Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf pizza maken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf pizza maken Empty Zelf pizza maken

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 22:03

Ik wil nog steeds een keer zelf pizza maken

Maar vertel smile Wat voor deeg moet ik dan halen? En hoe maak ik een lekkkere tomatensaus voor erop?

En wat voor groenten en vlees gebruiken jullie voor de pizza als jullie die zelf maken?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf pizza maken Empty Re: Zelf pizza maken

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 22:09

Kaas, kappertjes, garnalen, ham en basilicum was de laatste. Uiteraard met tomatensaus. Deeg was van de ah. Maar eigenlijk mogen champignons ook niet ontbreken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 22:10

Bij dat deeg zit al een pot saus..

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 31 okt 2011 - 22:14

Zeker geen pakje meel kopen (pizzadeeg), je betaalt je scheel voor wat erin zit en het plakt enorm. Dan kun je beter zelf deeg mixen of het pakje wat Smikkell noemt pakken. Dat is vergelijkbaar met Danerolles. Ik pak meestal tomatensaus die ik kruid met peper, zout, oregano en wat ik nog meer tegenkom.

Als topping alles wat ik lekker vind en voorhanden heb. Ui, paprika, champignon, spekjes, salami, pesto, ham, rucola, mozzarella, geraspte kaas, etc.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  minoessepoes ma 31 okt 2011 - 22:15

Ik gebruik zelf gewoon zelfrijzendbakmeel, wat olijfolie en water. Dat doe ik allemaal een beetje op de gok en dan krijg je een prima bodem.
Officieel moet het met gist geloof ik en dan moet je het ook even laten rijzen, dat het ik ook weleens gedaan, maar vond ik teveel tijd kosten haha.
Een pak pizzadeeg is ook prima hoor! Maar wel wat duurder. Danerol vind ik persoonlijk veel te duur voor wat je krijgt, ik vind die bodem niet echt lekker.

Ik maak zelf altijd de tomatensaus door een blikje tomatenblokjes, een uitje, wat knoflook en Italiaanse kruiden of alleen oregano wat in te laten koken.

Zelf vind (diepvries) spinazie (wel al het vocht eruit knijpen), kloddertjes roomkaas, gerookte kip en eventueel iets van (kastagne)champignons heel lekker (en uiteraard geraspte kaas, kruiden enz)
Mexicaans gekruid gehakt (kan je gewoon een zakje taco kruiden voor gebruiken eventueel)rullen en op de pizza doen, paprika, uienringen, mais enz is ook erg lekker.

En met parmaham bijvoorbeeld na het bakken en rucola, of op het laatst ijsbergsla en wat zure room toevoegen is ook heel lekker. Gewoon traditioneel met een salamiworst in plakjes en allerlei groenten blijft ook altijd lekker vind ik.
Ik heb ook weleens een pizza gemaakt en shoarma, ui, paprika enz en er dan knoflooksaus bij gemaakt. Niet zo gezond maar erg lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 0:20

Gebakken kip is ook lekker op de pizza, met uien en pepers I love you

Ach, wat kun je eigenlijk niet op een pizza doen. Ik vind zelfgemaakte bodems altijd erg plakken. Die van de AH vind ik fijn en smaakt nog wel naar zelfgemaakt angel . Is inderdaad vergelijkbaar met Danerolles. Erg makkelijk ook.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 1 nov 2011 - 0:27

Ik gebruikte altijd Danerolle, maar dat pizzadeeg van Albert Heijn is denk ik net zoiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 1:01

Ik denk dat ik het deze week toch een ga proberen te maken !

En ik denk dan met champignons, rode ui, salami, courgette, lenteuitjes, rucola, kaas

Hmm heb er nu al zin in !

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 1 nov 2011 - 5:42

Ik gebruik altijd een pak van dr Oetker! En dan de ene keer doe ik er bbq saus op, de andere keer een pot pasta saus.
Verder gooi ik er dingen op als: gehakt (met kruiden in de pan geruld), bacon, kip, paprika, ui, geraspte kaas.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Lookie* di 1 nov 2011 - 5:47

Van dat kant en klare deeg + pot saus zag ik liggen, dat wil ik ook eens proberen! Ik koop nu meestal voor het gemak zo'n kant en klare bodem. Wel lekker maar vers is natuurlijk veel lekkerder!

Wat wij er vaak op doen: paprika, champignons, gehakt (van te voren even rullen), mais, ananas, en ook weleens salami of broccoli. Ik vind veel groente en een beetje gehakt lekker, mijn vriend houdt juist van veel vlees erop. En natuurlijk geraspte kaas!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:32

Stomme vraag misschien maar moet je de champignons, courgette etc vooraf bakken of hoeft dat niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:43

Razz_ schreef:Stomme vraag misschien maar moet je de champignons, courgette etc vooraf bakken of hoeft dat niet?

Ik deed dat iig nooit.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:45

Nee, alleen vleeswaren zoals kip, shoarma op gehakt. Garnalen kunnen er wel rauw op.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: