Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opa's en oma's betalen voor oppassen

+9
Susan
Sneeuwwitje
Blue flower
Lindsya
Bolleke
Parisienne
xxjojootjexx
Bruintje Beer
yes1984
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Opa's en oma's betalen voor oppassen - Pagina 2 Empty Re: Opa's en oma's betalen voor oppassen

Bericht  Sjonno vr 31 dec 2010 - 0:49

Mijn moeder is gastouder van Rick en Lisa. Zij wilde niets hebben voor het oppassen maar wij vonden dit een mooie oplossing.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opa's en oma's betalen voor oppassen - Pagina 2 Empty Re: Opa's en oma's betalen voor oppassen

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 0:51

Misschien zou het hier ook wel anders zijn als mijn ouders het niet nodig zouden hebben..

Gast
Gast

Bericht  yes1984 vr 31 dec 2010 - 0:55

Sjonno schreef:Mijn moeder is gastouder van Rick en Lisa. Zij wilde niets hebben voor het oppassen maar wij vonden dit een mooie oplossing.

Maar als gastouder moeten ze een cursus gedaan hebben of niet?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Sneeuwwitje vr 31 dec 2010 - 0:56

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95

Bericht  Bolleke vr 31 dec 2010 - 1:10

Wij helpen elkaar egwoon graag, misschoen ook anders omdat ik alleenstaand ben, maar ik kook weer voor hun als ik een vrije dag heb, geef ze een kleingheidje enzo. Vinden ze leuker als dat ik hun per uur zou gaan betalen.
Voor 60 per dag kun je je kindje ook naar een kdv brengen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sneeuwwitje vr 31 dec 2010 - 1:19

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 1:28

Hier passen mijn ouders en schoonouders op de vrijdag op ( om en om) en ze willen er niks voor, ze krijgen 1 keer in de zoveel tijd een leuk bedankje.

Gast
Gast

Bericht  Mizzie vr 31 dec 2010 - 2:01

Sjonno,

Mag ik vragen waar jouw moeder die cursus heeft gedaan. Ik wil ook graag dat mijn moeder oppast, maar ik vind het allemaal zo onoverzichtelijk!
Owja dat wilde ik ook nog vragen. Betaal je dan ook bemiddelingskosten aan het gastouderbureau?

Gr. Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 2:11

kruimelje schreef:Wij helpen elkaar egwoon graag, misschoen ook anders omdat ik alleenstaand ben, maar ik kook weer voor hun als ik een vrije dag heb, geef ze een kleingheidje enzo. Vinden ze leuker als dat ik hun per uur zou gaan betalen.
Voor 60 per dag kun je je kindje ook naar een kdv brengen.
Mijn broer helpt mijn ouders ook graag Wink

Daarbij heeft een KDV openingstijden, mijn moeder niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 5:01

Mijn moeder komt elke week een dag (soms ook nog een extra dag samen met mijn vader), zodat ik wat aan mijn studie kan werken en ze maakt dan ook het hele huis schoon. Tot nu toe niet per uur betaald, maar heb voor volgende week een afspraak met een gastouderbureau, kijken wat de opties zijn.

Ze wilde er niets voor hebben omdat ik nog studeer, dus heb haar regelmatig een cadeautje gegeven, zoals pakketten van Sabon, biosscoopbonnen twv € 50,- en elke week als ze er is gaan we samen ergens buiten lunchen. En ze gaan een weekje (of gedeelte van de week) mee naar center parcs en we nemen ze mee naar Marokko.

Mijn moeder komt dan altijd met de trein en is dan 2.45 uur per enkele reis kwijt. Treinkaartje is volgens mij rond de dertig euro. Zou het dus belachelijk vinden als ze er niets voor zou krijgen. Ook al wil ze het zelf graag omdat ze de kinderen anders zo weinig ziet.

Vind ook dat veel er wel erg makkelijk over denken, zeker als het om meerdere dagen per week gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 5:43

Niks. Mijn moeder past 1 dag in de week op onze zoon en mijn schoonmoeder 1 tot 2 dagen.
Ze krijgen een in de zoveel tijd een bosje bloemen of iets anders leuks.

Gast
Gast

Bericht  Tazz vr 31 dec 2010 - 6:27

Mizzie schreef:Sjonno,

Mag ik vragen waar jouw moeder die cursus heeft gedaan. Ik wil ook graag dat mijn moeder oppast, maar ik vind het allemaal zo onoverzichtelijk!
Owja dat wilde ik ook nog vragen. Betaal je dan ook bemiddelingskosten aan het gastouderbureau?

Gr. Mizzie

Het is geen cursus maar een opleiding. Een MBO2 zorg en welzijn opleiding. En je moet tegenwoordig ook een dag per week gaan stage lopen.

Hier gaat mijn schoonmoeder ook 1 dag in de week oppassen en ze doet dit om ons te helpen want wij hebben het ook niet breed, zij zelf ook niet. Maar ze doet dit voornamelijk uit liefde voor haar kleinkinderen. Ik vind het wel raar dat je je (schoon)ouders per se moet betalen. Wij zullen dan waarschijnlijk ook wel eens een cadeautje kopen.

Ik vind 60 euro per dag ook veel, dan kan ik ze beter thuis houden of naar een kdv brengen
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 6:40

Hier passen mijn moeder en schoonmoeder op als ik aan het werk ben. We willen volgend jaar gaat kijken wat een gastouder voor ons kan betekenen. Meer omdat we graag een 3e kindje willen, mijn moeder kan dat geestelijk/lichamelijk niet aan, ook mijn schoonzusje is voor een kindje bezig dus vind ik het ook dat mijn schoonmoeder ook daar kan oppassen.
Verder zou ik het ook gewoon prettig vinden iemand voor de lange dagen en de rest gewoon de oma's weer. Wel wil ik dan een gastouder aan huis (dat kan toch ook?) zeker als er 3 kids zijn. Dit zal dan pas in 2012 zijn haha....eerst nog maar ens stoppen met de pil, zwanger raken, bevallen en dan na het verlop pas....

liefs

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 1 jan 2011 - 0:38

nou feit blijft gewoon dat als ik mijn ouders 60 euro zou moeten betalen dat ik hem dan een dag extra naar een KDV zou brengen. Ik zou nooit zo'n overeenkomst met mijn ouders willen, en ben ook blij dat zij het graag willen doen omdat ze het heel erg leuk vinden en niet omdat ze het moete, want ze krijgen betaald.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  yes1984 za 1 jan 2011 - 0:57

Ik vind € 60,- per dag ook veel! Ze past nu ook op kinderen daar krijgt ze ook voor betaald. Ik was gewoon even benieuwd wat redelijk is om per keer te geven.
Ik wil het liefst ons kindje naar haar brengen, zodat zij thuis de vrijheid heeft en niet hier het huishouden hoeft te doen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: