Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Gulden terug?

+6
Esperanza
Blond
PrimaBella
Raindrop
Jeanette
Caroow
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De gulden of de euro?

De Gulden terug? Lijn111017%De Gulden terug? Lijn1110 17% 
[ 15 ]
De Gulden terug? Lijn111048%De Gulden terug? Lijn1110 48% 
[ 43 ]
De Gulden terug? Lijn111035%De Gulden terug? Lijn1110 35% 
[ 31 ]
 
Totaal aantal stemmen : 89
 
 

De Gulden terug? Empty De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 12:32

In het DagCafé zag ik dat ze het hadden over Hyves haha, ik kijk daar echt nooit meer op maar dacht; ff spieken en toen zag ik deze poll staan. Vond het wel leuk om hier ook te plaatsen, ben benieuwd naar wat jullie kiezen!

De PVV gaat onderzoeken of de gulden kan terugkeren. Als blijkt dat het niet te duur is om de euro te verlaten, moet een referendum worden uitgeschreven, aldus Wilders. Welk bureau dit allemaal moet gaan uitzoeken is nog onduidelijk.

Volgens de meeste andere partijen is een terugkeer naar de gulden onzin. Het lost de oorzaak van de economische problemen niet op, aldus PvdA'er Diederik Samson. Ook het CDA en de VVD willen de euro houden. Alexander Pechtold van D66 vraagt zich af of Wilders ook een terugkeer naar de dukaat (1586-1808) gaat onderzoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 12:34

Het kost misschien de overheid niet te veel om het te laten, maar volgens mij is het voor een hoop anderen duur genoeg. En, ik denk niet dat de problemen oplossen als we terug gaan naar de gulden.

Van mij mag de Euro blijven!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 12:35

Jongen, daar is toch al een topic over!! Okee, geen pol, dat klopt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 12:36

Ondanks dat ik echt een liefhebber ben van de Gulden, en dus ook heb gestemd op "Ik wil de Gulden terug", weet ik dat het gewoon niet haalbaar is om de Gulden daadwerkelijk terug te halen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 12:36

Smikkell schreef:Jongen, daar is toch al een topic over!! Okee, geen pol, dat klopt!

Ik ben echt geen jongen hoor! Dan had ik mezelf wel Broertje genoemd... Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 12:47

Zusje schreef:
Smikkell schreef:Jongen, daar is toch al een topic over!! Okee, geen pol, dat klopt!

Ik ben echt geen jongen hoor! Dan had ik mezelf wel Broertje genoemd... Wink
Wat zijn mensen vandaag flauw bezig met mijn missende letters. Je wil niet weten wat er allemaal gestaan heeft voor ik op verzenden drukte. Pall, pill, oll... het wil vandaag niet lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Jeanette vr 11 nov 2011 - 13:09

Ik vond de Gulden ook leuk, maar lijkt me niet echt haalbaar om die terug te halen. En daarnaast ben ik nu ook blij met de Euro en mag die van mij blijven. Ik vind het wel handig als ik binnen de EU reis, dat ik geen geld meer hoef te wisselen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Raindrop vr 11 nov 2011 - 13:56

Jeanette schreef:Ik vond de Gulden ook leuk, maar lijkt me niet echt haalbaar om die terug te halen. En daarnaast ben ik nu ook blij met de Euro en mag die van mij blijven. Ik vind het wel handig als ik binnen de EU reis, dat ik geen geld meer hoef te wisselen.

Helemaal mee eens!

En alleen de munten en brieven opnieuw laten maken kost toch al enorm veel, dan wordt alles straks nog duurder laughcry
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 14:00

Jeanette schreef:Ik vond de Gulden ook leuk, maar lijkt me niet echt haalbaar om die terug te halen. En daarnaast ben ik nu ook blij met de Euro en mag die van mij blijven. Ik vind het wel handig als ik binnen de EU reis, dat ik geen geld meer hoef te wisselen.
Zoals ik in het andere topic ook al schreef ik het nog maar de vraag hoelang dat nog zo blijft. Als andere landen wel besluiten terug te gaan of moeten gaan naar hun eigen munt is dat effect natuurlijk ook weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:38

Ben nu wel weer gewend aan de Euro en heb geen zin in telkens een wissel. Dus Euro mag blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:45

Smikkell schreef:
Jeanette schreef:Ik vond de Gulden ook leuk, maar lijkt me niet echt haalbaar om die terug te halen. En daarnaast ben ik nu ook blij met de Euro en mag die van mij blijven. Ik vind het wel handig als ik binnen de EU reis, dat ik geen geld meer hoef te wisselen.
Zoals ik in het andere topic ook al schreef ik het nog maar de vraag hoelang dat nog zo blijft. Als andere landen wel besluiten terug te gaan of moeten gaan naar hun eigen munt is dat effect natuurlijk ook weg.

Of als landen uit de euro gemeenschap worden gezet.
Er is ook een kans dat de 'sterke' landen samen een munt gaan krijgen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:57

Smikkell schreef:
Zusje schreef:
Smikkell schreef:Jongen, daar is toch al een topic over!! Okee, geen pol, dat klopt!

Ik ben echt geen jongen hoor! Dan had ik mezelf wel Broertje genoemd... Wink
Wat zijn mensen vandaag flauw bezig met mijn missende letters. Je wil niet weten wat er allemaal gestaan heeft voor ik op verzenden drukte. Pall, pill, oll... het wil vandaag niet lukken.

Lieve schat, ik had niet eens gezien dat je een spelfout had gemaakt. Ik wilde benadrukken dat er inderdaad geen poll was door het dikgedrukt te maken Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 21:48

Maura schreef:Ondanks dat ik echt een liefhebber ben van de Gulden, en dus ook heb gestemd op "Ik wil de Gulden terug", weet ik dat het gewoon niet haalbaar is om de Gulden daadwerkelijk terug te halen.


+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  PrimaBella vr 11 nov 2011 - 22:20

Ik heb eigenlijk nooit bewust met de gulden betaald en gerekend. (jonkie dat ik nog ben :P )
Dus ik heb gestemd op 'de euro is wel handig'!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 22:44

Voeg die topics eens samen als zijne een ware moderator. Ik blijf niet alles dubbel posten. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 22:47

Megara schreef:Voeg die topics eens samen als zijne een ware moderator. Ik blijf niet alles dubbel posten. :P

Ik weet niet of dat gaat als je een poll erin hebt gezet en heb het andere topic eerlijk gezegd niet eens gezien Very Happy. Zak ik nu in punten bij je? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 22:50

Zusje schreef:
Megara schreef:Voeg die topics eens samen als zijne een ware moderator. Ik blijf niet alles dubbel posten. :P

Ik weet niet of dat gaat als je een poll erin hebt gezet en heb het andere topic eerlijk gezegd niet eens gezien Very Happy. Zak ik nu in punten bij je? Very Happy

Nee joh! Als oprichter van de hele bende kan je weinig meer fout doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Blond vr 11 nov 2011 - 23:19

De euro mag van mij gewoon blijven. Wel ben ik erg benieuwd naar het onderzoek van Geert Wilders of het beter zou zijn om de gulden te laten herintreden in Nederland
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Esperanza vr 11 nov 2011 - 23:41

Terug gaan naar de gulden lost de economische problemen niet op, dus laten we maar lekker bij de euro blijven.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  mzcharlotte vr 11 nov 2011 - 23:53

Ik heb niet gestemd omdat ik niet echt weet of het een voor- of nadeel is en ik ben blij dat er eerst uitvoerig onderzoek wordt gedaan, voordat er zomaar iets wordt geroepen. Enerzijds sta je met z'n allen met de euro sterk natuurlijk, anderzijds voel ik ook wel wat voor de gulden (maar misschien is dat meer nostaligsch dan ergens op gebaseerd). Ik laat het PVV lekker uitzoeken en op basis van de uitkomsten formuleer ik een mening.

Ik heb overigens ook niet echt wat tegen de euro. Ik werkte nog niet echt toen, of ik betaalde geen vaste lasten, dus ik heb geen vergelijkings materiaal. Ik heb gisteren wel berekend wat ik omgerekend zou verdienen en dat klinkt wel heel leuk haha!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Caresses vr 11 nov 2011 - 23:56

10 jaar geleden had ik gezegd de gulden, maar denk niet dat dat nu een oplossing is. Alhoewel, wel goed voor m'n portemonnee, dan vind ik alle prijzen ineens zo hoog Wink). Houden die euro dus!

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 0:43

Het lijkt me dat het veel te veel geld kost om het überhaupt weer om te gooien naar de gulden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 3:45

Lijkt me geen handig plan om de gulden terug te halen. Alle winkeliers en bedrijven hebben zich nu aangepast op de euro. Zet je dat terug, dan kost dat, lijkt mij, klauwen vol geld!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  SuperGrover za 12 nov 2011 - 4:47

De gulden terug lijkt me geen slim idee, maar eventueel een referendum vind ik een compleet achterlijk idee. 99% van de bevolking weet hier geen kloot van af. Ik zelf ook niet hoor, ik ben best economisch onderlegd, maar deze eurocrisis is zo ingewikkeld en alle mogelijke acties hebben zo verregaande consequenties, die we ongetwijfeld niet eens allemaal kunnen overzien... Zulke beslissingen laat je dan toch niet over aan het 'domme' volk? Hiervoor zijn toch economen opgeleid?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Zeester za 12 nov 2011 - 4:50

Het lijkt mij niet haalbaar om de gulden terug te krijgen.
Achteraf hadden ze er beter over na moeten denken. Nederland heeft de euro veel te duur gekocht.
Waardoor alles duurder is geworden. Het terugdraaien lijkt mij een onhaalbare taak.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Gulden terug? Empty Re: De Gulden terug?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum