Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Operatie carpaal tunnel syndroom

5 plaatsers

Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Sarah1985 zo 6 nov 2011 - 7:50

20 december word ik geopereerd aan een carpaal tunnel syndroom , zijn er hier meer meiden die het gehad hebben en er aan geopereerd zijn. Hoe is het jullie bevalen hoe lang was je thuis na de operatie
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Chocolate Cookie zo 6 nov 2011 - 8:03

Ik heb dat niet (gehad). Maar wel mijn vader. Mijn vader heeft nog steeds last van het carpaal tunnel syndroom. Helaas heeft bij hem de operatie (wat je een operatie al kan noemen, want in 20 min. ben je klaar en je bent gewoon bij kennis. Alleen plaatselijke verdoving).
Weet niet meer hoelang hij nu thuis is geweest. Volgens mij niet. Hij kon met zijn andere hand nog wel werken. smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:05

ik heb geen CTS (gehad) maar wel een andere operatie aan mijn hand. Was onder plaatselijke verdoving op een poliklinische OK. Stelde niet heel veel voor, ik ging liggen, kreeg een bloedband (een band die mijn arm "bloedleeg" hield om niet te veel bloed tijdens de operatie te hebben) om en de had werd verdoofd. Napijn vond ik vrij heftig, toen de verdoving uitgewerkt was en ik had van de arts ook geen nazorg/recept tegen pijn gehad. Had gelukkig nog eea liggen dus ik kon wel vooruit.

Operatie was niks engs/bijzonders..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  ShallY zo 6 nov 2011 - 8:09

Oreo schreef:ik heb geen CTS (gehad) maar wel een andere operatie aan mijn hand. Was onder plaatselijke verdoving op een poliklinische OK. Stelde niet heel veel voor, ik ging liggen, kreeg een bloedband (een band die mijn arm "bloedleeg" hield om niet te veel bloed tijdens de operatie te hebben) om en de had werd verdoofd. Napijn vond ik vrij heftig, toen de verdoving uitgewerkt was en ik had van de arts ook geen nazorg/recept tegen pijn gehad. Had gelukkig nog eea liggen dus ik kon wel vooruit.

Operatie was niks engs/bijzonders..

@ Oreo, hoe voelde die band om je arm?
Ik word namelijk de 23e geholpen aan CTS en denk dat ik die band nog het engste vind.
@ Sarah, ik word dus de 23ste geholpen dus kan er nog weinig over zeggen. Wel blijf ik 2,5 week thuis na de ingreep omdat je 2 weken je hand zo weinig mogelijk mag gebruiken. Daarna ga ik langzaam aan weer aan het werk als het toelaat maar ik ga zeker 6 weken geen kinderen tillen. Voor het herstel staat namelijk ongeveer 6 weken.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:13

Shally ik vond het niet eng, maar het was behoorlijk pijnlijk (vond ik). Je arm wordt echt afgeknepen en je voel je arm echt gevoelloos worden. Eigenlijk kan je het wel vergelijken met een been dat slaapt, maar dan een paar gradaties erger zeg maar.

Het is eigenlijk een soort bloeddruk-meet-band, alleen bij mij was die van hard plastic en werd het ding nogal hard opgeblazen. Maar ik had meer last van het feit dat ze mijn hand niet goed genoeg verdoofd hadden (en niet wilden bijverdoven :shock: )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  ShallY zo 6 nov 2011 - 8:17

Oreo schreef:Shally ik vond het niet eng, maar het was behoorlijk pijnlijk (vond ik). Je arm wordt echt afgeknepen en je voel je arm echt gevoelloos worden. Eigenlijk kan je het wel vergelijken met een been dat slaapt, maar dan een paar gradaties erger zeg maar.

Het is eigenlijk een soort bloeddruk-meet-band, alleen bij mij was die van hard plastic en werd het ding nogal hard opgeblazen. Maar ik had meer last van het feit dat ze mijn hand niet goed genoeg verdoofd hadden (en niet wilden bijverdoven :shock: )

Gadver de gadver, nu zie ik er helemaal tegenop als ik zo je verhaal lees. Ik vind het al vervelend als ze mn bloeddruk opmeten, haha.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:27

oh, het was niet mijn bedoeling om je bang te maken hoor! Sorry! hug
Maak je geen zorgen. Gewoon zeggen tegen de verpleegkundigen dat je er tegenop ziet! Ik kneep mijn sjaal fijn toen ik op de tafel lag terwijl de verdoving werd gezet en de verpleegkundige pakte meteen mijn hand zodat ik mijzelf geen pijn zou doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  ShallY zo 6 nov 2011 - 8:38

Nee geef niks hoor! Haha!
Ja zeg het wel meteen. Toen ik voor het onderzoek moest zagen ze ook dat ik ertegen op zat en waren ze heel lief.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Sarah1985 ma 7 nov 2011 - 4:30

shally spannend zeg voor jou, Ben benieuwt hoe jij het ervaart dan. Het lijkt mij vooral lastig na de tijd, hoeveel weken kan je niet werken. Nogal lastig in te schatten.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 4:42

ik heb tot het verband eraf was en de hechtingen eraf waren wel pijn gehad, maar ook gewoon kunnen werken. Tuurlijk, het deed pijn en ik moest met mijn andere hand handelingen verrichten, maar ik kon mijn werk (voornamelijk computerwerk) wel gewoon doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Shadowfax ma 7 nov 2011 - 6:32

.


Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:33; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 7:18

Shadowfax, ik was alleen lokaal verdoofd, dus niet mijn hele arm. Dan doet het wel fijn.. pokkeding was het zelfs! Maar goed, dat overleef je ook nog wel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Shadowfax ma 7 nov 2011 - 7:30

Oreo schreef:Shadowfax, ik was alleen lokaal verdoofd, dus niet mijn hele arm. Dan doet het wel fijn.. pokkeding was het zelfs! Maar goed, dat overleef je ook nog wel smile

Ooh echt alleen lokaal, geen plexus... Dan zou ik die band niet om mijn arm willen auw!!
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 7:44

Ja en probeer je dan in te beelden dat het niet eens goéd verdoofd was (ik voelde een aantal dingen nog en ze wilden niet bijverdoven!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  ShallY ma 7 nov 2011 - 9:06

Volgens mij wordt bij deze ingreep ook niet mijn hele arm verdoofd.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Pompoen ma 7 nov 2011 - 11:30

Oreo schreef:Shally ik vond het niet eng, maar het was behoorlijk pijnlijk (vond ik). Je arm wordt echt afgeknepen en je voel je arm echt gevoelloos worden. Eigenlijk kan je het wel vergelijken met een been dat slaapt, maar dan een paar gradaties erger zeg maar.

Het is eigenlijk een soort bloeddruk-meet-band, alleen bij mij was die van hard plastic en werd het ding nogal hard opgeblazen. Maar ik had meer last van het feit dat ze mijn hand niet goed genoeg verdoofd hadden (en niet wilden bijverdoven :shock: )

Zeg weet jij zeker dat jij mij niet bent? Ik heb ook een operatie aan mijn hand gehad en op een gegeven moment voelde ik hem snijden...
Overigens had ik geen keus, bijverdoven ging te lang duren, ik had al te lang bloedleegte en ik had daar echt heel erg last van.

Die bloedleegte is vervelend, maar te doen, het moet alleen niet te lang duren, maar over het algemeen duren die operaties ook niet zo lang.

De eerste keer werd ik aan mijn hand geopereerd op de kleine O.K., dat is gewoon een klein kamertje eigenlijk en er waren de chirurg en een assistent, een vriendin die mee was mocht er ook zelfs bij zijn. Toen moesten ze op 3 plekken opereren en daar was de tijd eigenlijk te kort voor dus toen ging die bloedleegte band heel erg zeer doen. Maar dat was dus pas na 30 minuten o.i.d.! En de verdoving was dus niet goed, ik voelde het snijden en hechten en af en toe scherpe pijn.

De tweede keer ben ik op de grote O.K. geopereerd aan dezelfde hand, deze keer was mijn hele arm verdoofd met een prik in mijn oksel. Helaas halverwege mijn bovenarm, dus de bloedleegteband voelde ik goed zitten. Dat doet dan even pijn maar dat zakt af en dan krijg je een slapende arm. Maar goed ik voelde dus niets meer in die hele arm, behalve op de plek van die bloedleegteband.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Pompoen ma 7 nov 2011 - 11:35

ShallY schreef:Volgens mij wordt bij deze ingreep ook niet mijn hele arm verdoofd.

In principe zijn de meeste van zulke operaties gewoon onder lokale verdoving, dat kan namelijk prima. In sommige gevallen doen ze het wel met een hele arm verdoving, maar dan komt daar veel meer bij kijken, dan word je echt opgenomen op de dagopname, moet je naar een preoperatief spreekuur voor een gesprek met de anesthesist en vind de operatie op een echte O.K. plaats.
Maar ze doen het meestal gewoon op 'de kleine' O.K. en dan krijg je lokale verdoving en zo'n bloedleegteband.

Het is echt wel goed te doen hoor, het is eerst even pijnlijk maar dat trekt dus echt snel weg en dan krijg je een doof gevoel in je arm, dat kun je echt een hele tijd hebben en de meeste operaties in dat gebied zijn heel kort, dan snijden ze alleen maar iets door o.i.d. dus dan levert het helemaal geen problemen op.
Ik vond de verdovingsprikken in mijn hand het ergst eigenlijk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Operatie carpaal tunnel syndroom Empty Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum