Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gezellig, zulke buren

+13
Zininzon
Muurvlindertje
Lavendel
girli
Parisienne
Plien84
rapa nui
Olijfje
SuperGrover
Jerry
Susan
Antibes
Prosecco
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Parisienne zo 6 nov 2011 - 6:08

Ik vind het ook een beetje overdreven van je buurman. Je zegt al dat je 's middags pas bent begonnen. Hij moet toch snappen dat een vloertje er niet in een uur in ligt?!

Ik was vorige week toch kwaad op mijn buurman. Het was 19.45 uur, N. lag net te slapen (waar ik heel blij mee was omdat ze heel erg slecht/moeilijk slaapt). Ze was heel netjes zelf in slaap gevallen, wat nauwelijks voorkomt. Opeens hoor ik een keihard geluid van een boor, waarna N. direct begon te huilen. Ging snel naar haar toe, ze zat rechtop in haar bedje en was helemaal overstuur en keek me heel bang aan. Het geluid kwam uit haar kamertje. De buurman was even een paar gaten aan het boren aan zijn kant van de muur, recht naast N.'s hoofd (haar bedje staat tegen die muur). Het was zoooo ontzettend hard dat ik het idee had dat de boor elk moment aan onze kant eruit kon komen. Grrr.. wat was ik boos! Hij weet dat we een kindje hebben die slecht slaapt en hij weet dat ze slaapt in die kamer. Ik vind dat je, als je weet dat je buren kleine kinderen hebben, rond die tijd niet meer kan boren. Ik kon hem wel iets aandoen! Mad Het duurde uiteindelijk weer een paar uur voordat ze sliep. Ze durfde haar kamertje/bedje niet meer in.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 6:13

Pariesienne> misschien heeft die buurman geen benul hoe laat je kindje gaat slapen? Snap dat het niet leuk is als ze eindelijk slaapt.


En TO> volgende keer misschien van te voren laten weten als je wat gaat doen? De zondag kan voor oudere mensen misschien als een dag gezien op waar op niet geklust wordt en zo....de rustdag...dat was vroeger geloof ik zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 6:13

Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

Haha, fatsoensnorm? Als ik fulltime moet werken heb ik dus alleen de zaterdag en de zondag. Op zondag zou ik uiteraard niet heel vroeg beginnen en zeker niet tot laat doorgaan.

Maar goed, als ik zo de situatie lees dan is de reactie op de buurman ook niet echt handig. Had dat voor je gehouden en geef gewoon aan dat je begrijpt dat het vervelend is, nog 1 plankje zaagt en dan klaar bent met de vloer. Wellicht voorstellen om volgende week iets eerder te stoppen. Heb je wellicht een blijere buurman dan dat je nu hebt. Beter een goede buur dan een verre vriend...

Hier nooit last eigelijk. Mijn buren hebben knalfeesten maar ik ben er dan toch nooit en anders krijg ik ook een uitnodiging haha. Gezin met 2 kinderen trouwens. Aan de andere kant woont een bejaard stel. Zo gemixt is de hele flat eigenlijk en iedereen is vriendelijk tegen elkaar. Gunt het elkaar om eens een feest te geven, een nummer hard te draaien etc. Dat heb je nu eenmaal in een flat. Mijn buurman speelt zelfs basgitaar en mijn bovenbuurman heeft zijn tv altijd keihard. Ik kan me er weinig aan ergeren eigenlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  girli zo 6 nov 2011 - 6:17

Misschien had de buurman een slechte dag waardoor hij die reactie gaf. Dat zou ik me best voor kunnen stellen. Het is natuurlijk zo dat de buurman niet weet wat je aan het doen bent en ik ga er ook vanuit dat hij vanuit zijn eigen huis ook niet kan zien dat jij al bijna klaar bent. Voor hetzelfde geldt ging je nog een paar uur door.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Lavendel zo 6 nov 2011 - 6:39

Waar ik nu even aan moet denken... christelijke zondagsrust... ammehoela. Ik wordt elke zondag om 9u heel hard wakker gemaakt door kerkklokken. En oke, 5 minuten kan ik nog aan, maar ongelogen deze krengen gaan zeker 20/30 minuten lang door.
Feestjes of klusgeluid van buren daar stoor ik me niet aan, ik gun ze een feestje en klussen moet soms gebeuren. Maar kerkklokken om 9u die een heel erg hard gaan en lang doorgaan, nee dat hoeft van mij niet. Mensen kunnen weinig van elkaar hebben over het algemeen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Muurvlindertje zo 6 nov 2011 - 6:41

Lavendel schreef:Waar ik nu even aan moet denken... christelijke zondagsrust... ammehoela. Ik wordt elke zondag om 9u heel hard wakker gemaakt door kerkklokken. En oke, 5 minuten kan ik nog aan, maar ongelogen deze krengen gaan zeker 20/30 minuten lang door.
Feestjes of klusgeluid van buren daar stoor ik me niet aan, ik gun ze een feestje en klussen moet soms gebeuren. Maar kerkklokken om 9u die een heel erg hard gaan en lang doorgaan, nee dat hoeft van mij niet. Mensen kunnen weinig van elkaar hebben over het algemeen.

Idd hypocrisie van een geloof.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 6:42

Muurvlindertje schreef:
Lavendel schreef:Waar ik nu even aan moet denken... christelijke zondagsrust... ammehoela. Ik wordt elke zondag om 9u heel hard wakker gemaakt door kerkklokken. En oke, 5 minuten kan ik nog aan, maar ongelogen deze krengen gaan zeker 20/30 minuten lang door.
Feestjes of klusgeluid van buren daar stoor ik me niet aan, ik gun ze een feestje en klussen moet soms gebeuren. Maar kerkklokken om 9u die een heel erg hard gaan en lang doorgaan, nee dat hoeft van mij niet. Mensen kunnen weinig van elkaar hebben over het algemeen.

Idd hypocrisie van een geloof.
scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Zininzon zo 6 nov 2011 - 6:48

Sommigen klagen nou eenmaal snel... En anderen klagen nooit (zoals ik).
Wel raar dat hij altijd zo vriendelijk was en nu ineens zo doet.

Ik werd gisteren om half 9 wakker door boor/timmer-geluiden bij mijn buren. Baalde wel, want ik wilde echt uitslapen. Nouja, dan op zondag maar uitslapen. Maar vanmorgen weer om half 9 die geluiden. Stiekem wil ik er wel wat van zeggen, maar ik durf het niet goed.
Heb oordoppen in gedaan en daarna nog 2 uur geslapen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 6:52

Maar wat ik begrijp uit de tekst van Prosecco is dat dit de eerste keer is dat hij aan de deur komt. Prosecco is al maanden aan het klussen. Ik snap dat het voor die buurman een keer klaar is. Het is niet zo dat hij elk weekend aan de deur staat.

Dat jij zelf niet zo snel bij de ander aan de deur zou staan als je last heb, betekend niet dat je om die reden ook van de ander kunt verwachten dat hij dat niet doet. Als hij de politie had gebeld, dan had je weer gezegd dat hij gewoon aan de deur had moeten komen. Het lijkt nooit goed.

Je woont er nog niet eens en ik neem aan dat je niet nu al zit te wachten op slecht contact met de buren. IK denk dat het verstandig is om met elkaar te blijven praten, op een normale manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 7:28

Sommige mensen houden niet van klussen op zondag.
Maar ja ieder moet het zelf weten natuurlijk en ik zou dan ook niet klagen,alleen wel bij mezelf denken moet dat nou op zondag.
Wij klussen zelf ook niet op zondag,uit principe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 7:56

Zo word ik al maanden 's morgens wakker door de keffers van onze achterburen. Die hebben een hondenhok achter thuis. Die beesten beginnen echt elke morgen rond 7.00 te blaffen, en nu met de klok verzet dus standaard om 6.00. Voor mezelf niet zo'n ramp, ik moet er toch door de week om 6.30 uit, maar ik baal er wel van dat de jongste 2 altijd wakker worden, terwijl ik ze er dan net weer in heb gelegd na het voeden.

Op vrijdag hoeft de oudste niet naar school dus kan ik altijd iets langer blijven liggen, maar slapen na 6.00 hoef ik niet te verwachten door die rotbeesten. Ik baal er ontzettend van, want de nachten zijn hier al zo doorbroken, en dan kun je ook nog niet eens tot 7.30 liggen!

's Avonds rond 23.00 of 's nachts blaffen ze ook regelmatig. Ik ben dan alleen zo'n scheiterd die er niks van durft te zeggen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft? Heel af en toe hoor ik wel eens iemand roepen naar die honden, maar verder geen actie. Dus ik ben bang dat ik er eens aan moet geloven, maar ik zou niet eens weten wie daar wonen! (onze achtertuinen grenzen aan elkaar, maar daar zit dus een muur tussen, dus spreek ze nooit)

Beetje off topic geloof ik... Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  girli zo 6 nov 2011 - 8:03

_MamaRosa_ schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft? Heel af en toe hoor ik wel eens iemand roepen naar die honden, maar verder geen actie.
Als ze allemaal hetzelfde denken als jij, zegt niemand er iets van. Dat is juist het nadeel het meerdere mensen er last van hebben. Als iedereen denkt dat een ander er wel van wat zegt, zegt niemand iets.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:09

girli schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft? Heel af en toe hoor ik wel eens iemand roepen naar die honden, maar verder geen actie.
Als ze allemaal hetzelfde denken als jij, zegt niemand er iets van. Dat is juist het nadeel het meerdere mensen er last van hebben. Als iedereen denkt dat een ander er wel van wat zegt, zegt niemand iets.

Ik zou er ook wat van zeggen, en als dat niet helpt eens uitzoeken wat je er aan kan doen, of je ergens anders aan de bel kan trekken (gemeente?) want kan me voorstellen dat je daar helemaal gestoord van wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 8:11

girli schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft? Heel af en toe hoor ik wel eens iemand roepen naar die honden, maar verder geen actie.
Als ze allemaal hetzelfde denken als jij, zegt niemand er iets van. Dat is juist het nadeel het meerdere mensen er last van hebben. Als iedereen denkt dat een ander er wel van wat zegt, zegt niemand iets.
Ja, ik weet het, maar ik ben wat dat betreft echt een scheiterd. Ik weet dat het stom is om zo te denken, maar de stap om er aan de deur te gaan is groot voor me. En ik heb mezelf er mee, want de jongste 2 worden echt áltijd weer wakker door ze, terwijl ze net weer slapen. En voor mezelf is het in het weekend ook wel eens lekker om wat langer dan 6.30 te kunnen liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Kayleigh zo 6 nov 2011 - 20:33

Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

En wat dan als je aan het verhuizen bent en je graag je huis wilt afhebben omdat je ook je andere huis bijna uit moet, ga je dan ook zeggen nou weet je wat zondag ga ik de hele dag niets doen omdat anders andere mensen er last van hebben ???

Wij zijn zelf momenteel ook bezig met klussen in ons nieuwe huis en ik ga de zondagen daar ook gewoon verder, in de weekenden kunnen we juist ontzettend veel doen, en die paar keer moeten de buren daar maar gewoon tegen kunnen, nu scheelt het wel dat we tot nu toe goed contact met de buren hebben en zij allang blij zijn dat er weer iemand naast ze komt wonen haha.


Maar goed vind het een domme reactie van de buurman van TO, dat had inderdaad ook op een normale manier gemogen

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  TukTuk zo 6 nov 2011 - 20:38

_MamaRosa_ schreef:
girli schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft? Heel af en toe hoor ik wel eens iemand roepen naar die honden, maar verder geen actie.
Als ze allemaal hetzelfde denken als jij, zegt niemand er iets van. Dat is juist het nadeel het meerdere mensen er last van hebben. Als iedereen denkt dat een ander er wel van wat zegt, zegt niemand iets.
Ja, ik weet het, maar ik ben wat dat betreft echt een scheiterd. Ik weet dat het stom is om zo te denken, maar de stap om er aan de deur te gaan is groot voor me. En ik heb mezelf er mee, want de jongste 2 worden echt áltijd weer wakker door ze, terwijl ze net weer slapen. En voor mezelf is het in het weekend ook wel eens lekker om wat langer dan 6.30 te kunnen liggen.

Ik zou het toch aangeven, je kan het toch op een nette toon doen, uitleggen dat je kleine kinderen hebt die standaard wakker er door worden, en dat je zelf ook slecht aan je rust toe komt? En anders misschien je man/vriend het laten doen?
Wie weet hebben die mensen wel gewoon een bord voor hun kop en denken ze "zolang er niet geklaagd wordt zal er vast wel niemand last van hebben", en zijn ze misschien wel blij om gewoon op een normale manier er over benaderd te worden, zodat ze er iets aan kunnen doen?
Werkt dat niet kan je altijd nog naar de gemeente oid stappen, maar een normaal gesprek met iemand aangaan is denk ik toch de beste eerste stap..
Je hoeft toch niet gelijk ruzie te zoeken, dus waarom is de stap dan zo groot?

OT: Als je idd al maanden aan het klussen bent, kan ik me voorstellen dat mensen zich er aan irriteren,en dat ze het zo hoog laten oplopen dat ze niet meer vriendelijk kunnen zijn..
Ik zou als ik jou was van de week gewoon even je excuses aanbieden, uitleggen hoelang je nog totaal werk denkt te hebben aan je woning en dat je opmerking van de week niet slim was. Gooi desnoods bij je directe buren gewoon een briefje in de brievenbus om uit te leggen dat je gewoon nog aan het klussen bent (ik zou dat vooraf gedaan hebben, of persoonlijk even aangegeven), om zo te voorkomen dat bij hun ook het kookpunt bereikt wordt misschien.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Phileine zo 6 nov 2011 - 20:45

Antibes schreef:
SuperGrover schreef:Misschien waren er omstandigheden waardoor hij het heel storend vond. Ik heb bijvoorbeeld nu tentamens, en als iemand nu gaat klussen, word ik ook echt niet blij. Maar hij had het wel anders kunnen vragen inderdaad.

Ze waren bij mij ook aan het verbouwen beneden in tentamenweek, maarja, zij kunnen geen rekening houden met mijn tentamens natuurlijk. Dat wordt dan dus gewoon een retourtje UB, dat lijkt me logisch.

De afgelopen twee weken had ik ook tentamens en toen was het ook elke ochtend van 8 tot 's middags een uur of 5 raak met klussen beneden. Maar ja, die huizen moeten bewoonbaar worden gemaakt, dus klagen heeft niet heel veel zin en dat vind ik ook niet gepast om te doen. Ik ga pas klagen als de buren 's nachts voor overlast zorgen, want dat vind ik wel ongepast.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 21:03

Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

We leven onderhand in 2011, niet in 1960 waar de meeste vrouwen niet werkten en dus de hele week tijd hadden om klusjes te doen en zondag rust konden nemen. Tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei en de enige vrije dagen zijn dan zaterdag en zondag.
Lijkt me logisch dat er dan ook geklust wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Jerry zo 6 nov 2011 - 21:20

Jolicious schreef:
Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

We leven onderhand in 2011, niet in 1960 waar de meeste vrouwen niet werkten en dus de hele week tijd hadden om klusjes te doen en zondag rust konden nemen. Tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei en de enige vrije dagen zijn dan zaterdag en zondag.
Lijkt me logisch dat er dan ook geklust wordt.

Het feit dat het 2011 is, is toch helemaal geen tegenargument op het feit dat iemand dit vanuit huis meekrijgt?

En 'tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei' vind ik ook niet heel sterk onderlegd... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 22:12

Jerry schreef:
Jolicious schreef:
Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

We leven onderhand in 2011, niet in 1960 waar de meeste vrouwen niet werkten en dus de hele week tijd hadden om klusjes te doen en zondag rust konden nemen. Tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei en de enige vrije dagen zijn dan zaterdag en zondag.
Lijkt me logisch dat er dan ook geklust wordt.

Het feit dat het 2011 is, is toch helemaal geen tegenargument op het feit dat iemand dit vanuit huis meekrijgt?

En 'tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei' vind ik ook niet heel sterk onderlegd... Rolling Eyes

Nee, dat eerste is een reactie op het feit dat sommige mensen het niet fatsoenlijk vinden om op zondag te klussen. Leek mij toch wel vrij duidelijk.

Wat is er niet sterk onderlegd aan dat man en vrouw tegenwoordig beide werken? Lijkt me ook nogal logisch dat als je beiden werkt je niet zoveel tijd hebt voor klusjes als dat er 1 thuis is? Lijkt me ook nogal logisch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan zo 6 nov 2011 - 23:56

Jerry schreef:
Het feit dat het 2011 is, is toch helemaal geen tegenargument op het feit dat iemand dit vanuit huis meekrijgt?

En 'tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei' vind ik ook niet heel sterk onderlegd... Rolling Eyes

Dat iemand dit van huis meekrijgt vind ik ook geen argument dat het nog steeds de algemeen geldende norm is. Iemand kan wel zoveel van huis meekrijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 0:39

Iemand kan wel zoveel meekrijgen idd van huis, als je in een christelijke omgeving bent opgegroeid snap ik dat dit de norm voor je is, op zondag is rustdag. Maar ik vind dat je je ten allen tijden moet aanpassen, ga je in een stad wonen waar de normen heel anders zijn moet je je daar ook kunnen aanpassen dat zondag is rustdag niet opgaat. Andersom vind ik dat ook, als je van een grote stad naar een heel christelijk dorp gaat dat je er rekening mee houdt dat op zondag klussen etc niet echt gewenst is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 0:48

Mijn ouders hebben een vakantiehuisje op een christelijk vakantiepark waar je dus ook rekening moet houden met de zondagsrust, maar dat is niet heel streng, op zondag mogen kinderen gewoon plezier maken in de speeltuin en in het zwembad, er is dan ook gewoon recreatie, de winkel is vaak open. Het wordt alleen op prijs gesteld als je grote, lawaaierige klussen op een andere dag doet. Nu is dat huisje natuurlijk vrijstaand en het staat op een heel stil gedeelte van het park, de buren zijn er zelden, dus in principe kunnen een heleboel klussen gewoon worden gedaan op zondag zonder dat iemand daar last van heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  rapa nui ma 7 nov 2011 - 0:58

Yasmin schreef:Iemand kan wel zoveel meekrijgen idd van huis, als je in een christelijke omgeving bent opgegroeid snap ik dat dit de norm voor je is, op zondag is rustdag. Maar ik vind dat je je ten allen tijden moet aanpassen, ga je in een stad wonen waar de normen heel anders zijn moet je je daar ook kunnen aanpassen dat zondag is rustdag niet opgaat. Andersom vind ik dat ook, als je van een grote stad naar een heel christelijk dorp gaat dat je er rekening mee houdt dat op zondag klussen etc niet echt gewenst is

Hier ben ik het wel mee eens. Ik woon in een christelijk dorp waar klussen en ook bv grasmaaien op zondag nog steeds niet gewoon is. Eigenlijk vind ik het hier nog wel verbazingwekken dat dit bij ons ook in de nieuwbouwwijken nog amper gebeurd. Maar eigenlijk alle mensen houden gewoon rekening met de plaatselijke normen, ook al zijn ze niet gelovig. Er wordt wel eens geklust op zondag maar dat zijn dan de klussen waar je anderen niet mee stoort en bv. hier in de nieuwbouwwijk vond ik het erg netjes dat ik hoorde dat mensen inderdaad even van te voren aan hun nieuwe buren hadden gevraagd of die het erg vonden dat ze op zondag aan het behangen waren omdat ze er anders geen tijd voor hadden. Die mensen hadden er geen bezwaar tegen maar vonden het toch wel prettig dat het van te voren even gevraagd was/kwam gewoon goed over.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Jerry ma 7 nov 2011 - 1:18

Jolicious schreef:
Jerry schreef:
Jolicious schreef:
Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

We leven onderhand in 2011, niet in 1960 waar de meeste vrouwen niet werkten en dus de hele week tijd hadden om klusjes te doen en zondag rust konden nemen. Tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei en de enige vrije dagen zijn dan zaterdag en zondag.
Lijkt me logisch dat er dan ook geklust wordt.

Het feit dat het 2011 is, is toch helemaal geen tegenargument op het feit dat iemand dit vanuit huis meekrijgt?

En 'tegenwoordig werken man en vrouw gewoon allebei' vind ik ook niet heel sterk onderlegd... Rolling Eyes

Nee, dat eerste is een reactie op het feit dat sommige mensen het niet fatsoenlijk vinden om op zondag te klussen. Leek mij toch wel vrij duidelijk.

Wat is er niet sterk onderlegd aan dat man en vrouw tegenwoordig beide werken? Lijkt me ook nogal logisch dat als je beiden werkt je niet zoveel tijd hebt voor klusjes als dat er 1 thuis is? Lijkt me ook nogal logisch?

Je doet het voorkomen alsof alle in ieder nederlands gezin de man en de vrouw beiden full time werken, terwijl dat niet klopt.

'van huis uit meegekregen' is geen uitleg waarom je wel of niet op zondag zou mogen klussen, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarom de buurman zo reageerde.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren - Pagina 2 Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum