Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

+5
bolus26
Blond
Zora
snowflakes
Silva
9 plaatsers

Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Silva ma 7 nov 2011 - 8:18

Even wat vraagjes over de premaster en de master:

Wie heeft dit gedaan en wat is jullie ervaring ermee?
Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht?
Op welke universiteit heb je de master gedaan?
Welke vorm van toelating heb je moeten doen?
Heb je het gehaald of ben je nog bezig?
Heb je al (vooruitzicht op) een baan?
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  snowflakes ma 7 nov 2011 - 8:40

Even wat vraagjes over de premaster en de master:

Wie heeft dit gedaan en wat is jullie ervaring ermee?
Ik heb vorig jaar de pre-master gedaan en doe nu de master.

Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht?
Ik vond de pre-master prima te doen. We hadden weinig contacturen en er werd verwacht dat je veel zelfstudie doet. Ik had verwacht dat statistiek moeilijk zou zijn, maar dit viel me uiteindelijk reuze mee. De master is wat drukker, maar nog steeds goed te doen. Ik loop 3 dagen in de week stage, heb 1 dag in de week onderwijs en er staan 2 dagen voor het doen van je masterthesis (onderzoek+scriptie).

Op welke universiteit heb je de master gedaan?
Universiteit Utrecht

Welke vorm van toelating heb je moeten doen?
Ja, ik heb vorig jaar een toelatingstoets gedaan. Dit was in de vorm van een Engelse tekst over een pedagogisch onderwerp, waarbij je open vragen moest beantwoorden en ook je eigen mening moest geven. Verder moest je wiskunde op minimaal HAVO-niveau voldoende hebben afgerond en moet je een passende HBO-opleiding hebben gedaan (zoals PABO, SPH, HBO-Verpleegkunde e.d.).

Heb je het gehaald of ben je nog bezig?
Ik ben nog bezig smile

Heb je al (vooruitzicht op) een baan?
Ik ben me al wel aan het orienteren op de banenmarkt, maar vrees dat het aanbod van orthopedagogen groter is dan de vraag. Mocht het niet direct lukken, dan heb ik altijd mijn hbo-diploma achter de hand, waar wel werk zat in te vinden is smile

Mocht je nog meer vragen hebben, stel maar!
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Zora ma 7 nov 2011 - 8:41

Ik ben bezig met 2 schakeljaren 's avonds om aan de master te kunnen beginnen. Ik doe deze aan een schakelstichting , op zichzelfstaand, maar wel via de R.uG. Ik heb al een master afgerond, dus qua moeilijkheidsgraad valt het voor mij mee. Ik vind meer de combinatie werken en studeren zwaar, maar goed, dat wist ik van tevoren smile

Ik ben toegelaten omdat ik dus al een master heb behaald. Daarnaast nog een aantal vrijstellingen extra gekregen. Ik heb nu al een baan, waarin ik na mijn master eventueel meer orthopedagogisch verantwoord werk zou kunnen doen, maar dat duurt nog zo lang... geen idee of ik dan nog werkzaam ben waar ik nu werk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 8:49

Ik heb de master SEN gedaan (Special Educational Needs, richting leerproblemen).

Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht? Het was lastiger dan het HBO, maar voor mij in ieder geval prima op niveau en wanneer je alles goed bijhield, dan kon je alles goed bijbenen. Je moet er rekening mee houden dat je veel Engelstalige wetenschappelijke literatuur moet lezen. Wij moesten ook nog eens elk artikel verantwoorden op uitgebreide formulieren.

Op welke universiteit heb je de master gedaan? Ik heb dat op het W.indesheim in Zwolle gedaan. Het wordt ook niet gezien als universitair, maar als post-HBO.

Welke vorm van toelating heb je moeten doen? Ik had een afgeronde HBO opleiding op zak. Dat was voldoende.
Heb je het gehaald of ben je nog bezig? Ik heb het in 1 voltijd jaar afgerond.

Heb je al (vooruitzicht op) een baan? Ik werk nu al 4 jaar. Deze master heeft mij zeker weten banen opgeleverd. Mijn cv is erg aantrekkelijk, namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Blond ma 7 nov 2011 - 9:00

Silva schreef:Even wat vraagjes over de premaster en de master:

Wie heeft dit gedaan en wat is jullie ervaring ermee? Ik heb de master mov gedaan, met een premaster. Dit is ook een master die aansluit op pedagogische wetenschappen.

Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht? Heel goed te doen, vooral de premaster. WO onderwijs past mij beter dan HBO onderwijs. Master was toch nog best pittig, zeker het eerste halfjaar waarbij ik stage liep en vakken volgde.

Op welke universiteit heb je de master gedaan? Universiteit van Utrecht

Welke vorm van toelating heb je moeten doen? Engelse tekst met open vragen en ik moest aantonen dat ik minimaal een 6 voor wiskunde had behaald op Havo niveau.

Heb je het gehaald of ben je nog bezig? Afgelopen september heb ik mijn diploma behaald.

Heb je al (vooruitzicht op) een baan? Nou, niet echt. Met de bezuinigingen en geen ervaring is het moeilijk. Ik heb wel als woensdag een soll gesprek bij een mov achting bedrijf, dus misschien binnenkort wel!?


Laatst aangepast door _Chance op zo 13 nov 2011 - 6:05; in totaal 1 keer bewerkt
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Zora ma 7 nov 2011 - 9:10

Youandi schreef:Ik heb de master SEN gedaan (Special Educational Needs, richting leerproblemen).

Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht? Het was lastiger dan het HBO, maar voor mij in ieder geval prima op niveau en wanneer je alles goed bijhield, dan kon je alles goed bijbenen. Je moet er rekening mee houden dat je veel Engelstalige wetenschappelijke literatuur moet lezen. Wij moesten ook nog eens elk artikel verantwoorden op uitgebreide formulieren.

Op welke universiteit heb je de master gedaan? Ik heb dat op het W.indesheim in Zwolle gedaan. Het wordt ook niet gezien als universitair, maar als post-HBO.

Welke vorm van toelating heb je moeten doen? Ik had een afgeronde HBO opleiding op zak. Dat was voldoende.
Heb je het gehaald of ben je nog bezig? Ik heb het in 1 voltijd jaar afgerond.

Heb je al (vooruitzicht op) een baan? Ik werk nu al 4 jaar. Deze master heeft mij zeker weten banen opgeleverd. Mijn cv is erg aantrekkelijk, namelijk.

Ik kan me voorstellen dat het in combinatie met je vooropleiding voor jou goed heeft uitgepakt, maar in mijn werkomgeving is een Master SEN echt niet te vergelijken met een O.rthopedagoog. Zeker omdat je met een SEN je zogenaamde 'CON.O' niet krijgt (behandelb.evoegdheid). Maar goed, die had jij waarschijnlijk al smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:20

Zora schreef:
Youandi schreef:Ik heb de master SEN gedaan (Special Educational Needs, richting leerproblemen).

Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht? Het was lastiger dan het HBO, maar voor mij in ieder geval prima op niveau en wanneer je alles goed bijhield, dan kon je alles goed bijbenen. Je moet er rekening mee houden dat je veel Engelstalige wetenschappelijke literatuur moet lezen. Wij moesten ook nog eens elk artikel verantwoorden op uitgebreide formulieren.

Op welke universiteit heb je de master gedaan? Ik heb dat op het W.indesheim in Zwolle gedaan. Het wordt ook niet gezien als universitair, maar als post-HBO.

Welke vorm van toelating heb je moeten doen? Ik had een afgeronde HBO opleiding op zak. Dat was voldoende.
Heb je het gehaald of ben je nog bezig? Ik heb het in 1 voltijd jaar afgerond.

Heb je al (vooruitzicht op) een baan? Ik werk nu al 4 jaar. Deze master heeft mij zeker weten banen opgeleverd. Mijn cv is erg aantrekkelijk, namelijk.

Ik kan me voorstellen dat het in combinatie met je vooropleiding voor jou goed heeft uitgepakt, maar in mijn werkomgeving is een Master SEN echt niet te vergelijken met een O.rthopedagoog. Zeker omdat je met een SEN je zogenaamde 'CON.O' niet krijgt (behandelb.evoegdheid). Maar goed, die had jij waarschijnlijk al smile

Ja, ik heb pabo gedaan, dus ik mag voor de klas (ook speciaal onderwijs) en mag remediërende plannen maken voor en uitvoeren met leerlingen met bijvoorbeeld dyslexie en dyscalculie. De master is voor mij een toevoeging en een verdieping, die ik op de pabo miste.
Ik heb in dat jaar master meer geleerd dan in 4 jaar pabo. Dat vond ik echt een flutopleiding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  bolus26 za 12 nov 2011 - 12:48

@ youandi mag ik vragen wat voro werk je dan nu doet?

ik heb dezelfde opleiding als jij gedaan maar ik blijf gewoon juf op een rec 4 school.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Zininzon zo 13 nov 2011 - 0:13

Zelf geen ervaring, maar 2 vriendinnen van me zijn nu bezig met hun scriptie en ze kunnen allebei blijven bij hun stageplek, dus hebben allebei ook al een baan
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 2:29

bolus26 schreef:@ youandi mag ik vragen wat voro werk je dan nu doet?

ik heb dezelfde opleiding als jij gedaan maar ik blijf gewoon juf op een rec 4 school.

Ik ben gewoon leerkracht op een reguliere basisschool.

Hier in het noorden is nauwelijks werk. Met deze opleiding heb ik mijn kennis verbreedt, waardoor ik aantrekkelijk ben voor de werkgevers hier. Ik merk dat ik met de master aardig wat voorsprong heb op mijn collega's, qua kennis van aanpakken, probleemgevallen, etc.

In de toekomst wil ik wel graag het speciaal onderwijs in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  piene1983 vr 25 nov 2011 - 3:47

Silva schreef:Even wat vraagjes over de premaster en de master:

Wie heeft dit gedaan en wat is jullie ervaring ermee?
Ik heb de premaster en de master orthopedagogiek gedaan. Ervaring is positief, wel heel theoretisch maar leerzaam.

Was het te doen of was het toch complexer dan verwacht?
Ik vond het te doen, ik heb mijn hele PABO opleiding gehunkerd naar dergelijke kennis dus ik was best gemotiveerd. Heel veel leeswerk, veel Engelstalig. Niet iedere prof kan goed vertellen. Statistiek vond ik moeilijk maar uiteindelijk erg meevallen. Tijdens en na mijn scriptie als afsluiting van mijn master raakte ik ernstig gedemotiveerd. Het schrijven van een scriptie vond ik niet perse moeilijk, de begeleiding was echter zodanig dat ik uiteindelijk een document heb ingeleverd waar nog maar weinig van mijzelf inzat omdat mijn begeleidster vond dat het precies op haar manier moest. Door deze demotivatie heb ik uiteindelijk ook mijn laatste registratie-eis niet behaald, de casussen heb ik laten zitten. Verder alle vakken en stages gedaan en gehaald. Diploma in the pocket maar geen registratie.

Op welke universiteit heb je de master gedaan?
Vrije Universiteit van Amsterdam omdat de premaster en de master daar in twee jaar kon. Druk maar haalbaar.

Welke vorm van toelating heb je moeten doen?
Wiskunde toets en Engels gesprek.

Heb je het gehaald of ben je nog bezig?
Gehaald.

Heb je al (vooruitzicht op) een baan?
Ik werk nu in het regulier onderwijs. Daar zie ik mezelf wel blijven. Wel wil ik op den duur richting het interne begeleiderschap of gedeeltelijk bij een onderwijsbegeleidingsdienst. Nu nog niet, wel makkelijk zo. Weinig uitdagend maar goed te doen.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Darius vr 25 nov 2011 - 7:51

Youandi schreef:
bolus26 schreef:@ youandi mag ik vragen wat voro werk je dan nu doet?

ik heb dezelfde opleiding als jij gedaan maar ik blijf gewoon juf op een rec 4 school.

Ik ben gewoon leerkracht op een reguliere basisschool.

Hier in het noorden is nauwelijks werk. Met deze opleiding heb ik mijn kennis verbreedt, waardoor ik aantrekkelijk ben voor de werkgevers hier. Ik merk dat ik met de master aardig wat voorsprong heb op mijn collega's, qua kennis van aanpakken, probleemgevallen, etc.

In de toekomst wil ik wel graag het speciaal onderwijs in.

Op welke school werk je? Ik kom namelijk op heeeeel veeeeel scholen in het noorden, misschien ben ik je wel eens tegengekomen! Mag ook via PM.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Aziraphale vr 25 nov 2011 - 7:58

Darius schreef:
Youandi schreef:
bolus26 schreef:@ youandi mag ik vragen wat voro werk je dan nu doet?

ik heb dezelfde opleiding als jij gedaan maar ik blijf gewoon juf op een rec 4 school.

Ik ben gewoon leerkracht op een reguliere basisschool.

Hier in het noorden is nauwelijks werk. Met deze opleiding heb ik mijn kennis verbreedt, waardoor ik aantrekkelijk ben voor de werkgevers hier. Ik merk dat ik met de master aardig wat voorsprong heb op mijn collega's, qua kennis van aanpakken, probleemgevallen, etc.

In de toekomst wil ik wel graag het speciaal onderwijs in.

Op welke school werk je? Ik kom namelijk op heeeeel veeeeel scholen in het noorden, misschien ben ik je wel eens tegengekomen! Mag ook via PM.

Dikgedrukte...Sorry, flauw smile

Ik ben trouwens ook leerkracht basisonderwijs in het noorden, Darius! In Drenthe.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Darius vr 25 nov 2011 - 8:50

Aziraphale schreef:

Ik ben trouwens ook leerkracht basisonderwijs in het noorden, Darius! In Drenthe.

Ik werk alleen in groningen en friesland. Tim.paan doet het werk in drenthe. Maar dan ben ik alsnog wel benieuwd op welke school jij werkt, wij wonen wel bijna in drenthe!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen) Empty Re: premaster en master orthopedagogiek (ped. wetenschappen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum