Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even advies nodig... (voeding)

+7
woezel
Coco
Novalee
Burn
Darius
Linda
Mamsie
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Even advies nodig... (voeding) - Pagina 2 Empty Re: Even advies nodig... (voeding)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:00

Tot hoe ver liep jullie voeding terug? Heb vandaag echt iedere voeding aan moeten vullen met flesvoeding!

Ik kijk het nog een week of 2 aan, blijft het zo laag dan ga ik misschien toch Domperidon overwegen.

Heb gister even overwogen om helemaal te stoppen, maar dat vind ik zo zonde, zit nu al op 3,5 maand, de 6 wil ik gewoon halen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Even advies nodig... (voeding) - Pagina 2 Empty Re: Even advies nodig... (voeding)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:02

Nois schreef:En hoe drinkt J.?
Heb je al eens geprobeerd om er 1 de borst te geven en tegelijkertijd de ander de fles? Dat deed ik ook regelmatig. Dan ging ik op bed zitten, 1 aan de borst, de ander legde ik naast mij neer met aan beide kanten van het hoofd een opgerold dekentje. Op het dekentje legde ik de fles en het hoofd schuin zodat ik de fles niet vast hoefde te houden. Alleen wanneer ze hun hoofd draaiden even de fles op het andere dekentje leggen. Dat ging eigenlijk prima.
En als J wel redelijk drinkt, kan hij aan de borst misschien de productie wat opvoeren.

Oh en ik kon er ook niet tegen hoor, 1 drinken en de ander huilen. Dus deed het vrijwel altijd tegelijk.
Dat is wel een hele goeie, dat zal ik eens proberen!

Gast
Gast

Bericht  Novalee do 3 nov 2011 - 19:37

Hoe gaat het nu PM? Ik las op hyves dat je flink aan het kolven bent, merk je al verschil?

Hier is de dip ook flink aanwezig. Gistermiddag kolfde ik links 50 en rechts 30 Sad Vandaag maar weer om de 2 uur kolven als dat een beetje lukt met N.

Het wordt volgens mij al ontzettend vaak tegen je gezegd maar omdat je zo'n doorzetter bent verdien je het gewoon om het nog een keer te horen; ik vind het ontzettend knap van je dat je zo doorzet! cheers
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 19:55

Ik kolf altijd flink hoor, kolf iedere voeding natuurlijk.

Maar het gaat al weer beter gelukkig. Zit nog lang niet op mijn oude productie, maar het is al wel iets meer.
Dank je wel, wat lief!

Balen he, zo'n dip. Vul je dan ook aan met kunstvoeding of heb je een voorraad in de vriezer? Hou jij het nog een beetje vol, dat kolven?

Gast
Gast

Bericht  Novalee do 3 nov 2011 - 20:57

Ik red het nu nog met BV, maar dan moet die dip niet verder door zetten. N. krijgt, afhankelijk van hoe laat ze 's ochtends wakker is, 5 of 6x een fles van 180. Die drinkt ze vrijwel nooit leeg, maar soms wel. Om genoeg te hebben kolf ik 7x per dag. In de diepvries staan alleen nog bekertjes melk die ik gekolfd heb toen N. nog erg veel krampjes had dus die durf ik niet te gebruiken. Een tijdje terug had ik door een harde plek te weinig melk en heb ik N. een fles FV gegeven. Daarna had ze meteen weer krampen dus ik hoop dat FV nu niet nodig is.

Het wisselt heel erg hoe ik het kolven vind. Met 2,5 maand had ik het helemaal gehad en besloten na 3 maanden af te bouwen. Maar toen kwamen er weer een aantal goede dagen en heb ik besloten tot de 6 maanden te gaan. Dat is dus nu mijn doel. Ik denk dat ik daarna stop maar grote kans dat ik nog van gedachte verander Very Happy Ligt er ook een beetje aan hoe vaak ik dan nog moet kolven om genoeg te hebben en aan hoe het dan met N. gaat. Tot eind vorige week sliep ze amper overdag en dan is het wel zwaar aangezien ik ook de hele tijd met haar bezig was. Maar de laatste dagen slaapt ze goed dus dan loopt het allemaal meteen beter. Afgezien van die dip dan Wink Merk wel dat ik echt totáál geen zin heb om vaker te kolven dan om de 3 uur, maar ja, het zal toch moeten.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 23:07

Wat vervelend dat ze last heeft van FV! Hier kunnen ze er prima tegen, welk merk ik ook pak, ik merk geen verschil.
Maar ik geef ze zelden een volledige fles FV, tenzij ik weg ben en niks op voorraad had. Anders meng ik het altijd met BV, voelt voor mij iets beter Wink

Hier zitten ze op 6 a 7x 160cc. J. lust misschien nog wel iets meer, S. krijgt er meer moeite mee lijkt wel. Die laat ik al uit een gewone speen drinken ipv de Medela, die wordt voor een grote fles te zwaar lijkt wel. Andere speen gaat prima, dus houden we lekker zo.

Valt nog tegen he, dat kolven, hoeveel tijd het kost per dag!
Kolf je ook nog s nachts? Ik altijd na de nachtvoeding, want doorslapen doen ze echt niet. Een keer 4 dagen gedaan, maar daarna...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 4 nov 2011 - 0:55

@Novalee, kan je niet beter 150 cc aanbieden en als N, meer wil dan wat bijwarmen, zo deed ik dat toen ook. Als je 180 geeft en je moet 20 cc weggooien is dat wel zonde.

@PM, fijn dat de dip weer over lijkt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Novalee vr 4 nov 2011 - 1:09

PM, fijn dat je mannetjes ook zo goed tegen flesvoeding kunnen! Maar doe je de FV en BV dan gewoon samen in 1 fles? Ik wist niet dat dat kon smile Pff, lijkt me erg pittig als ze nog niet doorslapen, daar heb ik toch wel erg geluk mee. Hoe vaak kolf jij eigenlijk op een dag? Elke keer na een voeding of vaker? En, een beetje domme vraag misschien, maar als je zoveel per borst kolft, hoe vang je dat op? Ik heb opvangbakjes van Ameda die bij de kolf zaten en nog van de Medela symphony, maar daar past nooit zoveel in.

Ik heb toen Friso Hypoallergeen gegeven. Lekker vond ze het in elk geval wel want ze dronk zo 180cc weg. Volgens mij heeft ze gewoon gevoelige darmen en als ze normaal zo'n 140cc BV drinkt en dan ineens 180cc FV dan is dat natuurlijk wel even wennen voor haar buikje. Verder is ze een hele makkelijke drinker, ze lust haar melk warm, lauw, koud en als het ingevroren is geweest.

N. drinkt uit Avent flessen en heeft nog steeds speen 1. Ze drinkt erg snel, een kwartier over haar fles doen lukt met moeite. Tussendoor laten boeren of even speentje geven heeft geen zin. Dan drinkt ze alleen maar gretiger als ik weer de fles geef met als resultaat dat de fles net zo snel, of misschien zelfs wel sneller, leeg is.

's Nachts kolven doe ik sinds een maand ongeveer niet meer. Ik kwam niet aan m'n rust toe en aangezien ik toen toch van plan was met 3 maanden af te bouwen ben ik er mee gestopt. M'n productie ging wel iets achteruit maar dat heb ik weer rechtgetrokken door een paar avonden te clusterkolven. Ik kolf rond 23:30 à 0:00 uur voor het laatst en dan rond 7 uur weer. N. slaapt gelukkig al door. Ze begint zo rond 20:00 uur aan de nacht. Als ik voor het laatst kolf, geeft m'n vriend haar de fles. Dan slaapt ze door tot ergens tussen 6:30 en 8:30 uur, ideaal!

HD, N. heeft een flinke zuigbehoefte. Ze kan soms meteen na het drinken flink naar m'n vinger, een hydrofielluier of wat er maar voor handen is, happen terwijl ze dan haar fles niet meer wil. Ze wil dan gewoon haar speentje. Maar dit vind ik soms nog lastig herkennen dus dan vind ik het fijner dat er iig genoeg in de fles zit. Daarnaast heb ik normaal gesproken ook ruim genoeg melk dus dan vind ik het niet zo'n ramp om regelmatig 40ml weg te gooien.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 1:20

De Medela flessen van 150cc past 180cc in als ze tot het randje vol zitten. En anders leeg ik tussendoor.
Heb net weer gekolft, ene kant 130cc en andere kant 160cc, dus weer te weinig Sad
In de koelkast doe ik het gewoon in lege waterflesjes, past 500cc per fles in haha, en die krijg ik nu lang niet vol natuurlijk.
Ik heb nu dus in 1 fles 30cc te kort, dus gaat daar gewoon 30cc FV bij.

Ik maak de mannen nu rond 21.00/ 22.00 uur wakker (gisteren kwamen ze spontaan om die tijd) en dan komen ze vaak rond 2.00/ 3.00 weer.
Eerst liet ik ze gewoon slapen, maar dan werden ze wakker om 0.00, en gingen daarna in het 3 uurs ritme, dat was niks.
Als mijn man rond 6.45 opstaan worden ze vaak ook wakker, van de wekker ofzo? Dus dan krijgen ze weer een voeding. Het zou zo lekker zijn als ze die van de nacht overslaan!

Ze krijgen nu s nachts gewoon 160cc, zit er over de denken om er iedere nacht 20cc af te halen, kijken wat ze dan doen.

Nu hoor ik ze ook weer smile Etenstijd!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 4 nov 2011 - 2:28

Respect voor je PM! Fulltime kolven met een tweeling! (ook voor de andere mama's die ft kolven uiteraard!) Balen dat je in een dip zit (zat?) maar geef het niet op! Het kost even flink wat energie en tijd maar je komt er wel weer uit en je zult zo blij en trots zijn als je de 6mnd haalt!!! Dat is alle moeite waard! Ik kolf ook fulltime en heb ook regelmatig in een dip gezeten waardoor ik om de 2u of ging clusterkolven. Wat voor mij een goede tip is geweest is om als je gekolft hebt, en eigenlijk klaar bent, om dan na 5 min. nog eens te kolven. Het is goed voor je productie en ik kreeg dan vaak nog een tsr waardoor er weer een aantal cc bij kwam.
Met 4 en met 7 maanden heb ik zo'n enorme dip gehad dat ik ook overwoog om ermee te stoppen maar ik heb toch doorgezet, ik wilde persé de 6, en later de 12mnd halen. Nu dat is gelukt ben ik zo blij, dit pakt niemand mij (en mijn zoontje) ooit nog af.

Nu kolf ik nog 3x per dag, ben het langzaam aant afbouwen en wil terug naar 2 of 1x (alleen avond) kolven en dan zie ik wel tot wanneer er nog wat uitkomt. Er ligt hier voor 3 mnd in de vriezer (mijn productie bleef hetzelfde door het kolven, terwijl mijn zoontje door de bijvoeding minder ging drinken) dus we kunnen nog even vooruit.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: