Koorts, tandjes?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koorts, tandjes?
Mijn ventje heeft sinds gisteren koorts. Gister rond de 38.5, net was het 39.3. Ik heb alleen geen idee wat er aan de hand is, hij is wel een beetje verkouden maar dat is hij zo vaak.
Zou er misschien een tandje aankomen of krijgen ze dan geen koorts? (hij heeft nog geen tanden dus ik heb geen idee)
Vannacht sliep hij ook heel onrustig, tegen me aanliggen, de hele tijd draaien, dan weer bovenop me klimmen, huilen enz.
Edit: hij slaapt vandaag ook heel veel, hij is misschien anderhalf uur wakker geweest, normaal heeft hij tot nu toe max een uur geslapen.
Zou er misschien een tandje aankomen of krijgen ze dan geen koorts? (hij heeft nog geen tanden dus ik heb geen idee)
Vannacht sliep hij ook heel onrustig, tegen me aanliggen, de hele tijd draaien, dan weer bovenop me klimmen, huilen enz.
Edit: hij slaapt vandaag ook heel veel, hij is misschien anderhalf uur wakker geweest, normaal heeft hij tot nu toe max een uur geslapen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Koorts, tandjes?
Meestal krijgen ze geen ( hoge ) koorts bij tanden, verhoging kan wel.
Ik zou het even aankijken en anders even langs de huisarts ( als de koorts aan houd)
Ik zou het even aankijken en anders even langs de huisarts ( als de koorts aan houd)
Gast- Gast
Een baby mag een paar dagen koorts hebben en dan moet het zakken. Anders dus contact opnemen met huisarts.
Wat je ook kunt doen is zijn tandvlees maseren met je vingers en er een beetje dentinox of gengigel op doen (verkrijgbaar bij drogist en de apotheek)
In het ergste geval mag je ook wel een zetpilletje geven tegen de pijn. Maar ik zou het even aanzien. Mss is hij morgen wel een stuk fitter.
Beterschap voor je ventje!
Wat je ook kunt doen is zijn tandvlees maseren met je vingers en er een beetje dentinox of gengigel op doen (verkrijgbaar bij drogist en de apotheek)
In het ergste geval mag je ook wel een zetpilletje geven tegen de pijn. Maar ik zou het even aanzien. Mss is hij morgen wel een stuk fitter.
Beterschap voor je ventje!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb inmiddels inderdaad de huisarts even gebeld. Hij is ook heel huilerig en de koorts was nog iets hoger geworden. De enige keer dat hij dat eerder had (dat hij zo huilerig was enz) was toen hij oorontsteking had dus het leek me toch wel verstandig om even langs te gaan. We kunnen het eind van de middag nog even komen gelukkig.
Tania- Ratel
Fijn dat jullie even langs mogen komen. Beter 1x teveel daar zitten als 1x te weinig! Ik hoop dat het geen oorontsteking of zo is! Succes!Tania schreef:Ik heb inmiddels inderdaad de huisarts even gebeld. Hij is ook heel huilerig en de koorts was nog iets hoger geworden. De enige keer dat hij dat eerder had (dat hij zo huilerig was enz) was toen hij oorontsteking had dus het leek me toch wel verstandig om even langs te gaan. We kunnen het eind van de middag nog even komen gelukkig.
sheila123- Prater
Nou waarschijnlijk toch oorontsteking Hij heeft er nog niks voor gekregen, we moeten het nog even aankijken. Maar we balen wel want we gaan volgend weekend naar centerparcs en J. vindt zwemmen net zo leuk. Het is nog maar de vraag of dat gaat lukken en verstandig is volgende week.
Tania- Ratel
Ze mogen met oorontsteking gewoon zwemmen.
Zou hem alleen niet heel de tijd onder water doen.
Zielig he? Voor die kleintjes?
Hopelijk is hij snel opgeknapt!
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Ze mogen met oorontsteking gewoon zwemmen.
Oh wat goed dat je dat zegt, dat wist ik niet. Nou met een beetje mazzel voelt hij zich dan weer een stuk beter dus dan kunnen we toch nog zwemmen
Ja inderdaad altijd zo zielig als hij ziek is. Hij is nu al voor de zoveelste keer ziek maar het went niet helaas. Ik zou het het met alle liefde van hem overnemen.
Tania- Ratel
Mijn dochter heeft nu al 2 maanden last van oorontstekingen.
Op en af... Erg frustrerend vind ik het.
Slaat je zoontje ook op zijn hoofd?
Mocht hij nog antibiotica o.i.d. krijgen dan voelt hij zich snel een stuk lekkerder.
Is jullie niet geadviseerd om neusspray te gebruiken? Dan blijft alles goed open en komt er vaak wat minder druk op de oren.
Op en af... Erg frustrerend vind ik het.
Slaat je zoontje ook op zijn hoofd?
Mocht hij nog antibiotica o.i.d. krijgen dan voelt hij zich snel een stuk lekkerder.
Is jullie niet geadviseerd om neusspray te gebruiken? Dan blijft alles goed open en komt er vaak wat minder druk op de oren.
Gast- Gast
Ja we waren inderdaad ook al bezig met neusspray omdat de dokter dat vorige keer had gezegd. Daar moesten we nu ook mee doorgaan.
Vorige keer kreeg hij meteen antibiotica, maar dat was omdat hij nog onder de 6 maanden was. Nu leek het de dokter beter om te kijken of het vanzelf weg zou gaan. Ze zei bij de eerste keer al dat de kans groot was dat hij het vaker zou krijgen. Nou ze had dus gelijk , dat heeft ie van z'n moeder mee gekregen helaas.
Vorige keer kreeg hij meteen antibiotica, maar dat was omdat hij nog onder de 6 maanden was. Nu leek het de dokter beter om te kijken of het vanzelf weg zou gaan. Ze zei bij de eerste keer al dat de kans groot was dat hij het vaker zou krijgen. Nou ze had dus gelijk , dat heeft ie van z'n moeder mee gekregen helaas.
Tania- Ratel
Wel goed in de gaten houden blijven houden, hoor. Op tijd een doorverwijzing vragen naar de KNO-arts, ook als er geen pijn of koorts is maar je het vermoeden hebt dat hij minder goed hoort of als zijn taalontwikkeling achterblijft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hier krijgen we ook niets steeds medicijnen mee.
Anders is er straks niks meer wat nog helpt...
Heb jij het ook vaak gehad ja?
Wij beide helemaal niet!
Anders is er straks niks meer wat nog helpt...
Heb jij het ook vaak gehad ja?
Wij beide helemaal niet!
Gast- Gast
Ja mijn oren waren (en zijn) ook een drama. Ik had vroeger heel vaak oorontsteking, heel vaak buisjes gehad enz. Nu nogsteeds snel last van m'n oren en twee maanden terug had ik zelf ook oorontsteking. Dus ja die oren had hij beter van z'n vader kunnen hebben
Wel zielig dat jouw meisje er zovaak last van heeft, ik hoop voor haar en voor jullie dat de buisjes goed helpen.
Wel zielig dat jouw meisje er zovaak last van heeft, ik hoop voor haar en voor jullie dat de buisjes goed helpen.
Tania- Ratel
Susan schreef:Wel goed in de gaten houden blijven houden, hoor. Op tijd een doorverwijzing vragen naar de KNO-arts, ook als er geen pijn of koorts is maar je het vermoeden hebt dat hij minder goed hoort of als zijn taalontwikkeling achterblijft.
Bedankt voor de tip, ik ga erop letten!
Mijn eigen dokter zei vorige keer al (ik had nu een vervanger) dat als het vaker voor zou komen dat ze ons door zou sturen naar een KNO arts.
Tania- Ratel
Tania schreef:
Bedankt voor de tip, ik ga erop letten!
Mijn eigen dokter zei vorige keer al (ik had nu een vervanger) dat als het vaker voor zou komen dat ze ons door zou sturen naar een KNO arts.
Dan zou ik dit zeker ook even bij je eigen huisarts melden als zij er weer is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
He bah dus toch....veel beterschap toegewenst en ik hoop dat ie volgende week weer een beetje is opgeknapt zodat jullie lekker kunnen genieten daar!Tania schreef:Nou waarschijnlijk toch oorontsteking Hij heeft er nog niks voor gekregen, we moeten het nog even aankijken. Maar we balen wel want we gaan volgend weekend naar centerparcs en J. vindt zwemmen net zo leuk. Het is nog maar de vraag of dat gaat lukken en verstandig is volgende week.
sheila123- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: