Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gezellig, zulke buren

+13
Zininzon
Muurvlindertje
Lavendel
girli
Parisienne
Plien84
rapa nui
Olijfje
SuperGrover
Jerry
Susan
Antibes
Prosecco
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty gezellig, zulke buren

Bericht  Prosecco zo 6 nov 2011 - 5:26

Ik ben vanmidda egonnen mijn vloer te leggen en nu staat net mijn buurman voor de deur met zijn gezicht op onweer. Opp boze toon zegt hij: het is wel genoeg voor vandaag.
Als eerste reactie schiet er bij mij uit "oh vind je?" Misschien niet heel handig maar ik was nogal verbaasd, het is niet vroeg in de ochtend of laat op de avond en zó lang ben ik vandaag nou ook weer niet bezig.

Toen vroeg ik of het erg was als ik nog een plankje zou zagen, want dat is serieus het laatste wat ik nog moet doen en dan ligt de hele vloer er in.
Ik snap het gewoon niet, normaal was die man altijd super vriendelijk en nu komt er zoiets.

Ik bedoel, ik snap heus wel dat mensen het horen en daar misschien niet altijd even blij mee zijn, maar sommige dingen zijn gewoon niet te doen zonder geluid/herrie te maken.

En daarbij, hij had toch ook even normaal kunnen vragen of ik er mee o wilde houden omdat hij er zo'n last van heeft?

Klagen jullie buren snel over overlast? Of klaag jij zelf snel over overlast?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:28

Misschien vind hij het vervelend omdat je het op een zondag doet.

Maar inderdaad, hij zou het ook normaal kunnen vragen. Of je je er aan wil houden is natuurlijk een tweede.. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:29

Lekker dat plankje zagen, de groeten voor hem. Ik vind 'bouwgeluiden' ook altijd heel snel vervelend, maar ja, dat soort dingen maken gewoon geluid. Klagen zal ik daarover echt niet zomaar doen...ja of het moet inmiddels 23u 's avonds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:29

Ligt aan de situatie of ik klaag of niet. In de vakantie hoor ik mijn buurmeisjes wel eens rennen boven me, omdat die soms gewoon tegen de muren opvliegen als ze de hele dag thuis zijn (vier kinderen), en dan ga ik daar niet over klagen. Maar als ze blijven gillen, schreeuwen en springen, dan vraag ik wel eens of het wat rustiger kan, maar dat komt zelden voor.

De buren aan de andere kant van het portiek zorgen voor heel veel overlast, en iedereen klaagt erover, ook bij hen, en zij hebben erg schijt aan, en gaan gewoon door met waar ze mee bezig zijn. Tja, dan is het gewoon kut en irritant, want kan ik dus niet klagen.

Jouw situatie is lastig, want ik weet natuurlijk niet hoeveel herrie je maakt, en of je dat al (heel) lang achter elkaar doet qua dagen/weekenden. Maar dan had die het wellicht wel iets subtieler kunnen aangeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Antibes zo 6 nov 2011 - 5:31

Veel mensen kunnen dingen niet meer normaal zeggen als ze geirriteerd zijn. Ik denk dat dat the bottom line is..

Dat viel mij laatst ook al op. Was hier in Amsterdam aan het zwemmen en dat is gewoon druk, in één baan zwemmen een stuk of acht mensen achter elkaar en je zwemt rondjes. Toen ging ik onder zo'n afbakening (zo'n keten met ballen) door en hij schoot iets terug waardoor een meisje hem tegen haar schouder kreeg. Ook gelijk heeeeeelemaal giftig begon ze tegen me "doe eens normaal joh". En toen was mijn droge reactie inderdaad ook, van dit is normaal, kun jij het niet normaal zeggen? Later had ze ook met iemand anders een aanvaring waar ze een trap van had gekregen, pfff, ga dan lekker niet in Amsterdam baantjes trekken.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan zo 6 nov 2011 - 5:35

Onze buren hebben vrij vaak harde muziek op en zijn ook veel aan het klussen, maar op zich hebben we daar meestal geen last van. Als de kinderen er niet van zouden kunnen slapen dan zou ik wel gaan vragen of ze even stil kunnen zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Jerry zo 6 nov 2011 - 5:36

Zijn reactie had wel wat tactischer gekund... Maar wat al gezegd wordt, misschien is het niet helemaal gepast om dat op zondag te doen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  SuperGrover zo 6 nov 2011 - 5:38

Misschien waren er omstandigheden waardoor hij het heel storend vond. Ik heb bijvoorbeeld nu tentamens, en als iemand nu gaat klussen, word ik ook echt niet blij. Maar hij had het wel anders kunnen vragen inderdaad.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Antibes zo 6 nov 2011 - 5:39

Ik vind het echt onzin dat het ongepast is om het op zondag te doen, tenzij je zelf weet dat je in een christelijke omgeving woont en mensen er echt aanstoot van nemen. Maar in principe lijkt zondag = weekend me een normale klusdag voor mensen die fulltime werken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Antibes zo 6 nov 2011 - 5:39

SuperGrover schreef:Misschien waren er omstandigheden waardoor hij het heel storend vond. Ik heb bijvoorbeeld nu tentamens, en als iemand nu gaat klussen, word ik ook echt niet blij. Maar hij had het wel anders kunnen vragen inderdaad.

Ze waren bij mij ook aan het verbouwen beneden in tentamenweek, maarja, zij kunnen geen rekening houden met mijn tentamens natuurlijk. Dat wordt dan dus gewoon een retourtje UB, dat lijkt me logisch.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Olijfje zo 6 nov 2011 - 5:43

Als dit andersom geweest was zou nu iedereen zeggen: jaa ik zou gaan klagen hoor! het is verdorie zondag blablala..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  rapa nui zo 6 nov 2011 - 5:44

Ik vind het er een beetje van afhangen waar je woont. Bij ons in de buurt zou het ook niet gewaardeerd worden als je op zondag veel geluid maakt/aan het klussen bent. Dan zullen sommige mensen er ook iets van zeggen en het wordt ook gewoon niet gedaan uit respect voor elkaar en om de band met elkaar goed te houden. Grasmaaien ed gebeurt hier bv ook niet op zondag.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan zo 6 nov 2011 - 5:44

Eens met Antibes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan zo 6 nov 2011 - 5:45

Olijfje schreef:Als dit andersom geweest was zou nu iedereen zeggen: jaa ik zou gaan klagen hoor! het is verdorie zondag blablala..

Knap dat jij weet wat iedereen dan gezegd zou hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Antibes zo 6 nov 2011 - 5:46

Olijfje schreef:Als dit andersom geweest was zou nu iedereen zeggen: jaa ik zou gaan klagen hoor! het is verdorie zondag blablala..

Als iemand zou zeggen "ze zijn al sinds vanmiddag aan het timmeren beneden"?

Dan zou ik hetzelfde zeggen. Voor werkende mensen is het weekend misschien de enige tijd om die vloer aan te pakken en wellicht kun je op een normale toon vragen wat ze aan het doen zijn en hoelang het nog gaat duren.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Olijfje zo 6 nov 2011 - 5:47

Susan schreef:
Olijfje schreef:Als dit andersom geweest was zou nu iedereen zeggen: jaa ik zou gaan klagen hoor! het is verdorie zondag blablala..

Knap dat jij weet wat iedereen dan gezegd zou hebben.


Niet zo moelijk want daar zijn al tig topics over geweest..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:47

Ik kán me voorstellen dat meneer buurman wilde genieten van z'n zondagsrust, maar dan nog... 't was heerlijk weer, ga naar buiten ofzo. Of hang eerder aan die bel. Want nu komt het op me over alsof het allemaal wel meeviel, pas langskomen als je al zo goed als klaar bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:49

Olijfje schreef:
Susan schreef:
Olijfje schreef:Als dit andersom geweest was zou nu iedereen zeggen: jaa ik zou gaan klagen hoor! het is verdorie zondag blablala..

Knap dat jij weet wat iedereen dan gezegd zou hebben.


Niet zo moelijk want daar zijn al tig topics over geweest..
Over nachtelijk geluidsoverlast, ja. Voor zover ik wete, hebben we het hier over overdag. Of heb jij afgelopen week je klok ondersteboven gehangen, ipv een uurtje terug gezet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan zo 6 nov 2011 - 5:49

Het lijkt mij dat dat per persoon verschilt. Sterker nog, ik denk dat ik zelfs liever heb dat ze op zondag klussen, want dan komen we meestal pas na Yrsa's middagslaapje thuis of ze hoeft dan helemaal geen slaapje te doen omdat ze 's morgens uitgeslapen heeft. Doordeweeks zijn klussende buren voor mij persoonlijk een stuk lastiger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Plien84 zo 6 nov 2011 - 5:51

Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:52

Mijn vader kluste juist altijd op zondag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Prosecco zo 6 nov 2011 - 5:52

Er zijn mensen die zeggen dat het zondag is, maar ja ik heb nu eenmaal alleen zaterdag en zindag om iets te doen. als ik dan ook nog o zondag niks kan doen omdst het zondag is schiet het natuurlijk helemaal niet. Daarbij woon ik in een grotere stad waar regelmatig mensen op zondag gras maaien, boren of harde muziek hebben. Plus dat zondag voor mij hetzelfde is als zaterdag.

En ik kan me echt wel voorstellen dat het storend is, want ik stoor mezelf ook aan zulk soort dingen. Maar er over klagen doe ik nooit.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:55

Plien84 schreef:Ik vind het ook niet kunnen op zondag, ik heb dat echt als fatsoensnorm meegekregen vanuit thuis. Of je nou christelijk bent of niet.

Maar mensen werken meestal doordeweeks en dan heb je dus alleen het weekend om te klussen, vind ik niet zo heel gek dus, vooral omdat het gewoon overdag gebeurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  SuperGrover zo 6 nov 2011 - 5:57

Antibes schreef:
SuperGrover schreef:Misschien waren er omstandigheden waardoor hij het heel storend vond. Ik heb bijvoorbeeld nu tentamens, en als iemand nu gaat klussen, word ik ook echt niet blij. Maar hij had het wel anders kunnen vragen inderdaad.

Ze waren bij mij ook aan het verbouwen beneden in tentamenweek, maarja, zij kunnen geen rekening houden met mijn tentamens natuurlijk. Dat wordt dan dus gewoon een retourtje UB, dat lijkt me logisch.
Nou ik vind dat je best wat rekening met elkaar kunt houden dan. Niet dat ze helemaal niet meer mogen klussen, maar dat je misschien kunt overleggen dat het niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat is? Oh en niet voor iedereen is de bibliotheek beschikbaar hè, aangezien alleen in de grote universiteitssteden de bieb open is op zondag.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Susan zo 6 nov 2011 - 5:59

Inderdaad, als je dat soort dingen niet op zondag zou 'mogen' doen dan ben je twee keer zo lang bezig met je huis. Wij gaan straks de huiskamer en de zolder opknappen en dan zal er ook wel eens op zondag worden geklust, dat is niet anders. Behalve ik werkt iedereen die meehelpt nou eenmaal de hele week.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezellig, zulke buren Empty Re: gezellig, zulke buren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum