Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heeft iemand ervaring met AnderZorg?

+5
Japie
Tullow
Flinder
Winegum
Bliss
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Heeft iemand ervaring met AnderZorg? Empty Heeft iemand ervaring met AnderZorg?

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 0:01

Ik denk erover om op het nippertje nog over te stappen op een andere zorgverzekering. Heb even snel mijn premie berekend en als ik gewoon een extra pakket en een tandartspakket erbij neem, scheelt het me nog 16 euro per maand met mijn huidige zorgverzekeraar! Wie zit er ook bij AnderZorg en bevalt dat?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand ervaring met AnderZorg? Empty Re: Heeft iemand ervaring met AnderZorg?

Bericht  Winegum do 30 dec 2010 - 0:02

Let erop dat je bij Anderzorg gebonden bent aan maatschappijen waarmee hun zijn aangesloten! Je kunt dus niet bij elke tandarts/fysio/ziekenhuis terecht als ik het goed heb.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Heeft iemand ervaring met AnderZorg? Empty Re: Heeft iemand ervaring met AnderZorg?

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 0:15

Winegum schreef:Let erop dat je bij Anderzorg gebonden bent aan maatschappijen waarmee hun zijn aangesloten! Je kunt dus niet bij elke tandarts/fysio/ziekenhuis terecht als ik het goed heb.

Dat is een goeie ja, maar ik heb even gekeken en ik kan sowieso naar de huisarts/apotheek/fysio/ziekenhuis én tandarts van mijn keuze. Ik kan ook nog kiezen voor een Jong-pakket, daarmee bespaar ik wel 30 euro ten opzichte van wat ik nu heb. Bij de VGZ (waar ik nu zit) ging het jongerenpakket maar tot 27 jaar, maar bij AnderZorg gaat dit tot 30 jaar. Daar zou ik dus nog een paar jaartjes mee vooruit kunnen, maar weet niet of er overal wel genoeg vergoed wordt!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 0:20

Ik ben ook net overgestapt naar Anderzorg! Het jongeren pakket, en je krijgt meer vergoed voor minder dan bij Takecarenow! van Agis, dus dat was voor mij zeker een reden om dan naar hen toe te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 0:23

Winegum schreef:Let erop dat je bij Anderzorg gebonden bent aan maatschappijen waarmee hun zijn aangesloten! Je kunt dus niet bij elke tandarts/fysio/ziekenhuis terecht als ik het goed heb.

Tandartsen en Huisartsen mag je gewoon naar keuze kiezen; staat er als je op de verschillende mogelijkheden zoekt.

Gast
Gast

Bericht  Flinder do 30 dec 2010 - 0:37

Ik ga ook overstappen naar Anderzorg. Nog geen ervaring mee dus maar ik heb gezien dat je je eigen tandarts, huisarts en apotheek mag kiezen. Verder is Anderzorg onderdeel van Menzis dus mag je (volgens mij) overal naar toe waar Menzis afspraken mee heeft.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 0:55

Oeh ja ik denk nu ook serieus over het jongerenpakket na! Krijg wel minder vergoed voor lenzen, maar ik betaal ook stukken minder, dus ben alsnog voordeliger uit!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flinder do 30 dec 2010 - 1:58

Ik heb zelf gekozen voor het extra pakket en het tandpakket. Ik vond bij het jongerenpakket soms wat weinig vergoeding voor tandarts en die heb ik hard nodig in 2011 (verstandskiezen laten trekken).
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Bericht  Tullow do 30 dec 2010 - 2:03

Dit wordt het 4e jaar dat ik bij Anderzorg ben, en heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Ik heb ook het jong-pakket erbij.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Japie do 30 dec 2010 - 3:16

Ik ben ook nog hard aan het nadenken of ik nog over zou gaan. Maar twijfel nog tussen de gewone met tand en extra, of de jongeren verzekering.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 3:53

flinder85 schreef:Ik ga ook overstappen naar Anderzorg. Nog geen ervaring mee dus maar ik heb gezien dat je je eigen tandarts, huisarts en apotheek mag kiezen. Verder is Anderzorg onderdeel van Menzis dus mag je (volgens mij) overal naar toe waar Menzis afspraken mee heeft.

Ik heb nu een jaar de jongerenverzekering bij Anderzorg. Geen enkel probleem gehad. Ik moest dit jaar ook m,n verstandskiezen laten trekken en m,n eigen bijdrage was 50 euro. Als ik jou was zou ik dus wel even kijken of de extra premie opweegt tegen de eigen bijdrage (al hoewel deze natuurlijk per tandarts kan verschillen)

edit: zie dat ik het verkeerde stuk heb gequote en dat je ook al hebt gekozen. Nou ja, ik vind Anderzorg in ieder geval een prima verzekeraar.

Laatst aangepast door Pink op do 30 dec 2010 - 3:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 3:53

flinder85 schreef:Ik heb zelf gekozen voor het extra pakket en het tandpakket. Ik vond bij het jongerenpakket soms wat weinig vergoeding voor tandarts en die heb ik hard nodig in 2011 (verstandskiezen laten trekken).

Ja ik zit ook te twijfelen, maar ik heb in elk geval net de afgelopen maanden al mijn verstandskiezen laten trekken, dus daar ben ik vanaf. Dat is trouwens helemaal niet zo duur, ben ik achter gekomen smile

Ik twijfel dus ook nog een beetje tussen Jong en Tand + Extra...

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 3:59

Bliss schreef:
flinder85 schreef:Ik heb zelf gekozen voor het extra pakket en het tandpakket. Ik vond bij het jongerenpakket soms wat weinig vergoeding voor tandarts en die heb ik hard nodig in 2011 (verstandskiezen laten trekken).

Ja ik zit ook te twijfelen, maar ik heb in elk geval net de afgelopen maanden al mijn verstandskiezen laten trekken, dus daar ben ik vanaf. Dat is trouwens helemaal niet zo duur, ben ik achter gekomen smile

Ik twijfel dus ook nog een beetje tussen Jong en Tand + Extra...

Dan moet je even op consumenten bond de twee verzekeringen samen vergelijken. Hebben wij ook gedaan en het was maar op een paar punten beter om die tweede te nemen, als je bv. een kind hebt etc, dus wij zijn voor dit jaar voor Jong gegaan allebei.

Gast
Gast

Bericht  Tullow do 30 dec 2010 - 4:00

Ik heb ook getwijfeld tussen jong en tand. Maar zoals je zelf al zegt zijn al je verstandskiezen al getrokken. Ik zou dan voor jong kiezen.
Zelf heb ik nooit wat met mijn gebit en hoef ook maar 1x per jaar naar de tandarts, voor mij was het dus een logische keuze om voor jong te kiezen.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 4:05

Ik ga wel twee keer per jaar naar de tandarts en heb ook vaak gaatjes, dus daar zit ik nu even mee...

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flinder do 30 dec 2010 - 4:20

Ik heb de laatste jaren ook best vaak gaatjes gehad, een wortelkanaalbehandeling, tandsteen verwijderen enz. Ik ga dit jaar voor het tandpakket en ga dan eens echt goed bijhouden welke kosten er gemaakt worden.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Bericht  ExpressoB do 30 dec 2010 - 5:24

ik ben van Agis overgestapt naar Anderzorg, omdat ze goedkoper zijn..volgens mij heb ik zowat het goedkoopste pakket dat er is (geen extra tandpakket) die enkele keer dat ik wat heb, dat haal ik er niet uit, omdat ik dan elke maand 15 euro geloof ik erbij moet betalen
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  mzcharlotte do 30 dec 2010 - 5:42

Ik zit nu een jaar bij Anderzorg en ik vind ook dat je af moet wegen of je graag al je zaken via internet zou willen regelen. Het is namelijk best wel prijzig om de klantenservice te bellen. De internet inlogcodes (enz) krijg je wel heel snel.

Verder heb ik niet zo'n last van mijn gezondheid en heb ik dit jaar nog geen gebruik hoeven maken van Anderzorg. Ik ben wel naar de tandarts geweest en daar moesten foto's gemaakt worden. Ik heb 7 euro bij betaald.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 5:48

Je hebt een online klantenservice waarmee je kunt chatten en gelijk antwoord krijgt, ideáal.

Gast
Gast

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 5:49

Ooh ik ben zo vreselijk slecht in knopen doorhakken! (ben Weegschaal van sterrenbeeld en dat heeft er een hoop mee te maken) Ik zit maar te peinzen wat ik nu t beste kan doen.
Jong = 105,75 per maand.
Tand + Extra = 120,75 per maand.
Dat scheelt dus 15 euro. Als ik voor Jong ga, ben ik dus 180 euro per jaar goedkoper uit dan met het andere pakket. Ik krijg echter 30 euro per twee jaar minder vergoed voor brillen/lenzen én ik krijg minder tandartskosten vergoed. Maar goed, het is niet gezegd dat ik elke keer gaatjes heb (zeker nu mijn verstandskiezen eruit zijn), al heb ik wel vaak wat en ook tandsteen. Hiervan wordt dan 75% vergoed met Jong. Wat zouden jullie doen?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 5:52

En hoe gaat dat trouwens als ik overstap: moet ik me dan ook nog afmelden bij de VGZ of wordt dat geregeld? En VGZ heeft het geld voor januari al van mn rekening gehaald, krijg ik dat dan weer terug gestort?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lins do 30 dec 2010 - 7:01

Ik zit ook bij Anderzorg, bevalt me goed! Nog gekeken naar andere zorgaanbieders, maar kom toch telkens bij Anderzorg uit. Snap best dat het moeilijk is om die knoop door te hakken..
Lins
Lins
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 13
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 10:56

Ok, ik heb besloten voor Jong te gaan! Moet vanaf januari ook mijn studieschuld gaan terugbetalen, dus kan wel een wat lagere premie gebruiken... En nu maar hopen dat ik niet teveel tandartskosten heb (en anders ga ik gewoon maar één keer naar de tandarts dit jaar Wink)! Hoop dat ik er geen spijt van krijg!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Japie do 30 dec 2010 - 22:03

Bliss schreef:En hoe gaat dat trouwens als ik overstap: moet ik me dan ook nog afmelden bij de VGZ of wordt dat geregeld? En VGZ heeft het geld voor januari al van mn rekening gehaald, krijg ik dat dan weer terug gestort?

Dit vraag ik mij ook af. De menzis heeft het geld voor januari er al afgehaald. kan ik dat weer terug krijgen?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Dennenappel vr 31 dec 2010 - 3:28

Als het goed is horen ze dat automatisch terug te storten!

Zelf ben ik ook overgestapt op Anderzorg Jong. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: