Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

+8
Penny Blossom
Cheesegirl
ShallY
Blond
May
Curious
l1n
Nana
12 plaatsers

Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Nana wo 5 okt 2011 - 2:09

Hoi meiden,

Ik ben mijn huidige werk best wel zat en vroeg me af wat andere meiden die SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd hebben nu voor werk hebben. Misschien doe ik inspiratie op voor een carrieremove?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  l1n wo 5 okt 2011 - 2:30

Nana schreef:Hoi meiden,

Ik ben mijn huidige werk best wel zat en vroeg me af wat andere meiden die SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd hebben nu voor werk hebben. Misschien doe ik inspiratie op voor een carrieremove?

Ik heb HBO pedagogiek gestudeerd en heb nu, met de crisis, echt problemen een baan op niveau te vinden hoor! Dus ik wens je succes dat je nu net een carriere switch wilt. Wat voor werk doe je nu?
Ikzelf werk in de kinderopvang en ben bezig met een heel andere opleiding, zodat ik in een ander werkveld verder kan gaan zoeken.

l1n
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Curious wo 5 okt 2011 - 4:09

Ik heb SPH gestudeerd en daarna m.anagement in de zorg en dienstverlening.
Werk nu als teamleider op een m.aatschappelijke c.risisopvang.
Heb met mn opleiding ook gewerkt in de j.eugdzorg op een l.eefgroep voor uithuisgeplaatste jongeren.
Bij de instellingen waar ik gewerkt heb zou je kunnen werken met een SPH opleiding als:
o.pvangmedewerker/g.roepswerker op een l.eefgroep/ c.risisopvang / s.ociaal pension
a.mbulant medewerker voor jongeren/gezinnen
w.oonbegeleider bij projecten als b.egeleid wonen, p.reventieve projecten

Als er vacatures extern worden uitgegeven zijn daar op dit moment inderdaad erg veel reacties op waardoor het mij ook lijkt dat je (met weinig tot geen ervaring) bijna niet aan de bak komt.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  May wo 5 okt 2011 - 4:16

Ik werk op een woongroep met kinderen met een verstandelijke beperking en bijkomende problematiek.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Blond wo 5 okt 2011 - 5:20

Ik heb een master Pedagogische Wetenschappen gedaan (geen ortho), en werk nu als planner bij een commercieel bedrijf, totaal niet in de richting waarin ik heb gestudeerd. Door de crisis zijn er gewoon weinig banen, en als ze er al zijn willen ze mensen met ervaring.

Gelukkig heb ik nu een hele leuke baan met genoeg doorgroeimogelijkheden. Ik zie wel waar het schip strandt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  ShallY wo 5 okt 2011 - 7:39

Ik heb SPH gestudeerd en werk nu op een kinderdagverblijf. Ik zou nog verder willen studeren maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Cheesegirl wo 5 okt 2011 - 21:22

Ik ben ik juni afgestuurd SPH, maar tot op heden kan ik helaas geen SPH gerelateerde baan vinden. Nu werk ik dus in een supermarkt. Ik heb hiervoor in een orthopedagogisch dagcentrum gewerkt voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Deze baan was, net als vele banen vanuit SPH, op mboniveau.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Penny Blossom wo 5 okt 2011 - 21:33

Ik studeer nog SPH en werk, op basis van een invalcontract, op veel groepen binnen een organisatie.
De ene keer werk ik op een woongroep voor volwassenen met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblematiek. De andere keer op een woongroep voor de doelgroep SGLVG. Het varieert.

Binnen de instelling zou ik ook kunnen invallen op groepen met kinderen, ouderen, logeerhuizen, dagbesteding etc. Maar dat zijn dingen waar ik nu niet voor kies.

Na mijn stage ben ik blijven plakken. Ik hoop ook binnenkort te kunnen solliciteren op een vacature. Er zijn genoeg vacatures binnen onze instelling, het is maar net wat je zoekt. Daarbij hebben inderdaad interne sollicitanten (dus ook de invalpool) voorrang bij de sollicitatieprocedure.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Suus wo 5 okt 2011 - 21:38

Ik heb psychologie gestudeerd, maar werk nu als promovendus bij Orthopedagogiek. De meesten hier hebben wel orthopedagogiek gestudeerd. Als je houdt van onderzoek doen is dit een prima baan! Helaas geldt dat niet voor mij Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Inge wo 5 okt 2011 - 22:35

Ik heb SPH gestudeerd.
Ik werk op een orthopedagogisch behandelcentrum met jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen.
Wel op MBO niveau trouwens
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  smooch wo 5 okt 2011 - 23:14

Ik heb SPH gestudeerd en werk op een leefgroep met jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen.
Ook op mbo niveau.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Hoochie wo 5 okt 2011 - 23:36

Ik heb SPH gestudeerd en werk als coach (ambulant begeleider) van mensen met autisme. Dit is een HBO-functie, de MBO-functie bij ons in het bedrijf is assistent-coahc
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu? Empty Re: SPH en/of orthopedagogiek gestudeerd - welk werk doe je nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum