Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest?

+23
Caramba
Alex
PiP
jena
Joli86
sanne-84
Jezzie
Error
Dennenappel
Sorella
Curious
Suus
Kabouter
Snoes
Jeanette
Toet
Spring
Roxi3
Rush
PluDan
Huppekee
Floor
Rumble
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest? - Pagina 2 Empty Re: nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest?

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 2:26

toetje_ schreef:
Theedoosje schreef:Toet> ik hoorde om mij heen al -23 graden deze winter....geen idee of het waar is maar ja dan vries het toch wel ff ets meer :P

Ik hoorde in maart 2011 ook dat we een hete zomer zouden krijgen en in juni 2010 dat er nog twee hittegolven aan zaten te komen. Ik geloof niet in dat soort onzin, ik zie het tegen die tijd wel smile
Hahaha de horrorwinter zou begin november beginnen. Wat lees ik net op een nieuwssite? Iets over een warm begin van november. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest? - Pagina 2 Empty Re: nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 2:27

Ja ach ik geniet ook elke dag nog dat er die zon is en zie wel wanneer de winter aanbreekt :P

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 2 nov 2011 - 2:29

toetje_ schreef:
Theedoosje schreef:Toet> ik hoorde om mij heen al -23 graden deze winter....geen idee of het waar is maar ja dan vries het toch wel ff ets meer :P

Ik hoorde in maart 2011 ook dat we een hete zomer zouden krijgen en in juni 2010 dat er nog twee hittegolven aan zaten te komen. Ik geloof niet in dat soort onzin, ik zie het tegen die tijd wel smile

Inderdaad, eerst zien dan geloven!!

Nu ik er over nadenk, zet ik mijn auto met vorst ook altijd op de handrem. Nog nooit problemen mee gehad, ook niet met afgelopen winter.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Floor wo 2 nov 2011 - 2:33

toetje_ schreef:
Floor schreef:Oke, ik heb nog nooit een vastgevroren handrem gehad. Heb al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs en een auto. In mijn oude auto's (uit 1987) heb ik het nooit gehad dat het was vastgevroren en mijn auto nu (uit 2008) ook nog nooit.
Bovendien kan ik hem nu niet eens zonder handrem wegzetten want dan staat hij niet meer op de oprit Laughing (onze oprit loopt schuin).

Als hij in de versnelling staat rolt hij ook niet weg.

Verder wel eens.

Ik weet het, maar als ik de auto in z'n 1 zet ben ik bang dat als ik weg rij, perongeluk vergeet dat hij in z'n 1 staat en niet achteruit en dan sta ik dus in de muur van het huis :shock: (ik parkeer de neus van de auto dicht op het huis).
Ach ik blijf gewoon doen wat ik nu doe, in z'n vrij en op de handrem, dan zie ik het wel als de rem is vastgevroren, heb ik maar een keer pech, het is in al die jaren toch nog niet voorgekomen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Snoes wo 2 nov 2011 - 2:38

Nucia schreef:Nee in z'n 1e versnelling.
+1

Edit: normaal wel met de handrem, als het vriest dus niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kabouter wo 2 nov 2011 - 2:44

Ik heb de auto nooit op de handrem staan.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Suus wo 2 nov 2011 - 3:12

Ik zet normaal de auto altijd in de vrij en op de handrem, gewoon omdat ik het zo geleerd heb. Weet ook nog wel dat ik net mijn rijbewijs had en wegging in de auto van mijn vader, schrok me dood dat 'ie ineens naar voren schoot! Wist ik veel dat je de auto ook in de eerste versnelling kon parkeren :P
Als het vriest zet ik hem wel in de versnelling en niet op de handrem, maar hier moet ik dan echt bij nadenken, anders zet ik 'm automatisch op de handrem.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 3:17

Kabouter schreef:Ik heb de auto nooit op de handrem staan.

+1

Tenzij ik op een aflopend stuk sta geparkeerd, maar dat komt zelden voor.

Gast
Gast

Bericht  Curious wo 2 nov 2011 - 5:59

Ik had netjes geleerd dat ik de auto niet op de handrem moest zetten. Maar aangezien degene die me dat geleerd hebben (mn ouders) nu al twee keer schade hebben gemaakt doordat de auto vervolgens aan het rollen ging....
Heb ik liever een bevroren handrem.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:01

Roxi3 schreef:
_Leaf_ schreef:
Daisy schreef:Het valt mij nogal op dat er vrij veel meiden hun auto in de vrij en op de handrem zetten...
Doen jullie dat in de winter/als het vriest ook?

Nee, dan in de 1e versnelling, anders vriest de boel vast.

+1

+1 De rest van het jaar gewoon in z'n vrij en op de handrem.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Dennenappel wo 2 nov 2011 - 6:07

Eigenlijk altijd in de vrij en op de handrem, ik vind dat wel prettig. Inderdaad geen gedoe met vooruitschieten e.d.
Mijn vriend heeft hem juist altijd in de een, zonder handrem.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Error wo 2 nov 2011 - 7:46

Altijd in de eerste versnelling en zonder de handrem. Alleen als ik echt op een helling sta ofzo.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Jezzie wo 2 nov 2011 - 7:53

Dennenappel schreef:Eigenlijk altijd in de vrij en op de handrem, ik vind dat wel prettig. Inderdaad geen gedoe met vooruitschieten e.d.

+1 Hier precies het zelfde. Maar ik trap wel automatisch altijd de koppeling in voordat ik de auto start, ook al weet ik dat die in de vrij staat.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  sanne-84 wo 2 nov 2011 - 8:05

ik heb hem nooit op de handrem staan. vind het altijd erg raar om in de auto te rijden als mn vriend er van te voren in heeft gereden, want die zet hem wel altijd op de handrem (geeft wel eens ruzies als het vriest), en dat vergeet ik waardoor ik dus wil aanrijden terwijl de handrem er nog op zit.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Joli86 wo 2 nov 2011 - 9:02

Ik heb met rijlessen geleerd hem altijd in zijn vrij op de handrem weg te zetten..
Nu doe ik dat dus ook altijd! Gelukkig nog nooit last van gehad, ondanks mijn autootje van 17 jaar oud.

Als ik nu in een andere auto rij die in de 1ste versnelling staat verschiet ik altijd zo als die ineens naar voren gaat!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  jena wo 2 nov 2011 - 9:30

toetje_ schreef:
Floor schreef:Oke, ik heb nog nooit een vastgevroren handrem gehad. Heb al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs en een auto. In mijn oude auto's (uit 1987) heb ik het nooit gehad dat het was vastgevroren en mijn auto nu (uit 2008) ook nog nooit.
Bovendien kan ik hem nu niet eens zonder handrem wegzetten want dan staat hij niet meer op de oprit Laughing (onze oprit loopt schuin).

Als hij in de versnelling staat rolt hij ook niet weg.

Verder wel eens.

Ik weet niet waar jij woont, maar op verscheidene plekken in Zuid- Limburg rolt je auto echt erg weg als je hem niet op de handrem zet Laughing
En ja, helaas heb ik er ervaring mee (auto 300 meter verderop in een heg en de auto van een vriend van ons is op die manier mooi een zwembad in gereden laughcry ).

Ontopic: ik zet normaal gesproken de auto in z'n vrij en op de handrem met parkeren. Bij zware vorst zet ik 'm in z'n 1 en van de handrem af. Ik woon niet meer in Zuid Limburg nerd
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  PiP wo 2 nov 2011 - 9:45

Snoes schreef:
Nucia schreef:Nee in z'n 1e versnelling.
+1

Edit: normaal wel met de handrem, als het vriest dus niet.
+1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PiP wo 2 nov 2011 - 9:48

x-justme-x schreef:Ik heb met rijlessen geleerd hem altijd in zijn vrij op de handrem weg te zetten..
Nu doe ik dat dus ook altijd! Gelukkig nog nooit last van gehad, ondanks mijn autootje van 17 jaar oud.

Als ik nu in een andere auto rij die in de 1ste versnelling staat verschiet ik altijd zo als die ineens naar voren gaat!

Maar heb je dan ook niet geleerd dat als je je auto start, je altijd de koppeling in moet trappen om dit soort dingen te voorkomen?
Als ik mijn auto wil starten om te gaan krabben oid, dan check ik wel 3x of hij wel in zijn vrij staat Very Happy

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 9:51

Ik zet mijn auto altijd op de handrem en het is nog nooit verkeerd gegaan. Ik weet, want het is me geadviseerd, dat het onverstandig is, dat hij kan vastvriezen enz., maar zolang het me nog niet is overkomen is het automatisme. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Alex wo 2 nov 2011 - 9:56

Ik zet ook altijd de handrem erop. Als ik dat doe in de auto van mijn schoonvader heb ik dikke bonje, maar daar rijd ik tegenwoordig nog zelden in gelukkig.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 20:59

PiP schreef:
x-justme-x schreef:Ik heb met rijlessen geleerd hem altijd in zijn vrij op de handrem weg te zetten..

Maar heb je dan ook niet geleerd dat als je je auto start, je altijd de koppeling in moet trappen om dit soort dingen te voorkomen?
Als ik mijn auto wil starten om te gaan krabben oid, dan check ik wel 3x of hij wel in zijn vrij staat Very Happy
Idd, als ik moet krabben dan zet ik de auto in de vrij, nadat ik 'm in de versnelling gestart heb. Zelfs al staat de auto in de vrij dan start ik nog met m`n voet op de koppeling, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caramba wo 2 nov 2011 - 21:17

Het autootje van mijn werk moet wel op de handrem staan. Is een semi-automaat en moet altijd in de vrij staan, zit geen parkeerstand op. Vergeet het wel eens, maar dat zie ik dan met uitstappen wel, hier op het erf is dat niet echt handig als ik er te laat achter zou komen, want hij kan zo het water inrollen :S
Dus met vorst ook op de handrem.
Onze grote auto staat altijd in de eerste versnelling zonder handrem.

Voor deze auto hadden wij een andere auto. Met die sneeuw en vorst van 2 jaar terug hebben wij toen verschillende keren gehad dat de handrem er wel op zat en ook vast gevroren was. Ja dan kun je geen kant op he.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 21:50

Als het vriest - erg vriest, niet 3 grade ofzo - dan gaat ie in vrij of 1, maar anders altijd handrem. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit gehoord dat mensen standaard in 1 parkeren scratch ken niemand die dat doet, met rijlessen leerde ik gewoon in vrij + handrem en zover ik wist deed iedereen dat.

Weer wat geleerd. Maar ik blijf echt wel mijn handrem gebruiken! albino

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel wo 2 nov 2011 - 21:58

Jezzie89 schreef:
Dennenappel schreef:Eigenlijk altijd in de vrij en op de handrem, ik vind dat wel prettig. Inderdaad geen gedoe met vooruitschieten e.d.

+1 Hier precies het zelfde. Maar ik trap wel automatisch altijd de koppeling in voordat ik de auto start, ook al weet ik dat die in de vrij staat.
Dit doe ik dus ook automatisch altijd smile Grappig.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 22:01

Ik moet mijn koppeling wel intrappen als ik mijn auto wil starten, anders start ie niet smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: