Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie zouden jullie kiezen en waarom?

+12
TGR
Kaat
Jeanette
TukTuk
Sweety
Antibes
Monte
Minx
Lejow
Susan
pitbullgup
Rush
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 4:52

Voor school heb ik een opdracht gekregen (al gemaakt) en nu ben ik ook wel benieuwd wie jullie zouden kiezen en waarom?

Met het bedrijf GHEA gaat het de laatste tijd steeds sneller bergafwaarts. De markt waarop GHEA opereert veranderd snel, de concurrentie neemt toe en de directeur van GHEA is wat langzaam geweest in zijn reactie op deze veranderingen. Men heeft een extern adviesbureau in de arm genomen en dit bureau heeft een reeks van aanbevelingen gedaan. 1 daarvan houdt in dat er straffe bezuinigen doorgevoerd moeten worden en dat er personeel moet afvloeien. OP de afdeling waaraan jij leiding geeft, moet 1 werknemer ontslagen worden. De directeur heeft jou gevraagd om een gemotiveerde suggestie.
De afdeling bestaat, buiten jou zelf, uit de volgende personen

- Max, 54 jaar, gehuwd en 3 kinderen. Max werkt al 30 jaar voor het bedrijf, eigenlijk al vanaf de oprichting. Vooral vroeger verrichte hij goed werk, de laatste tijd lijkt hij wat minder mee te kunnen komen. Er verandert namelijk steeds meer in de technische toepassingen. Max is de laatste tijd trouwens erg enthousiast over zijn nieuwe hobby, geologie.

- Gerda, 43 jaar en alleenstaande moeder van 2 kinderen. Gerda werkt 8 jaar voor het bedrijf en zij heeft zich ontpopt als een heel goede medewerker

- Ria, 32 jaar, alleenstaande en geen kinderen. Ria is 3 jaar geleden bij het bedrijf komen werken. Zij werkt hard en goed, maar haar sociale vaardigheden laten nogal te wensen over: ze kan behoorlijk uit haar slof schieten, ook naar de klanten. Ondanks dat hierover veel gesprekken met haar gevoerd zijn, heeft ria haar gedrag niet verandert.

- Taoufik, 27 jaar alleenstaand en geen kinderen. Hij werkt 2 jaar bij het bedrijf en daarvoor heeft hij een wereldreis van een jaar gemaakt. Taoufik is een gemotiveerde, talentvolle en ambitieuze werker die er van droomt een eigen bedrijf op te zetten.


Dus wie zouden jullie kiezen en waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Rush ma 31 okt 2011 - 4:54

Ik zou Ria ontslaan, gedrag bepaald voor een groot deel de sfeer en die zal door haar niet beter worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  pitbullgup ma 31 okt 2011 - 4:55

Rush schreef:Ik zou Ria ontslaan, gedrag bepaald voor een groot deel de sfeer en die zal door haar niet beter worden.
+1
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Susan ma 31 okt 2011 - 4:56

Rush schreef:Ik zou Ria ontslaan, gedrag bepaald voor een groot deel de sfeer en die zal door haar niet beter worden.

+1. Het feit dat zij niks doet met de kritiek vind ik ook tegen haar spreken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:00

Ria.

Lastige opdracht, maar ik kom qua gevoel uit op Ria. Ze functioneert niet goed en nadat ze daar een aantal keer op is aangesproken, gaat het nog steeds niet goed. Op de anderen valt niks aan te merken behalve dat ze een hobby of een passie/droom hebben. Ik denk dat iedereen dat wel heeft en dat hoeft niet van invloed op je werk te zijn.

Heeft jouw school deze opdracht geschreven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Lejow ma 31 okt 2011 - 5:01

Ik ga ook voor Ria!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:04

Jolee schreef:

Heeft jouw school deze opdracht geschreven?

Ja is even een opdracht tussen door, hoezo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Minx ma 31 okt 2011 - 5:04

Max, 54 jaar, gehuwd en 3 kinderen. Max werkt al 30 jaar voor het bedrijf, eigenlijk al vanaf de oprichting. Vooral vroeger verrichte hij goed werk, de laatste tijd lijkt hij wat minder mee te kunnen komen. Er verandert namelijk steeds meer in de technische toepassingen. Max is de laatste tijd trouwens erg enthousiast over zijn nieuwe hobby, geologie.

ondanks dat hij niet goed mee kan komen kent hij het bedrijf ontzettend goed. Iemand die er al 30 jaar werkt heeft ook hart voor de zaak neem ik aan anders zou hij er al weg zijn. Het kennen van de ins en outs kan een groot voordeel zijn.

- Gerda, 43 jaar en alleenstaande moeder van 2 kinderen. Gerda werkt 8 jaar voor het bedrijf en zij heeft zich ontpopt als een heel goede medewerker

spreekt voor zich denk ik een goede medewerker niet heel oud niet heel jong. Moeder van twee kinderen. Daarbij 43 jaar en de kans dat ze zwanger word is niet groot. Daarbij verwacht ik dat haar kinderen ook nog eens op een leeftijd zijn dat ze zichzelf kunnen redden dus de kans op verzuim word daardoor wel kleiner

- Ria, 32 jaar, alleenstaande en geen kinderen. Ria is 3 jaar geleden bij het bedrijf komen werken. Zij werkt hard en goed, maar haar sociale vaardigheden laten nogal te wensen over: ze kan behoorlijk uit haar slof schieten, ook naar de klanten. Ondanks dat hierover veel gesprekken met haar gevoerd zijn, heeft ria haar gedrag niet verandert.
zij zou bij mij ontslagen worden. Haar houding en het niet goed omgaan met de klanten zou mij behoorlijk tegen staan. Het is wel zo dat ze goed werk levert. Maar als je alleen goed werk levert en daarnaast niet met klanten werkt krijg je ook steeds minder werk dus het gebrek aan het ene zorgt ervoor dat er minder van het andere is. Daarnaast is ze in de leeftijd dat mocht ze ooit een vriend krijgen het snel kan gaan, en ze misschien nog kinderen wil

- Taoufik, 27 jaar alleenstaand en geen kinderen. Hij werkt 2 jaar bij het bedrijf en daarvoor heeft hij een wereldreis van een jaar gemaakt. Taoufik is een gemotiveerde, talentvolle en ambitieuze werker die er van droomt een eigen bedrijf op te zetten.
Bij hem verwacht ik niet dat hij eeuwig bij het bedrijf zou werken. Ondanks dat zou het geen reden zijn om hem te ontslaan. Zolang hij toch zijn ambities kan ontplooien kan het een belangrijke kracht zijn

Ik realiseer me dat ik bij de keuze er niet aan ontkom om te discrimineren. Misschien niet helemaal eerlijk maar het zou denk ik wel meespelen in de keuze. Alleen krijgt het botte gedrag wel de overhand. Het blijft toch altijd moeilijk. Het makkelijkste blijft last in first out.



Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Monte ma 31 okt 2011 - 5:05

Ria, ook vanwege haar gedrag. Aan Max zou ik trouwens ook denken omdat hij niet goed meekomt(en er alleen nog maar meer veranderingen aankomen en het nu al moeilijk kan bijbenen). Maar ik zou het niet over mijn hart verkrijgen hem te ontslaan(aangezien hij dan niet meer aan de bak komt), ik zou wel kijken of hij geholpen kan worden met de technische kant van zijn werk. Maar hij is betrokken en dat is ook goud waard en verdient een beloning(mogen blijven)


Laatst aangepast door Monte op ma 31 okt 2011 - 5:06; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:05

Zelf heb ik ook voor Ria gekozen.
Maar een aantal klasgenoten kozen ook voor Taoufik dus was wel nieuwsgierig hoe jullie er over dachten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Antibes ma 31 okt 2011 - 5:05

Max of Ria, afhankelijk van of er al geïnvesteerd is in het meekrijgen van Max. Waarschijnlijk Ria.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Sweety ma 31 okt 2011 - 5:08

Rush schreef:Ik zou Ria ontslaan, gedrag bepaald voor een groot deel de sfeer en die zal door haar niet beter worden.
+1
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Monte ma 31 okt 2011 - 5:08

Daisy schreef:Zelf heb ik ook voor Ria gekozen.
Maar een aantal klasgenoten kozen ook voor Taoufik dus was wel nieuwsgierig hoe jullie er over dachten!
Ik snap wel dat sommige voor Taoufik kozen. Ik vond zelf dat er niet genoeg informatie over hem was in de tekst. Er staat dat hij gemotiveerd en ambitieus is, maar niet of hij zijn werk goed doet(inhoudelijk), want dat gaat niet altijd samen. Ik zou dus over hem niets kunnen zeggen, ik zou er meer over willen weten. Daarbij wil hij een eigen bedrijf opzetten, dus ik zou vragen op welke termijn, dat speelt ook mee.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  TukTuk ma 31 okt 2011 - 5:09

Ria, puur vanwege haar gedrag en dat ze er niks mee doet. Ik zou zelf niet voor Taoufik kiezen, alleen maar omdat hij een eigen bedrijf wilt opzetten. Zolang hij maar gemotiveerd is en zich goed inzet, hoeft dat niks negatiefs te zijn. Wel vind ik zijn wereldreis dan weer een pluspunt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:13

Ria, dat ontslag zal beter stand houden als het voor de rechter komt, mits er dossier opbouw is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Susan ma 31 okt 2011 - 5:23

Confusion schreef:Ria, dat ontslag zal beter stand houden als het voor de rechter komt, mits er dossier opbouw is.

Inderdaad. Dat iemand ergens van droomt is nou niet echt een basis voor ontslag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:24

Daisy schreef:
Jolee schreef:

Heeft jouw school deze opdracht geschreven?

Ja is even een opdracht tussen door, hoezo?

O, niet tegen jou, maar ik vind het best ernstig dat een school d/t foutjes maakt in een opdracht. Dat viel me op, vandaar dat ik me afvroeg of school dit had geschreven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Antibes ma 31 okt 2011 - 5:36

Ik zie er welgeteld ééntje (verbeterd), maar zo gek vind ik het niet. Het is triest, maar in mijn (WO) syllabi staan ook meer dan eens taalfouten. Jammer, maar helaas.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:39

Ik zou kiezen voor Ria.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:39

Jolee schreef:
Daisy schreef:
Jolee schreef:

Heeft jouw school deze opdracht geschreven?

Ja is even een opdracht tussen door, hoezo?

O, niet tegen jou, maar ik vind het best ernstig dat een school d/t foutjes maakt in een opdracht. Dat viel me op, vandaar dat ik me afvroeg of school dit had geschreven.

Viel mij idd ook al op dat er verschillende spelfouten in zitten! Slecht hoor voor een docent om zo te schrijven...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:42

Antibes schreef:Ik zie er welgeteld ééntje (verbeterd), maar zo gek vind ik het niet. Het is triest, maar in mijn (WO) syllabi staan ook meer dan eens taalfouten. Jammer, maar helaas.

Ik zie er 3, haha. Ik zeg ook niet dat ik het gek vind, zie het zelf ook op school, maar ik vind het wel ernstig. Niet dat ik het altijd goed doe, maar van een voorbeeldfunctie als school zou je dat wel mogen verwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Antibes ma 31 okt 2011 - 5:44

Oh, zie nu veranderD in de eerste regel ook ja.. Ik ben overduidelijk te duf vanavond.. Rolling Eyes

Edit: en verrichTe inderdaad.. Ok, laat maar, ik heb niets gezegd haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 6:50

Antibes schreef:Oh, zie nu veranderD in de eerste regel ook ja.. Ik ben overduidelijk te duf vanavond.. Rolling Eyes

Edit: en verrichTe inderdaad.. Ok, laat maar, ik heb niets gezegd haha!

Haha, en nog een keer veranderT in de alinea over Ria. Vandaar dat ik het me afvroeg, vond het wel erg veel. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Jeanette ma 31 okt 2011 - 7:03

Ik zou voor Ria gaan, omdat zij niks met de feedback doet die zij heeft gekregen en er dus geen verbetering in komt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 7:12

Ria, i.v.m. haar functioneren en mindere sociale vaardigheden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie zouden jullie kiezen en waarom? Empty Re: Wie zouden jullie kiezen en waarom?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum