DagCafé
+21
Admin
Tiana
luenca
sonly
Burn
Rush
Suus
Chocolate Cookie
Pompoen
Sjaantje
Elsje
Lotus
Toet
_Lacey_
Bimbam
May
Yaelynn
xxDila
Merai
Erin
Alex
25 plaatsers
Pagina 20 van 40
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: DagCafé
Hihi, mja is toch zo?
Hier ook een redelijk rustig dagje. Mijn ouders en broer zijn net weg, zoonlief heeft zijn middagslaapje en heb een beetje in huis gerommeld.. Even tijd voor mezelf!
Hier ook een redelijk rustig dagje. Mijn ouders en broer zijn net weg, zoonlief heeft zijn middagslaapje en heb een beetje in huis gerommeld.. Even tijd voor mezelf!
Yaelynn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Lotus schreef:Ik zit al de hele dag een beetje te hangen. Heb last van mijn maag en ben niet gaan sporten. Ben weer begonnen in een boek over mindfulness en begin nu ook weer met een 8 weken programma dat daarin staat, in de hoop dat ik het weer wat meer kan integreren in mijn leven. Maar ik voel me wel een beetje inactief vandaag. Misschien straks nog een stukje lopen. Ben alleen bang dat ik bevries.
Ooo ik heb een boekje over mindmapping, is dat ongeveer hetzelfde als mindfulness?
Yaelynn- Fluisteraar
Ik kom niet overeind, en ik wilde nog even wat dingen in huis doen... maargoed, een lazy sunday is ook niet verkeerd. Al moet ik dan wel morgen meer doen
Gast- Gast
Yaelynn, je ticker is grappig. Ik zou er bijna een ticker voor nemen..
Lotus, ik doe oppaswerk bij een aantal gezinnen.
Lotus, ik doe oppaswerk bij een aantal gezinnen.
Gast- Gast
Hey Smikkie!!
Erin- Ratel
- Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Jaelynn, nee, daar heeft het helemaal niets mee te maken.
Leuk, Smikkell!
Leuk, Smikkell!
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Alles ok?
Erin- Ratel
Ik ben de informatie van de cursus Mindfulness eerder dit jaar ook weer aan het terughalen en toepassen, maar ik blijf snel afgeleid en terug gaan in mijn hoofd.
Lukt het jou, Lotus? Heb je er wat aan?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik ben de informatie van de cursus Mindfulness eerder dit jaar ook weer aan het terughalen en toepassen, maar ik blijf snel afgeleid en terug gaan in mijn hoofd.
Ok, wat is mindfulness precies?
Yaelynn- Fluisteraar
Ik heb al drie keer een training gedaan, 1,5 keer zelfstandig een 8 weken programma gedaan. En nu dus maar weer begonnen. Het kost me heel veel moeite om niet steeds te oordelen en om mijn aandacht in het hier en nu te houden. Maar ik merk dat het wel goed voor me is als ik het probeer. Dus vandaar maar de zoveelste poging. Het zou fijn zijn als ik het deze keer ook echt kan vasthouden.
Lotus- Ratel
Mindfulness is heel kort gezegd een staat van zijn waarin je niet oordeelt en in het hier en nu aanwezig bent met je aandacht.Yaelynn schreef:Ok, wat is mindfulness precies?
Lotus- Ratel
Lief dat je er naar vraagt Smikkel! Ik heb er nog steeds wel moeite mee maar heb naar jullie tips geluisterd. Ik eet nu ook wat lichtere maaltijden en in kleinere porties (dank nog daarvoor). En ik heb sinds een paar dagen een mandarijnen verslaving. Die brok in mijn keel en misselijkheid zit er nog wel maar ja ik denk dat je daarmee gelijk hebt met stress.
Erin- Ratel
Gaat het niet zo lekker, Erin?
Lotus- Ratel
Nee zit niet zo lekker in mijn vel de afgelopen tijd maar we maken het er beste van Het komt allemaal wel weer goed ooit!
Erin- Ratel
Lotus schreef:Mindfulness is heel kort gezegd een staat van zijn waarin je niet oordeelt en in het hier en nu aanwezig bent met je aandacht.Yaelynn schreef:Ok, wat is mindfulness precies?
O dat zou wel wat voor me zijn aangezien ik supersnel afgeleid ben en meestal voor anderen afwezig lijk te zijn. zo zeg ik vaak ja terwijl ik nee bedoel en andersom, dit komt omdat ik er dan niet helemaal bij ben en met een half oor luister... Bad thing!
Yaelynn- Fluisteraar
Als ik iets voor je kan doen, moet je het maar laten weten..oOErinOo. schreef:Nee zit niet zo lekker in mijn vel de afgelopen tijd maar we maken het er beste van Het komt allemaal wel weer goed ooit!
Ik hoop het ook, TD. Ik hoop dat ik de discipline kan opbrengen om het vast te houden. Maar er is nu in ieder geval weer een begin.
Lotus- Ratel
Ze zeggen ook wel eens dat je minder in je hoofd moet zitten (gedachtes/oordelen/labels plakken) en meer in je lichaam moet gaan wonen. Je lichaam voelen en ervaren (en dan zonder oordeel )Lotus schreef:Mindfulness is heel kort gezegd een staat van zijn waarin je niet oordeelt en in het hier en nu aanwezig bent met je aandacht.Yaelynn schreef:Ok, wat is mindfulness precies?
Dit wordt vaak gegeven aan mensen die problemen hebben met hun lichaam/eten of aan mensen die veel lichamelijke pijn ervaren uit stress. Sommige mensen zijn echt het contact met hun lichaam kwijt en kunnen wanneer zij op een matje liggen hun benen niet voelen of daar met hun aandacht heen gaan.
Anderen blijven maar nadenken, ook als ze moeten ontspannen. Wanneer ze geluiden horen kijken ze naar waar het geluid vandaan komt en wat het is i.p.v. alleen het geluid waar te nemen en verder niets. Of zijn al heel snel weer bezig met de boodschappen van morgen of onzekere gedachtes.
Wat je ook leert bij Mindfulness is dingen er laten zijn. Voel je die pijn in je arm, laat het er zijn, heb er geen oordeel over. Ga er met je gedachte heen. Heb je kriebel aan je neus, ga niet meteen uit automatisme krabben maar ga er met je gedachte naartoe.
Vooral met dit laatste stukje heb ik erg veel moeite. Hoe meer ik mij op mijn lichaam en klachten concentreer hoe bewuster ik er van word en hoe meer last ik er van krijg. Op sommige plekken kan ik mijn aandacht niet eens krijgen. Maar dat moet ik dus meer doen omdat mijn problemen blijkbaar voornamelijk ontstaan door het niet luisteren naar mijn lichaam en het negeren van pijn en onvermogen.
Lotus, herken je dit stukje tekst?
Laatst aangepast door Smikkell op zo 13 nov 2011 - 2:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat fijn dat je wat aan onze tips hebt en ze ook toepast. Ik hoop dat het gewoon wat tijd nodig heeft en uiteindelijk wel weer beter gaat. Maar het is wel verstandig om ook te onderzoeken waar die stress vandaam komt en dat aan te pakken..oOErinOo. schreef:Lief dat je er naar vraagt Smikkel! Ik heb er nog steeds wel moeite mee maar heb naar jullie tips geluisterd. Ik eet nu ook wat lichtere maaltijden en in kleinere porties (dank nog daarvoor). En ik heb sinds een paar dagen een mandarijnen verslaving. Die brok in mijn keel en misselijkheid zit er nog wel maar ja ik denk dat je daarmee gelijk hebt met stress.
Gast- Gast
Lotus schreef:Als ik iets voor je kan doen, moet je het maar laten weten..oOErinOo. schreef:Nee zit niet zo lekker in mijn vel de afgelopen tijd maar we maken het er beste van Het komt allemaal wel weer goed ooit!
Ik hoop het ook, TD. Ik hoop dat ik de discipline kan opbrengen om het vast te houden. Maar er is nu in ieder geval weer een begin.
Precies de stap is weer gezet. Je blijft wel proberen en dat is heel goed!
Gast- Gast
Smikkell, ja, dat klopt wel wat je schrijft. Het wordt ook steeds meer bij psychische problemen toegepast, zoals (terugkerende) depressies, PTSS, angstklachten.
Het is voor mij inderdaad een uitdaging om minder in mijn hoofd te zitten. Om meer te ervaren wat er is.
Het is voor mij inderdaad een uitdaging om minder in mijn hoofd te zitten. Om meer te ervaren wat er is.
Lotus- Ratel
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Pagina 20 van 40
Permissies van dit forum: