Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 35 van 42 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 38 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 7:36

Bijna op pagina 3!!

Marin, hopelijk heb je het naar je zin in Duitsland! Zag op FB een aantal leuke dingen voorbij komen.

Zero, ben jij ook lekker weekend aan het vieren?

Oh, en voor wat betreft het afspreken: ik ben voor om dat in september te doen. Is het iig nog lekker weer buiten! In oktober-december ben ik niet in de gelegenheid om op pad te gaan ivm ons huisje...

Wat me ook weer doet denken aan het volgende: ik wil graag een aantal van mijn eigen werken in huis ophangen. Vindt vriend ook een goed idee Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 281626781Maar nu... wát hang je in vredesnaam op? Ik zou in de keuken graag een portrait-foto (staande foto dus) willen van het een of ander, maar ik heb gewoon géén idee.. hebben jullie tips/ideeen? Ga ook graag er iets specifiek voor maken hoor!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 9:49

Nu wel, of nou ja... ben na mijn werk naar de stad gegaan, boodschappen gedaan, naar huis gegaan en in slaap gevallen tot ik wakker schrok om hockey te kijken. Dat dus.. laughcry

Qua foto's kan ik je niet echt helpen - ik ben single en heb alleen bijna maar landschap hangen omdat het zo stom staat als je jezelf zo groot in je huis hangt :O
Ik heb bijna allemaal canvas, maar ja... dat neem ik gewoon van mijn werk mee, dat kost mij niks.

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 11 aug 2012 - 10:13

Mag ik hier even een vraagje stellen? Ik heb sinds kort een Canon 1100D met allerlei software en ik vraag me af hoe ik een foto (van bijv mijn zoontje) kan bewerken dat ie bijvoorbeeld zwart/wit is met een uitspringende kleur. Zoals je wel eens op fotoshoots ziet. Is daar speciale software voor?
Software meegeleverd met mijn camera is Digital Photo Professional, Picture Style Editor en Zoombrowser EX. Of moet ik dan Photoshop van Adobe hebben?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 10:14

Niet perse Photoshop, ik geloof dat andere programma's het ook kunnen maar dat weet ik eigenlijk niet, ik heb Photoshop dus ik hoef niet uit te wijken naar een ander programma nerd

Ik dacht dat Picasa het ook had. Weet het niet 100% zeker.

Gast
Gast

Bericht  Marin za 11 aug 2012 - 10:18

Picasa heeft het maar alleen met rondje, dus je kunt geen object uitknippen in die specifieke vorm. Dus echt nauwkeurig is t niet. Werkt soms wel hoor.

Ik heb vandaag panning gedaan, altijd lastig maar ging best oké.

Het rijden op de ring was wel heeeeeeel gaaf.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 22:15

Kon Picnic dat niet? Ook zo'n gratis programma, en werkt geloof ik iets nauwkeuriger dan Picasa.

Hier een waardeloze nacht achter de rug. Kom je terug van vakantie, word je ziek... *grmbl* Maar, ik zit nu wel op mijn nieuwe bureaustoel Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 281626781 dat maakt alweer een heleboel goed. Hopelijk krijgen we het vandaag ook voor elkaar om de studeerkamer een beetje leeg te maken zodat het nieuwe bureau er in kan. Dan zit ik eindelijk weer eens een klein beetje fatsoenlijk.

Zero, begrijpelijk hoor, dat je geen foto's van jezelf ophangt, al kan mij dat weinig schelen smile Nu hangt vriend op 60x90 in de woonkamer, in 't nieuwe huis moet die foto ergens anders hangen. Vind ik jammer, want het ik vind het echt een geweldige foto. Ik zat te denken om onderstaande foto op te hangen, op een schuin muurtje (het oude rookkanaal):

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 6976632693_2dd5d1e664

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 0:22

weg

Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 2:33

Ik zag je foto's voorbij komen op FB, zomersproetjes. Op zich vind ik ze leuk, maar ik weet niet, ik heb net niet "het" gevoel erbij, zeg maar. Overigens vind ik die met de warmere kleur wel mooi qua kleurencompositie! De eerste van die je hier post vind ik het leukste!

Vwb mijn foto: ik denk dat ik 'm in z-w een beetje kaal en somber vind. We krijgen in onze nieuwe keuken hoogglans witte kastjes en een blad met bruintinten, dus dan staat een iets warmere foto er misschien mooier bij.. maar goed, dat zien we dan wel weer smile Eerst de overdracht maar eens (1 oktober!!)

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 12 aug 2012 - 4:06

Ik vind ze echt heel mooi ZS!
Die warme tint is ook mooi, maar ook het licht bij de eerdere foto's al.

Ik ben weer terug, komende dagen 's avonds maar bewerken, zo gezellig dat dat samen op de bank kan.

Ik had t al met Oreo er over op FB maar er is dus een klein vocht vlekje ofzo in m'n lcd scherm gekomen. Geen idee hoe, t zat er ineens. Baal er echt behoorlijk van. Het is 'maar' m'n lcd scherm maar toch.. Maar even langs KE en anders Canon.

Lomo camera is bijna vol, nog 2 foto's te gaan. Weet niet echt waarvan, misschien laat ik m zo wel afdrukken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 4:46

Ben benieuwd naar je lomo-foto's, Marin! En naar de rest uiteraard smile morgen meteen naar KE?

Hier wordt er hard gewerkt aan mijn website Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 281626781Maar ik vind het heel kaal worden, dus ik moet eens na gaan denken over een "logo" zoals Zomersproetjes dat heeft.... Nog géén idee hoe ik dát ga aanpakken!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 9:06

@ Oreo: Dat kan natuurlijk. Zelf ben ik wel heel tevreden. Ik heb trouwens met een reflectiescherm gewerkt. Ben wel heel benieuwd naar je website (heb je geen screenshot/sneak preview). Hoezo nieuwsgierig, haha. Is het geen idee om met de logo van je visitekaartjes te werken?

@ Marin: Thanks! Balen... balen... balen... Het is allemaal duur zat! Als hij uit staat, zie je het dan ook goed zitten? Hopelijk kan KE er iets mee, maar hun service kennende lossen ze het wel op. En ook ik ben benieuwd naar je foto's!!!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 6:41

@zomer: heb gewoon direct alles online staan. Het is nog niet helemaal wat ik wil en de portfolio's zijn nog niet up to date, maar ik kom er wel.
En ja, het logo kán wel.. maar dat ligt een beetje gecompliceerd smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 6:41

Oh, en Marin, al contact gehad met KE/Canon/Rofa?

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 13 aug 2012 - 21:33

Nee heb het rete druk met m'n andere baan deze week, dus dat red ik niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 22:18

Balen, Marin!
Werkse!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:30

Oreo, weet je al of je die boom foto aan de muur wilt? Ik hou zelf niet zo van portret-stand foto's aan de muur, vind dat vaak raar staan, maar als je een hoekje hebt waar 't past kan 't wel leuk zijn. De foto zelf vind ik wel erg geschikt voor aan de muur. Ik vind dat zo leuk, dat je gewoon je eigen werk aan de muur kunt hangen! Gaan jullie niet meer de oude werken ophangen? Op uitgekeken?

De lomo's zitten nog in de camera, want ik heb er nog twee over. Twijfel of ik die op ga gebruiken, maar geen idee waar aan, en wil ze eigenlijk wel gauw ontwikkelen want anders gaan er weer jaren overheen, dat weet ik gewoon.. Dus misschien toch maar het verlies van twee foto's voor lief nemen.

Gewone foto's zijn eindelijk wel klaar. Ben niet super tevreden, er is niks wat er ontzettend uitspringt. Ik had het er met m'n vriend al over dat ik het zo moeilijk vind om prive en professioneel gescheiden te houden en ik word er zo uberkritisch van. Dat is niet leuk. Hebben jullie tips om daar mee om te gaan? Het lijkt wel alsof ik helemaal vergeten ben te genieten van fotograferen en weet ook niet meer goed wat ik met niet-portretten aan moet. Terwijl architectuur altijd zo'n sterk punt was.
Ik heb er heel erg op gelet om minder foto's dan anders te maken, echt kritisch te kijken, maar nog had ik er wel veel.

Maar goed, een paar leuke:

In het Landschaftspark:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 574680_10152028563160156_1275419480_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 226391_10152028564225156_1428146770_n

Lijnenspel:
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 531064_10152028564425156_89393782_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 395847_10152028565955156_727391920_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 486581_10152028571115156_1417929896_n

Heidelberg:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 418721_10152028574680156_1047701985_n

Het pannen ging niet helemaal goed. Was weer even flink oefenen.

Deze was met 1/30e seconde dus veel te langzaam, die auto's gaan zo snel. De achtergrond is wel mooi gelukt met strepen, maar de rest niet. De auto is niet geheel scherp, helaas:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 432142_10152028578370156_237064473_n

Maar met 1/200e ging het al beter, helaas dan dus minder panning eigenlijk:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 582807_10152028579735156_1082591162_n

Maar we gaan we vast nog wel vaker heen, dus gaan dan oefenen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Chocolate Cookie di 14 aug 2012 - 21:35

Mooie foto's Zomersproetjes en Marin!!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:40

Yeh ik weet wat je bedoelt Marin, als mensen me vragen wat voor fotograaf ik ben is mijn antwoord ook "euhhhhhhh"

Ik ben bruids/portret fotograaf van beroep, surrealist in hart en... uiteindelijk... nerd
Bruidsfotografie maakt me erg gelukkig, maar het kickt wel even mijn andere talenten in the nuts om het even zo te noemen.

Had je foto's al op je FB gezien en vind de brug wel erg mooi geworden. Maar ik zie wel een beetje wat je bedoelt - je groeit er niet zo veel meer in als je voorheen deed. Je staat hier een beetje stil.

Ik ben om deze redenen juist overgestapt naar analoog, om mezelf weer te pushen maar ook juist met lomografie bezig om het weer te ontladen.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:42

Ja he ik vind het zo lastig. Ik heb ook beetje te veel gereisd de laatste tijd. Ja, klinkt als een luxe probleem, is het ook, maar ben daardoor beetje 'jaded' geworden, zo van I've been there, done that mentaliteit. Weer een kerkje, klik, straatje klik, parkje klik. Elke stad is zo hetzelfde. Ik moet mezelf enorm uitdagen om zo'n tripje goed vast te leggen zodat het chronologisch logisch (jaja) is, maar ook dat er uitdaging in zit en mooie foto's uit komen.

Vroeger (a la 10 tot 5 jaar geleden) maakte ik veel meer artsy foto's, misschien moet ik dat weer eens doen. Die waren niet allemaal fotografisch technisch perfect, maar hadden wel allemaal betekenis, en kon ik ze echt namen geven.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 22:00

Vroeger kon ik ook gewoon uren aan 1 foto lopen bewerken en dan super blij zijn met het resultaat.
Vandaag de dag gooi ik mijn foto's door een standaard bewerking op de automatische piloot en zie ik nog amper wat ik gedaan heb.
Ik reis niet zo veel, dat is dan nog enigszins frisse lucht.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 22:03

Ik vond het ook echt een goed idee om m'n lomo weer uit de kast te halen. We gaan ook een keer weer echt analoog schieten, ik heb nog een oude goed werkende pentax liggen en ons fotoplankje ligt vol met rare camera's die er om vragen uitgeprobeerd te worden. Maar op reis wil je toch niet dat dat het enige is wat je doet, stel dat het mislukt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 22:24

Yeh, daarom neem ik zowel mn spinner als mijn 7D mee.

Oh en mijn AE1 moet ook mee, daar zit een zwart wit rolletje in Yes

... ik ga me dus kapot tillen met 30 graden in Parijs dit weekend... silent

Spinner gaat ook mee Disney in. 7D niet, dikke ploert dat ie is.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 22:38

Waar laat je je camera dan als je 'm niet mee neemt? Ik zou 'm overigens ook niet mee nemen, veel te groot, heb je niks aan. Spinner kan nog wel gave effecten geven in Disney.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 22:47

In een koffer in het hotel denk ik. Ik kan hem ook in de auto laten, maar dat zie ik niet zo zitten. Het is ten eerste mijn auto niet dus als er word ingebroken om een camera uit te halen is Zero niet blij en pa Zero ook niet.

Daarnaast heb ik geen zin om naar de auto te moeten voor mijn camera. Denk niet dat die dicht bij ons zal staan. Hier zitten we :cheering:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 35 226338_0

Dus denk gewoon dat ik hem in mn koffer laat met een slotje er op. Ben goed verzekerd.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 22:48

Oh dat ziet er goed uit! Zorg gewoon goed voor een slotje op je koffer!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud