveel 'eenheden' je moet spuiten? En hoeveel keer op 1 dag.. en hoe vaak moet je echo's laten maken? Elke dag? Ik werk een kippeneind van het VU en ik mag gewoon onder werktijd ofcourse, maar toch wil ik het nu weten ipv af te wachten tot 20 september.

Bedankt vast!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 22:01

Dat verschilt echt per persoon en per medicijn hoeveel je moet spuiten. Ik spoot de standaard eenheden Puregon, dat was 125 eenheden. Maar je krijgt helemaal een spuitschema mee waar precies op staat beschreven wat je spuit en wanneer. Puregon spoot ik om de eicellen te stimuleren en daarnaast moet je ook 1 spuit Decapeptyl (of een ander middel) gebruiken om je eigen cyclus helemaal stil te leggen. Ik weet niet of je een lange of korte route krijgt, maar bij een lange route moet je ook vantevoren aan de pil.

Qua echo's: ik had 1 uitgangsecho, om te kijken of alles rustig was. Daarna 5 dagen later weer 1 en dan om de dag. In totaal zonder de uitgangsecho's 4/5 echo's. Maar ik begrijp van anderen dat de meeste mensen minder echo's hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Paper Crown zo 24 jul 2011 - 22:07


Oh oke, thanks! Dit is een stuk duidelijker en nu weet ik ook waarom ik zoveel verschillende verhalen een eenheden lees.. iedereen heeft dus een ander schema. Mmm..

Hoe voel jij je? Je hebt zaterdag de TP gehad toch?

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 22:14

Ja, je hebt het dus in deze volgorde ongeveer:

Eerst paar weken de pil, als je al aan de pil bent niet stoppen want dan is het handiger gewoon door te gaan natuurlijk.
Op gegeven moment ga je bijv Decapeptyl spuiten, 1 per dag. 3 dagen daarna stop je met de pil en word je ongesteld. Dan blijf je de Decapeptyl zo'n 1,5 week doorspuiten.
Na 1,5 week heb je een echo om te kijken of het rustig is en dan begin je aan bijv de Puregon. Dat doe je gemiddeld zo'n 1,5 en dan heb je de punctie en 3 (?) dgn later een terugplaatsing.

Zo ging het bij mij in ieder geval!

Ja gaat wel goed hier, weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Dinsdag over een week kan ik ongesteld worden. Als ik het dan niet word ga ik pas hoop houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Paper Crown zo 24 jul 2011 - 22:24



Oke, heel duidelijk. Ik krijg inderdaad een lange protocol.. ze zeiden dat je daarmee beter oogst.. zal wel. Ik moet dan idd aan de pil (we doen het nu met condoom tijdens de vruchtbare dagen,omdat ik wel zwanger kan worden maar niet blijven,zit niet te wachten op de volgende miskraam), maar ze zijn nu aan het onderzoeken of ik IVF in eigen cycli mag doen. Ik had vorige week een echo, en daaruit bleek dat er net 1 eitje was gesprongen ze zag een gesprongen eitje in ieder geval en ik had nog 3 'te springen' ik had dus van mezelf al 4 eitjes gemaakt, die natuurlijk verloren gaan omdat er maar 1 eitje per keer springt. Ik heb een zeer regelmatige cyclus en daarom zou ik wel eens in aanmerking komen.. dan scheelt een hoop gespuit, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat ik een normale IVF krijg.
Maar ik kom ook in aanmerking om te proberen de hydrosalphinxen te verwijderen.. dus dilemma's alom!

Succes met deze poging. 3x is scheepsrecht. Ik las over bepaalde producten die de innestelling kunnen bevorderen.. wil je dat hebben?

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 22:29

Ik hoop voor je dat dat kan, dat zou echt veel fijner zijn! Hoef je dan helemaal niks te spuiten? Ik weet niet goed hoe dat in zijn werk gaat namelijk.

Welke middelen bedoel je? Ik gebruik wel Utrogestan, maar dat is standaard. Dat is om
het progesteron gehalte omhoog te brengen. Echt vies spul is dat haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Paper Crown zo 24 jul 2011 - 22:32

James schreef:Ik hoop voor je dat dat kan, dat zou echt veel fijner zijn! Hoef je dan helemaal niks te spuiten? Ik weet niet goed hoe dat in zijn werk gaat namelijk.

Welke middelen bedoel je? Ik gebruik wel Utrogestan, maar dat is standaard. Dat is om
het progesteron gehalte omhoog te brengen. Echt vies spul is dat haha.

Jawel, je moet wel spuiten maar veel minder, ik hoor volgende keer (20september) meer daarover. Dan hoor je het wel van me.

Nee, ik bedoel dingen die je kunt nuttigen voor het innestelen. Bijvoorbeeld: tarwekiemolie capsules, rooibosthee dat soort dingen. En Groene thee weer helemaal niet!

Ja, ik hoorde dat je die bolletjes in moet brengen.. ieuw!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 22:44

Ik ben benieuwd!

Ik gebruik wel zinktabletten ter stimulatie voor het slijmvlies, maar verder niet. Vorige pogingen wel gedaan (de zink niet), ook acupunctuur maar ik denk dat je gewoon een flinke dosis geluk moet hebben. Acupunctuur heeft wel geholpen met de bijwerkingen trouwens. Dat is wel een aanrader.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  sharky ma 25 jul 2011 - 4:58

Ik spoot wat minder eenheden puregon, namelijk 100. Ik reageer erg goed op de hormonen vandaar de lage dosering. Heb 3 keer een echo gehad, 1 keer een uitgangsecho en 2 keer een follikelmeting. En toen konden we de punctie al plannen want dan weten ze hoe snel je follikels groeien.
Die utrogestancapsules , daar heb ik geen moeite mee. Het is idd een beetje vies maar met een inlegkruisje merk je er vrij weinig van hoor. Je moet er wel 3 keer per dag aan denken,dat vind ik wat lastiger zeker als ik niet thuis ben. Vind het toch een beetje onfris om ze op een andere plek te moeten gebruiken.
Ik hoop voor je dat je gewoon in je eigen cyclus mag beginnen. Al moet ik zeggen dat ik het lange protocol heb gevolgd en dit ook niet al onprettig heb ervaren. Probeer er zo blanco mogelijk in te stappen en probeer zo positief mogelijk te zijn.
Acupunctuur kan idd helpen. Ik heb het niet bij deze ivf poging gedaan maar wel tijdens de iui. Ben er toen niet zwanger mee geraakt maar het heeft me wel geholpen goed te ontspannen waardoor ik alles makkelijker kon doorstaan op dat moment.


sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  blauwwitrood ma 25 jul 2011 - 8:24

Ik volgde ook het lange protocol. Eerst paar weken pil, daarna Decapeptyl en daarna 150 eenheden Gonal F.
Na de uitgangsecho had ik na 6 dgn de 1e echo, 3 dagen later weer en dan na 2/3 dagen nog een keer. En 2x moesten we een dag later nog voor een 4e echo. En 2 dagen daarna de punctie. Na 2 dagen werden we gebeld over het aantal bevruchtingen en de dag erna was dan de terugplaatsing.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IVF - Kan iemand mij uitleggen Empty Re: IVF - Kan iemand mij uitleggen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum