Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe was jou kraamtijd??

+19
blondje1313
Printje
joyce0606
Theezakje13
chipa
nillis
LindaK
Annie24
Moon
Happydobby
*Troela*
Smaragdje
Nana
Flip Fluitketel
moepie
PapillonRose
Susan
Tania
studiebol
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 19:50

Mijn kraamtijd was dubbel.
Ik had een geweldige kraamverzorgster. Mijn oud buurmeisje waar ik ook om gevraagd had dus ik was helemaal blij dat dit ook door kon gaan ! Ze heeft me op handen en voeten gedragen en vond haar aanwezigheid enorm prettig.
De dag dat ze weg ging heb ik ook echt zitten huilen.

Maar voelde me lichamelijk verschrikkelijk. Ik had enorm veel pijn, kon mijn zoon niet verzorgen want dat kon mijn rug niet aan maar ook de wond van beneden niet. Ik mocht niet boven slapen dus sliep onder in de woonkamer. Kon amper een paar meter lopen. Voelde me opgesloten in mijn eigen huis en werd lichtelijk gek van de enorme verbouwing bij ons naast. (parkeerplaats maken en dus van 7:00 uur tot 19:00 uur met een trilplaat bezig en zo hard dat de kopjes uit de keukenkastjes trilde)

Verder heb ik al het bezoek echt ook niet altijd even prettig ervaren. Het was veel meer dan dat ik aankon op dat moment.
Maar goed een les voor een evt volgende keer !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 19:51

LindaK schreef:Ik heb voor m'n gevoel geen kraamtijd gehad.
D.aan lag in de couveuse op de IC, ik heb nog een paar dagen op de kraamafdeling gelegen en moest toen naar huis.
En thuis was ik alleen maar bezig met kolven, eten, naar D.aan, kolven, naar D.aan etc.
Ik had me de kraamtijd in ieder geval heel anders voorgesteld!

Jammer Studie, dat jij ook een andere kraamtijd beleefd dan dat je je had voorgesteld!!

Ik hoop dat je nu een hele mooie kraamtijd hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  moepie do 27 okt 2011 - 19:52

Moon; nu gaat het heel goed met mijn man hoor! Hij is helemaal schoon, al 2 jaar!

Studiebol; ik hoop ook van harte dat als je meisjes thuis zijn je dan lekker vertroeteld mag worden en dan echt kan gaan genieten!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  nillis do 27 okt 2011 - 20:04

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en de volgende dag naar huis gegaan. De kraamzorg kon pas 's middag beginnen, dus kom je thuis zonder hulp. De bv lukte nog niet en het bezoek kwam la terwijl we zelf ons net aan het installeren waren. De volgende dag kwam de kraamzorg maar een halve dag en waren we 's middags weer alleen, terwijl de bv nog steeds niet lukte en ons meisje nog steeds geen voeding had binnen gekregen. Ook komt natuurlijk het bezoek langs. De dag erna kregen we de kraamverzorgster waar we om hadden gevraagd en kon het genieten gaan beginnen. Ondanks dat T nog steeds niet wilde drinken, ik een blaasontsteking kreeg en hoge koorts had heb ik daarna ontzettend genoten. Hoop dat het een volgende keer weer zo mag zijn en we willen gaarg weer dezelfde kraamverzorgster. Vonden het echt super.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  studiebol do 27 okt 2011 - 20:15

Moepie ik heb idd wel eens wat gelezen toen over jouw situatie jij zal het ook niet makkelijk hebben gehad!

Ik probeer het allemaal heel verstandelijke en nuchter te bekijken maar sinds gisteren overheerst het gevoel. Ik voel me geen moeder. Als je me zou zien lopen en doen zou je niet zeggen dat ik net een week bevallen ben, maar eerder dat ik gewoon vakantie heb en alles gewoon weer doe. Ik wil gewoon lekker moederen en dat gevoel krijgen.
Krijg allemaal mailtjes van mensen die langs willen komen, en dat vind ik heel lief maar waarom? Waarom nu nu nu, dat kan toch ook als ze thuis zijn? Ik vind het allemaal maar lastig, ik wil niet steeds nee zeggen want ik vind het heel lief dat iedereen langs wil komen maar ik vind het allemaal maar gedoe. Dus ik weet dat ik nee moet zeggen maar ik vind het lastig.

Dan weet iedereen wel dat mijn contact met mijn schoonouders erg slecht is, ik had hier net wat rust in gevonden omdat mijn vriend duidelijk had gemaakt dat ik ze niet wil spreken en liever ook niet zien. Tuurlijk zijn ze langs geweest na de bevalling maar wel heel bewust in het ziekenhuis ik wilde ze niet thuis hebben want dan blijven ze de hele dag hangen. Ik heb heel lang getwijfeld of ik mijn telefoonnummer wel op het geboortekaartje moest zetten, omdat ik niet wilde dat zij mij gingen bellen. Maar hoe triest is het dat ik op het geboortekaartje van mijn kinderen daar zoveel rekening mee moet houden. Dus mijn telefoonnummer staat erop.. en ja hoor gisteren meerdere gemiste oproepen van hun en een voicemail vol schijnheiligheid. Ik heb gisteravond meteen via de mail van mijn vriend een mail gestuurd dat ik niet wil dat ze me nog langer bellen voor vragen over de meiden kunnen ze mijn vriend bellen. Maar het maakt me verdrietig, ik wil rust ik wil dat gezeik van hun er niet bij.. maar er wordt gewoon niet naar mij en naar mijn vriend geluisterd door hun...

En iedereen die ik het vraag die helpt wel hoor, mijn ouders zijn schatten brengen me op en neer naar het ziekenhuis in de ochtend. Mijn moeder helpt me straks met boodschappen doen en de buren doen ook alles voor ons.
Mijn vriend is als de meiden thuis zijn vier weken vrij en dat willen we graag zo houden dus is hij nu meteen aan het werk gegaan, gelukkig nog niet naar het buitenland, maar toch hij gaat vroeg weg is laat weer..
Als de meiden thuis zijn krijgen we nog couveuse nazorg, maar er is meteen duidelijk gemaakt dat ze komt om ons op gang te helpen en niet voor de huishoudelijke taken.. dus ik denk dat ik de ontbijtjes op bed wel kan vergeten dan Very Happy

Ik denk dat ik sinds gisteren gewoon last heb van mijn kraamtranen ofzo.. zo heet dat toch?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:17

De eerste 1,5 week was nog erger dan heel de bevalling. Ik heb 1,5 week continue erge migraine gehad en ik heb ook niks meegekregen van de eerste dagen van S. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en ik kon alleen maar stil liggen met een koud washandje op m'n hoofd en kreeg vocht binnen via een infuus en heb een week een catheter gehad. Ook at ik nauwlijks en daardoor zat ik na een 1,5 week onder het gewicht voor ik zwanger werd. Nee die 1,5 week hoort toch wel bij de ergste dagen uit m'n leven en ik baal daar nu nog steeds van. Ik heb veel gemist en ik heb me toen nog nooit zo beroerd gevoeld

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  chipa do 27 okt 2011 - 20:21

Vreselijk! Ik was gelijk helemaal in de wolken met F maar mijn man totaal niet. Die was alleen maar moe, moe, moe en chagrijnig. Hij deed de boodschapjes en dat was het. Ik had een knip gehad en kon op dag 3, 4 en 5 nauwelijks lopen zitten of liggen. Alles deed zeer en toch liet mijn man me bijna alles doen. Ik ging en 's nachts uit en ik deed de luiers e.d.
De kraamzorg vond ik ook niets. Niet dat dat aan de kraamverzorgster lag hoor. Had expres slechts 3 uur per dag genomen, maar zelfs dat vond ik al te veel dus heb na 6 dagen gezegd dat het genoeg was. De hele dag een vreemde in huis, en moest 's ochtends mn bedje uit (lag ik eindelijk na een gebroken nacht te slapen) om haar binnen te laten. Al met al geen fijne kraamtijd.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Theezakje13 do 27 okt 2011 - 20:30

Mijn kraamtijd heb ik als dubbel ervaren. Natuurlijk was ik super blij met K.
Maar we moesten in het ziekenhuis blijven. Ik lag op de kraamafdeling en K op de kinderafdeling. Vreselijk vond ik dat, ik wilde gewoon bij hem zijn. Ik kon nauwelijks mijn bed uit vanwege de bekkenklachten, dus moest telkens met bed naar K worden gebracht.
De borstvoeding wilde niet op gang komen, elke keer een andere verpleegkundige aan mijn bed. De een deed dit, de ander dat. En ze waren ontzettend gehaast.Ik werd er ontzettend onzeker van.
De eerste dagen thuis viel K nog meer af, borstvoeding kwam nog niet op gang. Fingerfeeding ging gelukkig wel goed.
Maar ook dit was voor de borstvoeding niet gunstig. Ik was steeds alleen maar met de voedingen bezig en maar hopen dat hij goed aangekomen was.
Uiteindelijk lukte de borstvoeding wel (al heb ik meerdere keren bijna besloten te stoppen) en ging K dan groeien.
Toen de kraamhulp weg was ben ik pas echt gaan genieten. Het huis was weer van onszelf. We konden weer lekker ons eigen ding doen. Heerlijk was dat, mijn vriend had toen nog lekker een paar weekjes vakantie, en dat was heerlijk!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  joyce0606 do 27 okt 2011 - 20:31

Ik ben wel heel erg benieuwd naar mijn kraamtijd! het kan echt werkelijk alle kanten op gaan....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  chipa do 27 okt 2011 - 20:36

joyce0606 schreef:Ik ben wel heel erg benieuwd naar mijn kraamtijd! het kan echt werkelijk alle kanten op gaan....

Meis ik zou je willen zeggen: laat je in de watten leggen! Echt waar. Ik deed direct zelf alweer van alles,maar laat anderen maar lekker je wasje doen, eten koken enz. Hou je vooral lekker bezig met je kleine en pak je rust! Ik hoop echt dat je een heerlijke kraamtijd gaat krijgen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Printje do 27 okt 2011 - 20:37

Ook mijn kraamtijd was verre van wat ik ervan verwacht had. Mijn man was op dat moment ernstig ziek en vrijwel alle aandacht ging naar hem, op zich niet erg maar ook de kraamvisite vroeg in eerste instantie naar hem, als dat hele verhaal geweest was werd er gevraagd naar R en ow ja ik was er ook nog...
Ik stond zelf ook 3 dagen na de bevalling alweer in de supermarkt en deed vrijwel meteen alles zelf weer. We hadden wel extra kraamzorg en dat was ook een schat van een vrouw maar ja die zijn er ook niet 24 uur per dag. Kortom bij een tweede hoop ik dat de situatie heel anders zal zijn en dat ik wel meer kan genieten. In bed liggen vind ik sowieso niets maar iets meer verwend worden en rustig aan doen vind ik wel lekker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:42

Mijn kraamtijd was heerlijk! De kraamverzorgster was een supermeid van mijn mans en mijn leeftijd, lekker kletsen, ouwehoeren, elk fruithapje voor mij was een feestje, ze nam mijn zoontje soms mee naar beneden zodat ik kon slapen, ik werd echt verwend door haar! Ik voelde me zelf ook vrij snel weer goed, was redelijk vlot weer op de been, mijn zoontje deed het ook goed (de eerste dag dronk hij slecht, maar daarna ging het super). Ook qua bezoek ging het zoals ik het had gepland. De eerste week alleen de naaste familie (dus mijn (schoon-) ouders, broer, schoonzusje en een paar close tantes). Na die tijd begon het wat meer te komen, maar dat wisten de meeste mensen ook, dus ze lieten me de eerste week met rust.. haha. Dus ja.. echt een fijne tijd gehad! Ik kijk er heel fijn op terug.. (is al weer bijna een jaar geleden.. *zucht*..)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:59

Bij mij 2 verschillende. De kraamtijd van Tygo was op zich wel fijn, ik werd goed verwend en er kwamen veel mensen op visite om te kijken naar de kleine. Alleen kon ik zelf he-le-maal niets. Ik had mijjn schaambot gebroken en kon alleen maar in bed liggen. Ik voelde mij een toeschouwer ipv een moeder. Iedereen moest alles doen omdat ik het niet kon. Heel vervelend vond ik dat en het deed me ook veel pijn. Uiteindelijk duurde het erg lang voordat ik zelf mijn kind aan de wereld kon laten zien.

Bij Jens was het anders. Ik kreeg een geplande keizersnede en vanaf het moment dat al mijn slangetjes weg waren deed ik álles zelf. Ik deed eigenlijk een beetje te veel en 7 dagen na de geboorte liep ik al buiten om hem aan de wereld te showen. Gelukkig heb ik ook totaal geen complicates gehad en mijn pijngrens is sowieso erg hoog. Ik deed dus al snel alles zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  blondje1313 do 27 okt 2011 - 21:50

De week dat de kraamhulp er was vond ik super! 's Morgens kreeg ik van mijn man ontbijt op bed als hij ging werken, de kraamhulp had de sleutel, dus die kon om 8 uur zelf naar binnen en ik kon heerlijk wachten op een kom thee. Verder heb ik lekker bij kunnen komen en heb ik niets hoeven doen in het huishouden, ook bijna geen luiers hoeven verschonen en heel veel rust moeten pakken.

Nu ze twee weken weg is en mijn man nog steeds aan het werk was heb ik het wel zwaar gevonden, gewoon 24 uur per dag de verantwoordelijkheid voor ons meisje moeten dragen, zowat de hele dag binnen zitten omdat het weer niet super is en mijn man met de auto naar het werk is. Ze huilt ook vaak ongeveer de hele ochtend als ik haar niet bij me heb, dus ik krijg ook niks gedaan op een dag, de was hoopt zich op en de badkamer moet ook nodig echt grondig schoongemaakt. Mijn schoonmoeder komt wel enkele ochtenden per week langs, maar om de een of andere reden is dat toch anders dan de kraamhulp of mijn eigen moeder, ik vind het moeilijk om haar huishoudelijke klusjes te laten doen.

Gelukkig heeft mijn man nu ruim een week vakantie en voelt het allemaal weer veel rustiger (het scheelt ook dat ze voor het eerst in ruim een week wel gewoon slaapt nu en ik bijvoorbeeld al zonder een huilende baby op de achtergrond heb kunnen douchen).

Bezoek heb ik niet als vervelend ervaren, mijn eigen broers, mijn schoonzus en mijn (schoon)ouders mogen zo vaak komen als ze willen, dat zie ik niet echt als bezoek. Verder zijn er minder mensen geweest als we verwacht hadden, ik ben benieuwd of dat nog komt of dat mijn ooms en tantes gewoon geen interesse hebben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Sjirafje do 27 okt 2011 - 22:10

Ik heb absoluut niet van mijn kraamweek genoten. Na de bevalling heb ik nog 2 dagen in het ziekenhuis
moeten blijven en mijn kleine man helaas nog 6 dagen i.v.m. vroeggeboorte. Op zondag mocht ik kiezen
of ik naar huis wilde of nog een nachtje wilde blijven. Ik heb er toen voor gekozen om naar huis te gaan.

Maarja, dan ga je naar huis zonder baby! Vier dagen lang 5 keer per dag naar het ziekenhuis heen en weer
om te voeden. Niemand mocht hem zien, want hij lag op Medium Care.....toen hij naar huis mocht was ik
al vrijwel helemaal hersteld en was kraamzorg niet meer nodig. Kraamverzorgster heeft uiteindelijk maar 2
dagen hoeven komen om de kleine dingen uit te leggen.

Ik vond het vreselijk!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Chelle do 27 okt 2011 - 22:15

Storm schreef:Ik heb het erg wisselend ervaren. Aan de ene kant vond ik de kraamtijd heel fijn met een baby die op mijn borst lag, heerlijk knuffelen, de moederliefde ervaren....maar aan de andere kant was ik er lichamelijk zo slecht aan toe. Ik had veel pijn, was ontzettend moe door het bloedverlies en ik wilde mijn ventje het liefst aan niemand afgeven, behalve aan de kraamverzorgster en aan mijn vriend. Ik had het gevoel alsof hij 'puur' was en dat als andere mensen aan hem zouden zitten, ze hem zouden 'aantasten' ofzo. Ik voelde me niet fijn bij het verplichte afgeven van mijn baby aan andere mensen. Er waren ook best wat spanningen bij tussen mijn ouders en schoonfamilie, dat was al helemaal niet fijn. In plaats van zich om ons te bekommeren, als kersverse ouders, deden ze net of mijn zoontje een cadeautje was die iedereen vast mocht houden. Ik kreeg het daar ontzettend benauwd van. Ik heb het pasgeleden aan mijn moeder verteld hoe ik er over dacht, dat dat toch mijn kraamtijd heeft overschaduwd, maar ik heb heel weinig begrip gekregen. Daar baal ik nog steeds van.

Jeetje, het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees! Behalve dan van het bloedverlies. Ik had wel enorme last van kraamtranen...
Ik denk er nog steeds met verdriet aan terug. Ook zo jammer dat de omgeving alleen aan zichzelf heeft gedacht.
Ik zou het graag werken verwerken maar het lukt gewoon nog niet.



Ik denk er nog wel eens met verdriet aan terug. Pffff.wat kunnen
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  LindaK do 27 okt 2011 - 23:32

Snoepy87 schreef:
LindaK schreef:Ik heb voor m'n gevoel geen kraamtijd gehad.
D.aan lag in de couveuse op de IC, ik heb nog een paar dagen op de kraamafdeling gelegen en moest toen naar huis.
En thuis was ik alleen maar bezig met kolven, eten, naar D.aan, kolven, naar D.aan etc.
Ik had me de kraamtijd in ieder geval heel anders voorgesteld!

Jammer Studie, dat jij ook een andere kraamtijd beleefd dan dat je je had voorgesteld!!

Ik hoop dat je nu een hele mooie kraamtijd hebt!

Wat lief! Dank je wel!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Liadan vr 28 okt 2011 - 1:08

Bij Yara heb ik een heerlijke kraamweek gehad. Ik was na de bevalling meteen weer op de been en had energie genoeg. Ik werd verwend door de kraamverzorgster en door mijn vriend. Ik was verliefd op onze dochter en het was genieten.
Ik had ook erg veel zin in de kraamweek van onze zoon, maar die heb ik heel anders beleefd. Door de knip die gezet was, had ik veel pijn, ik kon een week niet zitten en moest in en uit bed rollen en dat deed allemaal pijn.
Ik vond mijn zoontje leuk, maar had niet dat overweldigende gevoel wat ik bij Yara had. En toen de kraamweek voorbij was, begon Kian veel te huilen en zaten we regelmatig bij huisarts en in het ziekenhuis door het abces wat hij toen kreeg.
Ik voelde me de hele dag door schuldig naar hem en onze dochter en veel heb ik niet kunnen genieten de eerste tijd. Daar ben ik nog steeds verdrietig over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 1:38

studiebol schreef:Was jou kraamtijd genieten? Werd je lekker verwend en kon je aan iedereen je kindje laten zien?

Of was jou kraamtijd heel anders?

Ik heb vandaag denk ik een vertekend beeld van een kraamtijd. Ik baal gewoon van de situatie. 3 dagen na mijn bevalling liep ik in de supermarkt. Ik kook weer,doe de was, ben al weer bezig met de administratie. Verder ga ik 2 keer per dag naar het ziekenhuis en kolf ik om de drie uur. En vandaag dacht ik ineens ik ben pas een week geleden bevallen ik hoor verwend te worden en mijn kindjes aan iedereen te laten zien. Maar dat is dus niet zo. Ik vind het fijn dat Ik zo goed te been ben hoor begrijp me goed maar ik had het me gewoon heel anders voorgesteld.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar jullie verhalen.

Ik sluit me bij je aan!! bij deze zwangerschap is er helemaal niets van een kraamtijd en ervaar ik deze net als jij!! .. bij de andere 2 meiden een heerlijke periode gehad met verwend worden door de kraamzorg!! En ook het showen van je kleintje.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  studiebol vr 28 okt 2011 - 2:07

BeeGee schreef:
studiebol schreef:Was jou kraamtijd genieten? Werd je lekker verwend en kon je aan iedereen je kindje laten zien?

Of was jou kraamtijd heel anders?

Ik heb vandaag denk ik een vertekend beeld van een kraamtijd. Ik baal gewoon van de situatie. 3 dagen na mijn bevalling liep ik in de supermarkt. Ik kook weer,doe de was, ben al weer bezig met de administratie. Verder ga ik 2 keer per dag naar het ziekenhuis en kolf ik om de drie uur. En vandaag dacht ik ineens ik ben pas een week geleden bevallen ik hoor verwend te worden en mijn kindjes aan iedereen te laten zien. Maar dat is dus niet zo. Ik vind het fijn dat Ik zo goed te been ben hoor begrijp me goed maar ik had het me gewoon heel anders voorgesteld.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar jullie verhalen.

Ik sluit me bij je aan!! bij deze zwangerschap is er helemaal niets van een kraamtijd en ervaar ik deze net als jij!! .. bij de andere 2 meiden een heerlijke periode gehad met verwend worden door de kraamzorg!! En ook het showen van je kleintje.....

Ja jij zit in de zelfde situatie... er valt weinig te showen bij ons, mensen mogen ze niet aanraken, ze liggen compleet ingepakt, je kan net een half gezichtje en neus zien..dat is. Snap ook niet waarom mensen zo graag langs willen komen in het ziekenhuis kom toch gewoon thuis langs denk ik elke keer Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  *Troela* vr 28 okt 2011 - 7:16

studiebol schreef:
BeeGee schreef:
studiebol schreef:Was jou kraamtijd genieten? Werd je lekker verwend en kon je aan iedereen je kindje laten zien?

Of was jou kraamtijd heel anders?

Ik heb vandaag denk ik een vertekend beeld van een kraamtijd. Ik baal gewoon van de situatie. 3 dagen na mijn bevalling liep ik in de supermarkt. Ik kook weer,doe de was, ben al weer bezig met de administratie. Verder ga ik 2 keer per dag naar het ziekenhuis en kolf ik om de drie uur. En vandaag dacht ik ineens ik ben pas een week geleden bevallen ik hoor verwend te worden en mijn kindjes aan iedereen te laten zien. Maar dat is dus niet zo. Ik vind het fijn dat Ik zo goed te been ben hoor begrijp me goed maar ik had het me gewoon heel anders voorgesteld.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar jullie verhalen.

Ik sluit me bij je aan!! bij deze zwangerschap is er helemaal niets van een kraamtijd en ervaar ik deze net als jij!! .. bij de andere 2 meiden een heerlijke periode gehad met verwend worden door de kraamzorg!! En ook het showen van je kleintje.....

Ja jij zit in de zelfde situatie... er valt weinig te showen bij ons, mensen mogen ze niet aanraken, ze liggen compleet ingepakt, je kan net een half gezichtje en neus zien..dat is. Snap ook niet waarom mensen zo graag langs willen komen in het ziekenhuis kom toch gewoon thuis langs denk ik elke keer Very Happy

Probeer dat voor je eigen rust ook aan te geven. Zeg dat je het lief vind dat ze willen komen, maar dat je het liever hebt als ze thuis zijn. Alleen de mensen laten komen waar jij ook behoefte aan hebt. En kijk uit dat je jezelf niet voorbij loopt!
Weet niet of je gewoon algemene intake hebt gehad over couveuse nazorg? maar hier kwam de couveuse nazorg, en ze deed ook gewoon de huishoudelijke taken etc.
hug voor jullie allebei!!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Kat1980 vr 28 okt 2011 - 7:32

De kraamweek van de eerste heb ik de eerste 4 dagen in het ziekenhuis doorgebracht. J was prematuur, dus mijn dag bestond uit kolen om de bv op gang te krijgen, bij mijn mannetje kijken en hem verzorgen. Daarna moest ik naar huis, omdat er geen plek meer was in het zkh en het voor mij geen noodzaak had aangezien ik goed ter been was. In de auto naar huis heb ik zitten janken, wat was ik een slechte moeder dat ik niet bij mijn kind was. Daarna ook iedere dag op en neer gereisd, een uur heen en een uur terug. Tussendoor kolven en inderdaad ook de dagelijkse dingen als boodschappen doen en het huishouden. Toen hij na een maand naar huis kwam heb ik alsnog uitgestelde kraamzorg gehad, maar dat was meer voor de verzorging van mijn zoon.

De kraamweek van de tweede was gelukkig totaal anders. Gewoon thuis bevallen en me 8 dagen in de watten laten leggen. Vond het jammer dat de kraamverzorgster weer weg ging.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  - Pagina 2 Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum