Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Master Psychologie na SPH

3 plaatsers

Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Master Psychologie na SPH

Bericht  Cillian ma 6 dec 2010 - 3:21

Dag dames,

Ik studeer momenteel SPH maar ervaar dat ik de opleiding net iets te makkelijk vindt.
Ik ben van mening dat wij te weinig concrete kennis opdoen waarmee ik straks als een goede hulpverlener kan functioneren.
Dat en ook mijn interesse in de psychologie heeft mij heel erg aan het nadenken gezet om wanneer ik mijn diploma heb, een vervolgstudie Psychologie aan de uni te doen.
Maar nu ben ik bang dat dit niveau net iets te hoog gegrepen is en dat het misschien totaal niet aansluit op dat wat ik nu geleerd heb.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? heb je eerst SPH gestudeerd waarna je de master psychologie bent gaan doen? of studeer je psychologie?
Zou je mij dan wat meer informatie willen geven over de inhoud van de opleiding?

alvast heel erg bedankt.
Cillian
Cillian
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 3:32

Mag dat überhaupt? Volgens mij moet je sowieso een schakeljaar doen en bij mijn weten zijn de psychologie masters best moeilijk om in te komen. En qua niveau behoorlijk pittig.
M'n zus studeert psychologie en is net met haar master begonnen en is vreselijk druk met haar studie. En Liva kan je ook wel t een en t ander vertellen over de studiezwaarte.

Ik denk dus eerlijk gezegd dat de overstap te groot is, als het überhaupt al kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 4:16

Ik denk ook neit dat dat kan. Je zult wel kunnen instromen in een bachelor psychologie, na een examen. Maar volgens mij niet in een master. Of misschien kun je dat wel doen via een premastertraject, maar dan moet je alsnog een jaar studeren eerst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 4:55

Je moet dan de hele bachelor gaan doen, plus master. Je kan niet zomaar een master doen, alleen als je hbo psychologie hebt gedaan.

Ik vind het niveau persoonlijk niet zo moeilijk, maar ja dat ben ik persoonlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Cillian ma 6 dec 2010 - 10:47

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd, want ik had gehoord dat het wel kon.
Maar dan ga ik eerst informeren naar de opties voor psychologie bachelor. smile

Cillian
Cillian
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 19:10

Maar dat mag toch ook niet meer? Tweede bachelor doen? Nou ja t mag wel maar kost je 6000 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 19:37

Als je het voltijd of deeltijd wil doen aan een reguliere school wel ja. TO, ik doe het via de Open Universiteit www.OU.nl, is een goed alternatief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Marcellah89 ma 6 dec 2010 - 21:46

Je kunt wel de master psychologie volgen aan de universiteit Twente. Mits je vooropleiding aanverwant is kun je instromen in de premaster psychologie. Naar mijn weten is sph wel aanverwant.
Ik volg er op dit moment ook vakken voor mijn minor.

Succes!
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 0:39

Ja, Marcellah heeft gelijk, je moet dan wel een pre master volgen inderdaad: http://master.utwente.nl/mps/algemeen/toelatingseisen.doc/

HBO-BACHELOR
Vanaf september 2010 worden alleen studenten met een aanverwante HBO-opleiding toegelaten tot de pre-master Psychologie. Per opleiding zal door de Toelatingscommissie Psychologie bekeken worden of de vooropleiding aanverwant is of niet.

Verwante opleidingen: toelaatbaar tot de pre-master Psychology (studiejaar 2010/2011)


-
Toegepaste psychologie

-
Maatschappelijk Werk en Dienstverlening

-
Sociaal Pedagogische Hulpverlening

-
Pedagogiek

-
Fysiotherapie

-
Verpleegkunde (Bachelor of Nursing, niveau 5, niet-duaal)

-
Psychomotorische Therapie

-
(* deze lijst is niet uitputtend)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Cillian di 7 dec 2010 - 6:19

Liva & Marcellah89, heel erg bedankt voor jullie informatie.
Daar heb ik zeker iets aan. smile

Cillian
Cillian
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 7:46

Je hebt de site kunnen vinden? Zag net dat je er naar vroeg smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Cillian di 7 dec 2010 - 22:57

Haha ja, ik heb dit keer iets beter gekeken :P
Cillian
Cillian
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  xxDila wo 8 dec 2010 - 3:01

Ik zou hiermee oppassen. Ik heb dit ook uit zitten zoeken. (ik zit in mijn laatste jaar maatschappelijk werk). Maar alleen de universiteit van Twente biedt nog het pre-master jaar aan. Geen enkele ander universiteit biedt nog een schakeljaar (premaster jaar) aan.
Ik was hierdoor zelf wat huiverig. Plus dat alles universiteiten de richting klinische psychologie hebben en de universiteit van Twente niet. Ik ben bang dat je dan hetzelfde krijgt met de mensen van InHolland ( door de diplomafraude) verminderde kans op een baan wanneer er iemand met dezelfde diploma's van een andere uni komt solliciteren dan jou.

Bij andere universiteiten is het inderdaad zo dat je dan de gehele opleiding moet doen, 3 jaar bachelor en 1 jaar master. Dan geld er in plaats van wettelijk college-geld, instellingscollege-geld. Dit mag elke uni zelf bepalen.
In groningen betekende dit voor de 1e 3 bachelor jaren +/- 6800 PER JAAR en nog eens +/- 9500 euro voor het masterjaar.
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Marcellah89 za 11 dec 2010 - 7:54

Als je goed kijkt naar het opleidingsaanbod van de UT zul je merken dat je ook niet opgeleid wordt om de 'standaard' psycholoog te worden. Er is wel zo'n richting maar daarvoor gelden weer aanvullende eisen. Je moet meer denken aan de psychologie van het bedrijfsleven, psychologie achter tv programma's en reclames. Hoe komt het dat mensen bijvoorbeeld een pak vla kiezen met een blauwe kleur (geen idee of dit zo is, maar dat soort vragen beantwoord je dan)
Dus de psycholoog die problemen behandeld bij cliënten met psychologische problematiek is een andere richting, dus wel mogelijk maar niet met een premaster en 1 jarige master.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 8:32

Ah, da's idd wel jammer! Weet je al wat je gaat doen TO?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  xxDila za 11 dec 2010 - 10:58

Marcellah89 schreef:Als je goed kijkt naar het opleidingsaanbod van de UT zul je merken dat je ook niet opgeleid wordt om de 'standaard' psycholoog te worden. Er is wel zo'n richting maar daarvoor gelden weer aanvullende eisen. Je moet meer denken aan de psychologie van het bedrijfsleven, psychologie achter tv programma's en reclames. Hoe komt het dat mensen bijvoorbeeld een pak vla kiezen met een blauwe kleur (geen idee of dit zo is, maar dat soort vragen beantwoord je dan)
Dus de psycholoog die problemen behandeld bij cliënten met psychologische problematiek is een andere richting, dus wel mogelijk maar niet met een premaster en 1 jarige master.

Daar doelde ik ook op met dat ze klinische psychologie niet aanbieden. Wat mij meer een richting leek na SPH. Dan wat jij in het bovenstaande beschreef!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Marcellah89 zo 12 dec 2010 - 10:01

Ja als daar echt je hart ligt kun je beter verder kijken idd. Iig heel veel succes met je keuze!
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Master Psychologie na SPH Empty Re: Master Psychologie na SPH

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum