Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

+6
moepie
blondje1313
Charles
SarahKey
Suusie
Pompoen
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 2:08

Ik houd lekker veel vocht vast en heb prachtige dikke worstenvingertjes door de zwangerschap. Daarnaast heb ik pijnlijke, stijve handen en een doof tintelend gevoel in duim, wijsvinger en middelvinger en ik kwam zoekend op internet tot de conclusie dat dit carpaal tunnelsyndroom moet zijn, daarbij kloppen mijn klachten precies. Het is verschrikkelijk lastig want ik heb bijna geen gevoel meer in sommige vingers (stond gisteren te voelen of het water al heet werd maar dat duurde heel lang, tot ik een pink er onder hield (daarin heb ik wel gevoel) en tot de conclusie kwam dat het loeiheet was, oeps!

Wie heeft er nog meer last van gehad in de zwangerschap?
Wat voor klachten had je?
Wat deed je er aan om het te verminderen?
Wanneer ging het weer over/ging het vanzelf weer over?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Suusie za 23 feb 2013 - 2:53

Ik zou langs de huisarts gaan om je bloeddruk op te laten meten.
Mijn zus had dit ook...


Laatst aangepast door Suusie op za 23 feb 2013 - 2:57; in totaal 1 keer bewerkt
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 2:55

Oh maar mijn bloeddruk word elke week gemeten op het moment, laatste keer was hij aan de hoge kant (maar nog niet té hoog) en heb ik ook weer urine en bloed ingeleverd maar dat was allemaal goed.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Suusie za 23 feb 2013 - 2:58

Gelukkig. Very Happy
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 3:00

Ja gelukkig wel en gelukkig houden ze het goed in de gaten!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  SarahKey za 23 feb 2013 - 3:19

Ik heb het gehad, vooral de laatste twee weken van de zwangerschap. Kon op een gegeven moment geen vlees meer snijden en sowieso werd eten lastig. Na 1 minuut kreeg ik al tintelende vingers en daarna helemaal geen gevoel meer. (Kletterde de vork weer neer Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap 394967)
Ik heb er niets aan gedaan. Ja bevallen Wink Maar heb er soms nog last van, vooral als we een eind wandelen en ik de kinderwagen vast heb.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Charles za 23 feb 2013 - 3:37

Ik had het ook, al heel vroeg. Op het laatst was ik vreselijk opgezwollen en het was zó vervelend. Maar direct na de zwangerschap was het over. Ik dronk veel brandnetelthee, dat drijft vocht af en hielp wel iets.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 3:52

Ik heb sowieso bijna geen gevoel in sommige delen van mijn vingers, 's nachts word dat erger. Niet specifiek bij bepaalde bewegingen, hoewel ik bij sommige draaibewegingen wel een soort 'schok' vol waardoor ik volledig de kracht verlies en dat dan dus niet kan doen.

Had jij nog andere klachten van dat vocht Charles? En was je ook zoveel aangekomen? Ik kom al vanaf het begin behoorlijk aan, de gynaecoloog zei dat het waarschijnlijk ook deels vocht is wat ik opbouw. Ik heb al heel lang het gevoel dat ik volloop, heb ook al hel lang last van een verstopte neus en heb het snel benauwd en ik snurk echt zo hard, dat is niet normaal!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  blondje1313 za 23 feb 2013 - 3:53

De verloskundige zei dat het komt omdat je als je slaapt je handen ook samenknijpt (in combinatie met een veranderde bloedstroom ofzo?) en ze raadde me aan om met van die polsbeschermers van het skeeleren te slapen zodat je handen dan gedwongen recht blijven. Ik heb maar één dag last gehad, dus het uiteindelijk niet geprobeerd.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 4:01

Ik heb spalken voor mijn polsen, maar ik kan echt niet slapen met die dingen! Ik heb het wel geprobeerd, maar had niet het idee dat het daar minder van werd. Het word gewoon elke dag een beetje erger de laatste weken.
Ik word trouwens ook wakker met triggervingers rechts, dan zitten ze dus gewoon vast doordat een peesknobbeltje achter de peesschede blijft hangen. Heel pijnlijk en daar word ik wel lichtelijk panisch van want ik heb dat links gehad en daar ben ik uiteindelijk al twee keer aan geopereerd en dat is tot nu toe niet goed gekomen. En aangezien ik met mijn handen werk ben ik als de dood dat er iets blijvends schade oploopt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Charles za 23 feb 2013 - 4:16

Pompoen schreef:Ik heb sowieso bijna geen gevoel in sommige delen van mijn vingers, 's nachts word dat erger. Niet specifiek bij bepaalde bewegingen, hoewel ik bij sommige draaibewegingen wel een soort 'schok' vol waardoor ik volledig de kracht verlies en dat dan dus niet kan doen.

Had jij nog andere klachten van dat vocht Charles? En was je ook zoveel aangekomen? Ik kom al vanaf het begin behoorlijk aan, de gynaecoloog zei dat het waarschijnlijk ook deels vocht is wat ik opbouw. Ik heb al heel lang het gevoel dat ik volloop, heb ook al hel lang last van een verstopte neus en heb het snel benauwd en ik snurk echt zo hard, dat is niet normaal!


Ik ben meer dan 35 kilo aangekomen, het was echt een hel. Ik woog op het laatst over de 100 kilo. Mijn benen en voeten waren zo dik dat de huid er gescheurd is. Op mijn buik heb ik amper striemen maar mijn voeten daarentegen...mijn gewrichten deden vreselijk pijn en dat is nog steeds niet over. Mijn onderbenen deden zo erg pijn dat het voelde alsof de huid losscheurde van mijn schenen. Ik kon ook de trappen niet meer op en af omdat ik mijn benen niet meer kon buigen, dat ging dus zitten. Ik was echt gi-gan-tisch. Was een hel. Ik had een speciaal kussen dat ik veel onder mijn voeten legde, dan liep het vocht terug, kon ik plassen en gaf verlichting. Dat heb ik nog in de verkoop, met een nieuwe hoes, misschien is dat wat voor je.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Charles za 23 feb 2013 - 4:17

Ohja, en om je hoop te geven: twee weken na de bevalling was ik 25 kilo lichter. Het was dus bijna allemaal vocht.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 4:22

Haha thanx Charles, jouw verhaal geeft me sowieso hoop, want zo erg is het bij mij echt niet en als zelfs jij het overleefd hebt... Ik heb wel wat dikkere enkels, maar nog niet van die olifantenpootjes gelukkig, ik kan mijn eigen schoenen nog aan. Maar goed ik moet ook nog wel een aantal weken... laughcry
Ik hoop niet dat mijn vingers gaan voelen alsof mijn huid er vanaf scheurt hoor, gadver! Ze zijn echt loeidik, als ik ze strek zie je allemaal van die rode kussentjes en witte knokkels, strekken kan ik trouwens al niet echt meer en een vuist maken ook niet. En elke keer als ik denk dat het niet dikker kan word het nog een beetje erger...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  moepie za 23 feb 2013 - 4:25

Ik,heb het beide zwangerschappen heel erg gehad, hield ook heel veel vocht vast. S'nachts sliep ik met polsbeschermers, het ging er niet van over maar het hielp wel iets. Soms gooide ik ze in de nacht alsnog uit omdat het dan helemaal niet fijn was.
Je kunt er verder weinig aan doen, wat nog wel eens hielp als ik heel veel last had, poosje mijn handen onder de kraan en dan afwisselen koud en warm. Dat is goed voor de doorbloeding. Dan was het even prettiger, niet lang helaas.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  ShallY za 23 feb 2013 - 5:26

Wat vervelend dat je cts hebt pompoen.Je slaapt al met beschermers aan dus die tip kan ik je niet geven. Bij mij hielp dat gelukkig wel waardoor ik toch een beetje kon slapen. Heb geen andere tips helaas.
Hopelijk is het na je zwangerschap over.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Thunder za 23 feb 2013 - 6:14

Ik heb het bij de jongste ook heel erg gehad. Helaas is het bij mij niet volledig meer weggegaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  SarahKey za 23 feb 2013 - 7:11

Had ik die tip over de polsbeschermers maar eerder gelezen, ga het onthouden voor een eventuele volgende keer. Want het is echt ellendig.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 8:06

Ik ga vannacht nog een keer proberen met mijn spalk om mijn linkerarm te slapen, ik begin daar echt het gevoel steeds meer kwijt te raken en vind het een beetje eng. Ik pakte bij het koken een loeihete ovenschaal vast en had het niet eens in de gaten! Ik voel wel dat het warm is, maar niet dat het heet is!

Ik hoop wel dat het helemaal bijtrekt hoor, maar ik vrees het ergste, ik ben al een hand- en polsklantje, loop al bij de handchirurg met soortgelijke problemen (triggervingers, peesschedeganglion), alleen heb ik hoop dat omdat het door de zwangerschap komt het toch wel bij zal trekken deze keer.

Rataplan, wat is er bij jou aan klachten gebleven dan? En ben je daar wel eens bij een arts voor geweest?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Thunder za 23 feb 2013 - 8:30

Ik heb nog steeds krachtverlies en dat vermoeide zware gevoel. Ook word ik bijna elke nacht nog wel wakker doordat het dood en doof aanvoelt. Ik heb er spalken en braches voor, maar dat slaapt van geen kant Wink. Ik ben eigenlijk nooit meer terug gegaan naar de huisarts, misschien maar eens doen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 8:33

Rataplan schreef:Ik heb nog steeds krachtverlies en dat vermoeide zware gevoel. Ook word ik bijna elke nacht nog wel wakker doordat het dood en doof aanvoelt. Ik heb er spalken en braches voor, maar dat slaapt van geen kant Wink. Ik ben eigenlijk nooit meer terug gegaan naar de huisarts, misschien maar eens doen.

Een handchirurg kan je ook verder helpen (ook zonder operaties gelijk), die weten er gewoon veel meer vanaf, maar goed dan moet je sowieso eerst langs de huisarts. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb goede ervaringen met een bepaalde arts in Zeist.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Thunder za 23 feb 2013 - 8:41

Pompoen schreef:
Rataplan schreef:Ik heb nog steeds krachtverlies en dat vermoeide zware gevoel. Ook word ik bijna elke nacht nog wel wakker doordat het dood en doof aanvoelt. Ik heb er spalken en braches voor, maar dat slaapt van geen kant Wink. Ik ben eigenlijk nooit meer terug gegaan naar de huisarts, misschien maar eens doen.

Een handchirurg kan je ook verder helpen (ook zonder operaties gelijk), die weten er gewoon veel meer vanaf, maar goed dan moet je sowieso eerst langs de huisarts. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb goede ervaringen met een bepaalde arts in Zeist.

Ik woon in de buurt van Zutphen. Ik heb ook een ganglion in mijn rechter pols gehad, waar ik aan geholpen ben. Ik heb er rechts ook meer last van dan links, wellicht dat dat nog wat verklaart.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Pompoen za 23 feb 2013 - 8:50

Ik geloof dat sommige mensen gewoon gevoeliger zijn voor dat soort dingen, het heeft allemaal met pezen en peesscheden, vernauwingen en steriele ontstekingen te maken. In de zwangerschap ontstaat de vernauwing door vocht, maar dit kan wel een steriele ontsteking veroorzaken door irritatie volgens mij.
Nou ja, ik hoop nog steeds dat het gewoon over gaat, want wat een rotgevoel is dit zeg!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Thunder za 23 feb 2013 - 23:00

Wat ik heb begrepen is dat cts wat door de zwangerschap komt vaak vanzelf weer weg gaat na de bevalling. Er zijn maar weinig mensen die deze klachten behouden. Helaas behoor ik wel tot die groep. Ik hoop voor jou dat het ook weggaat na de bevalling, Pompoen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  ShallY za 23 feb 2013 - 23:45

@Pompoen: wat kan er aan gedaan worden zonder operatie? Jammer dat ik dat niet eerder geweten heb.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Paper Crown zo 24 feb 2013 - 0:00

Ik had 't ook en sinds vorige week is 't over!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap Empty Re: Carpaal tunnelsyndroom in de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum