Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie zouden jullie kiezen en waarom?

+12
TGR
Kaat
Jeanette
TukTuk
Sweety
Antibes
Monte
Minx
Lejow
Susan
pitbullgup
Rush
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 7:16

Ria, omdat er al een aantal keer met haar gepraat is en zij daar weinig mee lijkt te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Kaat ma 31 okt 2011 - 7:21

Welke opleiding volg je? Ik vraag mij namelijk af of dit niet een beetje een instink opdracht is. Als iemand ontslagen wordt (met een ontslagvergunning van het UWV bv) wordt er vaak gebruik gemaakt van het afspiegelingsbeginsel. Daarbij zijn vooral de leeftijden en de tijd dat iemand in dienst is van belang. Door de 'extra' informatie die in de opdracht staat zou je al snel geneigd zijn daar je voorkeur op te baseren, maar eigenlijk moet je in zo'n geval de keuze maken nav de regels. Maar goed, ik weet niet of er in de opdracht nog verder gespecificeerd staat op welke manier iemand 'ontslagen' moet worden?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 8:50

Ik zou ook voor Ria gaan, wel bizar trouwens dat ze na drie jaar van geen gedragsverandering nog steeds bij hetzelfde bedrijf werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 12:32

Ria of die laatste met die onmogelijke naam, Toafik of zo.

Die laatste omdat hij (wellicht) minder hart heeft voor de zaak EN mogelijk ook nog eens klanten mee zou kunnen nemen zodra hij een kans ziet om zelf te starten. Hoe sympathiek iemand ook is en hoe hard hij ook werkt, als je hem met deze wetenschap te lang toegang verleent tot je klantenbestand kan dit nadelig uitpakken.

Ria's uitschieters kunnen wellicht een oorzaak hebben, dus dat zou ik eerst onderzoeken. Maar als Ria een onverbeterlijke bitch blijft dan is zij de eerste die het veld moet ruimen.
Maar die andere kerel zou ik ook niet lang houden als het al slecht gaat met je bedrijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 12:43

Bobbie schreef:
Jolee schreef:
Daisy schreef:
Jolee schreef:

Heeft jouw school deze opdracht geschreven?

Ja is even een opdracht tussen door, hoezo?

O, niet tegen jou, maar ik vind het best ernstig dat een school d/t foutjes maakt in een opdracht. Dat viel me op, vandaar dat ik me afvroeg of school dit had geschreven.

Viel mij idd ook al op dat er verschillende spelfouten in zitten! Slecht hoor voor een docent om zo te schrijven...
Misschien heeft ze de tekst overgetypt en de spelfouten zelf gemaakt.

Ik zou voor Ria gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 12:58

Volgens de regels zou ik voor Taoufik gaan (last in, first out)

Gevoelsmatig zou ik voor Ria gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  TGR ma 31 okt 2011 - 20:41

Wat een vlakke opdracht. Welke opleiding doe je?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Pompoen ma 31 okt 2011 - 21:41

Ik zou Ria ontslaan, sociaal gedrag is sfeerbepalend en hoewel ze hard werkt kun je niet echt spreken van goed werk als ze regelmatig uit haar slof schiet. Ik beoordeel dit niet op leeftijd maar op de persoon Ria die ik voor me zie aan de hand van de omschrijving.

Taoufik zou ik niet ontslaan, behalve dat hij ambitieus is is hij waarschijnlijk een goede medewerker. En als het bedrijf in de toekomst nog meer mensen kwijt moet is dan kans vrij groot dat Taoufik uit zichzelf toch al weg gaat op een gegeven moment omdat hij meer ambities heeft. Dus dan heb je én een goede werknemer voorlopig én kans dat hij op een gegeven moment weg gaat en dan kun je als bedrijf nogmaals kijken naar de bezetting.

Werknemers met veel ervaring zoals Max zijn volgens mij heel waardevol voor een bedrijf, het technisch meekomen is wellicht een probleem, maar op andere vlakken zal hij waarschijnlijk wel heel goed presteren. Ik zou hem niet niet ontslaan omdat hij met zijn leeftijd niet meer aan de bak komt, als bedrijf moet je daar denk ik zakelijker mee om gaan. Als hij zijn werk niet meer goed doet en niet meer van voldoende waarde zou zijn voor het bedrijf dan zou ik hem ontslaan. Maar in vergelijking denk ik dat Ria toch echt eerder er uit moet, die heeft niet bewezen een goede werknemer te zijn zoals Max.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Esperanza ma 31 okt 2011 - 21:47

Kaat schreef:Welke opleiding volg je? Ik vraag mij namelijk af of dit niet een beetje een instink opdracht is. Als iemand ontslagen wordt (met een ontslagvergunning van het UWV bv) wordt er vaak gebruik gemaakt van het afspiegelingsbeginsel. Daarbij zijn vooral de leeftijden en de tijd dat iemand in dienst is van belang. Door de 'extra' informatie die in de opdracht staat zou je al snel geneigd zijn daar je voorkeur op te baseren, maar eigenlijk moet je in zo'n geval de keuze maken nav de regels. Maar goed, ik weet niet of er in de opdracht nog verder gespecificeerd staat op welke manier iemand 'ontslagen' moet worden?
+1

Gevoelsmatig zou ik voor Ria of Taoufik gaan. Ria lijkt me wel duidelijk en Taoufik voor zijn binding met het bedrijf. Waarschijnlijk iemand die er niet heel lang blijft werken.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Rovine ma 31 okt 2011 - 22:05

Net zoals de meerderheid hier Ria. Max lijkt me veel te waardevol, die kent het bedrijf waarschijnlijk beter dan wie dan ook. Bij mijn vorige werkgever ontsloegen ze iemand die er al langer dan 12 jaar zat, wat zo'n 11 jaar langer is dan de gemiddelde werknemer. Het verloop daar was enorm. Ik had heel veel aan die werknemer omdat hij alles helder uitgelegd kreeg omdat hij het proces zelf ook van binnen tot buiten kende.
Taoufik zou ik naast hem neerzetten zodat ze elkaar scherp kunnen houden.

Maar in het echte leven bestaan mensen niet uit stereotypen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 22:23

Ik doe de opleiding B.edrijfseconomie en dit was een opdracht van M.anagement en O.rganisatie.
De typ fouten in de tekst zijn niet van mij, heb de tekst gekopieerd van blackboard smile

Het ging er uiteindelijk om hoe je tot zo´n beslissing komt.
Is dat gevoelsmatig of heb je een bepaald systeem gebruikt of ´last in, first out´ oftewel systematisch denken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Susan ma 31 okt 2011 - 22:26

Nobucta schreef:
Maar in het echte leven bestaan mensen niet uit stereotypen.

Dit zijn toch ook geen stereotypen? Ze zijn hooguit wat kort omschreven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 22:29

Gevoelsmatig zou ik voor Ria kiezen. Ik weet zelf hoe één collega de hele sfeer op een kantoor kan bepalen.

Als ik naar de feiten kijk zou ik kiezen voor Taoufik

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  marjoleinnn di 1 nov 2011 - 0:42

Ik zou ook Ria kiezen, door haar gedrag. Ze schiet ook naar klanten toe uit haar slof dat vind ik al helemaal niet kunnen. En omdat ze na het gesprek nog steeds niks aan haar gedrag gedaan heeft.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum